Wysokie obroty – bieg jałowy (TA KL)

Postprzez j4ku3 » 6 cze 2010, 22:42

Nie potrafię Ci powiedzieć gdzie jest ten czujnik, aczkolwiek sprawdź czy nie jest za korkiem wlewu płynu przy rozrządzie. A dokładnie jest on za korkiem, idą do niego cieniutkie przewody, może któryś się oderwał. Ale 100% nie jestem pewien czy on steruje wentylatorem.
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2010, 23:11
Posty: 129

Postprzez Wodzu » 7 cze 2010, 16:45

radar88 napisał(a):może gdzie znajdę czujniki od temp???
Pozdrawiam

Czyjnik jest obok korka wlewu płynu przy bloku obok listw wtryskowych czujnik na 2 kabelki :)
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez radar88 » 7 cze 2010, 19:27

Wodzu już znalazłem i wymieniłem je lecz wentylatory nadal się nie załączają :(
Podziękował panowie ;) Muszę szukać dalej...
j4ku3 jak prace idą,dałeś radę wykręcić ???
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez j4ku3 » 7 cze 2010, 22:35

Dzwoniłem dzisiaj do Ciebie, ale masz wyłączony telefon. Prace postępują bardzo szybko. Dobrałem się do rozrządu, był przestawiony na obu wałkach, teraz ustawiony jest jak boziunia przykazała. Wyregulowałem TPSa i wolne obroty. Autko pali na cyknięcie, trzyma idealnie 750 obrotów. W tym momencie kończą się superlatywy, a zaczynają schody :( Połamałem ze zdenerwowania koło od pompy wspomagania, a co za tym idzie kupię od Ciebie z marszu jeśli posiadasz. Dalej Mazdzina bardzo ładnie reaguje na gaz, ale tylko do mniej więcej 3000 obrotów, dalej nie idzie :( Nie wiem gdzie szukać usterki. Na myśli mam przepływomierz, ale wydaje mi się, że jeśli byłby strzelony to miałby kłopoty też na niższych obrotach. Dzwoniłem do Pana Wieśka, wykluczył przepływkę, a postawił na źle podłączone podciśnienia :( Mam schemat, ale nie mogę się w nim połapać :/
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2010, 23:11
Posty: 129

Postprzez radar88 » 7 cze 2010, 23:23

Zadzwoń do mnie jutro bo jak jestem w domu to czasami nie mam zasięgu.Co do koła od pompy to byś musiał poczekać troszkę bo muszę wymontować swoją (chyba uszkodzoną) to koło będzie do zabrania ;) Ja też mam jeszcze obroty do ustawienia,z wentylatorami powalczę już nie długo ;) no i pompa wspomagania :( Jak coś to dzwoń jutro za dnia.
A co do obrotów...a katalizatora nie masz zapchanego ?? Nie wiem czy to ma znaczenie ale być może ma.
Jutro jak nie zapomnę to przestudiuję książkę SN Xed Milly.Zobaczymy co i jak...
Pozdrawiam
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Wodzu » 11 lip 2010, 20:28

Witam
Od pewnego czasu mam problem z silnikiem, mianowicie wymieniłem czujnik spalania stukowego i jest git zero błędów. Ale nie dawno pojawil sie kolejny problem. Jak sie silnik dobrze nagrzeje przejade kilka km, to jadac jak wysprzegle zaczyna dzialac mi ssanie :/ obroty zostaja na 1250 i spadaja jak sie calkiem zatrzymam. Stąd moje pytanie jakie podcisnienie badz element odpowiada za ustawienie ssania?
Dodam to samo sie dzialo na starym czujniku spalania stukowego
Wymieniłem kable, świece, czujnik temp silnika, czyściłem przepustnice(bez krokowego bo nie mogłem go odkręcić)
ps. Na co wpływa niesprawny korek od chłodnicy??
Pozdrawiam
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez Marek 161BD081 » 13 lip 2010, 15:25

Raczej za samo "załączenie" ssania związane jest z czujnikiem temperatury silnika.
U Ciebie chyba masz już OBD II więc zobacz jaka jest temp. pokazywana na kompie.
Może po prostu czujnik masz uszkodzony.

Inna opcja to może ... jednak pozostał jakiś brud na przepustnicy uniemożliwiający jej zamknięcie się?
Czujnik spalania stukowego wydaje mi się, że głównie działa na przestawienie zapłonu (opóźnienie) ale z tego powodu obroty raczej nie powinny wzrastać.

Może się i mylę ale to tak chyba na zdrowy rozsądek powinno działać.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Wodzu » 13 lip 2010, 21:45

Marek 161BD081 napisał(a):Raczej za samo "załączenie" ssania związane jest z czujnikiem temperatury silnika.

Wymieniony
U Ciebie chyba masz już OBD II

Kostke mam OBD-I ale mruga kodami 4 cyfrowymi
Inna opcja to może ... jednak pozostał jakiś brud na przepustnicy uniemożliwiający jej zamknięcie się?

Zamyka się na 100% spawdzałem
Błędów nie mam sprawa jest dość mało spotykana i występuje dopiero jak silnik się mocno nagrzeje. No i np jak dam w palnik na 1 biegu i zaraz wysprzęgle też zostają obroty, musi być coś z mieszanką tak mi sie zdaje. Wymieniłem jakiś rok temu sondy dałem za nie 140 zł może już je szlak jasny trafił.
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez Marek 161BD081 » 14 lip 2010, 07:30

Witaj!
Na początek nie zaszkodzi sprawdzić Ci czy w ogóle te sondy działają – miernik w rękę i zmierz sygnał na nich.
Kiedyś "popełniłem" taki tester sondy lambda – urządzonko małe, prymitywne ale zarazem dosyć przydatne.
Na mierniku (szczególnie cyfrowym) nie zauważysz łatwo szybkich zmian sygnału.
Notabene to akurat jest mój opis i fotki tego co ja sobie złożyłem ;–)

A może Twój problem tkwi gdzieś indziej?
Spróbuj umyć w benzynce przepływomierz albo przynajmniej pożycz od kogoś drugi do testów.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Wodzu » 14 lip 2010, 10:02

Też się do takiego przymierzałem ;) no ale z drugiej strony jak na luzie dam w palnik to obroty ładnie spadają <co?>
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez Marek 161BD081 » 14 lip 2010, 10:23

Hmmm – raczej taką rzecz jak nieszczelny dolot dawno wykluczyłeś?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Wodzu » 14 lip 2010, 11:33

Marek 161BD081 napisał(a):Hmmm – raczej taką rzecz jak nieszczelny dolot dawno wykluczyłeś?

To była pierwsza moja myśl dlatego uszczelniłem gumę dolotu taśmą ale i tak to nic nie dało. dziś może popsikam kontaktem kostkę od czujnika temp no i sprawdzę czy korek od chłodnicy trzyma ciśnienie. Właśnie jak to najlepiej sprawdzić, po wężach będą twarde czy próbować odkręcić korek jak się nagrzeje ( przy zachowaniu ostrzozności) ewentualnie czy są jakieś inne symptomy nieszczelnego korka?. Płyn powinien się podnosić na cipłym i opadać jak stygnie przy dobrze działającym korku?
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez Marek 161BD081 » 14 lip 2010, 12:50

Zazwyczaj układy chłodzenia silników są układami ciśnieniowymi toteż 100'C temperatury płynu nie jest czymś strasznym – woda jeszcze nie powinna się gotować.
Zadaniem korka jest upuścić ew. nadwyżkę ciśnienia, które może pojawić się w układzie.
Korek to ważny element, mój kolega się o tym przekonał w swojej renówce – wywalało mu płyn z układu chłodzenia. problem się skończył jak założył oryginalny korek.
Zresztą jest coś pisane o kontroli korka na str. 108 "Millenia Workshop Manual".

Płyn powinien się podnosić na cipłym i opadać jak stygnie przy dobrze działającym korku?

To normalne – płyn ma jakąś rozszerzalność cieplną :)

A od czego zaczęły się Twoje problemy z ukł. chłodzenia?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Wodzu » 14 lip 2010, 13:38

Marek 161BD081 napisał(a):A od czego zaczęły się Twoje problemy z ukł. chłodzenia?

Objawy jakie teraz wystepują pojawiły sie na wiosne. Jakby z dnia na dzień. Wcześniej było wszytsko ok, staram sie eleiminować elementy ale objawy nie pasują mi do żadnej znanej usterki. Najlpesze jest to, że auto sie nie przegrzewa wsztystko pracuje jak potrzeba, mam taką nadzieje, ale coś ten korek nie daje mi spokoju może go wymienie dla świętego spokoju jak nie pomoże to trudno. Musze jeszcze u siebie sprawdzic czy płyn sie podnosi i opada. Aha pytanko jak sie silnik nagrzeje jesteś w stanie ścisnąć lewy wąż od chłodnicy czy ciśnienie nie pozwoli nato? Bo coś mi sie zdaje, że u mnie nawet jak bedzie gorący to jestem w stanie to zrobić.
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez Marek 161BD081 » 14 lip 2010, 14:28

Wodzu napisał(a):
Marek 161BD081 napisał(a):... jak sie silnik nagrzeje jesteś w stanie ścisnąć lewy wąż od chłodnicy czy ciśnienie nie pozwoli nato? Bo coś mi sie zdaje, że u mnie nawet jak bedzie gorący to jestem w stanie to zrobić.


Szczerze to nie wiem bo nie sprawdzałem ale wydaje mi się, ze jednak powinien dać się ścisnąć.
Wieczorem sprawdzę jak wrócę z pracy.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Wodzu » 14 lip 2010, 14:38

Mam taką teorię, że jak jest zamałe ciśnienie w układzie płyn nie dociera rownomiernie do układu i np czujnik temperatury raz jest w płynie i podaje wskazania do sterownika a raz nie i wymusza włączenie ssania. Tylko taka moja hipoteza z cyklu teorii spiskowych ;)
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez Marek 161BD081 » 14 lip 2010, 15:19

Ojjj – to raczej zbyt proste byłoby :D
Czujnik temperatury i tak jest wkręcony w metalowy element, który jest nagrzany więc nawet jakby czujnik był tylko obmywany płynem to poprzez ścianki i tak odczytywałby właściwą temperaturę.
A jeśli nawet byłoby tak jak "spiskujesz" to temperatura odczytywana nie spadałaby tak znacząco aby komp. miał korygować dawkę paliwa.
;)

Ale tak czy inaczej nie zaszkodzi potraktować złączek jakimś "kontaktem".

Czy próbowałeś jakiejś diagnostyki za pomocą "fejsu" OBDII?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Wodzu » 14 lip 2010, 15:24

Marek 161BD081 napisał(a):Ale tak czy inaczej nie zaszkodzi potraktować złączek jakimś "kontaktem".

Mam to w planach :)
Marek 161BD081 napisał(a):Czy próbowałeś jakiejś diagnostyki za pomocą "fejsu" OBDII?

Nie, tylko LED-em, są jakieś rozbieżności między skanerem a diodą? Z tym, że ja nie mam kostki pod kierownicą jedynie pod maską tak mi sie wydaje ;)
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez Marek 161BD081 » 14 lip 2010, 15:47

Wodzu napisał(a):
Marek 161BD081 napisał(a):Czy próbowałeś jakiejś diagnostyki za pomocą "fejsu" OBDII?

Nie, tylko LED-em, są jakieś rozbieżności między skanerem a diodą? Z tym, że ja nie mam kostki pod kierownicą jedynie pod maską tak mi sie wydaje ;)


U mnie owszem jest złącze pod kierownicą i ... też pod maską.
W złaczu tym akurat nie mam pinów TEN i FEN (był post o tym).
Zobacz czy nie masz obsadzonych pinów z oznaczeniami BUS ?
Może byłaby jakaś możliwość podłączenia się skanerem OBD?

Diagnostyka za pomocą LED'u i "skanera" trochę się różni – dioda TYLKO pokaże Ci kody błędów ale BEZ aktualnych parametrów pracy silnika (obroty, temperatura itd).

Ale na początek zmierz rezystancję czujnika temperatury.
Na zimnym silniku (20'C) powinien mieć on ok 2.5k i jego rezystancja powinna spaść po nagrzaniu do ok 80'C do wartości w okolicach 300 ohm (workshop manual – str. 161).
Jeśli będą znaczące rozbieżności to ... wiesz co robić ;)
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Wodzu » 14 lip 2010, 18:06

Marek 161BD081 napisał(a):Na zimnym silniku (20'C) powinien mieć on ok 2.5k i jego rezystancja powinna spaść po nagrzaniu do ok 80'C

Sprawdzałem stary, nowego nie sprawdzałem bo myślałem, że nowe to dobre. Sprawdze i zamelduje ;)
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9