Delikatnie łyka olej

Postprzez Vissia » 19 lut 2007, 19:39

szanowni koledzy klubowicze !?! :)

mam do was jedno w sumie dwa pytania!!!

1. posiadam samochód mazda xedos 9 2,5 litra 24v rok 95 manual i mam problem ze zużyciem oleju silnikowego mianowicie zużycie jego wynosi 0,5 litra na 1000 km autko nie ma wycieków nie dymi na niebiesko spaliny nie pachną olejem silnik zalany jest olejem półsyntetyk shell 10w/40 i tu pytanko?
jaka jest norma i czy moja mazdka się w niej "mieści"
no i czy to normalne że tyle zużywa tego oleju
dodam że silnik bez przedmuchów ma niezłego kopa i niewykazuje "objawów" zużycia

2. czy ktoś może mi polecić jakiś zaprzyjaźniony zakład naprawczy

z góry dziękuję za odpowiedz!?! ;P


EDIT BY MOD:Zamiast zakładać nowy wątek....korzystaj z wątków które już nawiązują do tematu który poruszasz.
mazda xedos 9 2,5 litra v6 24 zaworki (manual)
na pełnym wypasie z solardachem:)
Początkujący
 
Od: 7 lut 2007, 22:42
Posty: 10
Skąd: kraków
Auto: mazda xedos 9 2,5 v6 manual

Postprzez Puhcio » 19 lut 2007, 20:26

Hehe – kojarzę Twoją mazdę. Sam byłem nią zainteresowany – a sprzedawca twierdził, że nic oleju nie bierze.

Norma to 1 l / 10.000 km przy spokojnej jeździe.

Vissia napisał(a): 0,5 litra na 1000 km


Jeździłeś spokojnie ? Tak czy siak to za dużo. Musi poddymiać rano i na wysokich obrotach przy takim spalaniu, nie ma innej możliwości – no chyba, że gdzieś bardzo cieknie.

Możesz spróbować przejść na olej midland ... Ale obawiam się, że czekają Cie pierścienie. Same pierścienie, bo często się w mazdach zapiekają.

Przykro mi.

PS. Za ile kupiłeś ?
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez Vissia » 19 lut 2007, 20:53

mam xedos 9 w manualu i mnie łyka około 0,5 litra na 1000 km a silnik ma przelatane 155,000 km i jest w stanie idealnym wizualnie , kompresja itp i niewiem skąd takie duże zużycie dodam że olej to półsyntetyk shell 10w/40 pozdrawiam :|
mazda xedos 9 2,5 litra v6 24 zaworki (manual)
na pełnym wypasie z solardachem:)
Początkujący
 
Od: 7 lut 2007, 22:42
Posty: 10
Skąd: kraków
Auto: mazda xedos 9 2,5 v6 manual

Postprzez Vissia » 19 lut 2007, 20:56

problem w tym że nigdzie nie cieknie sucho i nie dymi ani rano ani na przegazówce z rury tylko para silnik ideał a olej łyka
mazda xedos 9 2,5 litra v6 24 zaworki (manual)
na pełnym wypasie z solardachem:)
Początkujący
 
Od: 7 lut 2007, 22:42
Posty: 10
Skąd: kraków
Auto: mazda xedos 9 2,5 v6 manual

Postprzez Vissia » 19 lut 2007, 20:58

dałem 19500 :)
ale warto było
chyba
:)
mazda xedos 9 2,5 litra v6 24 zaworki (manual)
na pełnym wypasie z solardachem:)
Początkujący
 
Od: 7 lut 2007, 22:42
Posty: 10
Skąd: kraków
Auto: mazda xedos 9 2,5 v6 manual

Postprzez Puhcio » 19 lut 2007, 20:58

Te silniki tak mają, że zapiekają się pierścienie olejowe.
Kompresja będzie OK, mocy nie straci .. a olej będzie brał.

Vissia napisał(a):problem w tym że nigdzie nie cieknie sucho i nie dymi ani rano ani na przegazówce z rury tylko para silnik ideał a olej łyka


Prawie niemożliwe ...
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez Vissia » 19 lut 2007, 20:59

p.s.
wymiana pierścionków w v6 jaki to koszt tak obrazowo!?! :|
mazda xedos 9 2,5 litra v6 24 zaworki (manual)
na pełnym wypasie z solardachem:)
Początkujący
 
Od: 7 lut 2007, 22:42
Posty: 10
Skąd: kraków
Auto: mazda xedos 9 2,5 v6 manual

Postprzez Puhcio » 19 lut 2007, 20:59

Vissia napisał(a):dałem 19500


W komisie ? Hmm – bo to ten sam jak sądzę :

http://www.allegro.pl/item158650328_maz ... _5_v6.html
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez Vissia » 19 lut 2007, 21:01

a jednak........
ale mądry polak po szkodzie
zrobi się pierścionki i będzie spox
mazda xedos 9 2,5 litra v6 24 zaworki (manual)
na pełnym wypasie z solardachem:)
Początkujący
 
Od: 7 lut 2007, 22:42
Posty: 10
Skąd: kraków
Auto: mazda xedos 9 2,5 v6 manual

Postprzez Vissia » 19 lut 2007, 21:05

ej dokładnie tak to to cudo ale ja kupowałem w komisie :(
i jak widać trochę dołożyłem
mazda xedos 9 2,5 litra v6 24 zaworki (manual)
na pełnym wypasie z solardachem:)
Początkujący
 
Od: 7 lut 2007, 22:42
Posty: 10
Skąd: kraków
Auto: mazda xedos 9 2,5 v6 manual

Postprzez Vissia » 19 lut 2007, 21:07

a czy możesz polecić jakiś sensowny zakład mechaniczny w krakowie który może to zrobić z tymi pierścionkami!?!
byłbym wdzięczny ;P
mazda xedos 9 2,5 litra v6 24 zaworki (manual)
na pełnym wypasie z solardachem:)
Początkujący
 
Od: 7 lut 2007, 22:42
Posty: 10
Skąd: kraków
Auto: mazda xedos 9 2,5 v6 manual

Postprzez Puhcio » 19 lut 2007, 21:07

Tylko nie popadaj w depresję. :)

Pogadaj np. z Jaksą co do silnika – wie najwięcej i zaleci co zrobić :)
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez Puhcio » 19 lut 2007, 21:11

Vissia zadzwoń do kolesia i zarządaj kasy na remont ...
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez wiesiek5 » 19 lut 2007, 21:57

Nie wpadajcie w panike , naprawiam te silniki bez przerwy wymiana pierścieni i uszczelnienie to nie tragedia .
Ale każdy silnik boli co innego.
To głowice i uszczelniacze wycieki z pokryw zaworów, lub zrobi ktoś głowice a pierscieni nie chce się wymienić bo za dużo rozbierania i warto przy okazji wymienic panewki korbowe.
Pozdrawiam wiesiek.
Naprawie wyremontuje każdy silnik do mazdy , KJ.KL.KF.M6.CX7
Posiadam własne części specjalizacja Mazdy.
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2005, 18:04
Posty: 331

Postprzez mobin84 » 20 lut 2007, 01:28

apropo norm spalania mam mx-3 Precidia 1845cm V6 – "no że w kandzie składana i niby lepszy gablot ;) " 224tyś km
jak robie trasę 1000km na strzał bez wychaładznia silnika (przerwa na siku i jedzenie) to nic nie weźmie
a jak jeżdżę tylko odcinki po 5-15 kilometrów z wychłodzeniem silnika i jeszcze do tego kręcę ją od 5000rpm do 8000rpm jak jest ciepła to mi spala 2-3litrów oleju na 1000km, to jest szlifierka jak szybko sie kręci to uszczelniacze muszą coś puścić do komory spalania żeby miała lepsze smarowanie. w książce pisze że łykać ma 1l/1000km . a co z RX-7 pali 1l oleju na 100km – sto , i w dodatku 18l bęzyny+ 1l oleju do bęzyny ;) to sie nie załamujmy
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 paź 2006, 12:18
Posty: 5
Skąd: Pawłowice
Auto: Mazda Mx-3 PRECIDIA V6

Postprzez Reagan » 21 lut 2007, 14:40

Vissia nie martw się. U mnie też nie kopci a oleju ubywa z tym ze troche mniej. Prawie każde V6 tak ma. Stawiam że masz nie 150 a 300 tkm na szafie, więc nie ma sie co dziwić – normalnie sie motor zużył. Ja mam 200 na szafie a naprawdę to pewnie około 300 tkm.

Puhcio napisał(a):Pogadaj np. z Jaksą co do silnika – wie najwięcej i zaleci co zrobić

Jaksa jakoś niespecjalnie się pali do robienia tych silników. Kilka razy z nim na ten temat rozmawiałem.

Za to wiesiek5 zrobi go z przyjemnością ;)

Puhcio napisał(a):Vissia zadzwoń do kolesia i zarządaj kasy na remont ...

...a tu to mnie normalnie rozbawiałeś .. :)

mobin84 napisał(a):a co z RX-7 pali 1l oleju na 100km – sto , i w dodatku 18l bęzyny+ 1l oleju do bęzyny


chyba 1l na 1000 km ale wynika to z konstrukcji silnika a nie z jego zużycia


mobin84 napisał(a):to sie nie załamujmy
<spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2005, 16:39
Posty: 127
Skąd: Legionowo
Auto: millenia KL

Postprzez voytecku » 21 lut 2007, 15:59

Vissia,
Ty sie ciesz, ze nie masz millera :D

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez Reagan » 21 lut 2007, 16:18

voytecku napisał(a):Ty sie ciesz, ze nie masz millera zeby


hahaha .. a chciałem kiedys kupić .. o mały włos

Ale Wojtek, słyszałem że w szykujesz zmiany w aucie ...poważne :) i się nie pucujesz :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2005, 16:39
Posty: 127
Skąd: Legionowo
Auto: millenia KL

Postprzez voytecku » 21 lut 2007, 17:50

Reagan napisał(a):a chciałem kiedys kupić .. o mały włos

Nie wiesz, co straciles ;)

Reagan napisał(a):Ale Wojtek, słyszałem że w szykujesz zmiany w aucie ...poważne usmiech

Zmiany tylko kosmetyczne. Sam widziales :)

Reagan napisał(a):się nie pucujesz

Od zeszlego roku jej nie pucowalem :) Moze teraz w sobote jak bedzie cieplo :)

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez Vissia » 22 lut 2007, 22:58

przebieg to 155 000 km i jest potwierdzony książką serwisową więc chyba jest autentyczny, a co do oleju hmmm... jutro jadę do mechanika zobaczymy znajomy polecił mi olej VALVOLINE 10W-40 do silników o przebiegu powyżej 100 000 km zobaczymy co będzie.
aha i znalazłem mały wyciek od pokrywy zaworów może to to!?!

pozdrawiam
mazda xedos 9 2,5 litra v6 24 zaworki (manual)
na pełnym wypasie z solardachem:)
Początkujący
 
Od: 7 lut 2007, 22:42
Posty: 10
Skąd: kraków
Auto: mazda xedos 9 2,5 v6 manual

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9