Wymiana świec (TA KL)
Strona 1 z 1
Musisz się zaopatrzyć w odpowiedni klucz (małej średnicy nasadowy) + jakieś przedłużki do niego.
Wymiana nie jest skomplikowana i nie zajmuje wiele czasu
Wymiana nie jest skomplikowana i nie zajmuje wiele czasu
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
tak jak Marek napisał nie jest do tego potrzebny szczyt umiejętności mechanicznych, ale uważaj na prawą głowicę (od strony grodzi) żeby Ci nie wpadła świeca pod kolektor bo masz kilkadziesiąt minut główkowania jak to wyjąć. Ja osobiście posługuję się magnesem wyciągniętym z dysku komputerowego i kluczem rurkowym 17 z długą przedłużką, a na końcu grzechotka.
http://www.japanesetoys.eu – Forum miłośników aut japońskich
- Od: 1 sty 2009, 18:33
- Posty: 412
- Skąd: Grudziądz
- Auto: Było 626GD Coupe 2.0i16V '89
Było MX-6 GE 2.5V6 '93
Było Xedos CA 1,6 16V '94
Jest Millenia TA 2,5V6 '95
Najczęściej klucze do świec w postaci nasadki na klucz nasadowy maja w sobie magnes i/lub gumową wkładkę, które utrzymują świecę aby nie wypadła.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
mają i takiego używam, ale bez gumki bo mi kiedyś została w gnieździe razem ze świecą
http://www.japanesetoys.eu – Forum miłośników aut japońskich
- Od: 1 sty 2009, 18:33
- Posty: 412
- Skąd: Grudziądz
- Auto: Było 626GD Coupe 2.0i16V '89
Było MX-6 GE 2.5V6 '93
Było Xedos CA 1,6 16V '94
Jest Millenia TA 2,5V6 '95
Ja mam klucz (długi) z dodatkowym pręcikiem,wykręcam świecę i wyciągam świece fajką 
I po problemie,cały zabieg wymiany jakieś 10-15minut
Pozdrawiam
I po problemie,cały zabieg wymiany jakieś 10-15minut
Pozdrawiam
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
No wiesz wyjąć to nie jest problem bo można tak jak mówisz fajką wyjąć, ale wsadzić tak bez wspomagacza typu magnes czy jakie inne ustrojstwo to już nie jest łatwy temat bo kolektor idealnie nadaje się na łapacz świec tylko oddać ich już tak łatwo nie chce
http://www.japanesetoys.eu – Forum miłośników aut japońskich
- Od: 1 sty 2009, 18:33
- Posty: 412
- Skąd: Grudziądz
- Auto: Było 626GD Coupe 2.0i16V '89
Było MX-6 GE 2.5V6 '93
Było Xedos CA 1,6 16V '94
Jest Millenia TA 2,5V6 '95
Wrzucasz świecę i dokręcasz kluczem ja problemu nie widzę
Jeszcze ze świecami nie miałem problemów
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
I tym sposobem mając " w łapy nasrane..." bądź poprostu pecha
można sobie poprawić gwint w głowicy
Osobiście używam przeznaczonej do tego nasadki z kompletu kluczy nasadowych
marki chyba Grene albo jakoś tak w każdym razie njatanszy komplet z grzechotką 1/2 cala
jesli dobrze pamiętam 150zł a zakładałem już rurke na grzechotkę żeby jedną taką upartą śrubkę
odkręcić i nie udało mi się jej rozwalić.
Napiszcie lepiej jakie wkręcacie świece do silnika KL tylko do benzynki
opłaca się kupować irydowe denso?
można sobie poprawić gwint w głowicy
Osobiście używam przeznaczonej do tego nasadki z kompletu kluczy nasadowych
marki chyba Grene albo jakoś tak w każdym razie njatanszy komplet z grzechotką 1/2 cala
jesli dobrze pamiętam 150zł a zakładałem już rurke na grzechotkę żeby jedną taką upartą śrubkę
odkręcić i nie udało mi się jej rozwalić.
Napiszcie lepiej jakie wkręcacie świece do silnika KL tylko do benzynki
opłaca się kupować irydowe denso?
- Od: 17 kwi 2007, 20:50
- Posty: 145
- Skąd: GND
- Auto: 626 GV 2.0i 8V '92
X9 2.5 V6 '98 only benzin
ja też już miałęm do czynienia z upartą świeczką i moja grzechotka firmy Beast też nie padła przy używaniu przedłużenia typu rurka. Jeśli chodzi o klucz do świec to jak najbardziej polecam, ale w moim się już gumeczka skończyła i dlatego używam innych metod chwilowo. Jeśli chodzi o świeczki to miałem w MX'sie KL z tylko benzynką i wsadzałem NGK i takie polecam zwykłe +11 i wsio.
http://www.japanesetoys.eu – Forum miłośników aut japońskich
- Od: 1 sty 2009, 18:33
- Posty: 412
- Skąd: Grudziądz
- Auto: Było 626GD Coupe 2.0i16V '89
Było MX-6 GE 2.5V6 '93
Było Xedos CA 1,6 16V '94
Jest Millenia TA 2,5V6 '95
Elo. O wymianie już wiemy, ale powidzcie jakie świece zakładacie/polecacie? Jestem przed wymianą i chciałbym kupić jakiś odpowiednie. Pozdro...
--Nigdy nie polemizuj z idiotą, bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem zniszczy doświadczeniem--
- Od: 31 lip 2009, 13:47
- Posty: 126
- Skąd: Kraj kwitnącej wiśni
- Auto: Była...Mazda 6 GG 1,8 benzin...
Jest Ford Focus Mk3 Titanium EcoNetic
Kolego świece albo NGK (10zł) albo Denso(20zł) ceny znajdziesz również na allegro lub w pierwszym lepszym sklepie motoryzacyjnym 
Ja się szykuję na założenie Denso lub może coś lepszego na razie to jest w planach lecz jak zima przyjdzie a X9 stanie w garażu na ten okres to i dużo się powymienia
Pozdrawiam
Ja się szykuję na założenie Denso lub może coś lepszego na razie to jest w planach lecz jak zima przyjdzie a X9 stanie w garażu na ten okres to i dużo się powymienia
Pozdrawiam
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
ZFR5F-11 takie są u mnie w KL to jest NGK i nie mogę narzekać
BKR5E-11 a takie NGK są w xedzie 1,6 i też sprawują się świetnie
chinol do Twojej GG pasują te:
NGK ITR6F-13
DENSO DNSZT20EPR11
BKR5E-11 a takie NGK są w xedzie 1,6 i też sprawują się świetnie
chinol do Twojej GG pasują te:
NGK ITR6F-13
DENSO DNSZT20EPR11
http://www.japanesetoys.eu – Forum miłośników aut japońskich
- Od: 1 sty 2009, 18:33
- Posty: 412
- Skąd: Grudziądz
- Auto: Było 626GD Coupe 2.0i16V '89
Było MX-6 GE 2.5V6 '93
Było Xedos CA 1,6 16V '94
Jest Millenia TA 2,5V6 '95
Jak się tylko patrzy co się robi przy świecach za kolektorem (koło ściany grodziowej) to nic ciężkiego.
Dobrze że się udało,szerokości i bez awaryjności.
Pozdrawiam
Dobrze że się udało,szerokości i bez awaryjności.
Pozdrawiam
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
dokładnie tak jak napisał radar88 najważniejsze to uważać przy prawej głowicy (od strony grodzi). Bezawaryjności i szerokości.
http://www.japanesetoys.eu – Forum miłośników aut japońskich
- Od: 1 sty 2009, 18:33
- Posty: 412
- Skąd: Grudziądz
- Auto: Było 626GD Coupe 2.0i16V '89
Było MX-6 GE 2.5V6 '93
Było Xedos CA 1,6 16V '94
Jest Millenia TA 2,5V6 '95
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość