Elektryka – Xedos 9 (TA)
No więc tak:
Błąd w kompie albo samo istna zworka co daje tryb diagnostyczny.
Masz opcję taką:podjedź do mechanika zgłoś reklamację,przy okazji niech podłączy auto do kompa i odczyta wszytko.
Bądź taką:pojechać tam(widzę iż mają serwis):
Pohanka Mazda of Salisbury
2010 North Salisbury Blvd.
Salisbury, MD 21801
robryhim@pohankaofsalisbury.com
chyba że masz inny salon mazdy (w które nie wierzę po próbowaniu ustalenia co mam z X6).
Podepnij Madzię pod PC
Pozdrawiam
Błąd w kompie albo samo istna zworka co daje tryb diagnostyczny.
Masz opcję taką:podjedź do mechanika zgłoś reklamację,przy okazji niech podłączy auto do kompa i odczyta wszytko.
Bądź taką:pojechać tam(widzę iż mają serwis):
Pohanka Mazda of Salisbury
2010 North Salisbury Blvd.
Salisbury, MD 21801
robryhim@pohankaofsalisbury.com
chyba że masz inny salon mazdy (w które nie wierzę po próbowaniu ustalenia co mam z X6).
Podepnij Madzię pod PC
Pozdrawiam
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Jak dla mnie to definitywnie wygląda na zwarcie na złączu lub kablach.
Zacznijmy od początku – co się stało i co dokładnie twój mechanik zrobił?
A może spróbuj zrobić diagnostykę silnika za pomocą zworki i ew. diody led (jest opis na Forum) – ciekawe czy pokaże jakieś błędy.
EDIT:
radar88 – on raczej nie podepnie się do kompa, gdyż na 95% ma OBD-1
Zacznijmy od początku – co się stało i co dokładnie twój mechanik zrobił?
A może spróbuj zrobić diagnostykę silnika za pomocą zworki i ew. diody led (jest opis na Forum) – ciekawe czy pokaże jakieś błędy.
EDIT:
radar88 – on raczej nie podepnie się do kompa, gdyż na 95% ma OBD-1
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Marku w Eng w salonie mazdy podpinali mi X6 pod kompa 1995r
więc jego X9z 1997 na pewno też podepną 
Pozdrawiam
Pozdrawiam
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
radar88 napisał(a):Marku w Eng w salonie mazdy podpinali mi X6 pod kompa 1995r....
No to mnie trochę tym zaskoczyłeś – nie wiedziałem, że jest taka możliwość. Sądziłem, ze w przypadku takich starszych aut jest tam tylko OBD-1, gdzie można odczytać tylko kody błyskowe. O opcji podłączenia się do peceta nie słyszałem.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Tak jak Ci mówię podpinałem Xedosa 6 pod kompa w salonie mazdy ponieważ miałem/mam problem z kontrolką ładowania lecz po czym zwątpiłem w salony mazdy w Eng ponieważ najpierw mówili że to bezpiecznik 100A (wymieniłem),później że to alternator (wymieniłem) później że akumulator (wymieniłem) i błąd nie zginął a problem najprawdopodobniej mam w którymś z kabli pod aku(zgięty albo uszkodzony) ponieważ mam minimalne nad ładowanie.
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
radar88 napisał(a):Tak jak Ci mówię podpinałem Xedosa 6 pod kompa w salonie mazdy ponieważ miałem/mam problem z kontrolką ładowania lecz po czym zwątpiłem w salony mazdy w Eng ponieważ najpierw mówili że to bezpiecznik 100A (wymieniłem),później że to alternator (wymieniłem) później że akumulator (wymieniłem) i błąd nie zginął a problem najprawdopodobniej mam w którymś z kabli pod aku(zgięty albo uszkodzony) ponieważ mam minimalne nad ładowanie.
Samo ładowanie jest poza kontrolą kompa sterującego silnikiem więc jego brak czy też zbyt duże ładowanie nie spowoduje raczej żadnego błędu (zbyt duże ładowanie co najwyżej może uszkodzić coś).
Sprawdź Kamil lepiej podłączenia przewodów (masa i główne prądowe) a jeśli dalej napięcie będziesz miał sporo powyżej 14.4V to ... może być uszkodzony bądź źle wyregulowany regulator napięcia.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Podziękował Marku lecz na razie X6 czeka na chłodnicę bo na 40km nie starcza wody 
Sprawdzę co i jak jak się chwila czasu znajdzie a na razie to szukam pracy.
Wiesz podpinali pod kompa bo nie wiedzieli co jest grane.
Pozdrawiam
Sprawdzę co i jak jak się chwila czasu znajdzie a na razie to szukam pracy.
Wiesz podpinali pod kompa bo nie wiedzieli co jest grane.
Pozdrawiam
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Mój mechanik się poddał i nie może znaleźć przyczyny trybu diagnostycznego w mojej Madzi. Pozostał mi tylko serwis Mazdy.
Nie mogę znależć schematu do zbudowania testera diodowego bo kontrolki check engine u mnie brak. Może ktoś ma gdzieś linka. Z góry dziękuję.
Nie mogę znależć schematu do zbudowania testera diodowego bo kontrolki check engine u mnie brak. Może ktoś ma gdzieś linka. Z góry dziękuję.
- Od: 7 cze 2006, 20:12
- Posty: 27
- Skąd: Salisbury
- Auto: Xedos9 2.5 '97
Zapytaj kolegę Janusza – Janusz626 on sam sobie zrobił tester do OBD-1.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
tu masz temat gdzie chyba wszystko już napisano http://gtrproject.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=97&t=11514&p=1752256#p1752256
- Od: 17 kwi 2007, 20:50
- Posty: 145
- Skąd: GND
- Auto: 626 GV 2.0i 8V '92
X9 2.5 V6 '98 only benzin
Pomóżcie mi panowie odszyfrować moje kody, z tego co widzę to 17 ale nie mam pojęcia co z resztą.
Samochód ciągle w trybie diagnostycznym, dioda miga nawet po wyjęciu zworki. Czy te błędy mogą powodować że komputer nie może wyjść z trybu diagnostycznego?
- Od: 7 cze 2006, 20:12
- Posty: 27
- Skąd: Salisbury
- Auto: Xedos9 2.5 '97
P0117 z tego co znalazłem to czujnik temperatury cieczy chłodzącej silnika, jest trochę opisów przyczyn tego błędu po angielsku: uszkodzony sensor, wadliwe okablowanie, zabrudzony- "zardzewiały" płyn chłodniczy.
Jeszcze muszę poszukać gdzie go znaleźć.
Edit:
11:43
Wydaje mi się że jesteśmy coraz bliżej. Znalazłem sensor: po odłączeniu i włączeniu zapłonu wiatraki zaczynają chodzić samoczynnie. Zmierzyłem rezystancję i wygląda w porządku około 3k ohm przy 15 stopniach. Ale napięcie podawane z PCM (ECU) wynosi prawie 10V a powinno być 5V. Teraz muszę znaleźć PCM i konektory do tego sensora.
Jeszcze muszę poszukać gdzie go znaleźć.
Edit:
11:43
Wydaje mi się że jesteśmy coraz bliżej. Znalazłem sensor: po odłączeniu i włączeniu zapłonu wiatraki zaczynają chodzić samoczynnie. Zmierzyłem rezystancję i wygląda w porządku około 3k ohm przy 15 stopniach. Ale napięcie podawane z PCM (ECU) wynosi prawie 10V a powinno być 5V. Teraz muszę znaleźć PCM i konektory do tego sensora.
- Od: 7 cze 2006, 20:12
- Posty: 27
- Skąd: Salisbury
- Auto: Xedos9 2.5 '97
black_5 napisał(a):Wydaje mi się że jesteśmy coraz bliżej. Znalazłem sensor: po odłączeniu i włączeniu zapłonu wiatraki zaczynają chodzić samoczynnie. Zmierzyłem rezystancję i wygląda w porządku około 3k ohm przy 15 stopniach. Ale napięcie podawane z PCM (ECU) wynosi prawie 10V a powinno być 5V. Teraz muszę znaleźć PCM i konektory do tego sensora.
Odłączenie tego czujnika temperatury powinno spowodować właśnie uruchomienie się wentylatora chłodnicy.
Ale jakie jest tam napięcie nigdy nie sprawdzałem.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Odłączenie tego czujnika temperatury powinno spowodować właśnie uruchomienie się wentylatora chłodnicy.
Ale jakie jest tam napięcie nigdy nie sprawdzałem.
Z tego co wyczytałem PCM podaje 5V a później mierzy wahania napięcia w zależności od temperatury płynu chłodzącego.
Moje pytanie: czy jeżeli ten czujnik jest bezpośrednio powiązany z pracą wentylatorów to czy: załączające się wiatraki przy otwarciu przepustnicy to efekt wadliwego działania obwodu z tym sensorem czy tryb diagnostyczny który jest spowodowany nie wiem czym??
- Od: 7 cze 2006, 20:12
- Posty: 27
- Skąd: Salisbury
- Auto: Xedos9 2.5 '97
Panowie każde długie mrugnięcie oznacza liczbę dziesiętna a krótkie liczbę jedno cyfrową np: dwa długie i pięć krótkich oznacza kod 25,kolego black_5 sprawdź jeszcze raz dla pewności i napisz co i jak,co do trybu serwisowego wydaje mnie się że masz zawieszonego kompa bo zwarcie instalacji nie wydaje mnie się choć mogę się mylić.
Co do kodów to masz błąd 11 oraz 17
17- Left Heated Oxygen Sensor (LHO2S) – voltage does not change
Lewa (przednia) sonda lambda – napięcie nie zmienia się
Co do 11 nie wiem
Pozdrawiam
Co do kodów to masz błąd 11 oraz 17
17- Left Heated Oxygen Sensor (LHO2S) – voltage does not change
Lewa (przednia) sonda lambda – napięcie nie zmienia się
Co do 11 nie wiem
Pozdrawiam
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości