Urchomienie tempomatu (TA)
Strona 1 z 1
Witam wszystkich jestem nowym klubowiczem od niedawna szczesliwym posiadaczem xsedosa9 2.5v6 [wczesniej 626 i 323] niestety ze wzgledow ekonom z instalacja lpg stag300 mam nadzieje ze dobra jeszcze na gwarancji.Mam pytanie jak wlaczyc tempomat kurcze wydaje sie to smieszne ale nie wiem,no i przy ostrym skrecie w lewo lub przy skrecaniu chyba slychac lewy wewnetrzny przegub czy wymiana jest tragiczna.Jeszcze jedno na zimnym silniku slychac jeden zawor w wewnetrznej glowicy gdy sie rozgrzeje to milknie moze wymiana szklanki pomoze bo wiem ze wymieniono w niej uszczelniacze zaworowe popychacze uszczelki glowicy i kompletny rozrzad.Wiem gdyz kupilem ja od jednego z klubowiczow zgr1985 gdzie wszystko na forum opisywal.Wymienil tagrze przegoby zewnetrzne i mam nadzieje ze swoj swojego w klubie by nie oklamal.Wiec pozdro i pomurzcie jak da rade.Pozatym kocham to auto
- Od: 5 sie 2013, 10:54
- Posty: 19
- Auto: MAZDA XSEDOS 9 2.5 V6 1998 MANUAL
Odnośnie tempomatu.
Rozpędzasz się do minimum 50 km/h naciskasz po lewo na desce Cruise Main.
Następnie naciskasz na kierownicy dolny przycisk COAST SET i puszczasz gaz. Jeśli tempomat pracuje, na desce ci się wyświetli kontrolka CRUISE.
Później dodajesz sobie gazu przyciskiem ACCEL RES lub normalnie naciskając pedał gazu.
Rozpędzasz się do minimum 50 km/h naciskasz po lewo na desce Cruise Main.
Następnie naciskasz na kierownicy dolny przycisk COAST SET i puszczasz gaz. Jeśli tempomat pracuje, na desce ci się wyświetli kontrolka CRUISE.
Później dodajesz sobie gazu przyciskiem ACCEL RES lub normalnie naciskając pedał gazu.
- Od: 15 sty 2013, 19:00
- Posty: 38
- Skąd: Kłodawa
- Auto: Xedos 9 2.0 v6 '94 r.
Jeśli tempomat nie działa, a używasz zgodnie z instrukcją podaną dwa piętra wyżej to powodów może być bardzo dużo: od nieszczelnych przewodów, niedziałającego samego silniczka, walniętych czujników przy pedałach idt, po zawilgoconą wiązkę przewodów uwaga... uwaga.... w bagażniku
U mnie odsłonięcie wiązek i potraktowanie ich po cichu "pożyczoną"
suszarką do włosów pomagało ale zawsze tylko na jakiś czas. Z tego co pamiętam same przyciski sprawdza się na zapłonie, wciśniętym CRUISE MAIN i po przytrzymaniu przez kilka sekund SET COAST zielona kontrolka na desce powinna mignąć parę razy. Co do przegubu lewego wewnętrznego to specjalistą nie jestem ale lewa półoś wyłazi bezpośrednio ze skrzyni i z tej strony przegub jest tylko zewnętrzny, a jeśli chodzi o wewnętrzny prawy to z tego co pamiętam sporo gimnastyki
. Odnośnie silnika to nic ciekawego nie powiem bo wiem tylko o tym z czym miałem do czynienia, a silnik u mnie to wciąż czysta poezja choć od roku pełnoletni
.


- Od: 4 paź 2010, 21:50
- Posty: 50
- Skąd: Ścinawka Dolna
- Auto: Mazda Xedos 9 2001r. 2.5 B+G
sterownik tempomatu jest ponad nogami kierowcy w okolicy sterownika ABS, taka mała plastikowa prostopadłościenna puszka z jedną wtyczką od dołu, tempomat działa od 50km/h w górę, a blokować włączenie mogą czujniki przy pedałach hamulca i sprzęgła jeśli masz manualna skrzynię, przy załączaniu tempomatu przyciskiem na desce rozdzielczej powinno być słychać takie ciche kliknięcie przekaźnika z okolic sterownika tempomatu... tyle wiem.
Wiem też że nie ma czegoś takiego jak XSEDOS, nawet nie wiem jak to wypowiedzieć, przez gardło nie przechodzi
jeśli już to jest XEDOS, a może nie działa tempomat właśnie dlatego że masz XSEDOSA a nie XEDOSA ![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Popraw pisownię
bo błędy w oczy aż szczypią.
Silnik powinien pracować na oleju 5w30, dzięki temu szybko się odpowietrzy hydraulika, wydłuży to też jej żywot, kiedyś w Probe musiałem wymieniać popychacz bo się rozpadł na części, ale cichnął po rozgrzaniu silnika.
Uszkodzenie przegubów zewnętrznych objawia się klekotaniem, stukaniem przy skręcaniu:
lewy przy skręcie w prawo daje głośniejszy dźwięk
prawy przy skręcie w lewo...
Wymiana przegubów wewnętrznych to rzadkość, musisz to dokładnie zdiagnozować.
Wiem też że nie ma czegoś takiego jak XSEDOS, nawet nie wiem jak to wypowiedzieć, przez gardło nie przechodzi
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Popraw pisownię
Silnik powinien pracować na oleju 5w30, dzięki temu szybko się odpowietrzy hydraulika, wydłuży to też jej żywot, kiedyś w Probe musiałem wymieniać popychacz bo się rozpadł na części, ale cichnął po rozgrzaniu silnika.
Uszkodzenie przegubów zewnętrznych objawia się klekotaniem, stukaniem przy skręcaniu:
lewy przy skręcie w prawo daje głośniejszy dźwięk
prawy przy skręcie w lewo...
Wymiana przegubów wewnętrznych to rzadkość, musisz to dokładnie zdiagnozować.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
deonimax napisał(a):na cieplym tez stukaja
Zrób płukankę silnika.
I zlituj się chłopie – zedytuj temat wątku bo to aż w oczy kłuje!
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
A ja poproszę o poprawę tematu na zgodny z regulaminem forum jak i działu. Proszę się z nimi zapoznać.
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość