Xedos/Millenia zamek centralny

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez cosmonauth » 9 gru 2011, 00:16

spoko nie pali mi się :) ja w sobotę montuję kompletny central zamek w 323C mojej narzeczonej, więc też będę miał zabawę :)
Wojtek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2011, 19:53
Posty: 36
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda Xedos 9 (TA KL) '93

Postprzez radar88 » 10 gru 2011, 16:56

Obiecałem że zerknę i proszę ;)
Więc tak:
Fazę masz gruby biały z zielonym paskiem
Masa – czarny bądź przykręcisz go do budy auta.
Cienki – biały z zielonym paskiem oraz biały z niebieskim paskiem są otwieraniem i zamykaniem, lecz ten biały z niebieskim może się u Ciebie różnić, ponieważ akurat ten kawałek mam z Millenii a nie z Xedosa, a pamiętam, że niektóre kable były innej barwy.
Zdjęcia:
Obrazek
Obrazek

Może coś to pomoże ;)
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez cosmonauth » 12 gru 2011, 13:29

dziękuję Ci bardzo Kamilu :) napewno się przyda!
Wojtek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2011, 19:53
Posty: 36
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda Xedos 9 (TA KL) '93

Postprzez radar88 » 12 gru 2011, 15:59

cosmonauth napisał(a):dziękuję Ci bardzo Kamilu :) napewno się przyda!

Tylko tak jak napisałem, niektóre kable mogą się różnić, bo po pożarze w moim aucie zastosowałem kawałek wiązki z Milleni '95, także schemat el lepiej mieć przy sobie ;)
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez cosmonauth » 17 gru 2011, 12:04

Dziś zabieram się za montaż, postanowiłem że pierw voltomierzem zbadam który przewód jest który, w schmacie oraz z Twojego zdjęcia wynika że otwieranie/zamykanie jest to niebiesko biały i zielono biały przewód, więc u mnie myślę będzie podobnie :)
ale zanim podłączę, sprawdzę przewody voltomierzem, tylko mam pytanie (jak mówiłem jestem laikiem), skoro sterowanie w mazdzie jest za pomocą masy, to przewód czerwony (plusowy)z voltomierza daje do plusa (gruby biało zielony przewód) a minusowym (czarnym) szukam impulsu podczas otwierania/zamykania zamka na innym kablu? (typujemy że będzie to niebiesko biały lub zielono biały cienki)
Wojtek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2011, 19:53
Posty: 36
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda Xedos 9 (TA KL) '93

Postprzez Marek 161BD081 » 17 gru 2011, 12:24

cosmonauth napisał(a):przewód czerwony (plusowy)z voltomierza daje do plusa (gruby biało zielony przewód) a minusowym (czarnym) szukam impulsu podczas otwierania/zamykania zamka na innym kablu?

Dobrze kombinujesz <spoko>
Zamiast miernika możesz i jakąś małą żarówkę czy inna kontrolkę użyć :)
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez radar88 » 18 gru 2011, 01:14

Jak dobrze pamiętam na woltomierzu można ustawić tak aby zarejestrował impuls...najprościej sprawdź to jak jest w schemacie i będziesz wiedział na 100% co i jak. Jeżeli chcesz podłączyć też kierunki to nie wiem czy nie powinieneś szukać odpowiednich przewodów w progu od str kierowcy, bo jak by nie patrzeć musisz się wpiąć w przewody od kierunków...ja też jestem laikiem i samoukiem ;)
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez piecia » 3 paź 2012, 09:32

Witam
niedawno nabyłem Xeda9
niestety książka jest w języku którego nie rozumiem (chyba Francuski)
przy lusterku mam czujniki ruchu, czerwoną diodę i guziczek (do czego ten guzik)
pilot nie działa od początku (zamieszczam foto bo na forum nie znalazłem nigdzie informacji na temat tego pilota, w książce jest ilustracja identycznego)
po zamknięciu z kluczyka miga security (co 3 sekundy) i czerwona dioda przy lusterku
czy alarm jako alarm działa, nie sprawdzałem
poprzedni właściciel twierdził że włączała się syrena po zabujaniu autem (teraz się nie włącza, albo za słabo bujałem)
po procedurze 3x zapłon 3x stycznik w słupku, odzywa się gong lecz brak reakcji na pilot
czy ten pilot jest od tego auta? do czego służy potencjometr w pilocie (nie dotykałem ale kto wie co robili poprzednicy)?
Obrazek
przepraszam za kiepską jakość zdjęcia, słabe światło w deszczowy poranek

Mój X jest jakiś inny?
Do sterownika od pilota lecą 3 kabelki nie 4 oraz brak wyjścia na antenę, na sterowniku jest naklejka z napisem "pres Valeo", prąd dochodzi
nie mogę znaleźć napisu który pokryłby się chociaż częściowo z oznaczeniami w pilocie (poza Valeo)
czy jedyną opcją wyjęcia tego układu jest demontaż kanapy?
Ostatnio edytowano 4 paź 2012, 18:57 przez piecia, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2012, 17:39
Posty: 44
Skąd: Białystok
Auto: Xedos9 2,3i Miller AT 1999

Postprzez piecia » 4 paź 2012, 18:55

nie edytuję poprzedniego postu bo to jest chyba z innej beczki
nie zakładam nowego wątku bo dotyczy instalacji centralnego zamka

po procedurze 4x zapłon 3x stycznik odzywa się gong, zamykają się i otwierają wszystkie drzwi, potem jeden gong i koniec

Może źle rozumiem instrukcję – moja interpretacja:
Otwórz drzwi kierowcy
4x włącz zapłon, wyjmij kluczyk
3x wciśnij stycznik w drzwiach
CPU wydaje jeden gong
zamyka wszystkie drzwi
otwiera drzwi kierowcy
otwiera wszystkie drzwi
otwiera klapę bagażnika
zapala lampki w środku
włącza syrenę i światła

drzwi kierowcy mają być cały czas otwarte?
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2012, 17:39
Posty: 44
Skąd: Białystok
Auto: Xedos9 2,3i Miller AT 1999

Postprzez piecia » 6 paź 2012, 18:02

więc co do pilota od centralnego udało się go naprawić, wystarczyło porządnie wyczyścić styki od baterii i wymienić przyciski na nowe :)

co do autodiagnozy to robimy ją przy zamkniętych drzwiach
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2012, 17:39
Posty: 44
Skąd: Białystok
Auto: Xedos9 2,3i Miller AT 1999

Postprzez KAMIL Z » 18 lis 2012, 00:03

A ja mam problem tego typu, jak wsiadam do samochodu to zamykają mi się drzwi i od czasu do czasu słychać stukanie jakby jeszcze raz zamykał choć nie za każdym razem. mam jeszcze jakaś centralkę z pilotem (stig) która jest podpięta w ten układ i wszystko działało do dziś. od czego zacząć poszukiwania. mam wrażenie ze dzieje się to jak wjeżdżam w dołki. po odpięciu tej centralki jest tak samo. :(
dodam jeszcze ze czasami jak zamknie się sam na wolnych obrotach to silnik potrafi zgasnąć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2011, 23:29
Posty: 54
Skąd: Opoczno
Auto: Xedos 9 2.5V6 1995

Postprzez radar88 » 18 lis 2012, 11:55

KAMIL Z napisał(a):A ja mam problem tego typu, jak wsiadam do samochodu to zamykają mi się drzwi i od czasu do czasu słychać stukanie jakby jeszcze raz zamykał choć nie za każdym razem. mam jeszcze jakaś centralkę z pilotem (stig) która jest podpięta w ten układ i wszystko działało do dziś. od czego zacząć poszukiwania. mam wrażenie ze dzieje się to jak wjeżdżam w dołki. po odpięciu tej centralki jest tak samo. :(
dodam jeszcze ze czasami jak zamknie się sam na wolnych obrotach to silnik potrafi zgasnąć.

Na początek odepnij wszystkie urządzenia/sterowniki od pilota itp.
Później masz do wyboru: Door Lock – przekaźnik który znajduje się za tylną kanapą (zielony bądź czarny) lecz wątpię aby siadł. A najgorszy scenariusz – do skrzynki z bezpiecznikami jest podpięty cały sterownik od zamka centralnego i całkiem możliwe że to on będzie do wymiany.

Bezpiecznik odpowiadający za CZ to 30A, na samej górze w skrzynce – różowy.
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez KAMIL Z » 18 lis 2012, 15:25

czyli wypadałoby podmienić każdy na taki sam?
a dlaczego najgorszy scenariusz? tyle roboty z tym czy koszta duże?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2011, 23:29
Posty: 54
Skąd: Opoczno
Auto: Xedos 9 2.5V6 1995

Postprzez radar88 » 18 lis 2012, 18:44

KAMIL Z napisał(a):a dlaczego najgorszy scenariusz? tyle roboty z tym czy koszta duże?

Ponieważ aby wymienić sterownik, musisz odpiąć calutką skrzyneczkę z bezpiecznikami, wyjąć ją i w niej jest dopięta biała skrzyneczka z całą płytką sterującą CZ. Stronę wcześniej masz schemat el co i jak.

Ogólnie dostać ten element to nie problem, tylko najlepiej kupować tak aby sprzedający nie wiedział co to i do czego, ponieważ znając życie sypnie cenę z kosmosu, chociaż może nie koniecznie ;)
Sam sterownik możesz kupić z rocznika 1993-99 ponieważ raczej się nie różniły, a czy po pełnym FL były takie same...nie wiem.

Na początek odepnij sterownik od pilota i zobacz czy dzieje się nadal tak samo, jeżeli tak to możliwe że któryś siłownik siadł, czyli trzeba rozpinać po kolei, na pewno bym zaczął od klapy, ponieważ tamten lubi padać.
KAMIL Z napisał(a):czyli wypadałoby podmienić każdy na taki sam?

przekaźnik DOOR LOCK gdzieś tam mi się wala po garażu, lecz tak jak pisałem wcześniej, on raczej nie pada.
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez KAMIL Z » 18 lis 2012, 20:42

po odpięciu sterownika od pilota jest tak samo. może jutro uda mi się zobaczyć ten siłownik od klapy. a wiesz może w którym miejscu można go odpiąć?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2011, 23:29
Posty: 54
Skąd: Opoczno
Auto: Xedos 9 2.5V6 1995

Postprzez radar88 » 19 lis 2012, 11:19

KAMIL Z napisał(a):po odpięciu sterownika od pilota jest tak samo. może jutro uda mi się zobaczyć ten siłownik od klapy. a wiesz może w którym miejscu można go odpiąć?
Musisz ściągnąć obicie klapy, i tam będziesz miał wtyczkę do siłownika, po prawej stronie przy zamku. Ją odepnij i zobaczysz co i jak. Tylko pamiętaj, bagażnik będzie zamykany tylko i wyłącznie z kluczyka.
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez KAMIL Z » 19 lis 2012, 22:26

dzięki za podpowiedz <spoko> jak tylko będę bliżej pracował to znajdę trochę czasu na to żeby tam zajzec.
pozdrawiam..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2011, 23:29
Posty: 54
Skąd: Opoczno
Auto: Xedos 9 2.5V6 1995

Postprzez radar88 » 19 lis 2012, 22:40

Popatrz na spokojnie, stawiam na siłownik klapy ale nie dam ręki uciąć ;)
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez KAMIL Z » 11 gru 2012, 00:22

chyba miałeś racje z tym siłownikiem bo odłączyłem go i narazie problem znikł. wiec pozostaje mi kupić taki siłownik ale narazie to mi się tam nie chce zaglądać bo za zimno :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2011, 23:29
Posty: 54
Skąd: Opoczno
Auto: Xedos 9 2.5V6 1995

Postprzez radar88 » 11 gru 2012, 21:59

Zobaczysz co i jak, jak się uspokoi na 100% to przyczynę znasz. Nie wiem czemu one najczęściej padają.
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9