Wskaźnik paliwa opada po zgaszeniu auta

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Setritus » 16 wrz 2013, 15:14

Witam
Po wyłączeniu zapłonu wskaźnik paliwa w ciągu kilkudziesięciu minut opada na sam dół. Dopiero jak dam mu znowu zasilanie to powoli wraca do prawidłowego stanu. Co może być przyczyną że nie trzyma właściwego poziomu cały czas?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 13:42
Posty: 1169 (0/5)
Skąd: Olsztyn / Kraków
Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r

Postprzez Scania » 16 wrz 2013, 16:08

co masz na myśli mówiąc "powoli wraca" ?
nie jestem pewien, ale to chyba zależy od czujnika. i jeśli wraca do właściwego poziomu po włączeniu zapłonu/odpaleniu gabloty to chyba nie ma sensu szukać dziury w całym. no chyba że lubisz patrzeć na poziom paliwa a nie chcesz auta cały czas mieć na zapłonie<glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2013, 17:44
Posty: 163 (2/0)
Auto: był Xedos 6 2.0 V6 98'
Jest subaru, jest impreza!
GC 2.0 N/A

Postprzez Setritus » 16 wrz 2013, 16:55

Chodzi o to że było dobrze a nie jest :D
powoli wraca tzn w tym samym tempie jak przy zalaniu baku z pustego na pełny czyli pare ładnych minut zajmuje mu zanim pokaże właściwy stan. Trochę to drażniące <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 13:42
Posty: 1169 (0/5)
Skąd: Olsztyn / Kraków
Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r

Postprzez Scania » 16 wrz 2013, 17:53

to stanowczo "trochę" zbyt długo :D
wydaje mi się że to może być czujnik. simply. :) bo cóż by innego ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2013, 17:44
Posty: 163 (2/0)
Auto: był Xedos 6 2.0 V6 98'
Jest subaru, jest impreza!
GC 2.0 N/A

Postprzez Paweł » 16 wrz 2013, 18:23

Czy to przypadkiem nie jest normalne, że wskaźnik przestaje działać po wyłączeniu zapłonu?
Problem jest więc chyba tylko w jego tłumieniu, które działa zbyt intensywnie.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/953)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Scania » 16 wrz 2013, 19:26

Niieeee. u mnie jest tak że jak nawet zostawię na całą noc to rano przychodząc wskazówka jest w tym samym miejscu gdzie była. jedynie temperatura spada przy wyłączeniu zapłonu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2013, 17:44
Posty: 163 (2/0)
Auto: był Xedos 6 2.0 V6 98'
Jest subaru, jest impreza!
GC 2.0 N/A

Postprzez Paweł » 16 wrz 2013, 20:06

W takim razie przepraszam.

Musiałem aż przejrzeć archiwum zdjęć i okazuje się, że w GE też mi stał non-stop. Ech, to były czasy, byłem wtedy piękny i młody. :P
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/953)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Setritus » 16 wrz 2013, 21:32

Paweł napisał(a):Czy to przypadkiem nie jest normalne, że wskaźnik przestaje działać po wyłączeniu zapłonu?

Paweł miał w pewnym sensie (nieświadomie) rację ;)
Wskaźnik przestaje działać po odłączeniu zasilania, ale zostaje w tej pozycji w jakiej był przy odłączeniu prądu. To znaczy jeśli najelesz paliwa na wyłączonym zapłonie to wskaźnik zauważy to i podniesie sie dopiero jak dostanie prąd.
U mnie natomiast zamiast trzymać pozycję jaką miał przy odłączeniu, opada... :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 13:42
Posty: 1169 (0/5)
Skąd: Olsztyn / Kraków
Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r

Postprzez AGADAR » 16 wrz 2013, 22:31

Jak się któregoś dnia nie podniesie to trzeba będzie robić masę pod kanapą z tyłu.
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2011, 10:57
Posty: 352 (0/4)
Skąd: Białystok
Auto: Xedos 6 2.0 KF Z8 97r. (rej.) 96r. (prod.) 140 KM
był Seat Cordoba 1.9 TDI 90 KM, Rover 420 2.0 SDI 105 KM

Postprzez Setritus » 16 wrz 2013, 23:16

Hmm a czy te objawy które mam tereaz również mogą świadczyć o słabej masie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 13:42
Posty: 1169 (0/5)
Skąd: Olsztyn / Kraków
Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r

Postprzez Paweł » 17 wrz 2013, 07:03

Może we wskaźniku jest jakiś bimetal, który po odłączeniu zasilania ma blokować wskazówkę?
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/953)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Siw-y » 17 wrz 2013, 10:14

Nie, wskaźnik jest na silniku krokowym i nawet po odpięciu zasilania powinien zostać w tej samej pozycji.
To, że opada [lub się podnosi, wszystko jedno] po zaniku zasilania oznacza, że napięcie na którejś cewce zanika zbyt późno [bądź na innej za wcześnie].
Raczej uszkodzenie będzie w samym wskaźniku, a dokładniej w jego sterowaniu.
Ostatnio edytowano 17 wrz 2013, 23:37 przez Siw-y, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez Lowiec » 17 wrz 2013, 21:42

Pany....a wy kiedyś w rękach ten "czujnik" mieliście? Jest prosty jak budowa pływaka w kiblu:
Obrazek
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 22:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Postprzez Siw-y » 17 wrz 2013, 23:36

Mowa jest o wskaźniku a nie o pływaku :P
A w pośpiechu pisałem i zamiast wskaźnik napisałem czujnik :)
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez Lowiec » 18 wrz 2013, 08:04

Wskaźnik to taki miernik napięcia, jakie zmierzy tak się ustawi, nie ma tylko jakiejś sprężynki powrotnej lub spadającego pomiaru po wyłączeniu zapłonu – dlatego zostaje w ostatniej pozycji. Spójrz co nim steruje – drabinka z rezystorków:)
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 22:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Postprzez radar88 » 20 wrz 2013, 00:14

Ok ok, lecz problem zapewne jest właśnie w zbiorniku, jeżeli pływak nie będzie miał zasilania to wskazówka będzie opadać i podawać zły odczyt. Przerabiałem to i w X6 jak i w X9. Jeżeli traci masę to tak właśnie będzie.
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez voytecku » 20 wrz 2013, 00:35

Setritus napisał(a):Po wyłączeniu zapłonu wskaźnik paliwa w ciągu kilkudziesięciu minut opada na sam dół.

Czasem musi opasc ;)

Przekladales wiekszosc gratow z tamtej MX6? Ona miala 4WS, w ktorym poziom paliwa dziala troche inaczej niz w zwyklych wersjach.

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6