Złącze STI – jak rozpoznać?

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Vince » 11 mar 2008, 17:44

Zabrałem się ostatnio za sprawdzanie kodów błędów. Najpierw poszukałem na forum – nic ciekawego o moim aucie nie znalazłem. Przeczytałem więc artykuł ze strony Mazdaspeed:

http://www.mazdaspeed.pl/christmas/warsztat/warsztat.php?c=obd

Piszą tam: "odszukać wiszące na kablu trapezoidalne złącze oraz pojedyncze gniazdo STI (Self Test Input)". I tu zaczęły się schody <lol>
Czy mógłby mnie ktoś oświecić gdzie w Xedosie są te złącza? Widzę tylko czarne "pudełko" z napisem DIAGNOSTIC,

Obrazek

ale w przypadku ASB do odczytania kodów potrzebne jest jeszcze złącze STI.

Poza tym, piszą również, że procedura ta ma zastosowanie "w samochodach wyposażonych w automatyczną skrzynię biegów, nie posiadających konektora TEN w gnieździe diagnostycznym".Mimo, że mam ASB, mam konektor TEN w gnieździe:

Obrazek

Czy w tym przypadku powinienem "zapomieć" o gnieździe STI i postępować jak w przypadku auta z manualną skrzynią, tzn. zmostkować styki GND i TEN?
There are only two things to worry about: either you are well or you are sick. If you are well then there is nothing to worry about. But if you are sick, there are two things to worry about: either you will get well or you will die. If you get well, then there is nothing to worry about. If you die, there are only two things to worry about: either you will go to heaven or to hell. If you go to heaven, there is nothing to worry about. But if you go to hell, you'll be so f...ing busy shaking hands with friends, you won't have time to worry. Why worry!
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2007, 12:10
Posty: 82
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda Xedos 6 1.6 '96 automat

Postprzez Paweł » 11 mar 2008, 18:15

Vince napisał(a):Czy w tym przypadku powinienem "zapomieć" o gnieździe STI i postępować jak w przypadku auta z manualną skrzynią

Tak. Zapomnij o STI, bo dotyczy wyłącznie systemu Forda (EEC).

Natomiast pomyśl o TAT zamiast TEN... (Hint: Automatic Transmission – Engine).
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/955)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Vince » 11 mar 2008, 19:24

tco_tm napisał(a):Natomiast pomyśl o TAT zamiast TEN... (Hint: Automatic Transmission – Engine).


Styku TAT u mnie nie ma (patrz: drugie zdjęcie). Chyba, że mam jakieś inne złącze niż opisane w artykule :)
There are only two things to worry about: either you are well or you are sick. If you are well then there is nothing to worry about. But if you are sick, there are two things to worry about: either you will get well or you will die. If you get well, then there is nothing to worry about. If you die, there are only two things to worry about: either you will go to heaven or to hell. If you go to heaven, there is nothing to worry about. But if you go to hell, you'll be so f...ing busy shaking hands with friends, you won't have time to worry. Why worry!
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2007, 12:10
Posty: 82
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda Xedos 6 1.6 '96 automat

Postprzez Paweł » 12 mar 2008, 14:17

No fakt, nie spojrzalem. Nie ma TAT, ani FAT... Prawdopodobnie komputer A/T jest zintegrowany z ECU i błędy są na wspólnym wyjściu z silnikiem (FEN/TEN).
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/955)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Vince » 12 mar 2008, 19:20

tco_tm napisał(a):Prawdopodobnie komputer A/T jest zintegrowany z ECU i błędy są na wspólnym wyjściu z silnikiem (FEN/TEN).


Czyli postępujemy jak w przypadku auta z manualną skrzynią?
Czy jeśli nie jest tak jak piszesz, można coś popsuć zwierając TEN z GND?
There are only two things to worry about: either you are well or you are sick. If you are well then there is nothing to worry about. But if you are sick, there are two things to worry about: either you will get well or you will die. If you get well, then there is nothing to worry about. If you die, there are only two things to worry about: either you will go to heaven or to hell. If you go to heaven, there is nothing to worry about. But if you go to hell, you'll be so f...ing busy shaking hands with friends, you won't have time to worry. Why worry!
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2007, 12:10
Posty: 82
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda Xedos 6 1.6 '96 automat

Postprzez waldii » 12 mar 2008, 23:50

Vince napisał(a):można coś popsuć zwierając TEN z GND?

nie :]
waldii
 

Postprzez Widelec » 14 mar 2008, 00:10

po spięciu zworką GND i TEN, powinny zacząć (jeśli są) pojawiać się na kontrolce check engine na desce błędy. tak? jak nie na "sucho", to po odpaleniu silnika. tak? dobrze zrozumiałem, czy coś źle robię? bo mi nic nie miga i nie pokazuje, a jakoś mi się wierzyć nie chce że nie miałbym jakiegokolwiek błędu.. :–/
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 23:13
Posty: 560
Skąd: Gdańsk

Postprzez waldii » 14 mar 2008, 00:36

Widelec a masz checka ??Jak nie to dioda i jazda.Nawet jesli nie masz bledow to jak zobisz zworke i przekrecisz stacyjke musi sie na chwile zapalic tak kontrolnie i wtedy dopiero bledy mrygaja
waldii
 

Postprzez Widelec » 14 mar 2008, 09:10

chodzi Ci o żółtą diodę na obrotomierzu z kluczem na aucie? mam... zapala mi się tylko jak odpalam na codzień samochód, tak na moment. jak spinam zworką TEN i GND to milczy jak zaklęta – i na zgaszonym i na odpalonym silniku...
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 23:13
Posty: 560
Skąd: Gdańsk

Postprzez bazakbal » 14 mar 2008, 12:06

Widelec napisał(a):chodzi Ci o żółtą diodę na obrotomierzu z kluczem na aucie?

to jest imobilajzer! w xedzie nie masz kontrolki silnika. zrob tak jak pisze waldii.
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2006, 12:36
Posty: 204
Auto: xedos 6 V6

Postprzez Widelec » 14 mar 2008, 20:09

bazakbal napisał(a):
Widelec napisał(a):chodzi Ci o żółtą diodę na obrotomierzu z kluczem na aucie?

to jest imobilajzer! w xedzie nie masz kontrolki silnika. zrob tak jak pisze waldii.


bez jaj.... to to nie jest kontrolka która powie mi "Twój silnik się zje*ał – goń do serwisu" ?? <lol>
ale ale, żeby nie było – diodę też próbowałem – bez efektu... milczy jak zaklęta...
Ostatnio edytowano 1 mar 2009, 23:04 przez Widelec, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 23:13
Posty: 560
Skąd: Gdańsk

Postprzez Vince » 14 mar 2008, 21:45

bazakbal napisał(a): w xedzie nie masz kontrolki silnika


Nie wiem jaką skrzynię ma kolega Widelec, ale wydaje mi się, że w autach z automatyczną skrzynią kontrolka HOLD wyświetla kody błędów :D
There are only two things to worry about: either you are well or you are sick. If you are well then there is nothing to worry about. But if you are sick, there are two things to worry about: either you will get well or you will die. If you get well, then there is nothing to worry about. If you die, there are only two things to worry about: either you will go to heaven or to hell. If you go to heaven, there is nothing to worry about. But if you go to hell, you'll be so f...ing busy shaking hands with friends, you won't have time to worry. Why worry!
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2007, 12:10
Posty: 82
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda Xedos 6 1.6 '96 automat

Postprzez Widelec » 14 mar 2008, 22:07

Vince napisał(a):Nie wiem jaką skrzynię ma kolega Widelec

MT :)
czasami sam nie wiem czy to dobrze czy źle... :]
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 23:13
Posty: 560
Skąd: Gdańsk

Postprzez Vince » 21 kwi 2008, 22:43

Vince napisał(a):
bazakbal napisał(a): w xedzie nie masz kontrolki silnika


Nie wiem jaką skrzynię ma kolega Widelec, ale wydaje mi się, że w autach z automatyczną skrzynią kontrolka HOLD wyświetla kody błędów :D


Okazuje się, że kontrolka HOLD jednak nie pokazuje kodów błędów – przynajmniej w moim aucie ;P
Próbowałem też z diodą – zero efektów. Nie mignęła nawet raz. "Miernik" zmontowałem dobrze, bo dioda świeciła cały czas, jeśli nie było zworki GND-TEN, tzn. był tylko "miernik" wpięty między FEN i +B.
Czy ktoś ma jakiś pomysł jak to zrobić, żeby w końcu zadziałało? Muszę w końcu się dowiedzieć co mu dolega, bo to chyba nie jest normalne, żeby Xedos 1.6 palił 11l/100km – trasa 90%, miasto 10%, styl jazdy taki, że już spokojniej się nie da :D
Pomocy, Panowie, bo nie zarobię na paliwko !!!!

Widelec napisał(a):
Vince napisał(a):Nie wiem jaką skrzynię ma kolega Widelec

MT :)
czasami sam nie wiem czy to dobrze czy źle... :]


Dobrze, dobrze, nawet bardzo :) Poprzednio miałem Xeda 1.6 z MT i nie ma porównania. Przy wszystkich zaletach AT uważam jednak, że do tego auta, z tym silnikiem AT się nie nadaje. W KF-ie byłoby na pewno o niebo lepiej, ale gdybym miał do wyboru dwa takie same auta: 1 z MT i 1 z AT zawsze wybrałbym to pierwsze <ok>
There are only two things to worry about: either you are well or you are sick. If you are well then there is nothing to worry about. But if you are sick, there are two things to worry about: either you will get well or you will die. If you get well, then there is nothing to worry about. If you die, there are only two things to worry about: either you will go to heaven or to hell. If you go to heaven, there is nothing to worry about. But if you go to hell, you'll be so f...ing busy shaking hands with friends, you won't have time to worry. Why worry!
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2007, 12:10
Posty: 82
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda Xedos 6 1.6 '96 automat

Postprzez DymeK » 22 kwi 2008, 15:34

panowie a ma ktoś rozpiskę jak spr bledy w 2.0 v6
Be Quiet And Drive (far away) Sprzedam uszczelki kolektora
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2005, 21:12
Posty: 896 (0/5)
Skąd: Kaczory
Auto: Xedos 6 2.5 V6 KLZE

Postprzez GrzegorzR » 8 maja 2008, 16:57

ja dzisiaj zrobiłem test błędów i jak miałem tester w stykach fen i b+ nie działał ale po przeniesieniu i w styki
fbs i b+ wybłyskał mi wszystko. Mówię o xedosie 6 2,0 v6 z manualną skrzynią.
mam też prośbę czujnik wału nr4 który to?
Początkujący
 
Od: 10 mar 2008, 20:43
Posty: 23
Auto: xsedos 2,0 , v6, 24v, 144 KM,

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6