Wskaźnik temperatury.
Witam. Odświerzę temat. Jak często włączają się wam wentylatory chłodzenia chłodnicy. Bo u mnie mimo upału temp wody wciąż w połowie. Wiatraki idą dopiero jak klima odpali.
m126p > Polonez > VectraA2.0 > Xedos6
MZ251 > Y XJ600'86 > K ZR1100Zephyr
A500 > PSX > PS2 > X360
MZ251 > Y XJ600'86 > K ZR1100Zephyr
A500 > PSX > PS2 > X360
- Od: 13 cze 2009, 21:42
- Posty: 52
- Skąd: Lublin
- Auto: 2.0 V6 CA
U mnie jak dłużej postoję na skrzyżowaniu to wentylator się włącza na te 30s może 60s ale włącza się dosyć często i nie wiem czy to normalne nie koniecznie w upałach 

Xedos B6 http://www.youtube.com/watch?v=LqXNk-psA3s
Xedos KF http://www.youtube.com/watch?v=o7klHd-1HWQ
Moje autko: viewtopic.php?f=137&t=95874
Xedos KF http://www.youtube.com/watch?v=o7klHd-1HWQ
Moje autko: viewtopic.php?f=137&t=95874
moj Xed ma tak samo i wydaje mnie sie ze to normalka
wskazówka minimalnie ponad połowę czyli silnik rozgrzany po przejechaniu ok kilometra 
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
https://www.instagram.com/lukkilx6/
U mnie gdzieś po ok 5-8min jest już ciepły
nie pamiętam dokładnie 
Xedos B6 http://www.youtube.com/watch?v=LqXNk-psA3s
Xedos KF http://www.youtube.com/watch?v=o7klHd-1HWQ
Moje autko: viewtopic.php?f=137&t=95874
Xedos KF http://www.youtube.com/watch?v=o7klHd-1HWQ
Moje autko: viewtopic.php?f=137&t=95874
Jak wyjeżdzam z pracy o 15:30 to po przejechaniu 1,5km mam połowe skali.
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Hmm, u mnie po 2 km jest połowa skali, ale pełną temperaturę osiąga dopiero po 7 km,
czyli bardzo długo jak na Mazdę. Sprawdzałem wentylator, kiedy się załącza i załącza się
dopiero wtedy, gdy silnik jest rozgrzany do pełnej temperatury i samochód stoi w miejscu.
Chłodnica jest zimna przy nierozgrzanym silniku, co sugeruje sprawny termostat.
Zaskakująco długo się rozgrzewa mazdowska v'ka w porównaniu z v'kami innych producentów.
czyli bardzo długo jak na Mazdę. Sprawdzałem wentylator, kiedy się załącza i załącza się
dopiero wtedy, gdy silnik jest rozgrzany do pełnej temperatury i samochód stoi w miejscu.
Chłodnica jest zimna przy nierozgrzanym silniku, co sugeruje sprawny termostat.
Zaskakująco długo się rozgrzewa mazdowska v'ka w porównaniu z v'kami innych producentów.
Była: 626 1.8 16V | 626 Comprex | Xedos 6 2.0 24V
- Od: 1 lip 2007, 12:23
- Posty: 52
- Skąd: Zawiercie
- Auto: 323 BG 1.6 16V| RX-8 231 KM
powiem tak w porownaniu do mojego 100NX 1.6 to Xedos sie mega szybko nagrzewa
ja przejade 2-3km i już mam temp o ktorej mowa 
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
https://www.instagram.com/lukkilx6/
No to zrobię niezły odkop.
Od paru dni jestem właścicielem Xeda V6. Mam pytanko – czy wskaźnik temperatury po rozgrzaniu powinien utrzymywać się lekko ponad połowę, czy to norma czy powoli przegrzewa mi się auto.
Dodam że auto dość szybko się nagrzewa.
Od paru dni jestem właścicielem Xeda V6. Mam pytanko – czy wskaźnik temperatury po rozgrzaniu powinien utrzymywać się lekko ponad połowę, czy to norma czy powoli przegrzewa mi się auto.
Dodam że auto dość szybko się nagrzewa.
- Od: 29 sie 2008, 13:24
- Posty: 50
- Skąd: Poznań/Zielona Góra
- Auto: Mazda Xedos 6 2.0
enio napisał(a):No to zrobię niezły odkop.
Od paru dni jestem właścicielem Xeda V6. Mam pytanko – czy wskaźnik temperatury po rozgrzaniu powinien utrzymywać się lekko ponad połowę, czy to norma czy powoli przegrzewa mi się auto.
Dodam że auto dość szybko się nagrzewa.
hej , odpowiem krótko, tak ma być, luzik
Be Quick Or Be Dead
- Od: 7 maja 2008, 20:33
- Posty: 96
- Skąd: Wrocław
- Auto: Xedos 2.0V6 92.
Tak jak kolega wyżej napisał....norma 

Xedos B6 http://www.youtube.com/watch?v=LqXNk-psA3s
Xedos KF http://www.youtube.com/watch?v=o7klHd-1HWQ
Moje autko: viewtopic.php?f=137&t=95874
Xedos KF http://www.youtube.com/watch?v=o7klHd-1HWQ
Moje autko: viewtopic.php?f=137&t=95874
Podpinam się pod ten temat,z moim dzisiejszym odkryciem,które troche mnie zmartwiło.Otóż dziś poświeciłem troche czasu dla Mazdy (posprzątałem umyłem)i postanowiłem posprawdzac stan wszystkich płynów potrzebnych Jej do życia.Zdziwiło i lekko zmartwiło mnie jedno zjawisko,którego fakt ,wcześniej nie zaobserwowałem,a dziś całkiem przypadkiem na to natrafiłem.Po wyciągnieciu tego plastikowego bagneciku do sprawdzania poziomu płynu chłodniczego,dowiedziałem sie ze poziom jest jak najbardziej w normie,lecz ciecz która przypadkiem kapnęła mi na ręke nie była wcale gorąca,czy nawet ciepła ,po prostu letnia,ale to wynika pewnie z tego ze pod maską jednak jakaś temperatura panuje to się sama nagrzała.Zamoczyłem bagnet jeszcze raz dla pewności i to samo.Odpaliłem i pojechałem do garażu(3,5 km)
Silnik praktycznie po odpaleniu juz miał temperature pracy właściwą bo wcześniej też jechałem.W garażu jak parkowałem na miejsce załaczył się wentylator.Zgasiłem silnik podniosłem maske,wyciągnąłem bagnet od płynu chłodniczego i to samo dalej letni.Dopowiem tylko ze nagrzewa się normalnie w zimie rzadnych problemów wskazówka temp,nigdy nie przekracza 3/4 skali zazwyczaj jest w połowie wentylatory w korkach właczaja się prawidłowo.Czy ktoś mogłby sprawdzic u siebie czy tak ma byc czy może cos z moim układem może termostat.Przepraszam ze się rozpisałem ale chciałem jak najlepiej wytłumaczyc moj problem.
Silnik praktycznie po odpaleniu juz miał temperature pracy właściwą bo wcześniej też jechałem.W garażu jak parkowałem na miejsce załaczył się wentylator.Zgasiłem silnik podniosłem maske,wyciągnąłem bagnet od płynu chłodniczego i to samo dalej letni.Dopowiem tylko ze nagrzewa się normalnie w zimie rzadnych problemów wskazówka temp,nigdy nie przekracza 3/4 skali zazwyczaj jest w połowie wentylatory w korkach właczaja się prawidłowo.Czy ktoś mogłby sprawdzic u siebie czy tak ma byc czy może cos z moim układem może termostat.Przepraszam ze się rozpisałem ale chciałem jak najlepiej wytłumaczyc moj problem.

- Od: 6 gru 2009, 12:35
- Posty: 3100 (13/54)
- Skąd: Barlinek
- Auto: Mazda Xedos 9 TA Kl 95 r. +LPG
Xedos 9 TA KL 99 r. LPG :)
Moim zdaniem to normalne. Przy zimnym silniku w zbiorniczku płynu chłodniczego masz jego dużą ilość, która ma temp otoczenia. Ilość gorącego płynu która zostanie "wypchnięta" z obiegu do zbiorniczka na tak krótkim odcinku nie jest raczej na tyle duża żeby zmienić znacząco temperaturę płynu znajdującego się w zbiorniczku wyrównawczym.
Zrób sobie kilkadziesiąt km i sprawdź temp , wtedy płyn w wyrównawczym powinien być już gorący.
To moje spostrzeżenie, może się mylę
Czekamy na wypowiedź bardziej doświadczonego użytkownika Xedosa niż ja 
Zrób sobie kilkadziesiąt km i sprawdź temp , wtedy płyn w wyrównawczym powinien być już gorący.
To moje spostrzeżenie, może się mylę
- Od: 21 gru 2010, 16:54
- Posty: 157
- Skąd: Wrocław
- Auto: Xedos 6 2.0 1993r
No właśnie podobnie sobie to tłumaczę,tym bardziej ze auto pracuje normalnie nie przegrzewa się ani nie jest niedogrzane zimą np.Odpala normalnie,pracuje idealnie,tak samo utrzymuje stałe obroty na jałowym.Oby to była prawda ale też czekam na opinie innych sprawdzcie prosze u siebie,to tylko chwila otworzyc maske i wyciagnac bagnecik:]

- Od: 6 gru 2009, 12:35
- Posty: 3100 (13/54)
- Skąd: Barlinek
- Auto: Mazda Xedos 9 TA Kl 95 r. +LPG
Xedos 9 TA KL 99 r. LPG :)
Widzę deejay27, że jesteś prawdziwym szczęściarzem, Twojej Xedzi nic poważnego nie dolega, skoro czepiasz się takich pierdółek
Jeżeli auto trzyma prawidłową temperaturę i się nie grzeje to po co zawracać sobie głowę temp. w zbiorniczku wyrównawczym? Japończycy to bardzo mądry naród i jeżeli w zbiorniczku miałaby być woda o tem. równej tej, która opuszcza blok silnika to zrobiliby go z czegoś innego jak plastik. Po drugie woda do zbiornika wyrównawczego wpływa z chłodnicy, która ma za zadanie chłodzić ciecz. Moim zdaniem byłby problem, gdyby było na odwrót. Także nie ma się czym przejmować 
Be Quick Or Be Dead
- Od: 7 maja 2008, 20:33
- Posty: 96
- Skąd: Wrocław
- Auto: Xedos 2.0V6 92.
Witam to ja bym troche wrocil do tematu:) troche sie rozni od tego co tu czytalem ale jedanak tez tego dotyczy. Wiec no po pierwsze teraz mamy znaczna temerature na minusie ale mysle ze i tak powinien sie samochod wmiare szybko zagrzac.
Robie 20 km w trasie wskaznik temperatury sie nawet nie rusza;/ nic a nic raz wieje cieple powietrze z nawiewu po chwili zimne rzecz nastepna jest taka ze chwilami sie wskaznik podniesie i potrafi zatrzymac nawewt na cala noc wracam rano do samochodu i wskaznik pokazuje np 40stopni po odpaleniu nie spada;/ nie rozumiem gdzie tu szukac problemu.. silnik jest goracy jak dotykam po paru KM
Robie 20 km w trasie wskaznik temperatury sie nawet nie rusza;/ nic a nic raz wieje cieple powietrze z nawiewu po chwili zimne rzecz nastepna jest taka ze chwilami sie wskaznik podniesie i potrafi zatrzymac nawewt na cala noc wracam rano do samochodu i wskaznik pokazuje np 40stopni po odpaleniu nie spada;/ nie rozumiem gdzie tu szukac problemu.. silnik jest goracy jak dotykam po paru KM
- Od: 20 paź 2010, 11:35
- Posty: 505 (1/0)
- Skąd: Zamość
- Auto: Była MAZDA 323,xedos6,xedos9
Honda Accord CL7 04' PAPI
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=320&t=189226
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6