płyn chłodniczy i ogrzewanie

Postprzez paaawel5 » 12 lut 2010, 14:09

witam,
problem polega na tym że zauważyłem od kilku dni iż silnik ma normalna temp pracu – ok 85-90 a stopnia ogrzewanie ledwie dmucha ciepłym – w trasie jest normalnie ciepłe ale na postoju czasami robi się efekt zapowietrzonego układu.
Podniosłem wiec maskę i okazuje się że mam twardy wąż idący z korka wlewu płynu chłodniczego do chłodnicy
Odkręciłem ostrożne korek (silnik nagrzany) a tu tylko sssssss usłyszałem. Gdy odkręciłem go całkiem okazało się ze niema tam płynu a zawsze był.
Odkręciłem ostrożnie 2 korek (ten znajdujący się po drugiej str bliżej zderzaka) płyn jest bo zaczął wyciekać ale chłodny.
Zajrzałem wiec do zbiorniczka wyrównawczego płyn chłodniczy a tu full na skali a nawet lekko ponad oczka na miarce.
Nigdy tak nie było zawsze było ok, odessałem więc strzykawka 6 setek płynu i wlałem przez korek wlewu i się wyrównało ale podejrzewam że jak pojadę i wrócę z pracy to znów będzie pełny zbiorniczek a we wlewie susza :(
Gdzie szukać przyczyny koledzy ?? co mogło się zepsuć ??

auto jeździ normalnie nie zauważyłem żadnych skoków temperatury itp
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 21:04
Posty: 268 (1/0)
Skąd: Dln Śląsk
Auto: Xedos 6 2.0 v6 98r.

Postprzez emilMZ » 12 lut 2010, 18:12

Najprawdopodobniej zapowietrza się ale też może to być wina termostatu który się zacina-warto skontorolować też ten element.
Były szczęśliwy posiadacz dwóch Madzi 323f BG 1.6 16v i 1.8 16v SOHC
Sprzedam części do 323f BG 1.6 i 1.8
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2009, 17:17
Posty: 106
Skąd: Lubartów/Lublin
Auto: Fiat Punto Cabrio ELX 1.2 16V

Postprzez paaawel5 » 12 lut 2010, 20:40

no że zapowietrza sie to wiem tylko nie do końca bo wypycha płyn chłodniczy do zbiorniczka wyrównawczego i nie wiem czemu tu termostat moim zdaniem nie ma nic do tego bo auto nagrzewa sie normalnie czyli przy 10 stopniowym mrozie po ok 4 – 5 km jest normalna temp na skali czyli ok 85-90 stopni i niema objawu spadku temp podczas szybkiej jazdy auto właściwie trzyma temp na skali
Coś po prostu wypycha płyn do zbiorniczka i tu potrzebuje porady
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 21:04
Posty: 268 (1/0)
Skąd: Dln Śląsk
Auto: Xedos 6 2.0 v6 98r.

Postprzez KyRy » 12 lut 2010, 21:44

możliwe, że termostat Ci się w ogóle nie otwiera i stąd wywala Ci płyn przez wyrównawczy.

Gdyby temperatura Ci spadała podczas jazdy to wtedy termostat zawiesiłby się w pozycji otwartej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 15:02
Posty: 2302 (0/3)
Skąd: Kotlina Kłodzka
Auto: są:
121 1,3 92
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 96
Mx-5 1,6 92
Mx-5 1,6 93
były:
Mx-5 1,6 89
Mx-5 1,6 93
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 96
Mx-5 1,6 94
Mx-3 1,6 95
Mx-3 1,8 92
M5 2,0 05
Xed6 2,5 95

Postprzez marimart81 » 12 lut 2010, 22:33

sprawdz korek przez ktory wlewasz plyn pewnie zaciaga lewe powietrze i nie zasysa z wyrownawczego (musi byc wszystko szczelne bo inaczej nadmiar płynu wylewajacego do zbiorniczka nie wroci ci z powrotem bo zamiast płynu zasysa ci powietrze) tylko go wylewa ja podłożylem sobie kawalek wycietej dętki pod korek i jest ok a tez mialem problem z uciekajacym plynem do zbiorniczka jesli to nie pomoze to sprawdz drugi korek przy chlodnicy jesli uszkodzony to wymień o takich samych parametrach bo on otwiera sie przy określonym cisnieniu

ps. ja akurat mialem uszkodzone obydwa z tym że ten przy chlodnicy na własne życzenie <glupek2> :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2008, 00:08
Posty: 220
Skąd: WR
Auto: xedos 6 2.0 V6

Postprzez MariuszXedos » 18 lut 2010, 19:20

albo korek nie jest szczelny albo pompa wody.....
Początkujący
 
Od: 3 lis 2007, 18:07
Posty: 27
Skąd: Węglowice
Auto: Mazda Xedos 2.0l V6 96r.

Postprzez Barthek » 27 lut 2010, 21:17

Z ciekawości sprawdziłem u siebie korek na bloku i jak ściskam wąż od chłodnicy to słychać przy tym korku syczenie. Oznacza to, że jest on nieszczelny i należy go wymienić? Dętka da radę?
Pytam ponieważ też wszędzie płynu na full tylko nie pod tym korkiem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez marimart81 » 27 lut 2010, 22:34

ja mam kawałek dętki podłożony w tym korku i o dziwo płynu jest prawie pod korek czyli ta szyjka jest zalana, bez uszczelnienia cały płyn lądował w wyrównawczym
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2008, 00:08
Posty: 220
Skąd: WR
Auto: xedos 6 2.0 V6

Postprzez Barthek » 1 mar 2010, 16:31

Nie wiecie gdzie można kupić ten korek?
Przeszukałem już Allegro i sklep Foty i nie potrafię znaleźć...
Myślę, że powinien być w każdym motoryzacyjnym, ale o co pytać?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez Tubi » 1 mar 2010, 17:22

W wątku jak zalać plyn do silnika V Marimart81 podał dwie aukcje sprawdziłem z katalogiem numery i ten korek bez sprężynki ma dokładnie takie numery jak w katalogu. Tyle ,że ludzie piszą ,że korek przy bloku ma nie puszczać wcale a wychodzi na to ,że zarówno ten przy chłodnicy jak i przy bloku są na 0,9 bara. Bo z spisu części oba korki mają ten sam numer.
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez Barthek » 1 mar 2010, 17:52

Oba korki tak naprawdę są te same, na aukcji jest tylko rysunek poglądowy i to błędny.
Płaski na bloku jest dostępny tylko w serwisie 80pln, można zastosować ten z chłodnicy z zaworkiem w zamian, bo kosztuje 25pln.
Panie moderatoru :) może by tak połączyć z tematem viewtopic.php?f=127&t=58519&start=40
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez Tubi » 1 mar 2010, 23:41

Czyli wkońcu oba są na 0,9 bara czy jak bo się pogubiłem?
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez Barthek » 2 mar 2010, 09:34

Ten na bloku jest zwykły bezciśnieniowy – ma tylko uszczelkę.
Ten na chłodnicy jest ciśnieniowy 0,9 bara z zaworkiem.
Na bloku też można zastosować wersję 0,9 bara ale ten z chłodnicy jest trochę za mały ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez Zubeck » 8 lut 2012, 23:23

Pytanie
Czy zawsze będzie troche niższa temperatura ogrzewania leciała z nawiewów na bieguu jałowym niż po przegazowaniu lub podczas jazdy?
Jak jest u Was?
I love this fuckin black xed
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2009, 17:40
Posty: 285
Skąd: SRC, śląskie
Auto: 2.0 V6 144ps manual- juz nie ma:(

Postprzez lukkil » 9 lut 2012, 00:26

hmmm no właśnie :D
u mnie tak jest i generalnie moim zdaniem być tak nie powinno, ale niech się jeszcze inni wypowiedzą ;)
w sumie mi to nie przeszkadza <ok> dodam że żadnych problemów z temperaturą, ogrzewaniem nie mam.
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2009, 16:37
Posty: 1066 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Xedos 2.0 V6 1996r

Postprzez radar88 » 9 lut 2012, 21:43

W każdym jednym aucie tak mam...wiec to chyba normalka, w X9 na postoju to jak by wcale nie grzała...
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Qchar » 9 lut 2012, 23:33

Witam a ja miałem problem z ogrzewaniem do wczoraj , miałem układ trochę zapowietrzony , dziś już dużo lepiej grzeje . Mam pomysła i żeby sobie pomóc to jutro mam założyć pompkę 12V na samą centralkę i wtedy obroty silnika nie mają już wpływu na grzanie . Pozdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2010, 18:27
Posty: 475
Skąd: Koćmierzów 23 k/Sandomierza- Frankfurt nad Manem
Auto: MazdaXedos 6 2.0 V6 Automat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6