Dziwne zachowanie silnika przy regulacji obrotów

Postprzez Widelec » 29 paź 2007, 21:41

krótkie pytanie, mam nadzieję że krótka odpowiedź, potem temat może trafić do kosza (choć nie sądzę żeby był wcześniej?)
Grzebałem wczoraj przy silniku, i potrzebowałem sobie podnieść na jakiś czas na stałe obroty (nie siedząc za kierownicą).
Śrubę na przepustnicy wykręciłem, ustawiłem na ok. 2000 obr/min., i robiłem swoje.
po jakimś czasie (minuta – może dwie) silnik zaczął rytmicznie (co ok. 2-3 sekundy) przygasać prawie do zera, i spowrotem się wkręcać do zadanych obrotów, 2-3 sekundy normalnej pracy i znowu przygasał..
wkręciłem trochę śrubę, zrzuciłem obroty o te 300 – 500 po jakimś czasie ponownie to samo. po ustawieniu na poziomie od ok. 1200 do normalnych 700 – problem zniknął.
krótkie pytanie : czemu tak ?? :)
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 23:13
Posty: 560
Skąd: Gdańsk

Postprzez Siw-y » 29 paź 2007, 21:52

Widelec napisał(a):czemu tak

a temu, że nie wprowadziłeś komputera w tryb serwisowy i jak zmieniałeś wolne obroty regulując tą śrubą to komputer myślał, że to jest spowodowane informacją z czujników i dążył do tego aby uzyskać owe 700 obrotów zmniejszając lub zwiększając ilość paliwa co powodowało falowanie obrotów
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez Bimbak » 29 paź 2007, 22:16

A jak chwilowo zwiększyć obroty to tylko tryb serwisowy ... zwarte GND i TEN w gnieździe diagnostycznym.
Inaczej kręcenie nic nie daje :P Obroty ustawia się TYLKO w trybie serwisowym
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3095 (23/155)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez Toudek » 29 paź 2007, 22:48

To ja się podepnę pod pytanie bo mam podobnie w mojej 626 GF '98, tyllko sytuacja nie ma miejsca na parkingu tylko podczas jazdy. Jak puszcze pedal gazu zdarza się że obroty spadaj tak nisko ze zgaśnie.
Mechanicy wydedukowali ze to silnik krokowy, ale czy jest szansa ze grzebali cos przy obrotach bez uruchamiania trybu serwisowego i cos namieszali?

Pozdrawiam
Nissan Sunny – Obrazek
Mazda – Obrazek
Początkujący
 
Od: 10 lip 2007, 23:15
Posty: 10 (0/1)
Auto: Mazda 626 GF '98 2.0 16V 115KM

Postprzez Widelec » 29 paź 2007, 23:31

Siw-y napisał(a):a temu, że nie wprowadziłeś komputera w tryb serwisowy i jak zmieniałeś wolne obroty regulując tą śrubą to komputer myślał, że to jest spowodowane informacją z czujników i dążył do tego aby uzyskać owe 700 obrotów

wszystko fajnie, zgadza się, tylko dlaczego namyślanie się co do tej informacji z czujników zajęło mu aż 3 minuty, a nie "na bierząco" jak później, czyli co 3 sekundy odczyt i zmiana dawki? :]
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 23:13
Posty: 560
Skąd: Gdańsk

Postprzez Siw-y » 29 paź 2007, 23:40

Widelec napisał(a):
Siw-y napisał(a):a temu, że nie wprowadziłeś komputera w tryb serwisowy i jak zmieniałeś wolne obroty regulując tą śrubą to komputer myślał, że to jest spowodowane informacją z czujników i dążył do tego aby uzyskać owe 700 obrotów

wszystko fajnie, zgadza się, tylko dlaczego namyślanie się co do tej informacji z czujników zajęło mu aż 3 minuty, a nie "na bierząco" jak później, czyli co 3 sekundy odczyt i zmiana dawki? :]


Widelec tego to nawet najstarsi...japończycy nie wiedzą <lol>

mogło to być spowodowane że silnik pracował jeszcze na ssaniu i komputer pewne informacje z czujników interpretował w zupełnie inny sposób niż jest to w czasie tzw. temperatury roboczej
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez qbass » 29 paź 2007, 23:44

Toudek napisał(a):To ja się podepnę pod pytanie bo mam podobnie w mojej 626 GF '98, tyllko sytuacja nie ma miejsca na parkingu tylko podczas jazdy. Jak puszcze pedal gazu zdarza się że obroty spadaj tak nisko ze zgaśnie.
Mechanicy wydedukowali ze to silnik krokowy, ale czy jest szansa ze grzebali cos przy obrotach bez uruchamiania trybu serwisowego i cos namieszali?

To wygląda na silniczek krokowy, albo baardzo brudną przepustnicę ;)
Siw-y napisał(a):Widelec tego to nawet najstarsi...japończycy nie wiedzą

hahaha hahaha Widelec, komp ten nie ma chyba procka 3GHz, więc trochę pomyśleć musi <lol>
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez Widelec » 29 paź 2007, 23:47

Siw-y napisał(a):mogło to być spowodowane że silnik pracował jeszcze na ssaniu i komputer pewne informacje z czujników interpretował w zupełnie inny sposób niż jest to w czasie tzw. temperatury roboczej

nie w pełnej temperaturze roboczej z włączającym się wentylatorem :P


qbass napisał(a):Widelec, komp ten nie ma chyba procka 3GHz, więc trochę pomyśleć musi łoł

ja to wiem, ale w takim tempie to i 286 szybciej myśli niż jedna operacja na 3 minuty <lol>
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 23:13
Posty: 560
Skąd: Gdańsk

Postprzez Siw-y » 29 paź 2007, 23:50

Widelec napisał(a):nie w pełnej temperaturze roboczej z włączającym się wentylatorem

w tej sytuacji niestety ale Ci nie pomogę...moja wiedza jest zbyt uboga ;)
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez qbass » 29 paź 2007, 23:56

Widelec napisał(a):nie w pełnej temperaturze roboczej z włączającym się wentylatorem

A nie pomyślałeś o Bypass'ie? Jak pokręciłeś śróbą na przepustnicy, to ruszyłeś zawór dodatkowego powietrza, czyli ten podnoszący obroty podczas jakiegos obciążenia w instalacji.
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez Misiek-Bełchatów » 30 paź 2007, 00:02

Podepne się pod temat !
Czy winny jest krokowy gdy po odpaleniu obroty wskakują na 3tyś. następnie po kilku sek. zaczynają równomiernie falować od 1,5tyś. do 2tyś. ? czy może szukać jeszcze przyczyny w innym miejscu ?
... a kamieniami w dzieci nie rzucam bo nie wiem które moje ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2005, 18:55
Posty: 1100
Skąd: Bełchatów
Auto: Toyota Corolla E11 1.6 VVT-i

Postprzez Bimbak » 30 paź 2007, 00:11

Misiek-Bełchatów napisał(a):Czy winny jest krokowy gdy po odpaleniu obroty wskakują na 3tyś. następnie po kilku sek. zaczynają równomiernie falować od 1,5tyś. do 2tyś. ? czy może szukać jeszcze przyczyny w innym miejscu ?

jeśli to nie płyn lub jakiś czujnik to pewnie krokowiec. Rozbierz przepustnice – przeczyść i zamontuj. Upewnij się, że nigdzie nie łapie lewego powietrza – od tego też faluje. Po pierwsze sprawdź płyn chłodniczy, pomyśl kiedy ostatnio wymieniałeś filtr powietrza, świece i kable (to na te 3k na rozruchu) i poszukaj ewentualnych nieszczelności dolotu no i sczytaj kody błędów. Dopiero potem zabierz się za przepustnice.

@ Widelec plizzz nazywaj ładniej tematy :D no i zanim zaczniesz grzebać przy aucie przestudiuj i poszperaj trochę na forum – mi to pomogło parę razy nie zepsuć auta :P
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3095 (23/155)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez Widelec » 30 paź 2007, 00:55

Bimbak napisał(a):no i zanim zaczniesz grzebać przy aucie przestudiuj i poszperaj trochę na forum – mi to pomogło parę razy nie zepsuć auta


wklep w wyszukiwarkę "silnik krokowy" czy "przepustnica", zgłęb się w wyniki, i..... do zobaczenia po świętach :]
Ostatnio edytowano 28 maja 2010, 17:42 przez Widelec, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 23:13
Posty: 560
Skąd: Gdańsk

Postprzez Widelec » 30 paź 2007, 00:57

zdublowałem wpis przez przypadek...
ps". ja nie regulowałem sobie obrotów tylko na potrzeby tego co robiłem ustawiłem je sobie w górę na stałe! :)
Ostatnio edytowano 28 maja 2010, 17:46 przez Widelec, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 23:13
Posty: 560
Skąd: Gdańsk

Postprzez Bimbak » 30 paź 2007, 09:50

Widelec napisał(a):primo : wklep w wyszukiwarkę "silnik krokowy" czy "przepustnica", zgłęb się w wyniki

hehe no ale dlaczego mam to wklepywać skoro akurat u Ciebie na 90% to nie jest ani krokówka ani syf na przepustnicy

Wpisując "wolne obroty" wyszukiwarka pokazała mi całą masę ciekawych tematów

Tutaj np masz 11!!!! stron o wolnych obrotach http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... &start=150

Tutaj http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... lne+obroty
coś o krokowcu i masa innych tematów które znalazłem w niecałe 5 minet

Wpisując silnik krokowy do wyszukiwarki (pod warunkiem zaznaczenia opcji szukania wszystkich słów) znajdzie ci wszystkie tematy w których padło podejrzenie właśnie o ten element. Przebijanie się przez mase tematów wymaga cierpliwości ale mi to nie zajęło więcej niż 5-10 minut i wcale nie robię tego 3 razy dziennie po każdym posiłku :P

żeby nie było ze się czepiam
ps". ja nie regulowałem sobie obrotów tylko na potrzeby tego co robiłem ustawiłem je sobie w górę na stałe!

tego nie da rady sobie ustawić. Choć nie wiem jakbyś nie porył przy regulacji bez zmostkowanego GND i TEN komp i tak będzie dążyć do tych 700 obr/min. Na stałe możesz sobie podnieść obroty tylko i wyłącznie w trybie serwisowym aczkolwiek po wypięciu mostka komp znowu zacznie swoje robić i obniży ci obroty. Pomijając to wszystko to i tak nie mam pojęcia na co ci podnoszenie na stałe obrotów do poziomu 2tys
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3095 (23/155)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez Widelec » 30 paź 2007, 19:29

Bimbak napisał(a):Tutaj np masz 11!!! stron o wolnych obrotach

o tym właśnie mówię – i znajdź wśród tych 11 stron jeden biedny wątek w środku że ktoś poruszy na temat tego że po podniesieniu obrotów zaczęło mu wariować :] niewykonalne...
mi nie chodzi o to że nie ma wątków na ten temat, tylko o to że wśród tych istniejących tego problemu a) nie znalazłem ; b)znaleźć się nie da bez przeczytania wszystkich od początku do końca, z nastawieniem że może w którymś ktoś wspomniał o czymś podobnym bo przypadkiem zauważył...

Bimbak napisał(a):Na stałe możesz sobie podnieść obroty tylko i wyłącznie w trybie serwisowym aczkolwiek po wypięciu mostka komp znowu zacznie swoje robić i obniży ci obroty.

tyle mi w zupełności wystarcza – nie chcę jeździć z takimi obrotami, a jedynie potrzebuję ich na czas dłubania i robienia tego i owego. potem spowrotem je ustawiam na dół :)

Bimbak napisał(a):Pomijając to wszystko to i tak nie mam pojęcia na co ci podnoszenie na stałe obrotów do poziomu 2tys

bo widzisz, Twoja kalibra w dieslu nie ma wstawionej lubryfikacji zaworów którą musiałbyś ustawić sobie jak szybko ma kapać na zawory w czasie jazdy <lol>

jakkolwiek – to co się dowiedziałem powyżej wystarcza mi na przyszłość żeby tego wariowania kompa uniknąć :]
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 23:13
Posty: 560
Skąd: Gdańsk

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6