Po czym poznać walnięty czujnik temp.
1, 2
Jak w temacie. Auto dostało <b>nową</b> chłodnicę, termostat i korki, mimo tego temperatura na wskaźniku, po rozgrzaniu silnika, wciąż na tym samym poziome (2-3 mm powyżej połowy – nie wiem, czy to norma – myślałem, że będzie ciut mniej z nowymi gratami pod maską). Jeżdżąc dziś zauważyłem (zimno i pada), że wciąż jak wcześniej włącza mi się często wentylator na chłodnicy. Termostat się otwiera, chłodnica gorąca. Czy może to być wina czujnika temperatury wody? Gdzie jest [tiiit], jak go sprawdzić? w moto.sklepie.pl nie mają – gdzie szukać, poza ASO?
Czesc! Pytanko ! Korki napewno są na swoich miejscach ( jeden jest z zaworem pewnie wiesz o tym)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa napisał(a):Czesc! Pytanko ! Korki napewno są na swoich miejscach ( jeden jest z zaworem pewnie wiesz o tym)
? jeden przy silniku, drugi na dyfuzorze,oba na ciśnienie 0.9. Chodzi, zalałem układ do pełna, dałem w [tiiit] to przechodził płyn z dyfuzora do zbiornika wyrównawczego (znaczy korek sie otwiera). Ciśnienie trzyma (węże twarde, po odkręceniu korka płyn rzyga jak z wieloryba).
Korek na chłodnicy ma być z zaworem a na silniku bez w przeciwnym razie będzie się grzal Chodzi głownie o ten na chlodnicy ! Czasami ludzie zamieniają korki i plyn wylewa się do wyrównawczego 
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa napisał(a):Korek na chłodnicy ma być z zaworem a na silniku bez w przeciwnym razie będzie się grzal
ok, ale w ASO mi powiedzieli, że jest jeden korek, standardowy w oba miejsca. a – i ten na silniku się nie otwiera, nie puszcza płynu (może jest walnięty – ten na dyfuzorze działa na pewno). Nie spotkałem zresztą nie-otwieralnych korków.
Jaksa napisał(a):Korek na chłodnicy ma być z zaworem a na silniku bez w przeciwnym razie będzie się grzal Chodzi głownie o ten na chlodnicy ! Czasami ludzie zamieniają korki i plyn wylewa się do wyrównawczego
teraz juz nic nie obczajam. chyba po to jest wyrównawczy, do którego po otwarciu korka idzie płyn. inaczej rozp.... chłodnice?
Moj przyjacielu sluchaj ..... wyrównawczy jest po to co by nadmiar plynu uklad wylal tu masz rację ale pytanie -Jaki jest korek na chłodnicy ? powinien być taki z zaworem ciśnieniowym taki jak wszystkie mazdy mają na chlodnicach a ten który jest przy glowicy to tylko zaślepka co byś płynu nie gubil . To jakie masz te korki?
Co za frajer tak powiedzial? ASO? Sorki ale to jakiś dupek! Zawsze były inne korki ale sprawdz czy na chłodnicy masz ciśnieniowy!Można zamieniać jak masz oba ciśnienioweok, ale w ASO mi powiedzieli, że jest jeden korek, standardowy w oba miejsca.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
U mnie w 626 GE, 1.8 FP 1992 zawsze wskaźnik temp. utrzymuje sie 2,3 mm poza połową skali, jedynie zimą równo w połowie. Myślałem do tej pory, że nie ma w tym nic złego (dopóki nie dojdzie do pola czerwonego). Nie zauważyłem żeby coś złego działo się przez to z silnikiem, no chyba że żyję w nieświadomości.
Pozdrawiam
- Od: 10 lut 2004, 17:14
- Posty: 44
- Skąd: Kraków/Rzeszów
- Auto: 626 GE 1992
Jaksa napisał(a):Moj przyjacielu sluchaj ..... wyrównawczy jest po to co by nadmiar plynu uklad wylal tu masz rację ale pytanie -Jaki jest korek na chłodnicy ? powinien być taki z zaworem ciśnieniowym taki jak wszystkie mazdy mają na chlodnicach a ten który jest przy glowicy to tylko zaślepka co byś płynu nie gubil . To jakie masz te korki?Co za frajer tak powiedzial? ASO? Sorki ale to jakiś dupek!ok, ale w ASO mi powiedzieli, że jest jeden korek, standardowy w oba miejsca.
oba są ciśnieniowe, z tym że otwiera się (a przynajmniej jako pierwszy)ten na chłodnicy – przechodzi płyn do wyrównawczego, jak już pisałem. Ten na silniku raczej nie otwiera się, bo nie widziałem, żeby puszczał płyn.
Co do korków to wypowiadał się szef ASO mazda. Że korek który nabyłem pasuje (tera nie wiem, czy tylko wymiary czy także pełnione funkcje miał na myśli) tak na chłodnicę, jak na silnik. Jeśli ten korek, na silniku nie otwiera się, nieważne z jakich przyczyn, to w takim razie spełnia rolę zaślepki, o jakiej piszesz.
Panowie naprawdę ciężko ocenić uszkodzenie jak nie mogę luknąć na żywo ale.... staram się . Są tematy które są znane ale sporo jest spraw awaryjnych i mogę się mylić
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
czyli mamy temat z głowy jak masz oba cisnieniowe . Wiatrak się włącza? płyn jest full tak hm.... niech pomyślę chwilkęJeśli ten korek, na silniku nie otwiera się, nieważne z jakich przyczyn, to w takim razie spełnia rolę zaślepki, o jakiej piszesz.

Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Auto dostało nową chłodnicę, termostat i korki, mimo tego temperatura na wskaźniku, po rozgrzaniu silnika, wciąż na tym samym poziome (2-3 mm powyżej połowy – nie wiem, czy to norma – myślałem, że będzie ciut mniej z nowymi gratami pod maską).
Moim zdaniem to norma, w obu xedosach wskaźnik mam na poziomie opisanym przez Ciebie. Swego czasu też mnie to niepokoiło i prosiłem 3 znajomych z xedosami o sprawdzenie u siebie i wszyscy mieli tak samo (wysłałem im nawet fotki).
Super Tomasz ! Bo Ja już jestem glupi
( rozmawiałem z b2 na GG )

Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Witajcie, od jakiegoś czasu szukam zbieżności pomiędzy Xedosami. Teraz mam problem z chłodzeniem a właściwie z brakiem ogrzewania. Sytuacja wygląda tak, że po zagazowaniu autka ogrzewanie się straciło. Po sprawdzeniu wszystkich linek i klapek doszedłem do wniosku że jest zapowietrzona nagrzewnica. Po jej odpowietrzeniu ogrzewanie wróciło ale tylko do momentu póki silnik nie ostygł. Rano znowu ogrzewania brak. Następnie wpadłem na pomysł aby obserwować poziom płynu chłodzącego. Zaobserwowałem że zaczyna go przybywać w zbiorniczku wyrównawczym a po odkręceniu korka na silniku jest pustawo. Po uzupełnieniu płynu ogrzewanie wraca. Padło więc na korek dyfuzora który puszcza tylko w jedną stronę. Udało mi się go troszkę zregenerować ( wyczyściłem pod bieżącą wodą, osuszyłem i nasmarowałem uszczelki silikonem w aerozolu jaki stosuje się do konserwacji uszczelek nadwozi ), ale pewnie niedługo znów się popsuje. Podpowiedzcie gdzie można kupić tali korek. Jeśli chodzi o poziom wskazówki temperatury to u mnie też jest nieco powyżej połowy skali.
I jeszcze jedno czy wpięcie parownika w układ chłodzenia może powodować zakłócenia w obiegu cieczy chłodzącej i czy akurat u mnie awaria korka była tylko zbiegiem okoliczności.
Dzięki i pozdrawiam wszystkicz użytkowników.
I jeszcze jedno czy wpięcie parownika w układ chłodzenia może powodować zakłócenia w obiegu cieczy chłodzącej i czy akurat u mnie awaria korka była tylko zbiegiem okoliczności.
Dzięki i pozdrawiam wszystkicz użytkowników.
- Od: 10 kwi 2005, 18:59
- Posty: 89
- Skąd: Skarbimierz
- Auto: Xedos 6 2.0 1996r
No to ja mam to samo co b2, Gdy silnik "dojrzeje" a trwa to ok 5 min to temperatura utrzymuje się na 2/3 skali i trwa tak nieruchomo, wiatrak się włącza, ale chyba nic złego się nie dzieje? Może tak ma być?
- Od: 14 wrz 2005, 11:16
- Posty: 169
- Skąd: Białystok (Wasilków)
- Auto: Mazda 626 GE(GLX) 1,8l 16V '95
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6