Problem z obrotami

Postprzez jarusiek » 2 lis 2010, 12:11

Heja!

Od jakiegoś czasu już walczę z małym problemem w silniku mojej Magdy. Mianowicie zmagam się z problemem "bąbelkowania" w ukł. chłodniczym. Próbowałem już kilka razy odpowietrzać układ według instrukcji z forum jednak nie pomaga. Przy otwartym korku oczekuje aż do załączenia się wentylatorów- wszystko ok, jednak przy próbie przygazowania lecą nowe bąble :| Domyślam się że to pewnie nieszczelność w układzie? Półtora miesiąca temu zmieniałem chłodnicę na nową, oraz rozrząd wraz z pompą wody(która lekko ciekła) myślałem że to załatwi sprawę z powietrzem w układzie, jednak nie pomogło.
Ppłynu w układzie po wymianie chłodnicy w zasadzie nie ubywa- jest stan. Poziom oleju stale w normie(Lotos Traffic 5W40). Chmury z wydechu brak.
Dodam że silnik stosunkowo długo się rozgrzewa.

Mam też problem z obrotami na rozgrzanym silniku <oczy> Ale domyślam się że może to być spowodowane zapowietrzonym ukł. chłodzenia. Na wolnych obrotach silnik trzyma obroty w okolicy 650 ale po przygazowaniu lubi spaść poniżej tych obrotów, co powoduje krztuszenie się jakby mial zaraz zgasnąć. Przy dodawaniu gazu w jeździe, da się też odczuć lekkie falowanie/szarpanie obrotów.
Ostatnio zdarzyło się nawet przy dodawaniu gazu, jakby silnik się przykrztusił na sekundę(objaw jak przy kończącej się rezerwie paliwa w baku) i dopiero ciągnął dalej.

Aha, kable WN również były wymieniane ostatnio na nowe NGK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2007, 16:48
Posty: 748
Skąd: Limanowa/Nowy Sącz
Auto: Peugeot 307 HDI 90@120/270
Sprinter 313CDI Sprintshift &
Sprinter 312D :)

Postprzez kriskus » 2 lis 2010, 12:49

Hej,
To szarpanie / problemy z obrotami może też być spowodowane nieszczelnością w słynnej gumowej karbowanej rurze od dolotu. Sprawdzałeś ją?
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2005, 03:30
Posty: 275 (1/0)
Skąd: Bydgoszcz / Gdańsk
Auto: BAZ5, CAKL, CRRF7J

Postprzez jarusiek » 2 lis 2010, 13:34

Mam CAI- więc karbowanej gumowej rury niet :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2007, 16:48
Posty: 748
Skąd: Limanowa/Nowy Sącz
Auto: Peugeot 307 HDI 90@120/270
Sprinter 313CDI Sprintshift &
Sprinter 312D :)

Postprzez sly » 2 lis 2010, 20:42

kolego te bobelki to moze tez bys nie szczelnosci glowicy a nie bierze ci plynu?? u mnie w pracy w ten sposob rozwalili dwa samochody i koparke szilniki przegrzenae remont kapitalny dodam ze dorgi
Obrazek
HASŁO: sly180
Nie masz Chomika?? Kliknij
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2010, 12:35
Posty: 254 (0/1)
Skąd: łódzkie
Auto: Leon

Postprzez jarusiek » 2 lis 2010, 20:50

Po wymianie cieknącej chłodnicy i pompy wody, wycieków nie zauważyłem-jest stan. Poza tym nie zaobserwowalem jakiejś podwyższonej temperatury silnika- po rozgrzaniu wskazówka temp. jest minimalnie ponad połową- więc tak jak ma być :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2007, 16:48
Posty: 748
Skąd: Limanowa/Nowy Sącz
Auto: Peugeot 307 HDI 90@120/270
Sprinter 313CDI Sprintshift &
Sprinter 312D :)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6