Obroty podczas zmiany biegów – Ten typ tak ma :)

Postprzez konrad278 » 6 gru 2009, 13:58

Barthek1983 4000zł daje i biore.....A na poważnie to sprawdzałeś kabelki od przepływomierza?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2008, 19:48
Posty: 596
Skąd: Rawicz
Auto: RX8 Revolution 231HP 2004r

Postprzez pawelc » 6 gru 2009, 14:36

steven napisał(a):zrozumiałem, że za bardzo nie wiesz o czym piszesz...

możliwe .... ,problem chyba z xedosem 6 ? :|

steven napisał(a):lbo się nie wie i przez tą niewiedzę zazwyczaj psuje kolejne, dobrze działające podzespoł


wiesz co nie pamiętam żebym coś popsuł w samochodach którymi się zajmuję a robiłem kilka przekładek silników i skrzyń biegów ,remont kapitalny KL-a ,przekładkę z nowszego anglika xedosa6 na starszą budę i jakoś dałem radę łącznie z przedłużaniem wiązek i jak na razie po prawie dwóch latach wszystko działa ,zakładałem dwie instalację SGI do v6 i o dziwo obydwa autka kręcą kolejne kilometry w sumie bez większych problemów ,a w tej chwili składam jedną mx-6 2,5v6 od prawie najmniejszej śrubki i mam nadzieję że będzie jeździć a jak nie to zgłoszę się z tym problemem na forum albo do Ciebie ;) a elektryka w tych autach pomimo że wygląda na skomplikowaną jest w miarę prosta i niezawodna ..,jak chcesz to pisz do mnie na PW nie mam zamiaru już tutaj robić Bartkowi śmietnika
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez steven » 6 gru 2009, 14:55

pawelc napisał(a):już tutaj robić Bartkowi śmietnika

to w końcu mu pomóż – napisz coś co może pomóc mu rozwiązać problem, tylko coś co ma wspólnego z tematem i jest logiczne :| bo jak ja bym czytał to co tu napisałeś to bym zgłupiał...

pawelc napisał(a):a elektryka w tych autach pomimo że wygląda na skomplikowaną jest w miarę prosta i niezawodna

a to prawda, tylko mechanicy ją psują – jak sam Bartek napisał po
wymianie uszczelek zaczął pojawiać się ten problem... :)

Poza tym ja nie chcę absolutnie podważać Twoich kompetencji, tylko chyba chciałeś pomóc a nie przeczytałeś całego wątka i stąd to nieporozumienie, albo Ci się spieszyło <peace>

pawelc napisał(a):zakładałem dwie instalację SGI do v6 i o dziwo obydwa autka kręcą kolejne kilometry w sumie bez większych problemów

Gratuluję :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez Barthek » 6 gru 2009, 20:11

konrad278 napisał(a):sprawdzałeś kabelki od przepływomierza?

Nie sprawdzałem, ale po odpięciu go auto inaczej pracuje i komp wyrzuca błąd przpływki.
pawelc napisał(a):a jak chcesz Barthek1983 przyjeżdżaj do mnie nie gwarantuje że naprawię ale na pewno będę wiedział więcej jak zobaczę autko na żywo i przejadę się nim ...

Nie ma sprawy pawelc trochę daleko mam do Ciebie, ale postaram się wybrać jak nic tutaj w okolicy nie zdziałam – dam znać na PW.
steven napisał(a):oczywiście jeżeli chcesz przyjechać to wsiadaj w samochód i przejeżdżaj... jeżeli chodzi o elektrykę to mogę po koleji wszystko posprawdzać, ale czy to rozwiąże problem, nie wiem

Chcę :) Wysłałem PW to wstępnie się umówimy na akcję "przygarnij Xeda" :)
PS. chłopaki take it easy to tylko kupa blachy, ale jak bardzo ją lubię :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez Barthek » 8 gru 2009, 10:28

steven napisał(a):oczywiście jeżeli chcesz przyjechać to wsiadaj w samochód i przejeżdżaj... jeżeli chodzi o elektrykę to mogę po koleji wszystko posprawdzać, ale czy to rozwiąże problem, nie wiem

Byłem u stevena wczoraj, siedzieliśmy nad autem do północy. Posprawdzał wszystko co możliwe, wszystkie parametry czujników i innych pierdół – okazuje się, że działą prawidłowo.
Nie sprawdzaliśmy jeszcze tylko kompa w Xedzie samego w sobie.
PS. dzięki steven raz jeszcze za poświęcony czas i pomoc.
Eh... co za złom na kółkach :D
Jeśli autem jedziemy np. na 1 biegu i mam ok. 3tys obr/min to po odpuszczeniu gazu do jakiego poziomu powinny zejść? U mnie schodzą do ok. 700obr/min a wyraźne hamowanie czuć od ok. 1700obr/min. Czy przypadkiem nie powinny schodzić do ok. 1100obr/min na biegu i nie niżej ?
Tak mocno hamuje silnikiem jakbym wciskał hamulec dodatkowo... a hamulce są ok :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez soul » 8 gru 2009, 10:40

nie rozumiem troche tego... przeciez hamowanie silnikiem nie zalezy od komputera.... tak czy siak komputer chwile (czas mierzony w milisekundach) po odpuszczeniu nogi z gazu zamyka wtryski dopoki obroty nie zejda do poziomu 900-1000rpm. Wiec to nie moze byc tak ze przez osprzet auto hamuje silnikiem szybciej lub wolniej, to jest niemozliwe.... tak czy siak wtryski zawssze sa odciete

Obrazek

wiec jakim cudem od kompa moze zalezec jak szybko auto hamuje silnikiem ?
btw, zeby bylo jasno, i dla informacji dla kolegi wyzej, komp otwiera wtryski przy 1000rpm przy hamowaniu silnikiem ale obroty spadaja do 800-700.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez Barthek » 8 gru 2009, 11:07

Dzięki soul za podpowiedź.
Ale mam takie czysto lamerskie pytanie – co odpowiada za hamowanie silnikiem?
Czemu na wypiętym TPS hamuje dużo wolniej – tak jak powinien?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez soul » 8 gru 2009, 11:13

bo moze komputer podaje paliwo wtedy ? a nie powinien i wydaje Ci sie ze jest tak jak powinno byc... nie mam pojecia w sumie za co odpowiada szybkosc hamowania silnikiem. przeciez nic w silnik sie wtedy nie spala... a nie masz moze za mocno naciagnietej linki gazu? masz na niej luz ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez Barthek » 8 gru 2009, 11:27

soul napisał(a):bo moze komputer podaje paliwo wtedy

Czy jeśli będzie podawał to auto będzie szybciej hamować silnikiem?
Sprawdzaliśmy ten manewr na luzie – listwa po odjęciu gazu nie podaje paliwa, zaczyna znowu jak obroty schodzą do około 1200obr/min. Na biegu po odjęciu nogi z gazu podaje paliwo cały czas. Test robiliśmy na oscyloskpie.
soul napisał(a):a nie masz moze za mocno naciagnietej linki gazu

Raczej nie, ponieważ po odłączeniu TPS-u obroty opadają powoli i nie hamuje tak mocno silnikiem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez soul » 8 gru 2009, 11:29

Barthek1983 napisał(a):Na biegu po odjęciu nogi z gazu podaje paliwo cały czas.


nie powinna ....

Barthek1983 napisał(a):Raczej nie, ponieważ po odłączeniu TPS-u obroty opadają powoli i nie hamuje tak mocno silnikiem.


a wtedy sprawdzaliscie czy listwa podaje paliwo przy odpietym TPS?

..............................
gdzies mialem taki schemat ECU mazdy ww ktorym podane sa czujniki ktore wplywaja na fuel CUT-OFF przy hamowaniu silnika w mazdzie, zaraz to znajde.
Ostatnio edytowano 8 gru 2009, 11:31 przez soul, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez Barthek » 8 gru 2009, 11:31

Tu muszę poczekać na stevena bo nie pamiętam :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez soul » 8 gru 2009, 11:44

Obrazek

do sprawdzenia,
– czujnik polozenia biegu neutralnego
– czujnik sprzegla
– TPS (wykluczamy bo podobno zmieniales)
– czujnik pedalu hamulca
– czujnik temp. cieczy chlodzącej

(po mojemu kierowalbym sie ku sprwadzeniu czujnikow biegu neutralnego i sprzegla)

jezeli do silnika podawane jest paliwo podczas hamowania silnikiem to nie wykluczone ze moze to miec dziwny wplyw na szybkossc jego hamowania
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez Barthek » 8 gru 2009, 11:48

soul napisał(a):a wtedy sprawdzaliscie czy listwa podaje paliwo przy odpietym TPS?

Na odpiętym również podawała.
wiesiek5 z Dębicy podpowiedział mi, że będą podawały sygnał nawet po zdjęciu nogi z gazu. Dodatkowo on cały czas obstawia silnik krokowy, ja również, ale czemu w innych pracował prawidłowo a u mnie źle?
Dziś pdjadę może do gazownika, podepnie się pod instalację i zobaczę co się dzieje na benzynie.
soul napisał(a):do sprawdzenia...


steven sprawdził (elektrycznie) wczoraj wszystkie te czujniki i wg. danych serwisowych wszystkie działąją prawidłowo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez soul » 8 gru 2009, 11:59

Barthek1983 napisał(a):wiesiek5 z Dębicy podpowiedział mi, że będą podawały sygnał nawet po zdjęciu nogi z gazu.


ale po co ????????? przeciez dalem CI na obrazkach dwa dowody ze po zdjceiu nogi z gazu nastepuje CUT – OFF , jeden z zycia wziety na podstawie wykresu czasy wtryskow z mojego KF'a a drugi z serwisowki silnika KF,K8,KL ....................

jezeli beda podawc to nie wystepuje wtedy wogole zjawisko hamowania silnikiem .....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez steven » 8 gru 2009, 12:45

soul napisał(a):jezeli beda podawc to nie wystepuje wtedy wogole zjawisko hamowania silnikiem .....

dokładnie jak mówisz, tylko wytłumacz, dlaczego wtedy samochód hamuje :)
bo jak dla mnie to magia :D
Ja też całe życie wiedziałem, że po zdjęciu nogi z pedału gazu na biegu jadąc jakąś prędkością silnik nie podaje paliwa, tzn. np. w Fordzie następowało to po chwili, aby nie było szarpnięcia... u mnie – mam podpięty komputer po wtrysk i widzę kiedy coś podaje a kiedy nic i przy 1700rpm na wtryskach pojawia się już sygnał, mały bo mały ale się pojawia – służy to temu, żeby nie schamował właśnie tak szybko :)
Ale u Barthka1983 jest inaczej, na biegu, po puszczeniu pedału gazu silnik dostaje paliwo... więc dlaczego to go hamuje ?? to jest dla mnie absolutnie niezrozumiałe :)
A co dziwne u mnie na luzie nie ma odcięcia :) chociaż dowiedziałem się, że w niektórych samochodach też było :)
Teraz 3. sprawa. Czujniki które wymieniłeś działają prawidłowo (poza czunikiem hamulca, jego nie sprawdziałem, ale skoro ma światła stopu to chyba działa.. chociaż nie, przecież może być problem tylko przy samym komputerze, jeżeli komputer czytałby, że jest wciśnięty hamulec, to spowalnia dodatkowo pracę silnika, tak aby ten nie stawiał oporu hamowaniu...
Ma ktoś z was ładną instrukcję jak po koleji dostać się do pinów komputera... :) czy trzeba pół samochodu rozebrać...
Czujnik sprzęgła i biegu działa prawidłowo :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez soul » 8 gru 2009, 12:51

steven napisał(a):Ale u Barthka1983 jest inaczej, na biegu, po puszczeniu pedału gazu silnik dostaje paliwo... więc dlaczego to go hamuje pytajnik to jest dla mnie absolutnie niezrozumiałe usmiech


zaznaczam jeszcze raz ze nie powinien dostawac paliwa!!!.....
a dlaczego hamuje ? bo widocznie nawet jezeli dostaje tyle (malo) tego paliwka (DAwka opodwiednia dawce paliwa na biegu jalowym) to nie ma sily zeby cokolwiek z tym zrobic...

jako ciekawostke dodam! ze w jednymy przypadku ZDROWE auto (KF) dostaje paliwo przy hamowaniu silnkiem – kiedy wlaczona jest klima ... jezdzac xxxx km z lapkiem i obserwujac wtryski mam juz jakas tam wiedze i wlasnie gdy klima dziala komp mimo wszystko podaje paliwo podczas hamowania zeby silnik nie wytracal tak szybko predkosci.

steven napisał(a):Ja też całe życie wiedziałem, że po zdjęciu nogi z pedału gazu na biegu jadąc jakąś prędkością silnik nie podaje paliwa, tzn. np. w Fordzie następowało to po chwili, aby nie było szarpnięcia... u mnie – mam podpięty komputer po wtrysk i widzę kiedy coś podaje a kiedy nic i przy 1700rpm na wtryskach pojawia się już sygnał, mały bo mały ale się pojawia – służy to temu, żeby nie schamował właśnie tak szybko usmiech


zerknij na obrazek(wykres) zalaczaony przeze mnie wyzej, tam masz LOG czasów wtrysku benzyny przy schodzeniu z obrotow i hamowaniu silnikiem, od jakies 6000rpm do 1000rpm.
Ostatnio edytowano 8 gru 2009, 12:54 przez soul, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez Barthek » 8 gru 2009, 12:53

soul napisał(a):przeciez dalem CI na obrazkach dwa dowody

Przepraszam, ale nie wyświetlają mi się obrazki na tym kompie – sprawdzę wieczorem w domu.
PS. dorwałem innego kompa i już widzę :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez steven » 8 gru 2009, 15:24

soul a możesz sprawdzić, kiedy jeszcze podczas hamowania silnikiem wtryski dostają paliwo u Ciebie, chodzi mi o to, czy jak naciśniesz lekko hamulec to czy wtryski zaczną działać ??
:) chociaż KF i V6 to jest jednak inny silnik... :) więc Mazda mogła coś sobie wymyślić innego :) wątpliwe, ale skoro Wiesiek mówi, że wtryski powinny dostać, inny znajomy też mówi, że to zależy i czasem też mogą dostać, to nie możesz opierać całej motoryzacji na przypadku KFa :)

PS żeby było jasne, to u mnie też wtryski stoją w miejscu jak się odpuści gaz na luzie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez soul » 8 gru 2009, 15:43

steven napisał(a):chociaż KF i V6 to jest jednak inny silnik...


nei rozumiem Cie, KF to kod silnika a V6 to oznaczenie jego "budowy" ...
nie chce tutaj burzyc autorytetow Wieska czy tam kogos tam, ale ja jestem na 100% przekonany w w przypadku silnikow K-series wtryski sa obcinane na 0,0ms przy hamowaniu silnikiem. Przeciez przytoczylem nawet zdjecie z serwisowki mazdy i wykresy. I tego zdania nie zmienie , niestety – uparty jestem.

steven napisał(a):więc Mazda mogła coś sobie wymyślić innego


u bartka i w mojej mazdzie pracuja identyczne silniki – KF

steven napisał(a):soul a możesz sprawdzić, kiedy jeszcze podczas hamowania silnikiem wtryski dostają paliwo u Ciebie, chodzi mi o to, czy jak naciśniesz lekko hamulec to czy wtryski zaczną działać pytajnik


oczywiscie, dzisiaj to moge sprwadzic.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez steven » 8 gru 2009, 20:50

soul napisał(a):nei rozumiem Cie, KF to kod silnika a V6 to oznaczenie jego "budowy" ...

pewnie że tak, ale dlaczego Twoje KF czytałem jako FS :| <jeleń> :)

soul napisał(a):Przeciez przytoczylem nawet zdjecie z serwisowki mazdy i wykresy. I tego zdania nie zmienie , niestety – uparty jestem.

u mnie jest silnik FE3 i też mam tak jak ty, w passacie też tak jak mi wiadomo, aczkolwiek właśnie parę osób, które uważam za wyrocznie mówią, że różnie to potrafi bywać :) i dlatego zaczyna mnie to zastanawiać :) ale widzę, że Twoja postawa jest lepsza, przynajmniej nie głupiejesz :D

soul napisał(a):oczywiscie, dzisiaj to moge sprwadzic.

dzięki :) daj znać potem o rezultatach, jeżeli będziesz oczywiście miał czas :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6