Ustawianie TPS.

Postprzez Tubi » 7 cze 2010, 15:04

Jak mu zależy na aucie i chce nim długo śmigać to niech naprawia.
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez bartekl » 12 gru 2010, 11:03

a pytanie mam forumowicze czy przy przestawionym TPS (problemach z obrotami na biegu jalowym) mieliscie problemy w trakcie jazdy na benzynie przerywanie , brak mocy itp ? mam problemy ze swoja x6 i staram sie wyeliminowac ewentualne przyczyny
mam na zbyciu rolki do rozrzadu Xedos nr.katalogowe dodam pasi do innych pewnie oraz teleskopy bagaznika do MX3
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2008, 21:58
Posty: 151
Skąd: krk
Auto: Xedos6`96 1.6 16V,byla tez Mx3

Postprzez Agerak » 12 gru 2010, 11:18

bartekl napisał(a):a pytanie mam forumowicze czy przy przestawionym TPS (problemach z obrotami na biegu jalowym) mieliscie problemy w trakcie jazdy na benzynie przerywanie , brak mocy itp ? mam problemy ze swoja x6 i staram sie wyeliminowac ewentualne przyczyny

Bartku pewnie masz podobne cyrki jak ja :)
Czy pedal gazu reaguje troche jakby z opoznieniem, a zwlaszcza jak mocniej go wdusisz ? A czasami wszystko jest ok i zbiera sie jak zloto ?
Ja u siebie zaczalem od świec, kabli a potem zlikwidowalem harmonijke, teraz czeka mnie jeszcze sparwdzenie : pompy paliwa (u mnie dodatkowo ciezej pali na cieplym silniku ), nastepnie wtryski (moja byla gazowana wiec mogly sie przytkac i dlatego szarpie na wolnych obrotach) no i zostaje sprawa katalizatora (oderwane wnetrze przytyka swobodny przeplyw spalin i auto traci moc – przy czym czasami sie odetka i wtedy auto jedzie jak marzenie – ta teoria wydaje mi sie najlepsza)
Jak mozesz napisz mi na PW jakie masz dokladnie objawy, bo mamy takie same autka a widze ze masz podobneproblemy
Madziuchna 1995, 323F BA 1.5 16v Z5 RIP 03.07.2010 :(
Xenia 1996 , Xedos 6 , 16v B6, CA , 1,6 107 KM – mam nadzieje ze bedzie sluzyc jak najdluzej
Obeecna madzia >>> http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=108325
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2009, 17:45
Posty: 242
Skąd: Kutno
Auto: Xedos 6 1.6 v16 96r

Postprzez bartekl » 12 gru 2010, 11:34

tu opisalem moj problem dokladniej viewtopic.php?f=127&t=109940&start=0


kable mam NGK i swiece tez dolot szczelny nieorginalny + stozek ale problemy mam od kad kupilem zdzirke z kad ty jestes bo nie masz w opisie
mam na zbyciu rolki do rozrzadu Xedos nr.katalogowe dodam pasi do innych pewnie oraz teleskopy bagaznika do MX3
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2008, 21:58
Posty: 151
Skąd: krk
Auto: Xedos6`96 1.6 16V,byla tez Mx3

Postprzez Agerak » 12 gru 2010, 12:30

bartekl napisał(a):tu opisalem moj problem dokladniej viewtopic.php?f=127&t=109940&start=0


kable mam NGK i swiece tez dolot szczelny nieorginalny + stozek ale problemy mam od kad kupilem zdzirke z kad ty jestes bo nie masz w opisie

Kutno, centrum polski
Madziuchna 1995, 323F BA 1.5 16v Z5 RIP 03.07.2010 :(
Xenia 1996 , Xedos 6 , 16v B6, CA , 1,6 107 KM – mam nadzieje ze bedzie sluzyc jak najdluzej
Obeecna madzia >>> http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=108325
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2009, 17:45
Posty: 242
Skąd: Kutno
Auto: Xedos 6 1.6 v16 96r

Postprzez Agerak » 30 maja 2011, 22:35

Odgrzeje bigos
Mam pytanko , wiem ze to zabrzmi smiesznie ale caly czas przy ustawianiu TPS mowi sie o tym by wentylator nie chodzil przy wlączeniu etc. Czy chodzo wentylator przy chlodnicy ? <zawstydzony> nie bic i nie wieszac psow prosze jesli to takie oczywiste :)
Madziuchna 1995, 323F BA 1.5 16v Z5 RIP 03.07.2010 :(
Xenia 1996 , Xedos 6 , 16v B6, CA , 1,6 107 KM – mam nadzieje ze bedzie sluzyc jak najdluzej
Obeecna madzia >>> http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=108325
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2009, 17:45
Posty: 242
Skąd: Kutno
Auto: Xedos 6 1.6 v16 96r

Postprzez Lowiec » 30 maja 2011, 22:36

Tak, o ten wentylator.
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 22:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Postprzez tommyb » 5 lis 2011, 11:57

Ktoś mi powie -czy TPS się ustawia na ciepłym lub zimnym silniku ??? -albo to niema znaczenia ?
[color=#FF8040][/color]Dość rdzy ! -następny t-34 :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2008, 14:57
Posty: 159 (0/1)
Skąd: śląsk
Auto: 626 2.0 D RF-7
Xedos Ca 97 1.6 LPG
Premacy Ditd

Postprzez sebek-71 » 5 lis 2011, 12:59

Sam TPS możesz ustawić nawet na zgaszonym silniku(zapłon na ON),ale żeby potem np:wyregulować zapłon i obroty,to na rozgrzanym pracującym silniku ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1144 (1/19)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Postprzez tommyb » 5 lis 2011, 14:02

Ok, Dzieki Bardzo ,bo sie tez zabieram za regulacje tps i niechciałem cos spaprać
[color=#FF8040][/color]Dość rdzy ! -następny t-34 :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2008, 14:57
Posty: 159 (0/1)
Skąd: śląsk
Auto: 626 2.0 D RF-7
Xedos Ca 97 1.6 LPG
Premacy Ditd

Postprzez PawelG » 18 lis 2011, 08:20

Mam pytanie odnośnie obrotów na jałowym. Ustawiłem TPS według instrukcji na forum i wszystko gra jak trzeba (wiatrak załącza się tak jak w opisie). W trybie serwisowym ustawiam obroty na rozgrzanym silniku do 700 i trzyma jak należy. Wychodze z serwisówki i obroty znacznie spadają 500 jak pojezdże to nawet poniżej. Wchodze w serwisówkę i wszystko wraca do normy 700 jak dzwon. Gdzie tkwi problem ? Jak to ustawić?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2011, 09:18
Posty: 37
Auto: Xedos 6 CA KF SGI

Postprzez sebek-71 » 18 lis 2011, 11:47

Kolego obroty na 700 to trochę mało,ustaw tak na 750-800 i wtedy sprawdz.Jeśli chodzi o te spadanie ich po wyjściu z serwisówki,to myślę że coś z krokowcem,albo przepustnicą(może wystarczy wyczyścić) ;)
A jak ustawiałeś TPSa na szczelinomierz czy voltomierz?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1144 (1/19)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Postprzez PawelG » 18 lis 2011, 12:22

Przepustnica wyczyszczona, krokowiec takrze. Zresztą zmieniłem na inna i efekt taki sam. Ustawiałem na szczelinomierz. A obroty ustawie i zobacze czy sie coś zmieni.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2011, 09:18
Posty: 37
Auto: Xedos 6 CA KF SGI

Postprzez DymeK » 18 lis 2011, 20:30

ustawiasz to na rozgrzanym silniku ??
Be Quiet And Drive (far away) Sprzedam uszczelki kolektora
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2005, 21:12
Posty: 896 (0/5)
Skąd: Kaczory
Auto: Xedos 6 2.5 V6 KLZE

Postprzez sebek-71 » 18 lis 2011, 21:02

Napisał,że na rozgrzanym,ale chyba za mało :P
Żeby porządnie rozgrzać Vałkę,trzeba zrobić parę kilometrów,szczególnie teraz,jak jest zimno...
:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1144 (1/19)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Postprzez PawelG » 28 lis 2011, 11:22

Ok rozgrzałem samochód na maksa na trasie ok 160 km średnia 120-140. Wchodząc w tryb serwisowy żeby ustawić obroty nie moge zejść poniżej 1000 obrotów – kończy mi sie śrubka. Co to może być? Niedomknięta przepustnica, jakas nieszczelność?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2011, 09:18
Posty: 37
Auto: Xedos 6 CA KF SGI

Postprzez Lowiec » 28 lis 2011, 11:24

Może brudna?
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 22:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Postprzez boxer » 8 sty 2012, 18:59

dziekuje bardzo chlopaki , jutro sprawdze to wam napisze jak mi poszlo !!
mam problem z wolnymi obrotami trzyma 1500 lub faluja pomozcie xedos 6 2.0 v6
Początkujący
 
Od: 6 sty 2012, 13:44
Posty: 5

Postprzez XedoS_V6 » 4 lut 2012, 22:45

Interesuje mnie odpowiednia ilość płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym, czy jest to związane z przepustnicą (tzn czy przez nią jest obieg płynu) chodzi mi o Mazde Xedos 6 2,0 V6
Początkujący
 
Od: 4 lut 2012, 20:56
Posty: 10
Auto: Mazda

PostTen post został usunięty przez XedoS_V6 4 lut 2012, 22:58.
Powód: podwójne zapytanie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6