Wymiana silnika.

Postprzez Globy » 20 sie 2007, 12:57

emmarek napisał(a):Przy nagrzewaniu i po nagrzaniu silnika przewodu powinny być twarde taka jest zasada tego typu układu chłodzenia. Z reszta chyba w każdym samochodzie przy sprawnym układzie (właściwie działające korki) przewody powinny być twarde.

Dokladnie.

Kilka zlotych rad ode mnie:

– solidny remont w KF'ie to 4-6 tysiecy z rozrzadem, plynami i pompa wody – pamietajcie! (RIK + Tacoma)

– jesli macie zamiar to robic u rzezbiarza, ktory nie przerabial tematu, dajcie sie na spokoj – profesjonalnych osob jest w Polsce niewiele i bez wiekszych trudnosci dotrzecie don poprzez forum

– jesli chcecie zaoszczedzic i wymienic silnik, kupcie tylko taki, ktory jeszcze jest w samochodzie – najlepiej wlasnie z egzemplarza angielskiego (osobiscie nie mam zaufania do Xedosow z Niemiec czy Belgii, jedynie Szwajcaria); koszt 2-3 tysiace zlotych – odpalony na zimno nie moze puszczac niebieskiej/szarej chmury (biala jest naturalna, skrapla sie para wodna!), tak samo jak cieply przy zmianie biegu na wysokich obrotach

– KF'y sa malo udane pod wzgledem mazdowskich V-łek i w koszcie miedzy remontem, a zakupem drugiego silnika znajdziecie KL'a, ktory nawet przy przebiegu 250 tys. km moze byc w dobrym stanie i jest motorem duzo bardziej idiotoodpornym; koszta i trudnosci przy swapie nie sa wielkie. Jest za to gwarancja bardziej niezawodnego silnika oraz +30 KM robiace z Xedosa 6 ladna strzale

– nie szukajcie na sile problemu – jesli auto "cpa" 0,5-0,7 litra oleju na 1000 km i nie puszcza chmury widocznej w lusterku przy przyspieszaniu, powoli odlozcie sobie na dobrana opcje remontu/wymiany – nie mozna sztukowac przy remoncie oraz powierzac go osobom znajacym sie np. tylko na R4, poniewaz za 10-20k km odbije sie to z powrotem na Waszym portfelu

– ostatnie slowo: w sytuacjach jeszcze nie tragicznych pobawcie sie z olejami i zainwestujcie ostatecznie w Lotos, ale przy duzych spalaniach uwzglednijcie naprawe/wymiane silnika – 5 czy 6 litrow oleju na kazde 10000 km troche kosztuje

...tyle ode mnie, powodzenia <usmiech>
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez arni0000 » 21 sie 2007, 08:52

O właśnie zgadzam sie w 100% z przedmówcą.
Posiadam wszystkie części do XEDOSA 6 jeśli czegoś potrzeba proszę o kontakt. Kontakt do kolegi proszę powołać się na forum mazdy tel 793 163 816.
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2007, 12:53
Posty: 130
Skąd: Bełchatów
Auto: XEDOS 6 2.0 V6

Postprzez Bodek » 21 sie 2007, 09:06

Arnii0000 – czy Jako fachowiec mógłbyś opisać dokładnie procedure zalewania naftą?? Mój FS troche puszcza dyma rano, nic nie zaszkodzi chyba spróbować.

Dzięki, Pozdrawiam !!
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2005, 01:09
Posty: 418
Skąd: Jasło/Katowice
Auto: 626 GE 2.0 CRONOS M/T 1994 LPG

Postprzez arni0000 » 21 sie 2007, 12:10

Potrzeba butelkę nafty czystej. W rzędowym silniku nie ma problemu wykręca się świece i zalewa po około 150 ml nafty trzeba tylko pamiętać, aby silnik był zimny i trzeba zostawić go tak najlepiej na noc. Dobrze jest to zrobić przed wymianą oleju można zostawić odkręcony korek od oleju. Nie zaszkodzi to silnikowi, bo nafta i tak odparuje. W V-ce jest trochę gorzej po tłoki są pod kątem trzeba wprowadzić coś, co rozpyli naftę tak, aby równomiernie rozprowadzała się po ściankach cylindra. Spływając dotrze do pierścieni.
Posiadam wszystkie części do XEDOSA 6 jeśli czegoś potrzeba proszę o kontakt. Kontakt do kolegi proszę powołać się na forum mazdy tel 793 163 816.
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2007, 12:53
Posty: 130
Skąd: Bełchatów
Auto: XEDOS 6 2.0 V6

Postprzez Bodek » 21 sie 2007, 12:16

A potem, rano normalnie odpalam i jade??

Ten proces powtarza siętrzy razy??

Pozdrawiam !!
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2005, 01:09
Posty: 418
Skąd: Jasło/Katowice
Auto: 626 GE 2.0 CRONOS M/T 1994 LPG

Postprzez arni0000 » 21 sie 2007, 12:20

Najpierw zrób raz sprawdź jaki będzie efekt. Rano odpalasz normalnie motor możesz chwile poczekać z odkręconym korkiem oleju nafta sama odparuje.
Posiadam wszystkie części do XEDOSA 6 jeśli czegoś potrzeba proszę o kontakt. Kontakt do kolegi proszę powołać się na forum mazdy tel 793 163 816.
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2007, 12:53
Posty: 130
Skąd: Bełchatów
Auto: XEDOS 6 2.0 V6

Postprzez Hazu » 21 sie 2007, 20:49

arni0000 robiłeś to?

twierdzisz że nalejesz nafty 150 ml zakręcisz świece i rano odpalisz?

A jak nafta nie spłynie do wewnątrz silnika.


Po pierwsze może przecież powyginać korbowody.
Po drugie nie zapali tak szybko.


arni0000 napisał(a):nafta sama odparuje


skąd odparuje.


Mam nadzieję że wiesz o czym piszesz.

A poza tym taka gadka jest nie na temat.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez monter24 » 22 sie 2007, 12:04

Witam !

Ja rowniez wymioenialem silnik w moim xedosie . poniewaz gazowniki go zalatwili tak, ze mialem sprezanie po 4 bary na tloku :) Opiłki zrobily swoje! Szukanie silnikia zajelo mi 2 miesiace , ale wart bylo. Na poczatku nie mialem pojecia o V wiec noce czytania forum :)) Dobrze ze jest !! Za silnik zaplacilem 1500 zł wymiana 500 zł + dodatki 500 = 2500 zł Dawca byl anglik w ktorym oczywiscie byl jeszcze dzialajacy silnik :) Umowilem sie z klientem rano tak aby silnik byl nie odpalany:) W ten sposob sprawdzilem dymek oraz mozliwosc brania oleju, no i co wazniejsze umowilem sie w ASO Madzi w Łodzi na sprawdzenie sprezania – panowie podeszli profesjonalnie do sprawy oczywiscie rozmowa , ze chce kupic silnik aby cos doradzili. Cisnienie 15 bar na kazdym tloku :) Panowie powiedzieli, ze za te pieniadze w ciemno moge brac Reasumujac zero dymku + 15 bar na tlokach. Za wymiane w ASO chcieli 800 zł, ale ja mialem juz nagranego mechanika goscia ktory sprzedawal silnik za 500 zł. Tutaj maly blad bo przekladke moze zrobic kazdy ale wiecie sami masa czujnikow wyregulowac TPS juz nie wszyscy potrafia :( wiec musialem sie troszke najezdzić aby to wszystko wyregulowac :) MAM NUMER TEL DO ŁODZI GDZIE SA SILNICZKI MADZI PO TESTACH SPREZANIA Z WYDRUKIEM BADZ JAK SIE UMOWICE SILNIK BEDZIE W SAMOCHODZIE )Osobiscie jestem zadowolony, autko to mala rakieta ) teraz jestem umuwiony na spotkanie za chlopakami z Wrocka , ktorzy startuja w wyscigach maja wsadzic mi ECU podrasowane co da ze madzi od dolu rpm chodzi jak szalona – po wizycie dam znac :) Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2007, 20:06
Posty: 62
Skąd: Ostrzeszów
Auto: Mazda xedos 6 2.0 V6 z LPG

Postprzez arni0000 » 23 sie 2007, 08:41

emmarek napisał(a):arni0000 robiłeś to?

twierdzisz że nalejesz nafty 150 ml zakręcisz świece i rano odpalisz?

A jak nafta nie spłynie do wewnątrz silnika.


Po pierwsze może przecież powyginać korbowody.
Po drugie nie zapali tak szybko.


arni0000 napisał(a):nafta sama odparuje


skąd odparuje.


Mam nadzieję że wiesz o czym piszesz.

A poza tym taka gadka jest nie na temat.


Oj kochany widzę że nie bardzo znasz się na silnikach i na prawach fizyki więc nie mamy o czym rozmawiać. Robiłem tak w wielu motorach i zawsze pomagało widziałeś kiedyś jak czyści się naftą rożne elementy. Kiedyś zrobiłem eksperyment i wsadziłem tłok od v do wiaderka z naftą na noc z zapieczonymi od nagaru pierścieniami i rano syf sam zszedł. Drugi włożyliśmy do pojemnika z coca colą po nocy tłok wyglądał jak nowy. Tylko że colą jeszcze nie próbowałem zalewać motoru ale jak trafi mi się motor z niską kompresją od zapieczonych tłoków to przetestuję colę.
Posiadam wszystkie części do XEDOSA 6 jeśli czegoś potrzeba proszę o kontakt. Kontakt do kolegi proszę powołać się na forum mazdy tel 793 163 816.
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2007, 12:53
Posty: 130
Skąd: Bełchatów
Auto: XEDOS 6 2.0 V6

Postprzez Bodek » 23 sie 2007, 10:41

Pytanie. Czy wlać naftę poprostu na tłok czy jakimś sposobem starać się psikać nią dokoła tak, żeby w miarę równomiernie dostała siędo środka ??

Pozdrawiam !!
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2005, 01:09
Posty: 418
Skąd: Jasło/Katowice
Auto: 626 GE 2.0 CRONOS M/T 1994 LPG

Postprzez yaaro » 23 sie 2007, 18:00

arni0000 napisał(a):Możesz spróbować zalać na noc cylindry naftą po 150g na każdy jeśli to nagar zapieka pierścienie to powinno pomóc.


arni, jak słusznie później napisałeś w KF tłoki są pod kątem. Nie zauważyłeś jednak, że z tego właśnie powodu nafta nie dotrze do całej powierzchni pierścieni olejowych, bo spłynie na bok cylindra. Rozumiem, że ten Twój tłok w wiaderku z naftą miał czas aby nafta dobrze go spenetrowała. Myślę, że w przypadku przechylonego tłoka nie możemy na to liczyć. Mimo wszystko chciałbym abyś miał rację, pomogłoby to wielu forumowiczom.

Adaś napisał(a):

część cen:

……..Uszczelka dekli głowicy KL/KF ori 120,41 /szt



Można taniej. Ja dałem za oryginalne mazdowskie po ok. 52 zł/szt. Poniżej namiary na ASO Mazdy pod Wrocławiem. Przypuszczam, że pozostałe części też taniej wyjdą

TEAM Marek Pasierbski
Miasto: Wrocław
Adres: 55-095 Wrocław/Mirków, Wrocławska 33d
Telefon: 071 315 31 15
Fax: 071 315 28 07
marek.dworak@team.pl
wojtek.chowaniec@team.pl
www.team.pl


Globy napisał(a):
Kilka zlotych rad ode mnie:

– KF'y sa malo udane pod wzgledem mazdowskich V-łek i w koszcie miedzy remontem, a zakupem drugiego silnika znajdziecie KL'a, ktory nawet przy przebiegu 250 tys. km moze byc w dobrym stanie i jest motorem duzo bardziej idiotoodpornym; koszta i trudnosci przy swapie nie sa wielkie. Jest za to gwarancja bardziej niezawodnego silnika oraz +30 KM robiace z Xedosa 6 ladna strzale


Twierdzisz, że KFy są mało udane i jednocześnie proponujesz KL’a. Pomysł z KL oczywiście dobry ale jakie to wady posiada KF , których jednocześnie KLa nie ma? Tylko proszę, nie przytaczaj mi historii o ukręconych korbach. Pytam poważnie, bo chcę wiedzieć więcej .
Z tego co się naczytałem problem z VRISami ma dosyć często KL, za to KF..….nie słyszałem aby miał. Tymi 30 KM to bym się raczej nie podniecał. Czytając forum forda probe dowiesz się, że KL mocy nie trzymają, są nawet wykresy. Za to moment obrotowy prawie + 50 Nm to już znaczna korzyść, a wiadomo, że przyspiesza się momentem.
Pozdrawiam :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:13
Posty: 43
Skąd: Wrocław
Auto: kiedyś Xedos 6 B6, obecnie KF + Acura TL

Postprzez XsiX » 23 sie 2007, 18:47

yaaro napisał(a): Czytając forum forda probe dowiesz się, że KL mocy nie trzymają, są nawet wykresy.

niestety z KF'ami jest bardzo podobnie
rzeczywista moc to bliżej 130 niż 140 KM

z tego co pamiętam KFa hamował xionc i greg – wyniki były niemal identyczne :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez Xionc » 23 sie 2007, 18:56

XsiX Tak, ja i Adaś mieliśmy po 133KM
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez Hazu » 23 sie 2007, 21:14

arni0000 napisał(a):Oj kochany widzę że nie bardzo znasz się na silnikach i na prawach fizyki więc nie mamy o czym rozmawiać.

No napewno nie znam się tak na prawach i fizyki i na silnikach jak ty i w możliwości myjące i penetrujace nafty też nie wątpię.

Ale ja po zalaniu do kazdego cylindra 150 ml nafty i zakręceniu świec nie uruchomiłbym silnika.

Nie wiem dokładnie jaka pojemność cylindra w momencie gdy tłok znajduje się w górnym położeniu ale wątpie by była wiele większa niż 150 ml.

Ztąd moje wątpliwości jeżeli nafta nie spłynie w dół przez pierścienie to pozostając zablokuje ruch tłoka w górę.

Wtedy coś musi odpuścić:
albo rozrusznik nie bedzie w stanie przekręcić wałem
albo pogną się korbowody
albo wał pęknie.

A le to tylko rozważania laika.

Więc nie bierzcie tego pod uwagę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez pawelc » 24 sie 2007, 09:02

monter24 napisał(a):bo przekladke moze zrobic kazdy ale wiecie sami masa czujnikow wyregulowac TPS juz nie wszyscy potrafia

z ta masą czujników to lekko przesadziłeś, fakt że po wymianie warto wyregulowac zapłon ewentualnie TPS ale te czynności sa banalnie proste i wcaale nie odbiegaja od czynności wykonywanych w innych motorach
Z tego co się naczytałem problem z VRISami ma dosyć często KL, za to KF..….nie słyszałem aby miał. Tymi 30 KM to bym się raczej nie podniecał. Czytając forum forda probe dowiesz się, że KL mocy nie trzymają, są nawet wykresy.

nie jest tak zle z trzymaniem mocy a 30km to naprawdę sporo w innym wypadku nik nie wkładał by KLZE bo i po co raptem to kilkanaście koników wiecej tak mówia wykresy
emmarek przeciez nikt nie mówi ze masz odpala silnik z zalaną nafta ,wystarczy kilka razy obrócic rozrusznikiem bez świec i nafte pieknie wydmucha o ile nie spłynie ona do oleju ,tej metody akurat nie sprawdzałem ale na zajezdzonym silniku moze warto sprówac ale z drugiej strony może to przynieśc efekt odwrotny do zmierzonego nagar to w koncu dobry uszczelniacz..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez Adaś » 24 sie 2007, 10:28

Xionc napisał(a):XsiX Tak, ja i Adaś mieliśmy po 133KM

ja miałem z CAI 135,8 :P jak zrobię porządek z katalizatorem pojade jeszcze raz na hamownie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez promyk5 » 24 sie 2007, 15:12

Witam ponownie :)

Słowem wstępu – padła mi uszczelka pod głowicą. Z tego co wyczytałem to części kosztować będą ok. 2-25, tys. zł.

Zastanawiam się nad zakupem silnika. Znalazłem auto z 94 r. (ta sama pojemność) z Anglii za 1400 zł. (goły silnik).

I mam kilka pytań:
1) czy jest tu ktoś z Zielonej Góry, kto mógłby mi pomóc w sprawdzeniu tego silnika ??

2) Czy poza zakupem silnika i jakiś drobiazgów czy czekają mnie jeszcze inne wydatki? Oczywiście zakładam, że wszystko pójdzie cacy :) Oraz pomijam wypłatę dla mechanika :)

3) Mój obecny silnik ma instalację gazową. Czy wymiana silnika wiązać się będzie z wymianą części do LPG? Czy wystarczy tylko samo wyregulowanie?

4) Czy fakt wymiany silnika zobowiązuje mnie do zgłoszenia tego faktu do Wydz. Komunikacji Urzędu Miejskiego?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2007, 09:12
Posty: 127
Skąd: Gorzów Wlkp. <->Zielona Góra
Auto: Był Xedos 6 KF. Teraz taczka:(

Postprzez Globy » 24 sie 2007, 16:50

yaaro napisał(a):Twierdzisz, że KFy są mało udane i jednocześnie proponujesz KL’a. Pomysł z KL oczywiście dobry ale jakie to wady posiada KF , których jednocześnie KLa nie ma? Tylko proszę, nie przytaczaj mi historii o ukręconych korbach. Pytam poważnie, bo chcę wiedzieć więcej .
Z tego co się naczytałem problem z VRISami ma dosyć często KL, za to KF..….nie słyszałem aby miał. Tymi 30 KM to bym się raczej nie podniecał. Czytając forum forda probe dowiesz się, że KL mocy nie trzymają, są nawet wykresy. Za to moment obrotowy prawie + 50 Nm to już znaczna korzyść, a wiadomo, że przyspiesza się momentem.

Niestety taka jest moja opinia, poniewaz przegryzlem sie przez wiele egzemplarzy. O ile znam X6, ktore trzymaja fason, o tyle praktycznie wszystkie "efki" BA przed 200000 km nadaja sie do remontu z powodu nadmiernego spalania oleju. Nie mam tutaj na mysli zrywajacych sie korbowodow, poniewaz to marginalne przypadki. A V6, ktore nie spala oleju, jest kompletnym wyjatkiem lub jego eksploatacja polega na wrzucaniu 5. biegu przy 60 km/h.

Poza tym wedlug mnie Xedos 6 oraz 323F BA w wersjach V6 wcale nie sa demonami predkosci, bo ponad 9-sekundowe przyspieszenie do setki stawia je na mocno przegranej pozycji z 626 GE KL, podobnie zreszta jak proby elastycznosci (moment niewiele wiekszy, niz 1.8-litrowy motor BP R4 128 KM). Wiadomo, ze awarii ulegaja zawory VRIS, ale nawet z tym mankamentem KL osiaga bez problemu okolo 150 koni, a mozna to naprawic za 100 zl.

Najwazniejsze jest, ze KL-ka – czy to zgazowana, czy obciazona – nie zaskoczy Cie chmura dymu na trasie. Rowniez z kupnem uzywanego silnika jest latwiej. Mimo wszystko kupilbym X6 z przebiegiem do 150000 km <usmiech>
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Xionc » 24 sie 2007, 17:07

promyk5 Napisz do Wieśka z Dębicy, on Ci wymieni silnik, sprzęgło, rozrząd (to wymienaisz przy okazji wymiany silnika) i będziesz miał torpedę i wcale dużo nie zapłacisz.
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez promyk5 » 24 sie 2007, 18:04

Do kogo :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2007, 09:12
Posty: 127
Skąd: Gorzów Wlkp. <->Zielona Góra
Auto: Był Xedos 6 KF. Teraz taczka:(

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6