Olej w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodniczego.
Sprawa jest prosta. Skoro masz olej w płynie to uszczelka pod głowicą poszła, spuszczasz olej i masz tylko 0,5L to heh o wiele za mało, mam to samo u siebie w KF i wiem, że to uszczelka i nic innego. Ściąganie głowic, wymiana uszczelki, poskładać auto i wszystko wróci do normy. Jak byś gubił olej, to byś go nie miał w płynie, innego wytłumaczenia nie widzę.
Pozdrawiam,
radar88
Pozdrawiam,
radar88
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
radar88 a powiedz czy ściągałeś już głowice? bo Ja mam pewien problem : nie mogę odkręcić koła zębatego wałka rozrz. Nie chcę szarpać za moco nie mając pewności czy gwint jest lewy czy prawy. Jak ktoś wie to będę wdzięczny za odpowiedź.
Było 1-126p 0,6 23KM 81r. 2-Escort 1,3 69KM 81r. 3-Croma 2,0 101KM 89r.
4-Mondeo 2,0-136KM 93r. 5-Xedos6 2,0 144KM 93r.6 Mazda 6 2.0 141KM 2003r.
7 Mercedes CLK 4.3 279KM 2000r.
4-Mondeo 2,0-136KM 93r. 5-Xedos6 2,0 144KM 93r.6 Mazda 6 2.0 141KM 2003r.
7 Mercedes CLK 4.3 279KM 2000r.
Wałki rozrządu mają na pewno prawy gwint na wałku jest sześciokąt do przytrzymania tam kluczem (nie pamiętram rozmiaru) trzeba to odkręcić na głowicy albo w imadle łapiąc jak najbliżej koła rozrządu (wałki są bardzo twarde i kruche)
- Od: 4 sie 2007, 19:15
- Posty: 78
- Skąd: Koszalin
- Auto: były
mazda GY LFF7 LPFI
mazda CA KL SGI
jest
GH LFF7 DYNAMIC SPORT kombi
to już się biorę za odkręcanie
. A jaki jest numer torxa do głowic bo nie mam torxów a muszę kupić aby odkręcić. A jakby komuś było to potrzebne to na wałku sześciokąt na 26mm klucz .
Było 1-126p 0,6 23KM 81r. 2-Escort 1,3 69KM 81r. 3-Croma 2,0 101KM 89r.
4-Mondeo 2,0-136KM 93r. 5-Xedos6 2,0 144KM 93r.6 Mazda 6 2.0 141KM 2003r.
7 Mercedes CLK 4.3 279KM 2000r.
4-Mondeo 2,0-136KM 93r. 5-Xedos6 2,0 144KM 93r.6 Mazda 6 2.0 141KM 2003r.
7 Mercedes CLK 4.3 279KM 2000r.
LAJCIK29 napisał(a):A jaki jest numer torxa do głowic bo nie mam torxów a muszę kupić aby odkręcić.
moze lepiej komplet?
Raczej to zbędny wydatek bo w madzi jeszcze nie spotkałem się z torxem, a trochę już przy niej pogrzebałem
. Więc nie widzę sensu kupować kompletu-nie mam na to kasy dlatego chcę wiedzieć jaki rozmiar, dodam że nie jest to torx męski ale żeński -taki co nachodzi na śrubę, a nie w nią. Jest jeszcze jedno wyjście
Ja kupię komplecik a ty 67igor1 go odkupisz ode mnie jak już nie będę potrzebował
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Było 1-126p 0,6 23KM 81r. 2-Escort 1,3 69KM 81r. 3-Croma 2,0 101KM 89r.
4-Mondeo 2,0-136KM 93r. 5-Xedos6 2,0 144KM 93r.6 Mazda 6 2.0 141KM 2003r.
7 Mercedes CLK 4.3 279KM 2000r.
4-Mondeo 2,0-136KM 93r. 5-Xedos6 2,0 144KM 93r.6 Mazda 6 2.0 141KM 2003r.
7 Mercedes CLK 4.3 279KM 2000r.
He he myślałem że to taki 12kątny torx . Dzięki wielkie za poradę M@ro. 12 12nastokątna mam taką ale 14stkę
. kupię
. M@ro a wiesz może jaka kolejność odkręcania śrub w głowicy?
Było 1-126p 0,6 23KM 81r. 2-Escort 1,3 69KM 81r. 3-Croma 2,0 101KM 89r.
4-Mondeo 2,0-136KM 93r. 5-Xedos6 2,0 144KM 93r.6 Mazda 6 2.0 141KM 2003r.
7 Mercedes CLK 4.3 279KM 2000r.
4-Mondeo 2,0-136KM 93r. 5-Xedos6 2,0 144KM 93r.6 Mazda 6 2.0 141KM 2003r.
7 Mercedes CLK 4.3 279KM 2000r.
A czy może ktoś napisać jakim momentem dokręcamy koła zębate na wałkach rozrządu, rolki rozrządu i napinacz?
Było 1-126p 0,6 23KM 81r. 2-Escort 1,3 69KM 81r. 3-Croma 2,0 101KM 89r.
4-Mondeo 2,0-136KM 93r. 5-Xedos6 2,0 144KM 93r.6 Mazda 6 2.0 141KM 2003r.
7 Mercedes CLK 4.3 279KM 2000r.
4-Mondeo 2,0-136KM 93r. 5-Xedos6 2,0 144KM 93r.6 Mazda 6 2.0 141KM 2003r.
7 Mercedes CLK 4.3 279KM 2000r.
LAJCIK29 napisał(a):A czy może ktoś napisać jakim momentem dokręcamy koła zębate na wałkach rozrządu, rolki rozrządu i napinacz?
tensioner – 20Nm
crankshaft pulley – 160Nm
power steering pump – 40Nm
engine support – 95Nm
lower power steering bolt – 20Nm
coolant pump pulley – 10Nm
a prosze bardzo
Ok dzięki, ale czy można by było po polskiemu bo
nie znam angielskiego 

Było 1-126p 0,6 23KM 81r. 2-Escort 1,3 69KM 81r. 3-Croma 2,0 101KM 89r.
4-Mondeo 2,0-136KM 93r. 5-Xedos6 2,0 144KM 93r.6 Mazda 6 2.0 141KM 2003r.
7 Mercedes CLK 4.3 279KM 2000r.
4-Mondeo 2,0-136KM 93r. 5-Xedos6 2,0 144KM 93r.6 Mazda 6 2.0 141KM 2003r.
7 Mercedes CLK 4.3 279KM 2000r.
Pomogło
. Jakby kto chciał to KOŁA zębate wałków rozrządu dokręcamy 123-140Nm
Było 1-126p 0,6 23KM 81r. 2-Escort 1,3 69KM 81r. 3-Croma 2,0 101KM 89r.
4-Mondeo 2,0-136KM 93r. 5-Xedos6 2,0 144KM 93r.6 Mazda 6 2.0 141KM 2003r.
7 Mercedes CLK 4.3 279KM 2000r.
4-Mondeo 2,0-136KM 93r. 5-Xedos6 2,0 144KM 93r.6 Mazda 6 2.0 141KM 2003r.
7 Mercedes CLK 4.3 279KM 2000r.
Cała praca na marne
.Jaki Ja jestem
. ale nowe uszczelki i doświadczenie nikomu nie zaszkodziło. Poskładałem wszystko i zacząłem przelewać układ chłodzenia wodą z węża skończyłem zakręciłem korek i... kapie z podstawy filtra oleju. dobrze że nie zalałem świeżym olejem i nowego filtra nie założyłem przed płukaniem, bo akurat kapie do środka. Potrzebuję NA GWAŁT tę podstawę.
Ps. chyba nic nie powinno się stać jak chwilowo zepnę obieg bez podstawy filtra? Dopóki nie załatwię sobie tej podstawy
.

Ps. chyba nic nie powinno się stać jak chwilowo zepnę obieg bez podstawy filtra? Dopóki nie załatwię sobie tej podstawy
Było 1-126p 0,6 23KM 81r. 2-Escort 1,3 69KM 81r. 3-Croma 2,0 101KM 89r.
4-Mondeo 2,0-136KM 93r. 5-Xedos6 2,0 144KM 93r.6 Mazda 6 2.0 141KM 2003r.
7 Mercedes CLK 4.3 279KM 2000r.
4-Mondeo 2,0-136KM 93r. 5-Xedos6 2,0 144KM 93r.6 Mazda 6 2.0 141KM 2003r.
7 Mercedes CLK 4.3 279KM 2000r.
Sporo tematów o walniętej uszczelce na forum, jednak w żadnym z nich nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie: Jest sobie Xedos z objawami: biały dym, papka w zbiorniczku, ubywający olej i chłodniczek, bąble w zbiorniczku wyrównawczym, słaba moc itd
Ewidentnie walnięta uszczelka. Czy ktoś jest mi w stanie powiedzieć jaki będzie calkowity koszt naprawy tej usterki ? Czy cena np. uszczelka + inne duperele + robocina = 800zł należy liczyć jako 2 ? skoro są tam 2 glowice ?
Ile zapłacę za wymianę tej uszczelki w Xedzie 2.0 v6 biorąc pod uwagę, że trzeba wymienić obie i splanować glowice ( być może doszło do przegrzania ). Czy da się jakoś sensownie stwierdzić która z uszczelek jest wydmuchana ?
Ewidentnie walnięta uszczelka. Czy ktoś jest mi w stanie powiedzieć jaki będzie calkowity koszt naprawy tej usterki ? Czy cena np. uszczelka + inne duperele + robocina = 800zł należy liczyć jako 2 ? skoro są tam 2 glowice ?
Ile zapłacę za wymianę tej uszczelki w Xedzie 2.0 v6 biorąc pod uwagę, że trzeba wymienić obie i splanować glowice ( być może doszło do przegrzania ). Czy da się jakoś sensownie stwierdzić która z uszczelek jest wydmuchana ?
www.ic-service.pl <– usługi informatyczne Wrocław !
- Od: 11 lis 2009, 18:27
- Posty: 12
- Skąd: Leszno / Wrocław
- Auto: Xedos V6 95 r
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6