Olej w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodniczego.

PostTen post został usunięty przez AmRoZ 2 mar 2011, 08:15.
Powód: post pod postem

Postprzez AmRoZ » 2 mar 2011, 08:19

Pozwoliłem sobie połączyć dwa wątki o tej samej tematyce ... co by nie robić bałaganu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2008, 13:28
Posty: 1388
Skąd: warszawa / żory
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 92'

Postprzez radar88 » 6 mar 2011, 14:14

Sprawa jest prosta. Skoro masz olej w płynie to uszczelka pod głowicą poszła, spuszczasz olej i masz tylko 0,5L to heh o wiele za mało, mam to samo u siebie w KF i wiem, że to uszczelka i nic innego. Ściąganie głowic, wymiana uszczelki, poskładać auto i wszystko wróci do normy. Jak byś gubił olej, to byś go nie miał w płynie, innego wytłumaczenia nie widzę.

Pozdrawiam,
radar88
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez LAJCIK29 » 7 mar 2011, 22:47

radar88 a powiedz czy ściągałeś już głowice? bo Ja mam pewien problem : nie mogę odkręcić koła zębatego wałka rozrz. Nie chcę szarpać za moco nie mając pewności czy gwint jest lewy czy prawy. Jak ktoś wie to będę wdzięczny za odpowiedź.
Było 1-126p 0,6 23KM 81r. 2-Escort 1,3 69KM 81r. 3-Croma 2,0 101KM 89r.
4-Mondeo 2,0-136KM 93r. 5-Xedos6 2,0 144KM 93r.6 Mazda 6 2.0 141KM 2003r.
7 Mercedes CLK 4.3 279KM 2000r.
LAJTOWY
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Górnego Śląska
 
Od: 21 wrz 2009, 10:43
Posty: 2828 (133/56)
Skąd: Śląsk, Dąbrowa górnicza
Auto: Mesiedeś CLK430 – bestyjka

Postprzez lichy » 8 mar 2011, 10:44

Wałki rozrządu mają na pewno prawy gwint na wałku jest sześciokąt do przytrzymania tam kluczem (nie pamiętram rozmiaru) trzeba to odkręcić na głowicy albo w imadle łapiąc jak najbliżej koła rozrządu (wałki są bardzo twarde i kruche)
Forumowicz
 
Od: 4 sie 2007, 19:15
Posty: 78
Skąd: Koszalin
Auto: były
mazda GY LFF7 LPFI
mazda CA KL SGI
jest
GH LFF7 DYNAMIC SPORT kombi

Postprzez LAJCIK29 » 8 mar 2011, 16:56

to już się biorę za odkręcanie :D . A jaki jest numer torxa do głowic bo nie mam torxów a muszę kupić aby odkręcić. A jakby komuś było to potrzebne to na wałku sześciokąt na 26mm klucz .
Było 1-126p 0,6 23KM 81r. 2-Escort 1,3 69KM 81r. 3-Croma 2,0 101KM 89r.
4-Mondeo 2,0-136KM 93r. 5-Xedos6 2,0 144KM 93r.6 Mazda 6 2.0 141KM 2003r.
7 Mercedes CLK 4.3 279KM 2000r.
LAJTOWY
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Górnego Śląska
 
Od: 21 wrz 2009, 10:43
Posty: 2828 (133/56)
Skąd: Śląsk, Dąbrowa górnicza
Auto: Mesiedeś CLK430 – bestyjka

Postprzez Wojtek » 9 mar 2011, 03:01

LAJCIK29 napisał(a):A jaki jest numer torxa do głowic bo nie mam torxów a muszę kupić aby odkręcić.


moze lepiej komplet? :P
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez LAJCIK29 » 9 mar 2011, 16:33

Raczej to zbędny wydatek bo w madzi jeszcze nie spotkałem się z torxem, a trochę już przy niej pogrzebałem :D . Więc nie widzę sensu kupować kompletu-nie mam na to kasy dlatego chcę wiedzieć jaki rozmiar, dodam że nie jest to torx męski ale żeński -taki co nachodzi na śrubę, a nie w nią. Jest jeszcze jedno wyjście :D Ja kupię komplecik a ty 67igor1 go odkupisz ode mnie jak już nie będę potrzebował :] :]
Było 1-126p 0,6 23KM 81r. 2-Escort 1,3 69KM 81r. 3-Croma 2,0 101KM 89r.
4-Mondeo 2,0-136KM 93r. 5-Xedos6 2,0 144KM 93r.6 Mazda 6 2.0 141KM 2003r.
7 Mercedes CLK 4.3 279KM 2000r.
LAJTOWY
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Górnego Śląska
 
Od: 21 wrz 2009, 10:43
Posty: 2828 (133/56)
Skąd: Śląsk, Dąbrowa górnicza
Auto: Mesiedeś CLK430 – bestyjka

Postprzez M@ro » 9 mar 2011, 18:48

To nie jest torx bo kupiłem cały komplet i nie pasowały, jest to nasadka 12 kąt podobna do zwykłej ale normalna nasadka jest 6 kątna i nie da rady nią odkręcić ;P i jak się nie mylę to nr12 to jest :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2010, 17:19
Posty: 30
Skąd: Pawłowice
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 V6

Postprzez LAJCIK29 » 9 mar 2011, 19:00

He he myślałem że to taki 12kątny torx . Dzięki wielkie za poradę M@ro. 12 12nastokątna mam taką ale 14stkę :D . kupię ;P. M@ro a wiesz może jaka kolejność odkręcania śrub w głowicy?
Było 1-126p 0,6 23KM 81r. 2-Escort 1,3 69KM 81r. 3-Croma 2,0 101KM 89r.
4-Mondeo 2,0-136KM 93r. 5-Xedos6 2,0 144KM 93r.6 Mazda 6 2.0 141KM 2003r.
7 Mercedes CLK 4.3 279KM 2000r.
LAJTOWY
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Górnego Śląska
 
Od: 21 wrz 2009, 10:43
Posty: 2828 (133/56)
Skąd: Śląsk, Dąbrowa górnicza
Auto: Mesiedeś CLK430 – bestyjka

Postprzez Wojtek » 9 mar 2011, 19:19

prosze skonczyc z OT...

Ps. a kolega nie ma manuala? :>
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

PostTen post został usunięty przez Gość 9 mar 2011, 19:43.
Powód: post nic nie wnoszacy do tematu

Postprzez LAJCIK29 » 10 mar 2011, 23:55

A czy może ktoś napisać jakim momentem dokręcamy koła zębate na wałkach rozrządu, rolki rozrządu i napinacz?
Było 1-126p 0,6 23KM 81r. 2-Escort 1,3 69KM 81r. 3-Croma 2,0 101KM 89r.
4-Mondeo 2,0-136KM 93r. 5-Xedos6 2,0 144KM 93r.6 Mazda 6 2.0 141KM 2003r.
7 Mercedes CLK 4.3 279KM 2000r.
LAJTOWY
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Górnego Śląska
 
Od: 21 wrz 2009, 10:43
Posty: 2828 (133/56)
Skąd: Śląsk, Dąbrowa górnicza
Auto: Mesiedeś CLK430 – bestyjka

Postprzez Wojtek » 12 mar 2011, 00:29

LAJCIK29 napisał(a):A czy może ktoś napisać jakim momentem dokręcamy koła zębate na wałkach rozrządu, rolki rozrządu i napinacz?


tensioner – 20Nm
crankshaft pulley – 160Nm
power steering pump – 40Nm
engine support – 95Nm
lower power steering bolt – 20Nm
coolant pump pulley – 10Nm

a prosze bardzo :P
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez LAJCIK29 » 14 mar 2011, 19:22

Ok dzięki, ale czy można by było po polskiemu bo <glupek2> nie znam angielskiego :D
Było 1-126p 0,6 23KM 81r. 2-Escort 1,3 69KM 81r. 3-Croma 2,0 101KM 89r.
4-Mondeo 2,0-136KM 93r. 5-Xedos6 2,0 144KM 93r.6 Mazda 6 2.0 141KM 2003r.
7 Mercedes CLK 4.3 279KM 2000r.
LAJTOWY
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Górnego Śląska
 
Od: 21 wrz 2009, 10:43
Posty: 2828 (133/56)
Skąd: Śląsk, Dąbrowa górnicza
Auto: Mesiedeś CLK430 – bestyjka

Postprzez Xedo_more » 14 mar 2011, 20:19

jeśli pomoże Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2010, 19:24
Posty: 196 (1/1)
Skąd: okolice Tomaszowa Maz.
Auto: X6 v6, 92r. kol. F6

Postprzez LAJCIK29 » 15 mar 2011, 19:21

Pomogło :D . Jakby kto chciał to KOŁA zębate wałków rozrządu dokręcamy 123-140Nm
Było 1-126p 0,6 23KM 81r. 2-Escort 1,3 69KM 81r. 3-Croma 2,0 101KM 89r.
4-Mondeo 2,0-136KM 93r. 5-Xedos6 2,0 144KM 93r.6 Mazda 6 2.0 141KM 2003r.
7 Mercedes CLK 4.3 279KM 2000r.
LAJTOWY
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Górnego Śląska
 
Od: 21 wrz 2009, 10:43
Posty: 2828 (133/56)
Skąd: Śląsk, Dąbrowa górnicza
Auto: Mesiedeś CLK430 – bestyjka

Postprzez Wojtek » 15 mar 2011, 19:35

juz sprawne? <co?>
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez LAJCIK29 » 16 mar 2011, 16:33

Cała praca na marne :( .Jaki Ja jestem <glupek2> . ale nowe uszczelki i doświadczenie nikomu nie zaszkodziło. Poskładałem wszystko i zacząłem przelewać układ chłodzenia wodą z węża skończyłem zakręciłem korek i... kapie z podstawy filtra oleju. dobrze że nie zalałem świeżym olejem i nowego filtra nie założyłem przed płukaniem, bo akurat kapie do środka. Potrzebuję NA GWAŁT tę podstawę.

Ps. chyba nic nie powinno się stać jak chwilowo zepnę obieg bez podstawy filtra? Dopóki nie załatwię sobie tej podstawy :D .
Było 1-126p 0,6 23KM 81r. 2-Escort 1,3 69KM 81r. 3-Croma 2,0 101KM 89r.
4-Mondeo 2,0-136KM 93r. 5-Xedos6 2,0 144KM 93r.6 Mazda 6 2.0 141KM 2003r.
7 Mercedes CLK 4.3 279KM 2000r.
LAJTOWY
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Górnego Śląska
 
Od: 21 wrz 2009, 10:43
Posty: 2828 (133/56)
Skąd: Śląsk, Dąbrowa górnicza
Auto: Mesiedeś CLK430 – bestyjka

Postprzez worldwar » 23 mar 2011, 01:19

Sporo tematów o walniętej uszczelce na forum, jednak w żadnym z nich nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie: Jest sobie Xedos z objawami: biały dym, papka w zbiorniczku, ubywający olej i chłodniczek, bąble w zbiorniczku wyrównawczym, słaba moc itd

Ewidentnie walnięta uszczelka. Czy ktoś jest mi w stanie powiedzieć jaki będzie calkowity koszt naprawy tej usterki ? Czy cena np. uszczelka + inne duperele + robocina = 800zł należy liczyć jako 2 ? skoro są tam 2 glowice ?

Ile zapłacę za wymianę tej uszczelki w Xedzie 2.0 v6 biorąc pod uwagę, że trzeba wymienić obie i splanować glowice ( być może doszło do przegrzania ). Czy da się jakoś sensownie stwierdzić która z uszczelek jest wydmuchana ?
www.ic-service.pl <– usługi informatyczne Wrocław !
Początkujący
 
Od: 11 lis 2009, 18:27
Posty: 12
Skąd: Leszno / Wrocław
Auto: Xedos V6 95 r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6