Wymiana rozrządu.

Postprzez jedrzej07 » 11 sty 2013, 15:18

Mi to wyglada na napinacz hydrauliczny, tez mialem podobnie tylko u mnie bylo tak slychac przy obrotach 2-3 tysiace, strasznie walilo, okazalo sie ze napinacz byl juz bez oleju praktycznie i nie trzymal. (Byl kupiony jakis zamiennik i siadl bardzo szybko, po tej akcji wymienilem na ori i spokoj) .U Ciebie skoro mowisz ze tak bylo przed wymiana to najprawdopodobniej mechanik cie skasowal a rozrzadu (a przynajmniej napinacza) nie wymienil. Sprezynki nie powoduja takiego łomotu (bardziej je slychac jak cykanie popychaczy lub klekotanie)
Po 1 to zmien mechanika, bo nawet gdyby nie wiedzial gdzie sa spezynki to powinien sie doinformowac zanim sie zabieral za remont...
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2049 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez Schodek » 11 sty 2013, 15:31

Już do niego nie pojadę.
Po fakcie mi powiedział, że pierwszy raz robił taki silnik.
Co do napinacza to musiał go wymienić ponieważ dostałem stary.
Nowy napinacz kupiony w carspeed OE MAZDA.
Wczoraj wymieniałem olej na VALVOLINE MaxLife 10W-40 (nie ucichło a wręcz jakby głośniej)
Filtr oryginał Mazda.
Ostatnio edytowano 11 sty 2013, 15:36 przez Schodek, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 7 sty 2013, 21:13
Posty: 14
Auto: Mazda Xedos 6
2.0 V6
1992

Postprzez jedrzej07 » 11 sty 2013, 15:35

to moze gdzies obudowa rozrzadu lub inny pasek jest zle zalozony i stuka o obudowe?
Tylko dziwne ze dopiero po nagrzaniu to slychac...
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2049 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez Schodek » 11 sty 2013, 15:39

Po nagrzaniu, może to dlatego że na zimnym odpalonym silniku chodzi na ssaniu i ma wyższe obroty i tak bardzo tego nie słychać.
Nie mogę powiedzieć że tego zupełnie niema. Może jest ale tak nie słychać.
Początkujący
 
Od: 7 sty 2013, 21:13
Posty: 14
Auto: Mazda Xedos 6
2.0 V6
1992

Postprzez jedrzej07 » 11 sty 2013, 15:43

sprobuj sprawdzic czy ci nic nie ociera o obudowe rozrzadu (bo z tego wynika ze to gdzies od tamtej strony slychac), moze zalozyl napinacz a zawleczki nie wyciagnal i nie napina paska.... rozne rzeczy sie zdarzaja, sprobuj sie dostac do paska rozrzadu chociaz z jednej strony i sprawdzic jego naciagniecie
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2049 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez Schodek » 11 sty 2013, 16:00

Postaram się to sprawdzić chociaż mechanik (z tego co go wypytałem ) znał zasadę działania napinacza hydraulicznego i nawet mi ją dobrze opisał.
Początkujący
 
Od: 7 sty 2013, 21:13
Posty: 14
Auto: Mazda Xedos 6
2.0 V6
1992

Postprzez radost » 11 sty 2013, 19:30

No zabłyszczał mechanior. Ciekawe, czy wogóle ma pojęcie jak go nacięgnąć i zabezpieczyć. Tak mi się obiło o uszy, że napinacz nowy można łatwo zp....ć jak się go źle ściska (chyba chodzi o czas).
626 GE KL --> 626 GE FS --> Xedos 6 CA KF --> Grandeur 3.3
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2006, 21:23
Posty: 182 (0/1)
Skąd: koło
Auto: xedos 6 CA KF

Postprzez Hazu » 11 sty 2013, 21:41

Nikt normalny nie ściska nowego napinacza bo jest już ściśnięty.

Aby wyciszyć trzeba by wymienić te sprężynki/podkładki

Na zimnym silniku mniej słychać bo jest większe tarcie na tych podkładkach sprężystych.
Silnik się od tego nie rozpadnie a wymienisz sobie przy okazji wymiany uszczelek pod deklami zaworowymi.

Ale jeżeli stan samochodu nie jest kolekcjonerski, to bym sobie odpuścił takie duperele.
Szkoda sobie <dupa> zawracać w przypadku 21 letniego trupa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Schodek » 12 sty 2013, 12:38

@Hazu
Dość mocno powiedziane. Nie wiem jak inni posiadacze xedosow z 92 r ale ja uważam ze należy dbać o ten samochód chociażby ze względu właśnie na jego wiek.
W tygodniu wezmę sie za te sprzężynki. Nigdy tego nie robiłem ale może zrobię z tego fotorelacje.
Szkoda tylko ze mój mechanik jak wymieniał rozrzad tego nie zrobił. Miał zdjęty kolektor, obydwie pokrywy. Zamiast doinformowac sie gdzie one są poprostu pozakladal nowe uszczelki i zamknął samochód.
Początkujący
 
Od: 7 sty 2013, 21:13
Posty: 14
Auto: Mazda Xedos 6
2.0 V6
1992

Postprzez jedrzej07 » 12 sty 2013, 13:49

dokladnie, tak powinien zrobic, albo wcale sie nie zabierac za robote skoro i tak chcial to zrobic na odpier....
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2049 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez ProboszczV6 » 12 sty 2013, 14:11

Wg mnie sprężyny wałków do wymiany, teoretycznie da się je wymienić bez rozbierania rozrządu, tylko trzeba zdjąć dekle oba, wyjąć wałki z dzielonymi kołami zębatymi czyli lewy ssący i prawy wydechowy, odkręcić dużą nakrętkę, polecam jakieś imadło i klucz nastawny. Sprężyny kupisz w carspeed.
Pytanie jeszcze jedno, mam nadzieję że mechanik nie był aż takim tempakiem... ale czy wyjął zawleczke po montażu siłownika?
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez lukkil » 12 sty 2013, 16:22

inny hałas byłby jakby zawleczki nie wyjął – pasek by walił o obudowę
z tymi talerzykami to masa roboty jest – chciałem to zrobić ale mi się odechciało :D
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2009, 16:37
Posty: 1066 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Xedos 2.0 V6 1996r

Postprzez radost » 12 sty 2013, 17:08

Kolejna moja złota myśl... Hazu zaraz to podsumuje ;)

Z tego co mi sie obiło to żeby wymienić owe sprężynki to trzeba wyciągać wałki rozrządu a przy ich ponownym montażu wielu mechanikom paprokom pękały. Trzeba je umiejętnie dokręcać.
626 GE KL --> 626 GE FS --> Xedos 6 CA KF --> Grandeur 3.3
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2006, 21:23
Posty: 182 (0/1)
Skąd: koło
Auto: xedos 6 CA KF

Postprzez Schodek » 12 sty 2013, 19:33

Dokładnie, znalazłem kilka fajnych stron które pomogą mi to zrobić :
http://www.club323f.com/forum/viewtopic ... 19&t=24466

http://www.fpdrivers.org/forum/printvie ... 09fd72d254

Niestety z tego co się doczytałem najlepiej rozpiąć rozrząd.
W poniedziałek zabieram się za to i w miarę możliwości pokaże efekt swojej pracy "przed" i "po".
(sprężynki miałem już kupione w carspeed ale jak wcześniej wspominałem "magik" nie wiedział gdzie to jest i odpuścił sobie. No nic, wszystko muszę zrobić jeszcze raz)
Postaram się pokazać w jakim stanie były moje sprężynki i nakrętki.
Oczywiście siła dokręcenia jest ważna i musi nam w tym pomóc klucz dynamometryczny.
Dziękuje za wszystkie odpowiedzi.
Początkujący
 
Od: 7 sty 2013, 21:13
Posty: 14
Auto: Mazda Xedos 6
2.0 V6
1992

Postprzez Lowiec » 13 sty 2013, 03:08

Niestety z tego co się doczytałem najlepiej rozpiąć rozrząd.

Odkręcenie wałków z kołami grozi rozpięciem rozrządu.
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 22:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

PostTen post został usunięty przez radar88 13 sty 2013, 18:41.
Powód: OT

PostTen post został usunięty przez radar88 13 sty 2013, 18:41.
Powód: OT

PostTen post został usunięty przez radar88 13 sty 2013, 18:41.
Powód: OT

PostTen post został usunięty przez radar88 13 sty 2013, 18:41.
Powód: OT

PostTen post został usunięty przez radar88 13 sty 2013, 18:39.
Powód: OT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6