Kody błędów (dwu- i czterocyfrowe)
Komputer w aucie sygnalizuje mi błąd 41. Co to jest? Wg. opisu z działu OBSŁUGA, jest to elektrozawór. Wg. AutoData2004 jest to przepływomierz lub sonda lambda (w zależności od interfejsu? sposobu pomiaru? – nie znam się na tyle na tym). Błąd był odczytany zwykłą diodą z rezystorem.
- Od: 7 sty 2006, 17:42
- Posty: 234
- Skąd: Wrocław
- Auto: e46 330xd eMpowered by Jetronik, 6 Mps
Elektrozawór (Intake manifold air control selenoid 1)
Sprawdz wszystkie elektrozawory najlepiej omomierzem przy silniku jest ich kilka chyba te za kolektorem ?
Często się uszkadzaja.
Sprawdz wszystkie elektrozawory najlepiej omomierzem przy silniku jest ich kilka chyba te za kolektorem ?
Często się uszkadzaja.
Naprawie wyremontuje każdy silnik do mazdy , KJ.KL.KF.M6.CX7
Posiadam własne części specjalizacja Mazdy.
Posiadam własne części specjalizacja Mazdy.
- Od: 31 lip 2005, 18:04
- Posty: 331
Błąd #41, to selenoid vrisu#1. Skasuj błedy w ecu, i zobacz czy dalej coś będzie pokazywało.
- Od: 18 lut 2006, 16:32
- Posty: 40
- Skąd: Opole
- Auto: Ford PROBE 2.5 V6
Witam,
Zrobiłem sobie tester i odczytałem kody błędów z kompa. Wyskoczyły mi dwa 23 i 24. Z opisu kodów na stronie mazdaspeed dowiedziałem się że jest to odpowiednio:
23 – Czujnik lambda (tylko który
?)
24 – Układ sprzężenia zwrotnego
W Autodata doczytałem:
23 – Heated oxygen sensor (HO2S), bank 1 – no activity
24 – Heated oxygen sensor (HO2S), bank 1 – incorrect signal
(czy to jest to samo?)
Po odpaleniu te same błędy. Restart kompa i przejazd 10 km, ponowny odczyt i błąd 24 powrócił.
Sonda lambda??? Która??? Obydwie??? Czy sam dam radę wymienić???
Zrobiłem sobie tester i odczytałem kody błędów z kompa. Wyskoczyły mi dwa 23 i 24. Z opisu kodów na stronie mazdaspeed dowiedziałem się że jest to odpowiednio:
23 – Czujnik lambda (tylko który
24 – Układ sprzężenia zwrotnego
W Autodata doczytałem:
23 – Heated oxygen sensor (HO2S), bank 1 – no activity
24 – Heated oxygen sensor (HO2S), bank 1 – incorrect signal
(czy to jest to samo?)
Po odpaleniu te same błędy. Restart kompa i przejazd 10 km, ponowny odczyt i błąd 24 powrócił.
Sonda lambda??? Która??? Obydwie??? Czy sam dam radę wymienić???
23 Right Heated Oxygen Sensor (RHO2S) – voltage always below 0.55V
Prawa (tylna) sonda lambda – napięcie poniżej 0.55V
24 Right Heated Oxygen Sensor (RHO2S) – voltage does not change
Prawa (tylna) sonda lambda – napięcie nie zmienia się
Dasz rade sam ale bez odpowiednich narzedzi sie naklniesz bo ze starosci sonda jest zapieczona no i niebardzo chce wyjsc a dodatkowo jest tak niec wklesle wbudowana.
Prawa (tylna) sonda lambda – napięcie poniżej 0.55V
24 Right Heated Oxygen Sensor (RHO2S) – voltage does not change
Prawa (tylna) sonda lambda – napięcie nie zmienia się
Dasz rade sam ale bez odpowiednich narzedzi sie naklniesz bo ze starosci sonda jest zapieczona no i niebardzo chce wyjsc a dodatkowo jest tak niec wklesle wbudowana.
Zoom zoom Zoom
mbmaster napisał(a):Dasz rade sam ale bez odpowiednich narzedzi sie naklniesz bo ze starosci sonda jest zapieczona no i niebardzo chce wyjsc a dodatkowo jest tak niec wklesle wbudowana.
No, u mnie palnikiem grzali rure zeby wykrecic (oczywiscie po wczesniejszym jej wymontowaniu z auta)
Zrobiłem sobie czytnik błędów w/g schematu mazdaspeed. Nie miałem aparatu podczas robienia czytnika więc nie mam zdjęć. Niestety dorobiłem sobie obudowę, która jest zgrzana i niebardzo da się rozebrać. Porobiłem natomiast fotki z samego odczytu. Mogę podesłać na maila lub udostępnić czytnik w okolicach Zwolenia (z obsługą oczywiście).
Jeszcze kilka pytań.
Jaką długość powinny mieć kable od sondy? Zaglądałem dziś pod maskę i na oko mają ze 40 cm (może mi się tylko tak wydaje
) .
Czy trudno zarobić wtyczkę? Smirnoff oferuje sondy NGK dedykowane za 220 bez wtyczki, a z wtyczką za 520
, więc wybór jest oczywisty. Że kabli lutować nie wolno to wiem (odpadają sondy uniwersalne z krótkimi kablami), a jak są mocowane kable we wtyczce?
Jaką długość powinny mieć kable od sondy? Zaglądałem dziś pod maskę i na oko mają ze 40 cm (może mi się tylko tak wydaje
Czy trudno zarobić wtyczkę? Smirnoff oferuje sondy NGK dedykowane za 220 bez wtyczki, a z wtyczką za 520

ja sondy uniwersalne kupiłem na allegro po 70zł/SZT z któtkimi kablami – zesztukowałwm na "skrętkę" + koszulki termokurczliwe z oryginalnymi kablami z wtyczkami i działa bez zarzutów. Ale mimo wszystko polecam od Smirnoffa z oryginalnymi wtyczkami
.
Autko na sprzedaż !
- Od: 9 sty 2006, 09:35
- Posty: 213
- Skąd: Grodków
- Auto: MX6 (MazdaXedos6) ;–)
prokopcio Sprawdzają się te sondy – robiłeś analizę spalin?
Pytam o to bo mam walnięta sondę (23,24)
dla czego na allegro pisza że dorobią odpowiednie wtyczki.prokopcio napisał(a):Ale mimo wszystko polecam od Smirnoffa z oryginalnymi wtyczkami .
Pytam o to bo mam walnięta sondę (23,24)
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6