Kody błędów (dwu- i czterocyfrowe)

Postprzez andreass » 3 cze 2006, 17:05

Komputer w aucie sygnalizuje mi błąd 41. Co to jest? Wg. opisu z działu OBSŁUGA, jest to elektrozawór. Wg. AutoData2004 jest to przepływomierz lub sonda lambda (w zależności od interfejsu? sposobu pomiaru? – nie znam się na tyle na tym). Błąd był odczytany zwykłą diodą z rezystorem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2006, 17:42
Posty: 234
Skąd: Wrocław
Auto: e46 330xd eMpowered by Jetronik, 6 Mps

Postprzez wiesiek5 » 4 cze 2006, 21:30

Elektrozawór (Intake manifold air control selenoid 1)
Sprawdz wszystkie elektrozawory najlepiej omomierzem przy silniku jest ich kilka chyba te za kolektorem ?
Często się uszkadzaja.
Naprawie wyremontuje każdy silnik do mazdy , KJ.KL.KF.M6.CX7
Posiadam własne części specjalizacja Mazdy.
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2005, 18:04
Posty: 331

Postprzez andreass » 4 cze 2006, 22:13

dzięki!
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2006, 17:42
Posty: 234
Skąd: Wrocław
Auto: e46 330xd eMpowered by Jetronik, 6 Mps

Postprzez Xionc » 4 cze 2006, 22:48

jak to selenoid to jest to przy vrisach
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez wiesiek5 » 4 cze 2006, 23:15

Tak?
Naprawie wyremontuje każdy silnik do mazdy , KJ.KL.KF.M6.CX7
Posiadam własne części specjalizacja Mazdy.
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2005, 18:04
Posty: 331

Postprzez andreass » 5 cze 2006, 15:02

Xionc napisał(a):jak to selenoid to jest to przy vrisach

Przy VRIS1 czy 2?
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2006, 17:42
Posty: 234
Skąd: Wrocław
Auto: e46 330xd eMpowered by Jetronik, 6 Mps

Postprzez andreass » 7 cze 2006, 19:29

hmm... elektrozawory są chyba w porządku. Widać jak się uaktywniają (przesuwają) przy wzroście obrotów silnika. Co z tym dalej robić?
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2006, 17:42
Posty: 234
Skąd: Wrocław
Auto: e46 330xd eMpowered by Jetronik, 6 Mps

Postprzez Indi » 7 cze 2006, 20:17

Błąd #41, to selenoid vrisu#1. Skasuj błedy w ecu, i zobacz czy dalej coś będzie pokazywało.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lut 2006, 16:32
Posty: 40
Skąd: Opole
Auto: Ford PROBE 2.5 V6

Postprzez andreass » 7 cze 2006, 23:21

skasowane, dalej to samo... :(
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2006, 17:42
Posty: 234
Skąd: Wrocław
Auto: e46 330xd eMpowered by Jetronik, 6 Mps

Postprzez behemot » 9 wrz 2006, 20:16

Witam,

Zrobiłem sobie tester i odczytałem kody błędów z kompa. Wyskoczyły mi dwa 23 i 24. Z opisu kodów na stronie mazdaspeed dowiedziałem się że jest to odpowiednio:
23 – Czujnik lambda (tylko który ???)
24 – Układ sprzężenia zwrotnego

W Autodata doczytałem:
23 – Heated oxygen sensor (HO2S), bank 1 – no activity
24 – Heated oxygen sensor (HO2S), bank 1 – incorrect signal

(czy to jest to samo?)

Po odpaleniu te same błędy. Restart kompa i przejazd 10 km, ponowny odczyt i błąd 24 powrócił.

Sonda lambda??? Która??? Obydwie??? Czy sam dam radę wymienić???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2005, 13:16
Posty: 122 (0/1)
Skąd: Zwoleń
Auto: xedos 6, CA, KF + SGI

Postprzez mbmaster » 9 wrz 2006, 23:41

23 Right Heated Oxygen Sensor (RHO2S) – voltage always below 0.55V
Prawa (tylna) sonda lambda – napięcie poniżej 0.55V

24 Right Heated Oxygen Sensor (RHO2S) – voltage does not change
Prawa (tylna) sonda lambda – napięcie nie zmienia się


Dasz rade sam ale bez odpowiednich narzedzi sie naklniesz bo ze starosci sonda jest zapieczona no i niebardzo chce wyjsc a dodatkowo jest tak niec wklesle wbudowana.
Zoom zoom Zoom
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2004, 23:26
Posty: 1101 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda RX-8

Postprzez marek » 9 wrz 2006, 23:53

mbmaster napisał(a):Dasz rade sam ale bez odpowiednich narzedzi sie naklniesz bo ze starosci sonda jest zapieczona no i niebardzo chce wyjsc a dodatkowo jest tak niec wklesle wbudowana.


No, u mnie palnikiem grzali rure zeby wykrecic (oczywiscie po wczesniejszym jej wymontowaniu z auta)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez behemot » 10 wrz 2006, 09:26

Palnik mam, dobre klucze też, kanał jest sądę kupię i do roboty. Wielkie dzięki za odpowiedź.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2005, 13:16
Posty: 122 (0/1)
Skąd: Zwoleń
Auto: xedos 6, CA, KF + SGI

Postprzez prokopcio » 18 wrz 2006, 18:21

u mnie obie wykręciłem bez większych problemów – no może poza dość ciasnym dostępem.
Autko na sprzedaż !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2006, 09:35
Posty: 213
Skąd: Grodków
Auto: MX6 (MazdaXedos6) ;–)

Postprzez Sebek173 » 19 wrz 2006, 17:11

czesc behemot,
a powiedz mi jezcze w skrocie w jaki sposob odczytales bledy?
pozdro
sebek173
sebek173
Początkujący
 
Od: 24 cze 2006, 23:33
Posty: 6
Skąd: Swindon
Auto: Xedos 6 Auto. 2.0, V6

Postprzez behemot » 19 wrz 2006, 20:41

Zrobiłem sobie czytnik błędów w/g schematu mazdaspeed. Nie miałem aparatu podczas robienia czytnika więc nie mam zdjęć. Niestety dorobiłem sobie obudowę, która jest zgrzana i niebardzo da się rozebrać. Porobiłem natomiast fotki z samego odczytu. Mogę podesłać na maila lub udostępnić czytnik w okolicach Zwolenia (z obsługą oczywiście).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2005, 13:16
Posty: 122 (0/1)
Skąd: Zwoleń
Auto: xedos 6, CA, KF + SGI

Postprzez behemot » 23 wrz 2006, 20:10

Jeszcze kilka pytań.

Jaką długość powinny mieć kable od sondy? Zaglądałem dziś pod maskę i na oko mają ze 40 cm (może mi się tylko tak wydaje :| ) .

Czy trudno zarobić wtyczkę? Smirnoff oferuje sondy NGK dedykowane za 220 bez wtyczki, a z wtyczką za 520 <glupek2> , więc wybór jest oczywisty. Że kabli lutować nie wolno to wiem (odpadają sondy uniwersalne z krótkimi kablami), a jak są mocowane kable we wtyczce?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2005, 13:16
Posty: 122 (0/1)
Skąd: Zwoleń
Auto: xedos 6, CA, KF + SGI

Postprzez prokopcio » 23 wrz 2006, 23:20

ja sondy uniwersalne kupiłem na allegro po 70zł/SZT z któtkimi kablami – zesztukowałwm na "skrętkę" + koszulki termokurczliwe z oryginalnymi kablami z wtyczkami i działa bez zarzutów. Ale mimo wszystko polecam od Smirnoffa z oryginalnymi wtyczkami :D .
Autko na sprzedaż !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2006, 09:35
Posty: 213
Skąd: Grodków
Auto: MX6 (MazdaXedos6) ;–)

Postprzez Hazu » 23 wrz 2006, 23:33

prokopcio Sprawdzają się te sondy – robiłeś analizę spalin?
prokopcio napisał(a):Ale mimo wszystko polecam od Smirnoffa z oryginalnymi wtyczkami .
dla czego na allegro pisza że dorobią odpowiednie wtyczki.

Pytam o to bo mam walnięta sondę (23,24)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez prokopcio » 24 wrz 2006, 12:36

analizy nie robiłem – analize robi komputer – miałem obie walnięte sondy i powymianie spalanie spadło z 15l na 7-8 (trasa).
Autko na sprzedaż !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2006, 09:35
Posty: 213
Skąd: Grodków
Auto: MX6 (MazdaXedos6) ;–)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6