Wymiana pierścieni.

Postprzez ar2r » 25 lut 2006, 07:14

Mam pytanie: czeka mnie wymiana pierścieni tłokowych. Czy można zastowować jakieś tańsze zamienniki zamiast oryginalnych? Wiem, że są zamienniki, ale czy jakościowo są ok?
Jeśli tak to jakie?
Początkujący
 
Od: 16 sty 2005, 15:36
Posty: 12
Auto: xedos 6 2.0 V6, 1996

Postprzez Jaksa » 25 lut 2006, 14:53

www.hipol.com.pl tu masz wszystko.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez ar2r » 25 lut 2006, 15:27

dzięki, ale to nadal nie jest opinia o jakości zamienników :)
Początkujący
 
Od: 16 sty 2005, 15:36
Posty: 12
Auto: xedos 6 2.0 V6, 1996

Postprzez sołtys » 25 lut 2006, 15:45

Chodzi opinia że tylko RIK z firmy Riken u mnie takie latają i jest ok oleju narazie nie zjada.
Jaksa
robi dużo z Mazdami i je poleca.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez bazakbal » 25 lut 2006, 18:14

tylko, ze do V6 aktualnie nie ma rikenów w hipolu..., a śruby do głowicy też trzeba szukać gdzie indziej
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2006, 12:36
Posty: 204
Auto: xedos 6 V6

Postprzez Jaksa » 25 lut 2006, 23:01

bazakbal napisał(a):do V6 aktualnie nie ma rikenów w hipolu
To poczekaj , reszta nie jest tak dobra jak to ludzie opisują.
bazakbal napisał(a): śruby do głowicy też trzeba szukać gdzie indziej
Po co nowe sruby ?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Alexs » 25 lut 2006, 23:24

ja robiłam remont na hipolu, panewki główne i korby, uszczelki, jest przystępnie cenowo, prawie wszystko mają na miejscu, rabacik można wywalczyć jak się dobrze pogada i więcej kupuje.
Zaopatruję się u nich często w jakieś drobne części, na pewno lepsze niż JC a porównywalne cenowo.
" o czym myśli młodzież co z paskami nosi odzież" :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2005, 01:24
Posty: 326
Skąd: Stacja Warszawa
Auto: Premacy 2.0 DiTD, 03r.

Postprzez ar2r » 27 lut 2006, 02:09

To mam jeszcze jedno pytanie, które właściwie pokrywa się z tematem: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 165#261165
objawy podobne, bierze dużo oleju, ok 2,5l/1000km, mechanik zrobił pomiar kompresji na zimnym i cepłym silniku, próba olejowa i bez i wyszło prawie 15 atm na każdym cylindrze, sprawdził jeszcze kilka rzeczy i stwierdził, że to będą uszczelniadze zaworów. Wymienił je bez ściągania głowic i jeszcze kilka innych rzeczy: uszczelki pokrywy zaworów, uszczelki kolektorów, zimmeringi wałków. Niestety po wszystkim okazało się, że dalej bierze olej i to podobnie. Wnioskuję, że to mogą być pierścienie. Pytanie jest takie: kto robił remont KF i w ilu przypadkach była to wymiana tylko pierścieni? Czy zazwyczaj kończy się to również szlifami cylindrów i nowymi tłokami. Próbuję oszacować koszty takiego remontu.
Początkujący
 
Od: 16 sty 2005, 15:36
Posty: 12
Auto: xedos 6 2.0 V6, 1996

Postprzez Marcin ( Pycia ) » 27 lut 2006, 09:04

ar2r napisał(a):Niestety po wszystkim okazało się, że dalej bierze olej i to podobnie. Wnioskuję, że to mogą być pierścienie.


Ja bym obstawial pierscienie ... czyli co motodoktorek byl zalany wczesniej ... :D
..... " Mazda " szkoda ze tak pozno ja poznalem ...
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2005, 16:49
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY Kombi 2,0 PB 2006

Postprzez Marcin ( Pycia ) » 27 lut 2006, 09:05

Alexs napisał(a):Zaopatruję się u nich często w jakieś drobne części, na pewno lepsze niż JC a porównywalne cenowo.


Popieram :D
..... " Mazda " szkoda ze tak pozno ja poznalem ...
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2005, 16:49
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY Kombi 2,0 PB 2006

Postprzez Grzyby » 28 lut 2006, 10:17

ar2r napisał(a):dzięki, ale to nadal nie jest opinia o jakości zamienników

Skoro interesują cię opinie na ten temat to pomyśl gdzie chcesz napisać posta.
Czy nazwa działu OPINIE coś ci może mówi?

A co do tego:
ar2r napisał(a):To mam jeszcze jedno pytanie, które właściwie pokrywa się z tematem: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 165#261165

to przeczytaj proszę regulamin i zachowuj się tak jak to z niego wynika.
Takie mieszanie tematów nie służy niczemu, a coniektórzy forumowicze mają potem za złe modowi że "bałagan jest na forum".

Przenoszę.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez ar2r » 28 lut 2006, 11:19

Grzyby napisał(a):
ar2r napisał(a):dzięki, ale to nadal nie jest opinia o jakości zamienników

Skoro interesują cię opinie na ten temat to pomyśl gdzie chcesz napisać posta.
Czy nazwa działu OPINIE coś ci może mówi?

A co do tego:
ar2r napisał(a):To mam jeszcze jedno pytanie, które właściwie pokrywa się z tematem: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 165#261165

to przeczytaj proszę regulamin i zachowuj się tak jak to z niego wynika.
Takie mieszanie tematów nie służy niczemu, a coniektórzy forumowicze mają potem za złe modowi że "bałagan jest na forum".

Przenoszę.


ok, postaram się nie robić bałaganu :)
Początkujący
 
Od: 16 sty 2005, 15:36
Posty: 12
Auto: xedos 6 2.0 V6, 1996

Postprzez Jaksa » 28 lut 2006, 20:55

ar2r napisał(a):kto robił remont KF i w ilu przypadkach była to wymiana tylko pierścieni?
Tak jak pisałem , nie robi sie dolu silnika bez gory i odwrotnie.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Bartek. » 18 wrz 2006, 11:48

Witam

Właśnie skończyłem pierścieniowanie Xedosa.Operacja nie jest trudna tylko lekko czasochłonna. Dobre narzędzia i cierpliwość to podstawa. Jeśli ktoś potrzebuje rady to chętnie służę pomocą. Pozdrawiam.
Ostatnio edytowano 19 wrz 2006, 13:04 przez Bartek., łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2006, 10:21
Posty: 106
Skąd: Lublin
Auto: Xedos 6 2.0V6

Postprzez Puhcio » 18 wrz 2006, 22:01

Sam to robiłeś ?
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez Hazu » 18 wrz 2006, 22:46

Z jakim efektem?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Bartek. » 19 wrz 2006, 09:45

Robiłem sam. Wszystko ok. Podstawa to narzędzia i cierpliwość. Do koła pasowego na wale trzeba mieć klucz pneumatyczny – żadne walenie młotem nie wchodzi w grę! Oczywiście należy pamiętac o momentach dokręceń – szczególnie panewek na wale i kolejności dokręcenia panewek wałków rozrządu. Kółka rozrządu (skośne zęby) są oznaczone kropkami, ale własnoręczne oznaczenie nie zaszkodzi. Kółka te są dzielone (autokasowanie luzu międzyzębnego) więc trzeba pamiętać o dokładnym ustawieniu zębów przed montażem ich w głowicy. Głowice dokręca się oczywiście na 3 czyli najpierw 23.1-25.9 Nm a następnie dwa razy po 90 stopni. Trzeba dokładnie pooznaczaś podciśnienia i miejsca skąd się je wypina. Przy okazji wymieniłem uszczelniacze zaworów – kasa relatywnie mała a jest pewność, że głowice ok. Jak wszystko jest już czyste i pachnące to assembling jest "pleżerowy". Miałem trochę problemów z wolnymi obrotami bo jak wszystko czyściłem (zapakowany był konkretnie) to przypchał się kanał w przepustnicy, ale to prosta robota. A i dałem ciała przy osłonie rozrządu – zapomniałem o jednej śrubce łączącej osłony na dole pod pompą wody i koło pasowe zaczęło ocierać o obudowę. Kosztowało mnie to ponowny demontaż pasków i napinacza alternatora, ale to banał. Teraz delikatne docieranie. ;) Generalnie w razie pytań zapraszam – co wiem to powiem.
PZDR
Chill out...
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2006, 10:21
Posty: 106
Skąd: Lublin
Auto: Xedos 6 2.0V6

Postprzez andreass » 20 wrz 2006, 01:46

respect :)
Jaki koszt? Jaki czas?
Pisz co i jak z eksploatacją. Co lepiej, co gorzej ;) Oleju nie bierze już?
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2006, 17:42
Posty: 234
Skąd: Wrocław
Auto: e46 330xd eMpowered by Jetronik, 6 Mps

Postprzez Bartek. » 20 wrz 2006, 08:47

Czas – 6 dni z przerwami ;) Koszt troche ponad 1000, jednak nie ma się co sugerować kwotą ponieważ koledzy załatwiali mi części po maksymalnych zniżkach. Na razie wszystko ok. Dziś wieczorkiem podepne się jeszcze do kompa u znajomego i zobaczymy czy wszystko w prądzie ok :) Teraz jazda na Pb przez co najmnie j 1kkm, żadnego gazu i spokojny cruise bez szaleństw. Za jakieś 500 km zmienię filtr a po kolejnych 500 olej i wtedy zobaczymy. Na pewno łatwiej jej się oddycha bo oczyściłem cały środek (jakiś cieć nalał "Motodoktora"!!). Z pracą silnika, oprócz brania oleju nie było problemów przed remontem więc i teraz nie ma. Paliła też bez szaleństw więc zobaczymy. Co do brania oleju to na początek trochę na pewno łyknie bo pierścienie muszą się ułożyć jednak trzymam rękę na pulsie ;) Olej załałem półsyntetyk Midland i obserwuję... ;)
Pzdr.
Chill out...
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2006, 10:21
Posty: 106
Skąd: Lublin
Auto: Xedos 6 2.0V6

Postprzez Jaksa » 20 wrz 2006, 09:08

Bartek. napisał(a):Za jakieś 500 km zmienię filtr a po kolejnych 500 olej
Po 1000 km olej + filtr :)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6