Ubytki oleju silnikowego – brak widocznych wycieków

Postprzez beatles » 7 lut 2006, 19:39

witam...nie wiem co mam robic <glupek2> sprawdzałwm silnik i wiem ze cisnienie w tłokach jest dobre:) , pompa paliwowa (cisnienie oki:) .aparat zapłonowy tez dobry i nawet uszczelka pod głowica jest dobra ale nadal znika olej a silnik suchy(podałem wczesniej ... ze mokry ale to był płyn od wspomagania)pomozcie mi dojsc do ładu z tym silnikem bo ja juz rece rozkładam aha na ok 300km bierze 1litr oleju(mobil1 10w-40) zapomniałem dodac ze strasznie trzeba go długo krecic zeby zapalił.czekam na...z gory wielkie dzieki
Początkujący
 
Od: 1 lut 2006, 23:37
Posty: 13
Auto: 1.5 16v

Postprzez XsiX » 7 lut 2006, 19:51

litr na 300 km to cholernie wielki przepał
jeżeli twierdzisz że nie masz żadnych wycieków i na spala ci tego oleju (?)
to z całym szacunkiem ale w grę wchodzą chyba jedynie czary...

...albo Chuck Norris <diabełek>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez b2 » 7 lut 2006, 19:57

a nie leje się spod tego dekla z tyłu??
jak nie, to musi go przepalać i tyle.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2004, 17:33
Posty: 1100 (1/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 08 GH 2.5 Dynamic Sport

Postprzez genewa » 7 lut 2006, 19:58

Witam,

a jak świece wyglądały?

Pozdrawiam
Marek
President Valery + drut na magnesie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2005, 10:57
Posty: 88 (1/0)
Skąd: Brzeg
Auto: 626 GE FP 96' + SGi

Postprzez XsiX » 7 lut 2006, 20:19

właśnie sobie uświadomiłem że przy takim "gubieniu"
wychodzi na typowy 10 tysięczny przebieg między wymianami
ponad 33 l "znikniętego" oleju :| <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez Hazu » 7 lut 2006, 21:51

beatles
pisałeś wcześniej że grzeje Ci się silnik
moim zdaniem poprzedni właściciel przegrzał silnik (lub ty to zrobiłeś)
a jeżeli tak było to nie ma siły olej musi brać
stąd tez moze byc powietrze w układzie chłodzenia (uszczelka pod głowicą nie trzyma)
może wymiana uszczelek pod głowicami i pierścieni na krótki okres czasu pomogła by.

przemawia zatym też fakt że:
beatles napisał(a):strasznie trzeba go długo krecic zeby zapalił


poza tym możesz nie widzieć że dymi na niebiesko bo w zimie widać głównie parę wodną. Ale na pewno to czuć
Ostatnio edytowano 7 lut 2006, 22:09 przez Hazu, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez XsiX » 7 lut 2006, 21:58

emmarek napisał(a):XsiX
pisałeś wcześniej że grzeje Ci się silnik

że jak?
a mógłbyś to zacytować :P


moim zdaniem poprzedni właściciel przegrzał silnik (lub ty to zrobiłeś)

jedyne co przegrzałem to zwoje mózgowe
próbując odszyfrować o czym ty do mnie piszesz <diabełek>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez Puhcio » 7 lut 2006, 22:48

A może niech najpierw sprawdzi przyczynę ubywania oleju niż od razu nowy silnik kupować :|
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez Jaksa » 7 lut 2006, 22:55

Puhcio napisał(a):może niech najpierw sprawdzi przyczynę ubywania oleju niż od razu nowy silnik kupować
Moze niech raz jeszcze tego posta napisze ( po oblukaniu wszystkiego co widac z kanału )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez GofNet » 8 lut 2006, 00:34

I niech napisze wszystko, co widział i co wie w jednym wątku, a nie w różnych tematach czy FORACH :).

Aby skutecznie pomóc, trzeba wiedzieć możliwie najwięcej.

Choć i tak pewnie silnik do wymiany :|

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Puhcio » 8 lut 2006, 10:44

Może tak jak pisze b2 ... leje mu z pod drugiej pokrywy zaworów ... a tam nie widać dobrze – choć pewnie czułby swad smażonego oleju na gorącym silniku :|
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez sołtys » 8 lut 2006, 11:13

jak mu auto nie dymi przy takiej ilości to nie jest możliwe aby wszystko to przepalił. Chyba że nie widzi zadymy z tyłu. <lol>
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez Waclaw_Szubert » 8 lut 2006, 11:30

Mam podobnie jak beatles... z ta roznica, ze po wyeliminowaniu wyciekow zewnetrznych dolewam ok 1 litra oleju na 1000 do 1500 km. Jestem jednak swiadomy, ze padnieta jest uszczelka pod glowica (saczenie spod uszczelki, tlusta maz w zbiorniczku wyrownawczym ukladu chlodzenia) jednak jeszcze nie wymieniam tych uszczelek. trzeba sie do tego przygotowac psychicznie i finansowo :)
beatles
sprawdz jeszcze wlasnie zbiorniczek plynu chlodzacego a wlasciwie szabelke czy aby nie byla zatluszczona lub czy nie masz w zbiorniczku piany – doskonale widoczne po wyjeciu szabelki pomiedzy otworkami szbelki.
pozdrawiam
Wacław Szubert
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 12:33
Posty: 163
Skąd: Rzeszów
Auto: AUDI A6 2.5 TDI QUATRO

Postprzez bazakbal » 8 lut 2006, 21:16

niestety te auta tak mają, bardzo łatwo je przegrzać ( to nie nissan czy toyota) a potem pozostaje tylko jedno: swap, ewentualnie remoncik czego przy tym konkretnym silniku nie polecam, wiele przeszkód ogólnych (np. aluminiowy blok), aby to zrobić dobrze i w rozsądnych pieniądzach

a tak przy okazji to zmień świece, to będzie lepiej palił ( przy takiej konsumpcji oleju trzeba robić to trochę częściej)
poza tym zima sie kończy i jeśli chcesz tak jeździć to zmień olej na 15W 40 (tylko dobrej jakości) powinno być trochę lepiej
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2006, 12:36
Posty: 204
Auto: xedos 6 V6

Postprzez beatles » 8 lut 2006, 22:07

własnie o to chodzi ze nie dymi i uszczelka jest dobra(na karzdym tłoku sprawdzane cisnienie)a olej znika:(hmm....
Początkujący
 
Od: 1 lut 2006, 23:37
Posty: 13
Auto: 1.5 16v

Postprzez Wasiek » 10 lut 2006, 13:33

Beatles, a może czujnik ciśnienia oleju się poddał <co?>
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight= – zajrzyj tutaj :)

pzdr,
Wasiek
Początkujący
 
Od: 20 sty 2006, 19:59
Posty: 23
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 '93r. 1.8 16V

Postprzez nemi » 10 lut 2006, 15:51

beatles napisał(a):własnie o to chodzi ze nie dymi i uszczelka jest dobra(na karzdym tłoku sprawdzane cisnienie)a olej znika:(

Ciśnienie sprężania nie oznacza, że silnik nie spala oleju. Ja mam ciśnienie prawie jak w nowym i też dolewam, no ale ilości rozsądne (w porównaiu z 3,3 lira na 1000, mi taka ilość chyba wystarczy od wymiany do wymiany :]). Nie dymi? To zupełnie jak mój, nawet jak go kilka dni nie odpalam – dymka puści raptem kilka razy w roku, np. po jeździe w górach następnego dnia. Zobacz czy końcówka wydechu nie jest zaolejona – jak jest to na pewno olej jest spalany.
Ale przyznam, że dziwi mnie "niedymienie" przy takim ogromym ubytku <jelen>.
Jak napisał gdzieś newbie – to tylko samochód i musi być ktoś, kto ten silnik zdiagnozuje.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez tosiek » 10 lut 2006, 16:00

ja obstawiam uszczelkę pod głowicą,wywala olej prosto w wydech .....chociaż kiedyś miałem taki patent w polonezie, na 100 km znikało pół litra oleju,Myślałem ze tyle spala ale nie kopcił. POd silnikiem było sucho,ale pewnego dnia zobaczyłem małą kropelkę oleju wiszącą pod sprzęgłem. Okazało się że rozwalony był simering między silnikiem a skrzynią.POdczas jazdy wałek się obracał i wywalał olej, a jak samochód stał nic nie wyciekało.....a może jak nie uszczelka pod głowicą to też ci simering padł? pooglądaj dokładnie między silnikiem a skrzynią.
nie ważne że nie masz co jeść...grunt że masz mazdę 626
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 14:16
Posty: 81
Skąd: sandomierz
Auto: mazda 626 1.8i 95r.LPG

Postprzez Jaksa » 10 lut 2006, 19:09

tosiek napisał(a):obstawiam uszczelkę pod głowicą,wywala olej prosto w wydech
Chyba nie ma takiej mozliwosci aby olej z magistrali dostawał sie nad tłok
tosiek napisał(a):POdczas jazdy wałek się obracał i wywalał olej, a jak samochód stał nic nie wyciekało.
Dobrze myslisz lecz olej zawsze zostawia slady – nie ma bata...
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez koszynek » 18 lut 2006, 08:43

Moim zdaniem jest tylko jedno rozwiązanie ma zapieczone lub przegrzane pierścienie tłokowe (pierścień olejowy) i taki objaw może mieć miejsce, że tego oleju może ubywać w takich ilościach.Jeżeli możesz to sprawdź ciśnienie sprężania w cylindrach na zimnym i rozgrzanym silniku.Zrób też próbe olejową czyli wlej przed pomiarem po około 40ml oleju do poszczegolnych cylindrów odczekaj chwile aż olej uszczelni tłok i dokonaj pomiaru.Jednak tak czy inaczej wiąże się to z naprawą silnika i to dosyć kosztowną.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 lut 2006, 15:05
Posty: 9
Skąd: Białoagard
Auto: mazda 626 1.8 16V 94`SGI

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6