Pekł pasek rozrządu warto kupić ??

Postprzez radar88 » 7 mar 2012, 22:49

Tak naprawdę to wszystko wychodzi po założeniu rozrządu, czy coś jeszcze czy nie.
Tak jak piszę, na mechanice się nie znam, silnika jeszcze nie rozbierałem i nie składałem więc pewnie głupotę napisałem, lecz każdy się uczy całe życie ;)
I tak jak pisałem, opinie są na ten temat różne, jedni piszą zakładaj i jeźdź inni piszą że może być dużo kasy do włożenia.
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez DamianSzatan666 » 7 mar 2012, 22:58

nowy pasek, napinacze i jakaś tam sprężynka czy coś takiego, nie pamiętam dokładnie i obudowa jeśli ją zahaczy co nie powinno się stać. Kiedyś się wypowiadałem w podobnym wątku o rozrządzie i nie wiedziałem jak to jest. Pogadałem tu i ówdzie i się mniej więcej orientuję. Lecz nie życzę nikomu aby miał taką niemiłą sytuację.
Podepnę się jeszcze. Pompę wody to trzeba używaną czy dostanę jakiś porządny zamiennik?? I jak mniej więcej kształtują się ceny takiego zestawu.


A co do tej pierwszej, to jeśli założył rozrząd i strzelił to jakaś cholerna lipa, najtańsze co może być robione tylko pod sprzedaż!!

Uczy się człowiek cały czas... Myślałem nad Madzią żeby ją rozebrać, ale po co jak dobrze mi chodzi... Będzie drugie auto i garaż na który czekam już trochę to się zabawię w jakieś mody.
Ja rozbierałem PIAGGIO NRG MC2 45 sport series na części pierwsze, malucha również raz mi się zdarzyło, golfa wyciągnąłem i złożyłem. Za dużego doświadczenia nie mam ale coś jednak wiem, że jak się coś wyciąga to później musi pasować w to samo miejsce...


Co do rozrządu nie zawsze musi się coś stać, ale każdy ma inne odruchy i nie bedzie wiedział co zrobić. Jeśli zacznie odpalać czy coś, to coś się zje.bie na pewno.


Sorry za OT
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2011, 00:39
Posty: 1280 (10/2)
Skąd: Radoszyce-Świętokrzyskie/Grębenice-Łódzkie
Auto: Byly:
Xedos 6 2.5 '97
Xedos 6 2.0 '93
MPV 2.0d '05
I inne.
Aktualne:
MX-5 NA '93
Inne marki i pojazdy.

Postprzez lukkil » 7 mar 2012, 23:03

na pompie wody nie oszczędzaj i najlepiej to weź ori – imo za ważny element silnika by zaoszczedić bo jak przegrzejesz motor to zacznie żreć oliwe itp
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2009, 16:37
Posty: 1066 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Xedos 2.0 V6 1996r

Postprzez DamianSzatan666 » 7 mar 2012, 23:04

no ja nie oszczędzam, jak kupuję to tylko nowe z najwyższej półki, chyba że nie ma to w jak najlepszym stanie używane. Tylko moje pytanie, czy dostane w sklepie moto taką??
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2011, 00:39
Posty: 1280 (10/2)
Skąd: Radoszyce-Świętokrzyskie/Grębenice-Łódzkie
Auto: Byly:
Xedos 6 2.5 '97
Xedos 6 2.0 '93
MPV 2.0d '05
I inne.
Aktualne:
MX-5 NA '93
Inne marki i pojazdy.

Postprzez radar88 » 7 mar 2012, 23:25

DamianSzatan666 napisał(a):no ja nie oszczędzam, jak kupuję to tylko nowe z najwyższej półki, chyba że nie ma to w jak najlepszym stanie używane. Tylko moje pytanie, czy dostane w sklepie moto taką??

Napisz do Carspeed.pl, ja za pompę GMB zapłaciłem 160zł, jak się pytałem o polecenie pompy to otrzymałem odpowiedź GMB
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez sebek-71 » 7 mar 2012, 23:36

Panowie, z tą bezkolizyjnością to jest tak, że owszem silnik jest bezkolizyjny, ale przy odpowiedniej eksploatacji.
Jeśli strzeli pasek do 3 tyś obr. to spoko, jeśli podczas wyprzedzania(silnik obciążony), to niestety,ale remont nieunikniony ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1116 (1/16)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Postprzez DamianSzatan666 » 7 mar 2012, 23:58

zależy jak każdy interpretuje słowo "remont". Dla jednego to wymiana świec, kabli itp. dla innych to wymiana rozrządu, a dla innych wymiana tłoków, korbowodów, wału itd. Nie będę się sprzeczał, gdyż nikt nie jest nieomylny. Nie można porównywać przypadków, ponieważ każdy jest inny. Więc może pomóżmy koledze w zakupie a nie rozmawiajmy na temat rozrządu...

damian068

A masz coś jeszcze na oku czy tylko to??
Ja jak kupowałem to dzwonił do kilku posiadaczy. Jeden chciał mi wmówić że rozrząd jest na łańcuszku i się go nie wymienia. Poszukaj może xeda 9 jak nie ma 6... Jest większy ale równie dobry.
Co do tego to w '94 zmniejszyli moc żeby zmieścić się w euro2, lampy tył typu pierwszego, kierownica najbrzydsza jaka tylko może być(niderlandzka)... Coś jest przekombinowane i nie radzę za bardzo.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2011, 00:39
Posty: 1280 (10/2)
Skąd: Radoszyce-Świętokrzyskie/Grębenice-Łódzkie
Auto: Byly:
Xedos 6 2.5 '97
Xedos 6 2.0 '93
MPV 2.0d '05
I inne.
Aktualne:
MX-5 NA '93
Inne marki i pojazdy.

Postprzez radar88 » 8 mar 2012, 00:05

DamianSzatan666 napisał(a):rozmawiajmy na temat rozrządu...

Słuszna uwaga, dość mocno odbiegliśmy od tematu
DamianSzatan666 napisał(a):Poszukaj może xeda 9 jak nie ma 6... Jest większy ale równie dobry.

Heh za 5kzł, nie wiem czy bym się porywał ;) Owszem jest większy lecz...koszty części zawieszenia...czasami robię tak – <szok>

Opcji kupienia X6 jest tak naprawdę wiele, lecz tak jak piszą/piszemy, że akurat ten egzemplarz jest coś nie halo. Jak Ci się nie śpieszy to może warto chwilę poczekać. Jak się szuka to się nie znajdzie...a czasami wejdziesz od tak i można trafić coś względnie dobrego.

Ja tak polowałem X9 – 3 miesiące szukałem odpowiedniego auta, trafiłem na rujnę i tak wkładam do niej prawie 2 lata...ale tak chciałem ;)
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez DamianSzatan666 » 8 mar 2012, 00:54

nie wiem czy jestem ślepy, czy to ta godz ale nie widziałem do jakiej kwoty chce kupić...



A może mój drogi imienniku 323f BA taką jak kolega radar88 ma.
Z tego co widziałem to 2litrowe też są i to dość często spotykane-nie tak często jak 1.5 ale jednak.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2011, 00:39
Posty: 1280 (10/2)
Skąd: Radoszyce-Świętokrzyskie/Grębenice-Łódzkie
Auto: Byly:
Xedos 6 2.5 '97
Xedos 6 2.0 '93
MPV 2.0d '05
I inne.
Aktualne:
MX-5 NA '93
Inne marki i pojazdy.

Postprzez radar88 » 8 mar 2012, 13:53

DamianSzatan666 napisał(a):nie wiem czy jestem ślepy, czy to ta godz ale nie widziałem do jakiej kwoty chce kupić...

Bo budżetu faktycznie nie ma napisanego ;) Lecz po wypowiedziach autora :
damian068 napisał(a):moze pompe wody kupowal uzywana ? jak dla mnie to kazdy samochod jest skarbonka mnie niestety nie stac na kupno samochodu powyzej 10tys (w maju matura wiec za duzo kasy ni mam ;p) zeby nic w niego nie ladowac chociaz i tak watpie ze bym nie musial czegos wymieniac...
damian068 napisał(a):Wyszukałem na otomoto chyba dosyc zadbany egzemplarz w cenie która mieści sie moim budzecie ;p

Wnioskować można że poszukiwania auta są w mniej więcej w takiej cenie ;) A wiadomo że dochodzą opłaty, rejestracja itp itd

Lecz....

Pozdrawiam
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Lowiec » 11 mar 2012, 03:16

Silnik B6.
Wypowiem się jako fachowiec najwyższej półki ponieważ raz w życiu rozebrałem silnik by wymienić pierścienie – lekki żart <rotfl> .
Rok wcześniej znajomy "mechanik" żle podłączył kable WN a ja dołożyłem po zmianie pierścieni złe ustawienie rozrządu, ustawiłem nie na te znaki co trzeba. Po tym gdybym był paskiem rozrządu (jak widziałem jak silnik odpala i działa) wyjeb... bym tym "składaczom" kose, kij do bejsobla a na koniec poprawił z kopyta – ale pasek nie pękł i ma się dobrze, auto śmiga. Pasek SUN, rozrząd na polecanych częściach z Carspeed, rozrząd na "100 tys km". Wcześniej, jak kupiełm auto miało i czasem ma dalej tendencję do gaśnięcia przy ruszaniu – to też ma pewnie wpływ na pasek. Nie wiem, może mimo dużej siły potrzebnej do przekręcenia zamontowanych wałków rozrządu, sporej do pokręcenia wałem korbowym a małych do pokręcenia pompą wody i elementami naciągu paska rozrządu to nie panują tam duże naprężenia?A może ten pasek jest "żelazny"?
Czytając forum liczyłem że na znikanie oliwy i dymienie pomoże wymiana uszczelniaczy, jednak dopiero wymiana pierścieni i uszczelnienie miski przynosło oczekiwany skutek. Myślę, że nie warto zabieraćs ię za ten egzemplarz bardziej ze względu na wygląd karoserii niż silnik, który po naprawie by śmigał kolejne 300tyśkm:)
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 22:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6