płyn chłodniczy i ogrzewanie
Strona 1 z 1
witam,
problem polega na tym że zauważyłem od kilku dni iż silnik ma normalna temp pracu – ok 85-90 a stopnia ogrzewanie ledwie dmucha ciepłym – w trasie jest normalnie ciepłe ale na postoju czasami robi się efekt zapowietrzonego układu.
Podniosłem wiec maskę i okazuje się że mam twardy wąż idący z korka wlewu płynu chłodniczego do chłodnicy
Odkręciłem ostrożne korek (silnik nagrzany) a tu tylko sssssss usłyszałem. Gdy odkręciłem go całkiem okazało się ze niema tam płynu a zawsze był.
Odkręciłem ostrożnie 2 korek (ten znajdujący się po drugiej str bliżej zderzaka) płyn jest bo zaczął wyciekać ale chłodny.
Zajrzałem wiec do zbiorniczka wyrównawczego płyn chłodniczy a tu full na skali a nawet lekko ponad oczka na miarce.
Nigdy tak nie było zawsze było ok, odessałem więc strzykawka 6 setek płynu i wlałem przez korek wlewu i się wyrównało ale podejrzewam że jak pojadę i wrócę z pracy to znów będzie pełny zbiorniczek a we wlewie susza
Gdzie szukać przyczyny koledzy co mogło się zepsuć
auto jeździ normalnie nie zauważyłem żadnych skoków temperatury itp
problem polega na tym że zauważyłem od kilku dni iż silnik ma normalna temp pracu – ok 85-90 a stopnia ogrzewanie ledwie dmucha ciepłym – w trasie jest normalnie ciepłe ale na postoju czasami robi się efekt zapowietrzonego układu.
Podniosłem wiec maskę i okazuje się że mam twardy wąż idący z korka wlewu płynu chłodniczego do chłodnicy
Odkręciłem ostrożne korek (silnik nagrzany) a tu tylko sssssss usłyszałem. Gdy odkręciłem go całkiem okazało się ze niema tam płynu a zawsze był.
Odkręciłem ostrożnie 2 korek (ten znajdujący się po drugiej str bliżej zderzaka) płyn jest bo zaczął wyciekać ale chłodny.
Zajrzałem wiec do zbiorniczka wyrównawczego płyn chłodniczy a tu full na skali a nawet lekko ponad oczka na miarce.
Nigdy tak nie było zawsze było ok, odessałem więc strzykawka 6 setek płynu i wlałem przez korek wlewu i się wyrównało ale podejrzewam że jak pojadę i wrócę z pracy to znów będzie pełny zbiorniczek a we wlewie susza
Gdzie szukać przyczyny koledzy co mogło się zepsuć
auto jeździ normalnie nie zauważyłem żadnych skoków temperatury itp
Najprawdopodobniej zapowietrza się ale też może to być wina termostatu który się zacina-warto skontorolować też ten element.
Były szczęśliwy posiadacz dwóch Madzi 323f BG 1.6 16v i 1.8 16v SOHC
Sprzedam części do 323f BG 1.6 i 1.8
Sprzedam części do 323f BG 1.6 i 1.8
- Od: 21 wrz 2009, 17:17
- Posty: 106
- Skąd: Lubartów/Lublin
- Auto: Fiat Punto Cabrio ELX 1.2 16V
no że zapowietrza sie to wiem tylko nie do końca bo wypycha płyn chłodniczy do zbiorniczka wyrównawczego i nie wiem czemu tu termostat moim zdaniem nie ma nic do tego bo auto nagrzewa sie normalnie czyli przy 10 stopniowym mrozie po ok 4 – 5 km jest normalna temp na skali czyli ok 85-90 stopni i niema objawu spadku temp podczas szybkiej jazdy auto właściwie trzyma temp na skali
Coś po prostu wypycha płyn do zbiorniczka i tu potrzebuje porady
Coś po prostu wypycha płyn do zbiorniczka i tu potrzebuje porady
możliwe, że termostat Ci się w ogóle nie otwiera i stąd wywala Ci płyn przez wyrównawczy.
Gdyby temperatura Ci spadała podczas jazdy to wtedy termostat zawiesiłby się w pozycji otwartej.
Gdyby temperatura Ci spadała podczas jazdy to wtedy termostat zawiesiłby się w pozycji otwartej.
Winkle Kotliny http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... 93#p490493
sprawdz korek przez ktory wlewasz plyn pewnie zaciaga lewe powietrze i nie zasysa z wyrownawczego (musi byc wszystko szczelne bo inaczej nadmiar płynu wylewajacego do zbiorniczka nie wroci ci z powrotem bo zamiast płynu zasysa ci powietrze) tylko go wylewa ja podłożylem sobie kawalek wycietej dętki pod korek i jest ok a tez mialem problem z uciekajacym plynem do zbiorniczka jesli to nie pomoze to sprawdz drugi korek przy chlodnicy jesli uszkodzony to wymień o takich samych parametrach bo on otwiera sie przy określonym cisnieniu
ps. ja akurat mialem uszkodzone obydwa z tym że ten przy chlodnicy na własne życzenie
ps. ja akurat mialem uszkodzone obydwa z tym że ten przy chlodnicy na własne życzenie
- Od: 25 gru 2008, 00:08
- Posty: 220
- Skąd: WR
- Auto: xedos 6 2.0 V6
albo korek nie jest szczelny albo pompa wody.....
- Od: 3 lis 2007, 18:07
- Posty: 27
- Skąd: Węglowice
- Auto: Mazda Xedos 2.0l V6 96r.
Z ciekawości sprawdziłem u siebie korek na bloku i jak ściskam wąż od chłodnicy to słychać przy tym korku syczenie. Oznacza to, że jest on nieszczelny i należy go wymienić? Dętka da radę?
Pytam ponieważ też wszędzie płynu na full tylko nie pod tym korkiem.
Pytam ponieważ też wszędzie płynu na full tylko nie pod tym korkiem.
https://www.facebook.com/2become1photo – FOTOGRAFIA ŚLUBNA
- Od: 9 lis 2007, 11:41
- Posty: 1508 (0/1)
- Skąd: Praszka
- Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black
ja mam kawałek dętki podłożony w tym korku i o dziwo płynu jest prawie pod korek czyli ta szyjka jest zalana, bez uszczelnienia cały płyn lądował w wyrównawczym
- Od: 25 gru 2008, 00:08
- Posty: 220
- Skąd: WR
- Auto: xedos 6 2.0 V6
Nie wiecie gdzie można kupić ten korek?
Przeszukałem już Allegro i sklep Foty i nie potrafię znaleźć...
Myślę, że powinien być w każdym motoryzacyjnym, ale o co pytać?
Przeszukałem już Allegro i sklep Foty i nie potrafię znaleźć...
Myślę, że powinien być w każdym motoryzacyjnym, ale o co pytać?
https://www.facebook.com/2become1photo – FOTOGRAFIA ŚLUBNA
- Od: 9 lis 2007, 11:41
- Posty: 1508 (0/1)
- Skąd: Praszka
- Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black
W wątku jak zalać plyn do silnika V Marimart81 podał dwie aukcje sprawdziłem z katalogiem numery i ten korek bez sprężynki ma dokładnie takie numery jak w katalogu. Tyle ,że ludzie piszą ,że korek przy bloku ma nie puszczać wcale a wychodzi na to ,że zarówno ten przy chłodnicy jak i przy bloku są na 0,9 bara. Bo z spisu części oba korki mają ten sam numer.
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Oba korki tak naprawdę są te same, na aukcji jest tylko rysunek poglądowy i to błędny.
Płaski na bloku jest dostępny tylko w serwisie 80pln, można zastosować ten z chłodnicy z zaworkiem w zamian, bo kosztuje 25pln.
Panie moderatoru może by tak połączyć z tematem viewtopic.php?f=127&t=58519&start=40
Płaski na bloku jest dostępny tylko w serwisie 80pln, można zastosować ten z chłodnicy z zaworkiem w zamian, bo kosztuje 25pln.
Panie moderatoru może by tak połączyć z tematem viewtopic.php?f=127&t=58519&start=40
https://www.facebook.com/2become1photo – FOTOGRAFIA ŚLUBNA
- Od: 9 lis 2007, 11:41
- Posty: 1508 (0/1)
- Skąd: Praszka
- Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black
Czyli wkońcu oba są na 0,9 bara czy jak bo się pogubiłem?
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Ten na bloku jest zwykły bezciśnieniowy – ma tylko uszczelkę.
Ten na chłodnicy jest ciśnieniowy 0,9 bara z zaworkiem.
Na bloku też można zastosować wersję 0,9 bara ale ten z chłodnicy jest trochę za mały
Ten na chłodnicy jest ciśnieniowy 0,9 bara z zaworkiem.
Na bloku też można zastosować wersję 0,9 bara ale ten z chłodnicy jest trochę za mały
https://www.facebook.com/2become1photo – FOTOGRAFIA ŚLUBNA
- Od: 9 lis 2007, 11:41
- Posty: 1508 (0/1)
- Skąd: Praszka
- Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black
hmmm no właśnie
u mnie tak jest i generalnie moim zdaniem być tak nie powinno, ale niech się jeszcze inni wypowiedzą
w sumie mi to nie przeszkadza dodam że żadnych problemów z temperaturą, ogrzewaniem nie mam.
u mnie tak jest i generalnie moim zdaniem być tak nie powinno, ale niech się jeszcze inni wypowiedzą
w sumie mi to nie przeszkadza dodam że żadnych problemów z temperaturą, ogrzewaniem nie mam.
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
https://www.instagram.com/lukkilx6/
W każdym jednym aucie tak mam...wiec to chyba normalka, w X9 na postoju to jak by wcale nie grzała...
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Witam a ja miałem problem z ogrzewaniem do wczoraj , miałem układ trochę zapowietrzony , dziś już dużo lepiej grzeje . Mam pomysła i żeby sobie pomóc to jutro mam założyć pompkę 12V na samą centralkę i wtedy obroty silnika nie mają już wpływu na grzanie . Pozdr
- Od: 21 sty 2010, 18:27
- Posty: 475
- Skąd: Koćmierzów 23 k/Sandomierza- Frankfurt nad Manem
- Auto: MazdaXedos 6 2.0 V6 Automat
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6