Kody błędów (dwu- i czterocyfrowe)

Postprzez tommyb » 7 lip 2011, 23:12

kociak napisał(a):A teraz wogóle nie działa sprawdzanie błędów


Spróbuj dokladnie podociskac na tych stykach ,bo mi tez to nie chcialo armacic za bardzo -wystarczylo dobrze podociskac i sprawa sie wyjasnila -Powodzenia

67igor1 napisał(a):63 – zasilanie (sprawdz: alternator i stabilizator napiecia)

-jakis nowy trop -rano sprawdze bo ostatnio mi pasek od alternatora troszke gwizdał z ranca <faja>


Napięcie pomierzone -sprawa wygląda nastepujaco:
14,1 V na włączonych swiatlach
14,2 V bez swiatel
Czyli chyba ok ,tylko niewiem czy napewno ,bo jak dodam gazu nawet do okolic 4k rpm to napiecie wzrasta o maximum o 0,5 V -a w starej GD to wzrastalo duzo bardziej
[color=#FF8040][/color]Dość rdzy ! -następny t-34 :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2008, 14:57
Posty: 159 (0/1)
Skąd: śląsk
Auto: 626 2.0 D RF-7
Xedos Ca 97 1.6 LPG
Premacy Ditd

Postprzez grzesiek1989cz » 7 lip 2011, 23:34

u mnie tez wywaliło ten błąd:)

ze w obydwu sondach napięcie niezmienia się:)

kupiłem kabelek do instalki podłączyłem i takie relacje ze:

silnik zimny nap. na obydwu sondach równe ok. 0,7v

wraz ze wzrostem temp silnia napięcie malało i spadło do ok. 0.3v przy pełnym rozgrzaniu

dodam ze dodawanie gazu na biegu jałowym jak i w czasie jazdy nic nie daje na zmiane wartości

sterownik gazu to stag300 na nim patrzyłem jak zachowują się sondy

co wy na to?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2010, 15:19
Posty: 181
Skąd: łódź
Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM

Postprzez DymeK » 25 lip 2011, 16:39

jeszcze mam pytanko w obd2 odrazu wali kodami od początku i lecą w kółko czy powtarza ten sam błąd ileś razy i następny ale sprawdzamy tak jak w obd1 mostek gnd – ten i dioda miedzy fen – +B
Be Quiet And Drive (far away) Sprzedam uszczelki kolektora
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2005, 21:12
Posty: 896 (0/5)
Skąd: Kaczory
Auto: Xedos 6 2.5 V6 KLZE

Postprzez kriskus » 25 lip 2011, 22:57

Błędy lecą wszystkie po kolei, potem są powtarzane. Jak chcesz to zrobię jakiś filmik i wrzucę na youtube.
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2005, 03:30
Posty: 275 (1/0)
Skąd: Bydgoszcz / Gdańsk
Auto: BAZ5, CAKL, CRRF7J

Postprzez DymeK » 26 lip 2011, 10:48

no zapodaj
Be Quiet And Drive (far away) Sprzedam uszczelki kolektora
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2005, 21:12
Posty: 896 (0/5)
Skąd: Kaczory
Auto: Xedos 6 2.5 V6 KLZE

Postprzez Andrzejw » 4 paź 2011, 14:57

No dobra – zaczynam miec tego dość – w mieście 24l/100km średnie butowanie – na trasie takie samo butowanie 8-9l/100km

Długo odpala za każdym razem – czy to może być przyczyna takiego spalania w mieście ?

Zawsze * mazda (626np. ) była nieznaczna róznica – miasto 12 trasa 8 a tu...? jakaś masakra 3razy większe zużycie w mieście.

Kable, Świece raczej odpadają – czy krótkie odcinki aż tak bardzo podnoszą spalanie ?
Częste odpalanie./ gaszenie silnika OK – czasem gaśnie przy przechodzeniu z zimnego na ciepły. Help.
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2008, 23:29
Posty: 150
Skąd: Olsztyn
Auto: Xedos V6, wcześniej 626 GE 97

Postprzez DymeK » 5 paź 2011, 07:16

masz jakieś błędy
Be Quiet And Drive (far away) Sprzedam uszczelki kolektora
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2005, 21:12
Posty: 896 (0/5)
Skąd: Kaczory
Auto: Xedos 6 2.5 V6 KLZE

Postprzez Andrzejw » 5 paź 2011, 09:12

Czy ktoś okolic Olsztyna może mi pomóc z błędami – jakoś je wyczytać itd ? :)
Oczywiście chodzi mi o koleżeńską pomoc za przysłowiową flaszkę a nie pomoc typu 500zł/godzina. :)
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2008, 23:29
Posty: 150
Skąd: Olsztyn
Auto: Xedos V6, wcześniej 626 GE 97

Postprzez Wojtek » 5 paź 2011, 10:44

mamy watek jak odczytac bledy... sprawdz moze sie powiedzie ;)

jest to prosta czynnosc <ok>
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez DymeK » 5 paź 2011, 12:32

odczytać jest bardzo prosto
Obrazek

zworka miedzy GND-TEN i dioda miedzy FEN – (+B ) kup sobie odrazy na 12 volt DC i masz tester do końca żywotu mazdy

zerknij tu
viewtopic.php?f=116&t=99250
Be Quiet And Drive (far away) Sprzedam uszczelki kolektora
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2005, 21:12
Posty: 896 (0/5)
Skąd: Kaczory
Auto: Xedos 6 2.5 V6 KLZE

Postprzez Andrzejw » 5 paź 2011, 12:54

Dziękuję bardzo – wszystko przez tą wyszukiwarkę – zamiast konkretów wyświetla cały syf z forum :) Dzięki jeszcze raz
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2008, 23:29
Posty: 150
Skąd: Olsztyn
Auto: Xedos V6, wcześniej 626 GE 97

Postprzez Andrzejw » 5 paź 2011, 19:00

Czesc – bardzo dziekuje za podrzucenie linkow do schematow.
Udalo mis ie odczytac wszystkei bledy :)
Ich numery to odpowiednio 3, 4, 12 :) wszystkie udalo sie usunąc w 30 minut czyszcząc nigdy nie wyjmowane wtyczki poszczególnych czujników.
Wg tabeli problem dotyczyl
3 – czujnik identyfikacji 1 cylindra
4 – czujnik polozenia walu kormbowego
12 – czujnik polozenia przepustnicy

Najpierw usunalem 3 i 12 ( wiadomo stare nie wyjmowane wtyczki ) – kilka minut pozniej udalo sie wyjac wtyczke czujnika polozenia walu korbowego – po kilkukrotnym wsunieciu/wysunieciu blad zniknal :) – wyzerowalem jeszcze raz bledy i NIC :) czyściutko .
Niestety naprawa złocza do czujnika walu korbowego nie przyspieszyla odpalania mojego xedka ( od zawsze trzeba chwilkę nim pokręcić – nigdy nie odpala na dotyk – chyba, że zgasnie przy przechodzeniu z zimnego na cieply silnik – wtedy pali na dotyk.

Moje pytanie brzmi – czy ktorykolwiek z tych czujnikow moze miec wplyw na spalanie mojego xedka w mieście ??? jest się czuł łudzić ? – nie zrobiłem jeszcze żadnego kilometra, ale po ponad dwóch latak spalania w miescie na poziomie 23 litrów na 100km w miescie czekam jak dziecko na obnizenie spalania. Nie mam gazu – jezdze glownie na 98. :)

Jeszcze raz baaaardzo dziekuje za podrzucenie linkow odnosnie czytania bledow i schematu podlaczenia.

Odpiszcie proszę.
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2008, 23:29
Posty: 150
Skąd: Olsztyn
Auto: Xedos V6, wcześniej 626 GE 97

Postprzez Wojtek » 5 paź 2011, 23:11

tak, ale nie calkowicie... po czesci... <głaszcze>
piszac Tobie wczesniej o podcisnieniach mialem na mysli dokladnie ten watek ;)
na tej stronie (u gory) masz ich schemat ...
to moze byc droga do poprawy... cos tam nie gra...

ps. temat oddzielilem od watku spalanie Xedosa...
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Andrzejw » 6 paź 2011, 09:18

Po nastepnym tankowaniu wszystko będzie jasne. W międzyczasie pobawię się podcisnieniami. Kolega Memek 135 pomoże :)
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2008, 23:29
Posty: 150
Skąd: Olsztyn
Auto: Xedos V6, wcześniej 626 GE 97

Postprzez DymeK » 6 paź 2011, 09:20

Matko 23 l mi klze pali 11 to chyba coś jest nie tak
Be Quiet And Drive (far away) Sprzedam uszczelki kolektora
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2005, 21:12
Posty: 896 (0/5)
Skąd: Kaczory
Auto: Xedos 6 2.5 V6 KLZE

Postprzez Zubeck » 10 lis 2011, 23:10

pytanie dla znawców: Czy przyczyną powtarzającego się wyłącznie błędu 24 może być zatkany/zawieszony EGR? (pomijając sprawnosc całego układu paliwowego, zapłonowego, dolotu, ustawienia tps i zapłonu) Autko dobrze odpala, spalanie w normie, ma niezłego buta, spalinki troszke smierdzą po nagrzaniu na jałowym (kata nie mam) Tylna sonda (po potrójnej wymianie) niezdecydowana- raz ładnie oscyluje a zaraz stale napiecia... Gazu nie mam.

EDIT: Jednemu forumowiczowi (mazda323F V6) błąd 24 znikł po czyszczeniu EGR ale występował razem z błędem 16 ktorego ja nie mam
Ostatnio edytowano 11 lis 2011, 00:07 przez Zubeck, łącznie edytowano 1 raz
I love this fuckin black xed
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2009, 17:40
Posty: 285
Skąd: SRC, śląskie
Auto: 2.0 V6 144ps manual- juz nie ma:(

Postprzez Wojtek » 11 lis 2011, 00:02

kod 24 – sonda bank1 – niepoprawny sygnal – przyczyny... eh... troszke duzo ich...
– nieszczelny dolot, cisnienie paliwa, kable, sonda, wtryski, ECT sensor, MAF sensor, swiece...

czyli jednym slowem: wszystko... :(
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Zubeck » 11 lis 2011, 00:12

67igor1 napisałem przecież : "pomijając sprawnosc całego układu paliwowego, zapłonowego, dolotu, ustawienia tps i zapłonu"
I love this fuckin black xed
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2009, 17:40
Posty: 285
Skąd: SRC, śląskie
Auto: 2.0 V6 144ps manual- juz nie ma:(

Postprzez Wojtek » 11 lis 2011, 00:22

Zubeck napisał(a):67igor1 napisałem przecież : "pomijając sprawnosc całego układu paliwowego, zapłonowego, dolotu, ustawienia tps i zapłonu"

ale co ja na to poradze, ze to wlasnie (i tylko to) ma wplyw? inaczej... Twoje pytanie brzmi tak:
co jest zepsute jak mam wszystko sprawne? :|

ps. sonda na banku1, a nie drugim :P
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Hazu » 11 lis 2011, 00:23

No widzisz .
Szkoda że nie masz instalacji gazowej bo w takiej sytuacji bez problemu problem dało by się zdiagnozować.
A tak z problemów których nie wymieniłeś jeszcze pozostaje sprawdzić ciśnienie sprężania,
podmienić wtryskiwacze, zaślepić EGR,
oleju oczywiście nie wcina Ci w nadmiernych ilościach?
świece w jednakowym kolorze (brązowo szare)?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6