Demontaż chłodnicy (CA KF)
1, 2
Witam, dzisiaj wymontowywałem chłodnice w mojej X6,ponieważ ma małą dziurkę i ucieka płyn,chłodnicę oddam do napawania.Do opisu dokładam zdjęcia aby było prościej.
Będą potrzebne nam narzędzia typu : grzechotka + nasadki 10 oraz 12,bądź klucz oczkowy 10 i 12,do tego na pewno się przydadzą szczypce hydrauliczne które ułatwią nam pracę, śrubokręt krzyżakowy oraz płaski i pojemniczek na śrubki i plastikowe zakrętki.
Więc od początku, odpinamy akumulator i go wyciągamy(ja go nie odpinałem), spuszczamy płyn chłodzący (chyba że się sam spuścił w przypadku dziurawej chłodnicy), odkręcamy plastikowe zakrętki i ściągamy plastikowe osłony, najpierw środkową, później boczne :
Po ściągnięciu osłon, czas zdemontować dolot powietrza, przymocowany jest na trzech śrubkach NR 10 ,przy okazji odkręcamy jeszcze jedną śrubkę mocującą „zbiorniczek powietrza” (nie wiem jak się to fachowo nazywa).
Po odkręceniu wyciągamy „zbiorniczek powietrza”:
Następnie odkręcamy zbiorniczek (foto 1) od małego obiegu 2x 10,ściągamy przewód i rozszerzamy opaskę od krótkiego przewodu (foto 2),osuwamy go na bok (foto3) :
Następnie odpinamy przewód od króćca dochodzący do chłodnicy, tu się przydadzą szczypce hydrauliczne, ściskamy obejmy i ściągamy przewód :
Teraz czas na odkręcanie wentylatorów, do tego potrzebny jest nam klucz NR10,okręcamy górne śrubki (foto1) aby ściągnąć przewód małego obiegu (foto 2), po czym odkręcamy z lewego wentylatora, śrubkę w nie dogodnym miejscu (Foto3), po odkręceniu delikatnie podnosimy wentylator do góry, aby zszedł z dolnego zaczepu podtrzymującego (Foto4), odciągamy wentylator w stronę silnika, rozpinamy kostkę zasilającą (Foto5). Zabieramy się za odkręcenie drugiego wentylatora (prawa strona),z prawej strony wentylatora znajdują się 2 śrubki klucz NR10 (Foto6), które są oczywiście w nie dogodnym miejscu, jedna u góry, druga niżej.
Foto1
Foto2
Foto3
Foto4
Foto5
Foto6
Po odkręceniu odpinamy poduchę oraz klakson, wyciągamy przewód z metalowego uchwytu (uwaga aby nie oberwać plastikowego zaczepu mocującego) i odkładamy tak aby nam nie przeszkadzał w dalszej pracy:
Następnie odkręcamy mocowania chłodnicy klucz 12 :
Po czym delikatnie wyciągamy prawy wentylator, rozpinamy kostkę zasilającą, tam mamy dostęp do przewodu dolnego chłodnicy, rozciągamy obejmę i ściągamy przewód z króćca :
Po odpięciu przewodu wyciągamy pomału chłodnicę do góry, i powinni byśmy na koniec ujrzeć taki widok(oczywiście nie musimy wyciągać lewego wentylatora, ja go wyciągnąłem do wyczyszczenia):
Poskładanie auta do kupy, zróbcie dokładnie to samo tyle,że od tyłu.
Dodatkowo plik do pobrania: Word2007 oraz HTML:
http://hostuje.net/file.php?id=38c0aef0 ... b8e6a5c5ba
Mam nadzieję że ułatwię komuś zadanie. Cała praca mnie zajęła nie całą godzinę.
Pozdrawiam,
Radar88
Będą potrzebne nam narzędzia typu : grzechotka + nasadki 10 oraz 12,bądź klucz oczkowy 10 i 12,do tego na pewno się przydadzą szczypce hydrauliczne które ułatwią nam pracę, śrubokręt krzyżakowy oraz płaski i pojemniczek na śrubki i plastikowe zakrętki.
Więc od początku, odpinamy akumulator i go wyciągamy(ja go nie odpinałem), spuszczamy płyn chłodzący (chyba że się sam spuścił w przypadku dziurawej chłodnicy), odkręcamy plastikowe zakrętki i ściągamy plastikowe osłony, najpierw środkową, później boczne :
Po ściągnięciu osłon, czas zdemontować dolot powietrza, przymocowany jest na trzech śrubkach NR 10 ,przy okazji odkręcamy jeszcze jedną śrubkę mocującą „zbiorniczek powietrza” (nie wiem jak się to fachowo nazywa).
Po odkręceniu wyciągamy „zbiorniczek powietrza”:
Następnie odkręcamy zbiorniczek (foto 1) od małego obiegu 2x 10,ściągamy przewód i rozszerzamy opaskę od krótkiego przewodu (foto 2),osuwamy go na bok (foto3) :
Następnie odpinamy przewód od króćca dochodzący do chłodnicy, tu się przydadzą szczypce hydrauliczne, ściskamy obejmy i ściągamy przewód :
Teraz czas na odkręcanie wentylatorów, do tego potrzebny jest nam klucz NR10,okręcamy górne śrubki (foto1) aby ściągnąć przewód małego obiegu (foto 2), po czym odkręcamy z lewego wentylatora, śrubkę w nie dogodnym miejscu (Foto3), po odkręceniu delikatnie podnosimy wentylator do góry, aby zszedł z dolnego zaczepu podtrzymującego (Foto4), odciągamy wentylator w stronę silnika, rozpinamy kostkę zasilającą (Foto5). Zabieramy się za odkręcenie drugiego wentylatora (prawa strona),z prawej strony wentylatora znajdują się 2 śrubki klucz NR10 (Foto6), które są oczywiście w nie dogodnym miejscu, jedna u góry, druga niżej.
Foto1
Foto2
Foto3
Foto4
Foto5
Foto6
Po odkręceniu odpinamy poduchę oraz klakson, wyciągamy przewód z metalowego uchwytu (uwaga aby nie oberwać plastikowego zaczepu mocującego) i odkładamy tak aby nam nie przeszkadzał w dalszej pracy:
Następnie odkręcamy mocowania chłodnicy klucz 12 :
Po czym delikatnie wyciągamy prawy wentylator, rozpinamy kostkę zasilającą, tam mamy dostęp do przewodu dolnego chłodnicy, rozciągamy obejmę i ściągamy przewód z króćca :
Po odpięciu przewodu wyciągamy pomału chłodnicę do góry, i powinni byśmy na koniec ujrzeć taki widok(oczywiście nie musimy wyciągać lewego wentylatora, ja go wyciągnąłem do wyczyszczenia):
Poskładanie auta do kupy, zróbcie dokładnie to samo tyle,że od tyłu.
Dodatkowo plik do pobrania: Word2007 oraz HTML:
http://hostuje.net/file.php?id=38c0aef0 ... b8e6a5c5ba
Mam nadzieję że ułatwię komuś zadanie. Cała praca mnie zajęła nie całą godzinę.
Pozdrawiam,
Radar88
Ostatnio edytowano 29 cze 2014, 21:59 przez radar88, łącznie edytowano 3 razy
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
radar dzieki
Fotorelacje dodaje do FAQ.
Nie ma za co,przy wyciąganiu stwierdziłem,że zrobię coś pożytecznego ,dobrze że trafi w dobre miejsce,może się komuś przyda.
Pozdrawiam,
radar88
Pozdrawiam,
radar88
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
To raczej nie będzie pomocne przy wyjmowaniu chłodnicy bo zrobiłeś to najtrudniej jak to było możliwe.
Pierwsza sprawa to wyjęcie filtra powietrza następnie odkręcamy trzymadła z góry
wyjmujemy wszystkie wtyczki i odłączamy przewody od silnika Ten przy termostacie i ten u góry przy korku.
i cały taki zestaw wyjmujemy na wierzch
Zdecydowanie łatwiej później odkręcić wentylatory itd.
Pierwsza sprawa to wyjęcie filtra powietrza następnie odkręcamy trzymadła z góry
wyjmujemy wszystkie wtyczki i odłączamy przewody od silnika Ten przy termostacie i ten u góry przy korku.
i cały taki zestaw wyjmujemy na wierzch
Zdecydowanie łatwiej później odkręcić wentylatory itd.
W moim przypadku wyciągnięcie chłodnicy z oboma wentylatorami jest nie możliwe,ze względu iż przy lewym wentylatorze idzie przewód od klimatyzacji (ostatnie foto oraz Foto4,lewa strona),a ich rozkręcać lub za mocno naginać nie polecam a na pewno przy czynnej klimie(gaz w powietrze), bo lutowanie/napawanie przewodu kosztuje 150 – 200zł (szef w Omedze C płacił tyle w lato 2010),nabijanie + odgrzybianie na nowo wcale nie mniej.
W brew pozorom to wcale nie jest ciężki sposób jak się wydaje
Nie mówię,że nie ma łatwiejszego sposobu,lecz w identyczny wymieniałem w X9.
Pozdrawiam,
radar88
W brew pozorom to wcale nie jest ciężki sposób jak się wydaje
Pozdrawiam,
radar88
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Ok to i ja wiem.Wyjmowałem KL-a z X9.
Zauważ że sp2jul docenił to co zrobiłem.Chociaż wcale nie musiałem.
Czemu oceniłeś moją fotorelację z góry, że raczej nie będzie przydatna ? Zrobiłem to tak jak potrafię
i moim zdaniem każda praca/fotorelacja to jest dobra robota,nie ważne czy wykonana na około,liczy się fakt,że ktoś to zrobił,poświęcił swój czas i pokazał sposób jak coś można zrobić/naprawić.Takim osobą pokłonię się nisko za każdym razem,bo dzięki takiej pracy wiesz co robisz i jak masz to zrobić.
Pozdrawiam,
Kamil
Zauważ że sp2jul docenił to co zrobiłem.Chociaż wcale nie musiałem.
Czemu oceniłeś moją fotorelację z góry, że raczej nie będzie przydatna ? Zrobiłem to tak jak potrafię
i moim zdaniem każda praca/fotorelacja to jest dobra robota,nie ważne czy wykonana na około,liczy się fakt,że ktoś to zrobił,poświęcił swój czas i pokazał sposób jak coś można zrobić/naprawić.Takim osobą pokłonię się nisko za każdym razem,bo dzięki takiej pracy wiesz co robisz i jak masz to zrobić.
Pozdrawiam,
Kamil
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Dobra robota nie ważne czy na około... ważne to że jest opisane jak to dokładnie zrobić. Po takiej fotorelacji nie powinno być problemu z wymianą




Xedos B6 http://www.youtube.com/watch?v=LqXNk-psA3s
Xedos KF http://www.youtube.com/watch?v=o7klHd-1HWQ
Moje autko: viewtopic.php?f=137&t=95874
Xedos KF http://www.youtube.com/watch?v=o7klHd-1HWQ
Moje autko: viewtopic.php?f=137&t=95874
Dobra robota!
Każdy robi jak potrafi, jak chce i tym co ma. Nie ma się co czepiać. Ważne jeśli komuś pomoże.
P.S.
Brakuje ogólnej fotorelacji wg punktów:
1. Podjeżdżam pod warsztat.
2. Mówię – "Ten zielony źle jeździ – niech pan mechanik sprawdzi, naprawi i zadzwoni jak będzie gotowy"
3. Przyjeżdżam i płacę.
4. Jestem zadowolonym i czystym kierowcą zielonego auta.
Pozdro!
Każdy robi jak potrafi, jak chce i tym co ma. Nie ma się co czepiać. Ważne jeśli komuś pomoże.
P.S.
Brakuje ogólnej fotorelacji wg punktów:
1. Podjeżdżam pod warsztat.
2. Mówię – "Ten zielony źle jeździ – niech pan mechanik sprawdzi, naprawi i zadzwoni jak będzie gotowy"
3. Przyjeżdżam i płacę.
4. Jestem zadowolonym i czystym kierowcą zielonego auta.
Pozdro!
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Witam. Jak na moje to fotorelacja jest ok, zawsze coś fotki pomogą. Tak się składa że i ja ostatnio wyciągałem chłodnicę z madzi bo była zdeczka wygięta po małym "dzwonku" i wszystko się zgadza jak podane w fotorelacji przez: radar88
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
- Od: 7 lip 2010, 21:56
- Posty: 10
- Skąd: Tczew
- Auto: Xedos6 2.0 V6 95r.
Postaram się w tym tyg naprawić zdjęcia aby było coś widać.
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Poprawione, wszystko widoczne jak na dłoni 
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Witam mam pytanie u mnie brakuje wentylatora klimatyzacji A/C jest jakaś kostka ale inna niż u ciebie. czy ta żółto czarno kostka z tym małym białym przewodem ma jakiś koniec z drugiej strony kostką ? czy chowa się gdzieś w przewodach bo u mnie jest tak jak na fotkach
-
skorpion1985
Wnioskuję że nie masz klimy, więc 6pinowa kostka jest zapewne do przekaźnika do A/C, jedno pinowa do wzbudzenia sprężarki klimy.
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
radar88 napisał(a):Wnioskuję że nie masz klimy, więc 6pinowa kostka jest zapewne do przekaźnika do A/C, jedno pinowa do wzbudzenia sprężarki klimy.
Nie no cliimatronika nie mam tylko tą zwykłą. Więc można to jakoś podłączyć ?
-
skorpion1985
Więc nie wiem od czego to może być, lecz może mieć coś wspólnego z climatronicem.
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
To jest to co na zdjęciu zaznaczyłem(1) ale i te przekaźniki(2) bym potrzebował bo ich wcale nie mam :/ w ich miejsce jest wstawiony parownik gazu. Od czego jest te wąż(3) ? Moje auto to te drugie zdjęcie.
-
skorpion1985
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6