Kody błędów (dwu- i czterocyfrowe)
A nie jest przypadkiem tak ,że przy instalacji lpg zawsze będzie wywalał błąd? Najlepiej będzie wiedział Hazu.
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Teoretycznie przy prawidłowo wyregulowanej sekwencji nie powinien łapać błędu sond ale jest taka możliwość że np przy max.bucie sondy pracują cały czas na bogato (lub ubogo jak instalacja nie wydala) i wtedy może złapać błąd sond .Błąd też może złapać gdy któryś wtrysk przelewa i wtedy jego wymiana dopiero pomoże .Mając interfejs do swojej instalacji LPG można sobie podglądnąć jak pracują sondy o ile gazownik w ogóle je podłączył bo nie jest to wymagane przy sekwencji ,chociaż znacznie ułatwia regulację
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
jedrzej07 napisał(a):Spalanie w normie w pelni zadowalajace. 11l gazu
u mnie sondy sprawne błędów nie wywalało a spalanie było wyższe i to znacznie
jedrzej07 napisał(a):Wymienilem obie sondy na uzywane ale sprawne (mialem mazde na czesci wiec skorzystalem z dawcy, sondy byly sprawne
Jak sprawdziłeś ich sprawność?
najlepiej będzie podłączyć do komputera i sprawdzić te sondy i i ustawienia lpg
tez mnie dziwi ze sondy lapia bledy a spalanie ok.
Sprawdzalem bledy na tamtym aucie przed rozbiorka i nie bylo, stad wniosek ze sondy dobre, a poza tym wszystkie 4 sondy nagle bledy by polapaly??
masz na mysli wizyte u gazownika i zeby sprawdzil dzialanie sond?
Sprawdzalem bledy na tamtym aucie przed rozbiorka i nie bylo, stad wniosek ze sondy dobre, a poza tym wszystkie 4 sondy nagle bledy by polapaly??
masz na mysli wizyte u gazownika i zeby sprawdzil dzialanie sond?
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002

- Od: 16 mar 2009, 22:08
- Posty: 2049 (2/16)
- Skąd: Piotrków Kujawski
- Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001
tak jak napisał pawelc
wystarczy że tylko w pewnym zakresie obciażęń będzie zła mieszanka wysterowana przez sterownik lpg i błędy będą sie pojawiać. (
Np przez:
zapętlanie wtrysków,
nierównomierne dawkowanie paliwa (gazu) spowodowane przez zagięty przewód niewłaściwie rozwiercone dysze, niewłaściwie nawiercone króćce w kolektorze, uszkodzone wtryskiwacze itp.
To nie znaczy ze sondy nie pracują (bajki piszą ci ze jak złapie ECU bład to już nie bierze pod uwagę tego czujnika)
jak tylko sonda działa to jej dane sa brane do obliczeń przez ECU
Najlepiej kup sobie interfejs i sam sprawdź co sie dzieje i kiedy sygnał sondy ma stałą wartość.
wystarczy że tylko w pewnym zakresie obciażęń będzie zła mieszanka wysterowana przez sterownik lpg i błędy będą sie pojawiać. (
Np przez:
zapętlanie wtrysków,
nierównomierne dawkowanie paliwa (gazu) spowodowane przez zagięty przewód niewłaściwie rozwiercone dysze, niewłaściwie nawiercone króćce w kolektorze, uszkodzone wtryskiwacze itp.
To nie znaczy ze sondy nie pracują (bajki piszą ci ze jak złapie ECU bład to już nie bierze pod uwagę tego czujnika)
jak tylko sonda działa to jej dane sa brane do obliczeń przez ECU
Najlepiej kup sobie interfejs i sam sprawdź co sie dzieje i kiedy sygnał sondy ma stałą wartość.
Prawdopodobnie udało mi się rozwiązać problem wysokiego spalania. Przyczyną był jednak błąd, który wyświetlał mi się od samego początku posiadania auta czyli nr 16 tj. zawór układu recyrkulacji spalin EGR. Sterownik silnika przechodził w tryb serwisowy w wyniku wykrytego błędu i stąd takie spalanie. Próbowałem go zdemontować, ale dostęp do niego jest tak utrudniony, że zrezygnowałem. Jednak udało mi się przeczyścić wtyczkę prowadzącą od zaworu i widocznie to wystarczyło, bo po złożeniu wszystkiego (demontowałem dolot i przepustnicę) i po jeździe testowej nie wykryło mi błędu EGR. Co do faktycznego zmniejszenia spalania to będę pewny dopiero na dniach jak trochę pośmigam po mieście.
www.autoserwismurawski.pl
Auto Serwis Murawski tel. 798486363
Auto Detailing – polerowanie lakieru, zabezpieczenie lakieru, przygotowanie aut do sprzedaży tel. 797582595
Auto Serwis Murawski tel. 798486363
Auto Detailing – polerowanie lakieru, zabezpieczenie lakieru, przygotowanie aut do sprzedaży tel. 797582595
- Od: 19 kwi 2009, 17:42
- Posty: 34
- Skąd: Olsztyn/Giżycko
- Auto: 323 BG Protege 1.8 91 r. / Xedos 6 2.0 V6 92 r. LPG
Raczej nie spodziewałbym się zmiany spalania z powodu naprawienia EGR.
Może zacznijmy od początku ;
1 Ile spalał ci benzyny zanim założyłeś gaz?
2. jaką masz instalację (jaki reduktor, jaki sterownik, jakie wtryskiwacze, jakie dysze wtryskiwaczy, jakie ciśnienie gazu, i jaki mnożnik)
3. Na kapciach nie jeździsz hamulce też ci nie blokują?
4. jak z osiągami auta? (płynnie przyspiesza ,bez przymuleń, ładnie wkręca się aż do odcinki?)
5. Silnik identycznie pracuje na gazie i na benzynie?
6. silnik nie bierze oleju?
7 Katalizator nie jest zapchany?
Miałem dwa xedosy KF na sekwencji i ciężko było osiągnąć spalanie wyższe niż 13/ 100 przy dynamicznej jeździe.
Z resztą KL wcale nie jest gorszy pali czasem spali mniej niż KF.
Dla mnie to wygląda tak jakby obydwie sondy lambda wogóle nie działały.
Może zacznijmy od początku ;
1 Ile spalał ci benzyny zanim założyłeś gaz?
2. jaką masz instalację (jaki reduktor, jaki sterownik, jakie wtryskiwacze, jakie dysze wtryskiwaczy, jakie ciśnienie gazu, i jaki mnożnik)
3. Na kapciach nie jeździsz hamulce też ci nie blokują?
4. jak z osiągami auta? (płynnie przyspiesza ,bez przymuleń, ładnie wkręca się aż do odcinki?)
5. Silnik identycznie pracuje na gazie i na benzynie?
6. silnik nie bierze oleju?
7 Katalizator nie jest zapchany?
Miałem dwa xedosy KF na sekwencji i ciężko było osiągnąć spalanie wyższe niż 13/ 100 przy dynamicznej jeździe.
Z resztą KL wcale nie jest gorszy pali czasem spali mniej niż KF.
Dla mnie to wygląda tak jakby obydwie sondy lambda wogóle nie działały.
1. I tu jest problem, bo od razu po zakupie auta zdecydowałem się na założenie instalacji sekwencyjnej, więc nie zdążyłem przetestować na benzynie, mój błąd... Natomiast zaraz po założeniu palił dużo gazu tj. 17 po mieście, a benzyny nawet po ostatnich testach 15-16 po mieście.
2. Instalacja:
Reduktor Vega-i do wtrysku gazu
Wtryskiwacze Stella 4-sekwencyjny typ IG1
Komputer sterujący EOBD 6-8 cyl. ELISA/STELLA
Co do instalacji to była sprawdzana w dwóch zakładach i nie było zastrzeżeń, poza tym wysokie spalanie benzyny sugeruje, że to nie wina instalacji, przynajmniej tak należałoby rozumować
3. Opony pompuję raz w tygodniu, hamulce nie blokują, sprawdzałem
4. Auto dobrze przyśpiesza, dobrze wkręca się powyżej 3500 tysiąca, niedawno jechałem nim 180 i czułem że spokojnie pójdzie dalej, ale nie było warunków, więc z osiągami chyba wszystko w normie.
5. Silnik pracuje dobrze i na gazie i na benzynie, obroty na ok. 750, nie falują.
6. Nie bierze oleju, przymierzam się do wymiany, bo nie wiem jaki jest zalany, więc dolewka w ciemno odpada.
7. Katalizator nie sprawdzony – jeszcze
I co do sond lambda, to zostały wymienione na nowe firmy Bosch dedykowane do Xedosa i sprawdzone dwukrotnie na kompie w zakładzie LPG, działają jak trzeba, prawidłowa oscylacja. Niestety po ich wymianie nic się nie zmieniło, błędy sond nie wyskakiwały, ale pozostał błąd EGR.
Co do mojej teorii z EGR to dostałem taką poradę u poleconych mechaników i natknąłem się na podobny problem w tym temacie tylko że przy Xedos 9:
viewtopic.php?f=154&t=109270&p=1851690&hilit=egr+tryb+serwisowy#p1851690
Pisałem też na priv do osób, które miały podobny problem i potwierdzili moje przypuszczenia, że błąd EGR powoduje przełączanie sterownika w tryb serwisowy.
2. Instalacja:
Reduktor Vega-i do wtrysku gazu
Wtryskiwacze Stella 4-sekwencyjny typ IG1
Komputer sterujący EOBD 6-8 cyl. ELISA/STELLA
Co do instalacji to była sprawdzana w dwóch zakładach i nie było zastrzeżeń, poza tym wysokie spalanie benzyny sugeruje, że to nie wina instalacji, przynajmniej tak należałoby rozumować
3. Opony pompuję raz w tygodniu, hamulce nie blokują, sprawdzałem
4. Auto dobrze przyśpiesza, dobrze wkręca się powyżej 3500 tysiąca, niedawno jechałem nim 180 i czułem że spokojnie pójdzie dalej, ale nie było warunków, więc z osiągami chyba wszystko w normie.
5. Silnik pracuje dobrze i na gazie i na benzynie, obroty na ok. 750, nie falują.
6. Nie bierze oleju, przymierzam się do wymiany, bo nie wiem jaki jest zalany, więc dolewka w ciemno odpada.
7. Katalizator nie sprawdzony – jeszcze
I co do sond lambda, to zostały wymienione na nowe firmy Bosch dedykowane do Xedosa i sprawdzone dwukrotnie na kompie w zakładzie LPG, działają jak trzeba, prawidłowa oscylacja. Niestety po ich wymianie nic się nie zmieniło, błędy sond nie wyskakiwały, ale pozostał błąd EGR.
Co do mojej teorii z EGR to dostałem taką poradę u poleconych mechaników i natknąłem się na podobny problem w tym temacie tylko że przy Xedos 9:
viewtopic.php?f=154&t=109270&p=1851690&hilit=egr+tryb+serwisowy#p1851690
Pisałem też na priv do osób, które miały podobny problem i potwierdzili moje przypuszczenia, że błąd EGR powoduje przełączanie sterownika w tryb serwisowy.
www.autoserwismurawski.pl
Auto Serwis Murawski tel. 798486363
Auto Detailing – polerowanie lakieru, zabezpieczenie lakieru, przygotowanie aut do sprzedaży tel. 797582595
Auto Serwis Murawski tel. 798486363
Auto Detailing – polerowanie lakieru, zabezpieczenie lakieru, przygotowanie aut do sprzedaży tel. 797582595
- Od: 19 kwi 2009, 17:42
- Posty: 34
- Skąd: Olsztyn/Giżycko
- Auto: 323 BG Protege 1.8 91 r. / Xedos 6 2.0 V6 92 r. LPG
Memek a możesz mi powiedzieć gdzie serwisujesz swojego Xedosa w Olsztynie? Bo przy okazji jak będę w Olsztynie też sprawdziłbym sobie ten EGR a w Krakowie to jedna wielka żenada jest.
- Od: 6 sty 2010, 22:36
- Posty: 57
- Skąd: Kraków
- Auto: Był: Mazda Xedos 6 2.0 V6 95' + LPG
Jest: Toyota Corolla E11 1.4 98'
invi napisał(a):Bo przy okazji jak będę w Olsztynie też sprawdziłbym sobie ten EGR a w Krakowie to jedna wielka żenada jest.
A wywala Ci błąd? Sprawdzałeś błędy?
Ostatnio odwiedziłem polecony serwis Best Auto Serwis na Kieźlinach przy Abramie http://www.bestautoserwis.pl/
Powiedzieli, że to będzie wina EGR i chcieli wymienić lub zaślepić, za zaślepienie chcieli od 300 do 500 zł więc zrezygnowałem
Co do LPG to poleciłbym AutoGaz Olsztyn na sprzętowej 4.
Ogólnie wszystko co nie wymaga podnoszenia silnika czy skrzyni biegów to wymieniam sam, bo przejechałem się już chyba na 3 zakładach i jedyny do którego nie mam póki co zastrzeżeń to Bosch Service Polmozbyt na Piłsudskiego 76. Jest u nich dość drogo, ale pełna profeska. Serwisuje tam firmowe, dostawcze auta. Mój brat wymieniał tam m.in sprzęgło, wszystko profesjonalnie.
www.autoserwismurawski.pl
Auto Serwis Murawski tel. 798486363
Auto Detailing – polerowanie lakieru, zabezpieczenie lakieru, przygotowanie aut do sprzedaży tel. 797582595
Auto Serwis Murawski tel. 798486363
Auto Detailing – polerowanie lakieru, zabezpieczenie lakieru, przygotowanie aut do sprzedaży tel. 797582595
- Od: 19 kwi 2009, 17:42
- Posty: 34
- Skąd: Olsztyn/Giżycko
- Auto: 323 BG Protege 1.8 91 r. / Xedos 6 2.0 V6 92 r. LPG
No ja mam bład EGR i sond i spalanie wydaje mi się zawyżone, więc pewnie to będzie to. Muszę znaleźć ten EGR i zobaczyć ta wtyczke. Mówisz, że trzeba dolot i przepustnice odkrecic. Duzo z tym roboty?
- Od: 6 sty 2010, 22:36
- Posty: 57
- Skąd: Kraków
- Auto: Był: Mazda Xedos 6 2.0 V6 95' + LPG
Jest: Toyota Corolla E11 1.4 98'
Jeżeli masz błąd sondy to radziłbym w pierwszej kolejności posprawdzać sondy. One najczęściej odpowiadają za wysokie spalanie. Często też błąd EGR pojawia się przy niesprawnych sondach, więc całkiem możliwe, że błąd zniknie po wymianie sond. U mnie niestety nie zniknął.
Dolot zdejmuje się bardzo szybko, z przepustnicą jest trochę więcej zabawy, zależy czy była wcześniej demontowana. Cieżko było zdjąć zaciski przewodów dochodzących do przepustnicy, były mocno zacisnięte i przewody też ostro trzymały. Radzę robić w jakimś garażu, bo przy minusowych temperaturach gumy są mocniej zaciśnięte. I trzeba uważać żeby nie uszkodzić uszczelki od przepustnicy, musiałem sam wycinać jak urwała mi się w kilku miejscach. Ogólnie dałoby chyba radę dojść do tej wtyczki od EGR bez zdejmowania przepustnicy, ale u mnie sterownik gazu jest zamontowany przy przepustnicy i ciężko by było wcisnąć rękę.
Jednak najlepiej jak w pierwszej kolejności załatwisz sprawę w sondami, prawdopodobnie będą do wymiany. Na nieszczęście sondy są dwie i oryginalne są drogie. Są oczywiście uniwersalne, o wiele tańsze, oscylują gorzej niż oryginalne, ale wydaje mi się że nie na tyle źle żeby mieć wpływ na spalanie.
Dolot zdejmuje się bardzo szybko, z przepustnicą jest trochę więcej zabawy, zależy czy była wcześniej demontowana. Cieżko było zdjąć zaciski przewodów dochodzących do przepustnicy, były mocno zacisnięte i przewody też ostro trzymały. Radzę robić w jakimś garażu, bo przy minusowych temperaturach gumy są mocniej zaciśnięte. I trzeba uważać żeby nie uszkodzić uszczelki od przepustnicy, musiałem sam wycinać jak urwała mi się w kilku miejscach. Ogólnie dałoby chyba radę dojść do tej wtyczki od EGR bez zdejmowania przepustnicy, ale u mnie sterownik gazu jest zamontowany przy przepustnicy i ciężko by było wcisnąć rękę.
Jednak najlepiej jak w pierwszej kolejności załatwisz sprawę w sondami, prawdopodobnie będą do wymiany. Na nieszczęście sondy są dwie i oryginalne są drogie. Są oczywiście uniwersalne, o wiele tańsze, oscylują gorzej niż oryginalne, ale wydaje mi się że nie na tyle źle żeby mieć wpływ na spalanie.
www.autoserwismurawski.pl
Auto Serwis Murawski tel. 798486363
Auto Detailing – polerowanie lakieru, zabezpieczenie lakieru, przygotowanie aut do sprzedaży tel. 797582595
Auto Serwis Murawski tel. 798486363
Auto Detailing – polerowanie lakieru, zabezpieczenie lakieru, przygotowanie aut do sprzedaży tel. 797582595
- Od: 19 kwi 2009, 17:42
- Posty: 34
- Skąd: Olsztyn/Giżycko
- Auto: 323 BG Protege 1.8 91 r. / Xedos 6 2.0 V6 92 r. LPG
Sondy były wymienione obie właśnie na uniwersalne NGK i nic to nie dało a błąd EGR 16 i sond 17 24 mam nadal. Spalanie mam zawyżone, ale to może też było spowodowane uwalonym czujnikiem Halla, bo mi też to padło [w innym watku o tym pisze]. Ja mam komputer gazowy w pionie postawiony między aku a dolotem
- Od: 6 sty 2010, 22:36
- Posty: 57
- Skąd: Kraków
- Auto: Był: Mazda Xedos 6 2.0 V6 95' + LPG
Jest: Toyota Corolla E11 1.4 98'
To zdejmij dolot i spróbuj odpiąć i wpiąć tę wtyczkę, ewentualnie prysnąć czymś do czyszczenia elektronicznych styków. U mnie to pomogło, ale to może być też problem z wężykiem podciśnienia albo samym zaworem (zawiesił się albo zapchał). Jeżeli kasowałeś błędy i błąd sondy dalej wywala to prawdopodobnie sondy są do bani. Jeżeli są to sondy z allegro za ok 70zł uniwersalne to może tak być.
www.autoserwismurawski.pl
Auto Serwis Murawski tel. 798486363
Auto Detailing – polerowanie lakieru, zabezpieczenie lakieru, przygotowanie aut do sprzedaży tel. 797582595
Auto Serwis Murawski tel. 798486363
Auto Detailing – polerowanie lakieru, zabezpieczenie lakieru, przygotowanie aut do sprzedaży tel. 797582595
- Od: 19 kwi 2009, 17:42
- Posty: 34
- Skąd: Olsztyn/Giżycko
- Auto: 323 BG Protege 1.8 91 r. / Xedos 6 2.0 V6 92 r. LPG
ja dodam od siebie tyle ze mialem problem z bledem EGR co prawda spalanie bylo w normie ale bledu nie moglem sie pozbyc, okazalo sie ze podczas wymiany silnika (to juz inna historia) mechanik pomylil mi podcisnienia... i ciagle wywalalo blad. Znalazlem schemat podcisnien, przestudiowalem wszystko na sucho, potem wszystko dokladnie podlaczylem tak jak w schemacie, skasowalem bledy i od tego czasu (ponad rok) bledu EGR nie lapie
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002

- Od: 16 mar 2009, 22:08
- Posty: 2049 (2/16)
- Skąd: Piotrków Kujawski
- Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001
Memek135 napisał(a):To zdejmij dolot i spróbuj odpiąć i wpiąć tę wtyczkę, ewentualnie prysnąć czymś do czyszczenia elektronicznych styków. U mnie to pomogło, ale to może być też problem z wężykiem podciśnienia albo samym zaworem (zawiesił się albo zapchał). Jeżeli kasowałeś błędy i błąd sondy dalej wywala to prawdopodobnie sondy są do bani. Jeżeli są to sondy z allegro za ok 70zł uniwersalne to może tak być.
Sondy po 160zł za sztukę te co są polecane tu na forum. Znajdę chwilę czasu to posprawdzam tą wtyczkę. A może masz jakąś fotkę poglądową dla pewności? Jedrzej podciśnienia miałem sprawdzane, a z silnikiem tak na grubo nie było nic dłubane, więc pewnie to z samym EGR coś jest.
- Od: 6 sty 2010, 22:36
- Posty: 57
- Skąd: Kraków
- Auto: Był: Mazda Xedos 6 2.0 V6 95' + LPG
Jest: Toyota Corolla E11 1.4 98'
W tym temacie jest fota gdzie mniej więcej znajduje się ten zawór:
viewtopic.php?t=18434
Sam zawór wygląda tak:
http://allegro.pl/zawor-recyrkulacji-sp ... 25705.html
viewtopic.php?t=18434
Sam zawór wygląda tak:

www.autoserwismurawski.pl
Auto Serwis Murawski tel. 798486363
Auto Detailing – polerowanie lakieru, zabezpieczenie lakieru, przygotowanie aut do sprzedaży tel. 797582595
Auto Serwis Murawski tel. 798486363
Auto Detailing – polerowanie lakieru, zabezpieczenie lakieru, przygotowanie aut do sprzedaży tel. 797582595
- Od: 19 kwi 2009, 17:42
- Posty: 34
- Skąd: Olsztyn/Giżycko
- Auto: 323 BG Protege 1.8 91 r. / Xedos 6 2.0 V6 92 r. LPG
Niestety długo nie nacieszyłem się sprawnym egr-em, znowu zaczęło mi wywalać błąd
Po ponad 3 godzinach walki udało mi się wymontować zawór i teraz płucze go w płynie do czyszczenia elementów silnikowych, żeby go ożywić. Czy ktoś wie czy zawór EGR z xedosa z II serii pasuje do xedosa I serii? Na zdjęciach taki zawór różni się wtyczkami, w nowszej serii wtyczka była od razu przy zaworze a w starszej na krotkiej przejsciowce. Wtyczki pewnie bedą pasować, ale czy otwory mocujące będą pasować?
www.autoserwismurawski.pl
Auto Serwis Murawski tel. 798486363
Auto Detailing – polerowanie lakieru, zabezpieczenie lakieru, przygotowanie aut do sprzedaży tel. 797582595
Auto Serwis Murawski tel. 798486363
Auto Detailing – polerowanie lakieru, zabezpieczenie lakieru, przygotowanie aut do sprzedaży tel. 797582595
- Od: 19 kwi 2009, 17:42
- Posty: 34
- Skąd: Olsztyn/Giżycko
- Auto: 323 BG Protege 1.8 91 r. / Xedos 6 2.0 V6 92 r. LPG
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6