Mrugąjaca kontrolka oleju i akumulatora
obroty na zimnym 1500, a jak sie nagrzeje to pierwsza kreska pod 1000 i nieraz minimalnie nizej,mozesz podac bardziej szczegolowy opis tej regulacji
- Od: 3 lis 2009, 21:38
- Posty: 30
- Skąd: Jelcz-laskowice
- Auto: Mazda Xedos 6 1.6i B6
Hazu napisał(a):wyregulowac możesz śruba na przepustnicy przy włączonym trybie diagnostycznym (zworka w puszce
diagnostic)
czyli mostkujesz gniazda GND i TEN w złączu diagnostycznym (tu na dole strony masz schemat –> http://www.mazdaspeed.pl/web/warsztat/w ... .php?c=obd ). Następnie odpalasz silnik i kręcisz tą śrubą o której pisał Hazu.
Pozdrawiam,
Darek
Darek
Pytanie do Hazu jaki masz silnik w xedosie bo z tego co widze to 1.8,a przeciez byly tylko 2 silniki(chyba) 2.0 v 6 i 1.6 16v
- Od: 3 lis 2009, 21:38
- Posty: 30
- Skąd: Jelcz-laskowice
- Auto: Mazda Xedos 6 1.6i B6
a ja mam 1,8
1,6 lezy i kwiczy bo mu sie głowka (głowica) rozpadła jak poprzedni właściciel przegrzał silnik.
dokładnie tak.
z mazdy 323F GT z przed 90 r
ale jeszcze nie chodzi tak jak powinien mimo to bez porównania do B6



1,6 lezy i kwiczy bo mu sie głowka (głowica) rozpadła jak poprzedni właściciel przegrzał silnik.
MazDarek napisał(a):Przeszczep. Chyba z 323
dokładnie tak.
z mazdy 323F GT z przed 90 r
Gdyby regulacja obrotów nie pomogła – poniżej masz linki do postów opisujących jak sprawdzić czy obwód czujnika działa prawidłowo:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 408#233408
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 592#208592
Co do samego czujnika to jest wkręcony w tylną część bloku (rysunek poniżej).
Niestety nie wiem jak jest z dostępem żeby go wymontować. Nowy nie powinien kosztować więcej niż 20 zł (sprawdzałem na http://sklep.intercars.com.pl/ ).
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 408#233408
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 592#208592
Co do samego czujnika to jest wkręcony w tylną część bloku (rysunek poniżej).

Niestety nie wiem jak jest z dostępem żeby go wymontować. Nowy nie powinien kosztować więcej niż 20 zł (sprawdzałem na http://sklep.intercars.com.pl/ ).
Pozdrawiam,
Darek
Darek
Dzieki wielkie za wszelka pomoc,dam znac czy sa efekty jak podkrece i czy dalej jest problem.Pozdrawiam
- Od: 3 lis 2009, 21:38
- Posty: 30
- Skąd: Jelcz-laskowice
- Auto: Mazda Xedos 6 1.6i B6
Witam moje pytanie to która to srubka w przepustnicy do podkrecania obrotów biegu jalowego,drugie pytanie to w gniazdu diagnostic sa dwa GND,które wybrac.


- Od: 3 lis 2009, 21:38
- Posty: 30
- Skąd: Jelcz-laskowice
- Auto: Mazda Xedos 6 1.6i B6

- Od: 3 lis 2009, 21:38
- Posty: 30
- Skąd: Jelcz-laskowice
- Auto: Mazda Xedos 6 1.6i B6
Dzisiaj sprawdzalem obroty i stwierdzilem,ze jak wrzuce jedynke lub dwojke i tocze sie nie dodajac gazu to obroty mam okolo 600 i wtedy mruga kontrolka oleju,a jak podjezdzam pod delikatne wzniesienie i dalej nie dodaje gazu to spadaja na pierwsza kreske nad zeremi kontrolka sie caly czas swieci.Jak dodam delikatnie gaz to obroty podnosza sie na pierwsza kreske pod 1000 i wtedy jest ok(nic nie mruga).Potem rozpedzilem sie do 100km i wrzucilem na luz,a obroty spadly na polwe miedzy 0 a 1000,pozniej jak stanelem wrocily do 800.Z tego co widze to musze podkrecic obroty i moje pytanie czy krecimy w prawo czy w lewo i ile razy przekrecic i czy to ta srubka co na zdjeciu.
- Od: 3 lis 2009, 21:38
- Posty: 30
- Skąd: Jelcz-laskowice
- Auto: Mazda Xedos 6 1.6i B6
Prosze o potwierdzenie czy to ta srubka co na zdjeciu
- Od: 3 lis 2009, 21:38
- Posty: 30
- Skąd: Jelcz-laskowice
- Auto: Mazda Xedos 6 1.6i B6
a dlaczego jest za male cisnienie oleju?pompa czy za male obroty
- Od: 3 lis 2009, 21:38
- Posty: 30
- Skąd: Jelcz-laskowice
- Auto: Mazda Xedos 6 1.6i B6
mniejsze obroty silnika to mniejsze obroty pompy, ktora swoją drogą także sie zuzywa. U mnie obroty są za małe mimo to nie świci się.Wymien moze filtr oraz olej. Pompa ma dodatkowo tzw. smok , ktorym olej zasysa. jest tam siateczka, która moze tez dobrze nie przepuszcza starego, gętego przepalonego oleju.
- Od: 6 paź 2009, 20:08
- Posty: 21
- Skąd: Siedlce
- Auto: 626 GE 2.0 LPG Zenit
MazDarek napisał(a):Hazu napisał(a):wyregulowac możesz śruba na przepustnicy przy włączonym trybie diagnostycznym (zworka w puszce
diagnostic)
czyli mostkujesz gniazda GND i TEN w złączu diagnostycznym (tu na dole strony masz schemat –> http://www.mazdaspeed.pl/web/warsztat/w ... .php?c=obd ). Następnie odpalasz silnik i kręcisz tą śrubą o której pisał Hazu.
Jak zmostkuję te piny to obroty mam od razu większe, ale jak tylko zworkę wyjmę, to znowu są takie jak były, a regulacja na przepustnicy nic nie daje. Po ponownym odpaleniu znowu mam małe obroty.
- Od: 6 paź 2009, 20:08
- Posty: 21
- Skąd: Siedlce
- Auto: 626 GE 2.0 LPG Zenit
Witam moj problem z obrotami i migajacymi kontrolkami oleju i nieraz akumulatora zniknal,a przyczyna banalna.Wiec zmostkowalem w gniazdku diagnostic TEN i GND i odpalilem auto,nastepnie silnik zaczal sie dlawic,szarpac ale po chwili wskoczyl na 400-500 obr i lekko sie dusil.Wzialem srubokret krzyzakowy i zaczolem krecic w lewo,po jednym pelnym obrocie w lewo(360st) wylaczylem auto wyjalem zworke i jest wszystko ok.Wczesniej na biegu jalowym spadaly mi juz do 600 obr,a teraz trzyma 750-800.Najgorzej bylo jak jechalem 80 lub cos okolo tego i dojezdzalem do swiatel lub jakiegos skrzyzowania jak wrzucalem na luz to obroty spadaly do 500-600 a nawet nieraz 400.Teraz juz wszystko ok,szukajcie najproostszej przyczyny,a nie tak jak ja chcialem juz pompe oleju zmieniac lub kapitalke robic.Pozdrawiam wszystkich maniakow MAZDY!!!!!!!!!
- Od: 3 lis 2009, 21:38
- Posty: 30
- Skąd: Jelcz-laskowice
- Auto: Mazda Xedos 6 1.6i B6
Problem rozwiazany,odpowiedz wtym temacie:jakie są oznaki zepsutego czujnika oleju?
- Od: 3 lis 2009, 21:38
- Posty: 30
- Skąd: Jelcz-laskowice
- Auto: Mazda Xedos 6 1.6i B6
Witam wszystkich !
Od niedawna jestem szczesliwym posiadaczem xedosa, niestety spotkala mnie niemila niespodzianka
Po wczorajszej kontroli wszystkich płynów eksploatacyjnych okazało się że poziom oleju jest na zatrważająco niskim poziomie o czym nie powiadomiła mnie kontrolka ciśnienia oleju na desce rozdzielczej. Samochód jeździł na pół-syntetyku 10W-40
A teraz pytania :
1. Jeszcze się nie orientowałem ale w którym miejscu znajduje się czujnik ciśnienia oleju ?
2. Czy można jeszcze zamienić olej z pół-syntetyku na syntetyk ? Czy przypadkiem nie zacznie kopcić ?
Wczoraj dolałem 3l oleju na postoju bez rozruchu pokazywało max. po przejechaniu 200km
poziom to 3/4
Może rozlał się po silniku a może traci się olej ? Na śniegu nie widać plam auto także nie dymi ? Jutro jade na podnośnik zobacze jak tam to wszystko z dołu wygląda
heh...
Z góry dzięki za pomoc
Od niedawna jestem szczesliwym posiadaczem xedosa, niestety spotkala mnie niemila niespodzianka
A teraz pytania :
1. Jeszcze się nie orientowałem ale w którym miejscu znajduje się czujnik ciśnienia oleju ?
2. Czy można jeszcze zamienić olej z pół-syntetyku na syntetyk ? Czy przypadkiem nie zacznie kopcić ?
Wczoraj dolałem 3l oleju na postoju bez rozruchu pokazywało max. po przejechaniu 200km
poziom to 3/4
heh...
Z góry dzięki za pomoc
Są samochody i jest MAZDA :)
Poprzednio :
626 GE FP 92r. 1,8 105KM 16V
Mazda Xedos 6 95r. 2.0i V6 24V 140KM
Poprzednio :
626 GE FP 92r. 1,8 105KM 16V
Mazda Xedos 6 95r. 2.0i V6 24V 140KM
- Od: 29 paź 2007, 00:57
- Posty: 20
- Skąd: Tychy
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6