Mrugąjaca kontrolka oleju i akumulatora

Postprzez jackblackxxx » 9 lis 2009, 23:02

obroty na zimnym 1500, a jak sie nagrzeje to pierwsza kreska pod 1000 i nieraz minimalnie nizej,mozesz podac bardziej szczegolowy opis tej regulacji
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2009, 21:38
Posty: 30
Skąd: Jelcz-laskowice
Auto: Mazda Xedos 6 1.6i B6

Postprzez Hazu » 9 lis 2009, 23:07

czyli masz prawidłowe obroty

Więc:













może chcesz kupić sprawny dół silnika do xedosa? :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez MazDarek » 9 lis 2009, 23:09

Hazu napisał(a):wyregulowac możesz śruba na przepustnicy przy włączonym trybie diagnostycznym (zworka w puszce
diagnostic)

czyli mostkujesz gniazda GND i TEN w złączu diagnostycznym (tu na dole strony masz schemat –> http://www.mazdaspeed.pl/web/warsztat/w ... .php?c=obd ). Następnie odpalasz silnik i kręcisz tą śrubą o której pisał Hazu. ;)
Pozdrawiam,
Darek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2004, 15:35
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Mazdowsze
Auto: DE ZJ

Postprzez jackblackxxx » 9 lis 2009, 23:16

Pytanie do Hazu jaki masz silnik w xedosie bo z tego co widze to 1.8,a przeciez byly tylko 2 silniki(chyba) 2.0 v 6 i 1.6 16v
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2009, 21:38
Posty: 30
Skąd: Jelcz-laskowice
Auto: Mazda Xedos 6 1.6i B6

Postprzez MazDarek » 9 lis 2009, 23:25

jackblackxxx napisał(a):Pytanie do Hazu jaki masz silnik w xedosie bo z tego co widze to 1.8,a przeciez byly tylko 2 silniki(chyba) 2.0 v 6 i 1.6 16v

Przeszczep. Chyba z 323 ;)
Pozdrawiam,
Darek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2004, 15:35
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Mazdowsze
Auto: DE ZJ

Postprzez Hazu » 9 lis 2009, 23:25

a ja mam 1,8 <lol> <lol> <lol>
1,6 lezy i kwiczy bo mu sie głowka (głowica) rozpadła jak poprzedni właściciel przegrzał silnik.

MazDarek napisał(a):Przeszczep. Chyba z 323


dokładnie tak.

z mazdy 323F GT z przed 90 r ;) ale jeszcze nie chodzi tak jak powinien mimo to bez porównania do B6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez MazDarek » 9 lis 2009, 23:55

Gdyby regulacja obrotów nie pomogła – poniżej masz linki do postów opisujących jak sprawdzić czy obwód czujnika działa prawidłowo:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 408#233408
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 592#208592

Co do samego czujnika to jest wkręcony w tylną część bloku (rysunek poniżej). Obrazek
Niestety nie wiem jak jest z dostępem żeby go wymontować. Nowy nie powinien kosztować więcej niż 20 zł (sprawdzałem na http://sklep.intercars.com.pl/ ).
Pozdrawiam,
Darek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2004, 15:35
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Mazdowsze
Auto: DE ZJ

Postprzez jackblackxxx » 10 lis 2009, 07:23

Dzieki wielkie za wszelka pomoc,dam znac czy sa efekty jak podkrece i czy dalej jest problem.Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2009, 21:38
Posty: 30
Skąd: Jelcz-laskowice
Auto: Mazda Xedos 6 1.6i B6

Postprzez jackblackxxx » 11 lis 2009, 17:50

Witam moje pytanie to która to srubka w przepustnicy do podkrecania obrotów biegu jalowego,drugie pytanie to w gniazdu diagnostic sa dwa GND,które wybrac.

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2009, 21:38
Posty: 30
Skąd: Jelcz-laskowice
Auto: Mazda Xedos 6 1.6i B6

Postprzez MazDarek » 11 lis 2009, 18:04

Górne GND. Śruba powinna być na górze przepustnicy na krzyżakowy śrubokręt. Oryginalnie jest pod plastikową zaślepka ale jak ktoś już kręcił to zaślepki pewnie nie ma.
Pozdrawiam,
Darek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2004, 15:35
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Mazdowsze
Auto: DE ZJ

Postprzez jackblackxxx » 11 lis 2009, 18:05

Obrazek czy to ta srubka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2009, 21:38
Posty: 30
Skąd: Jelcz-laskowice
Auto: Mazda Xedos 6 1.6i B6

Postprzez jackblackxxx » 11 lis 2009, 21:13

Dzisiaj sprawdzalem obroty i stwierdzilem,ze jak wrzuce jedynke lub dwojke i tocze sie nie dodajac gazu to obroty mam okolo 600 i wtedy mruga kontrolka oleju,a jak podjezdzam pod delikatne wzniesienie i dalej nie dodaje gazu to spadaja na pierwsza kreske nad zeremi kontrolka sie caly czas swieci.Jak dodam delikatnie gaz to obroty podnosza sie na pierwsza kreske pod 1000 i wtedy jest ok(nic nie mruga).Potem rozpedzilem sie do 100km i wrzucilem na luz,a obroty spadly na polwe miedzy 0 a 1000,pozniej jak stanelem wrocily do 800.Z tego co widze to musze podkrecic obroty i moje pytanie czy krecimy w prawo czy w lewo i ile razy przekrecic i czy to ta srubka co na zdjeciu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2009, 21:38
Posty: 30
Skąd: Jelcz-laskowice
Auto: Mazda Xedos 6 1.6i B6

Postprzez jackblackxxx » 12 lis 2009, 19:39

Prosze o potwierdzenie czy to ta srubka co na zdjeciu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2009, 21:38
Posty: 30
Skąd: Jelcz-laskowice
Auto: Mazda Xedos 6 1.6i B6

Postprzez tomkap » 13 lis 2009, 23:39

Jeśli czujnik jest sprawny to po zapeleniu silnika gaśnie. jesli nie, to jest zepsuty lub jest za małe ciśnienie oleju.
Początkujący
 
Od: 6 paź 2009, 20:08
Posty: 21
Skąd: Siedlce
Auto: 626 GE 2.0 LPG Zenit

Postprzez jackblackxxx » 13 lis 2009, 23:51

a dlaczego jest za male cisnienie oleju?pompa czy za male obroty
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2009, 21:38
Posty: 30
Skąd: Jelcz-laskowice
Auto: Mazda Xedos 6 1.6i B6

Postprzez tomkap » 14 lis 2009, 12:00

mniejsze obroty silnika to mniejsze obroty pompy, ktora swoją drogą także sie zuzywa. U mnie obroty są za małe mimo to nie świci się.Wymien moze filtr oraz olej. Pompa ma dodatkowo tzw. smok , ktorym olej zasysa. jest tam siateczka, która moze tez dobrze nie przepuszcza starego, gętego przepalonego oleju.
Początkujący
 
Od: 6 paź 2009, 20:08
Posty: 21
Skąd: Siedlce
Auto: 626 GE 2.0 LPG Zenit

Postprzez tomkap » 14 lis 2009, 12:05

MazDarek napisał(a):
Hazu napisał(a):wyregulowac możesz śruba na przepustnicy przy włączonym trybie diagnostycznym (zworka w puszce
diagnostic)

czyli mostkujesz gniazda GND i TEN w złączu diagnostycznym (tu na dole strony masz schemat –> http://www.mazdaspeed.pl/web/warsztat/w ... .php?c=obd ). Następnie odpalasz silnik i kręcisz tą śrubą o której pisał Hazu. ;)

Jak zmostkuję te piny to obroty mam od razu większe, ale jak tylko zworkę wyjmę, to znowu są takie jak były, a regulacja na przepustnicy nic nie daje. Po ponownym odpaleniu znowu mam małe obroty.
Początkujący
 
Od: 6 paź 2009, 20:08
Posty: 21
Skąd: Siedlce
Auto: 626 GE 2.0 LPG Zenit

Postprzez jackblackxxx » 14 lis 2009, 15:16

Witam moj problem z obrotami i migajacymi kontrolkami oleju i nieraz akumulatora zniknal,a przyczyna banalna.Wiec zmostkowalem w gniazdku diagnostic TEN i GND i odpalilem auto,nastepnie silnik zaczal sie dlawic,szarpac ale po chwili wskoczyl na 400-500 obr i lekko sie dusil.Wzialem srubokret krzyzakowy i zaczolem krecic w lewo,po jednym pelnym obrocie w lewo(360st) wylaczylem auto wyjalem zworke i jest wszystko ok.Wczesniej na biegu jalowym spadaly mi juz do 600 obr,a teraz trzyma 750-800.Najgorzej bylo jak jechalem 80 lub cos okolo tego i dojezdzalem do swiatel lub jakiegos skrzyzowania jak wrzucalem na luz to obroty spadaly do 500-600 a nawet nieraz 400.Teraz juz wszystko ok,szukajcie najproostszej przyczyny,a nie tak jak ja chcialem juz pompe oleju zmieniac lub kapitalke robic.Pozdrawiam wszystkich maniakow MAZDY!!!!!!!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2009, 21:38
Posty: 30
Skąd: Jelcz-laskowice
Auto: Mazda Xedos 6 1.6i B6

Postprzez jackblackxxx » 14 lis 2009, 15:17

Problem rozwiazany,odpowiedz wtym temacie:jakie są oznaki zepsutego czujnika oleju?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2009, 21:38
Posty: 30
Skąd: Jelcz-laskowice
Auto: Mazda Xedos 6 1.6i B6

Postprzez pro-fusion » 29 sty 2010, 19:33

Witam wszystkich !

Od niedawna jestem szczesliwym posiadaczem xedosa, niestety spotkala mnie niemila niespodzianka :( Po wczorajszej kontroli wszystkich płynów eksploatacyjnych okazało się że poziom oleju jest na zatrważająco niskim poziomie o czym nie powiadomiła mnie kontrolka ciśnienia oleju na desce rozdzielczej. Samochód jeździł na pół-syntetyku 10W-40
A teraz pytania :
1. Jeszcze się nie orientowałem ale w którym miejscu znajduje się czujnik ciśnienia oleju ?
2. Czy można jeszcze zamienić olej z pół-syntetyku na syntetyk ? Czy przypadkiem nie zacznie kopcić ?


Wczoraj dolałem 3l oleju na postoju bez rozruchu pokazywało max. po przejechaniu 200km
poziom to 3/4 :( Może rozlał się po silniku a może traci się olej ? Na śniegu nie widać plam auto także nie dymi ? Jutro jade na podnośnik zobacze jak tam to wszystko z dołu wygląda
heh...

Z góry dzięki za pomoc
Są samochody i jest MAZDA :)
Poprzednio :
626 GE FP 92r. 1,8 105KM 16V
Mazda Xedos 6 95r. 2.0i V6 24V 140KM
Początkujący
 
Od: 29 paź 2007, 00:57
Posty: 20
Skąd: Tychy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6