ciężko chodzące sprzęgło
1, 2
Witam,
W moim Xedosie strasznie ciężko wciska się pedał sprzęgła (w CC żony jest o niebo lepiej...). Dodatkowo zaobserwowałem, iż gdy autko toczy się na biegu, ale wysprzęglone, słychać jest dość cichy, ale wyraźny "świst" (coś jak wyrobiony pasek klinowy, tylko że nieco niższy dźwięk). Gdy toczy się na luzie, dźwięk nie występuje. Dodatkowo dwójka wchodzi z pewnym oporem i lekkim zgrzytem (pozostałe biegi bez problemów). Olej w skrzyni zmieniany ok. 5k km temu (Mobil). Co to może być? Co kupić i jakich firm?
Pozdrawiam!
W moim Xedosie strasznie ciężko wciska się pedał sprzęgła (w CC żony jest o niebo lepiej...). Dodatkowo zaobserwowałem, iż gdy autko toczy się na biegu, ale wysprzęglone, słychać jest dość cichy, ale wyraźny "świst" (coś jak wyrobiony pasek klinowy, tylko że nieco niższy dźwięk). Gdy toczy się na luzie, dźwięk nie występuje. Dodatkowo dwójka wchodzi z pewnym oporem i lekkim zgrzytem (pozostałe biegi bez problemów). Olej w skrzyni zmieniany ok. 5k km temu (Mobil). Co to może być? Co kupić i jakich firm?
Pozdrawiam!
Wczoraj nie istnieje, dziś dobiega końca, jutro niszczy nadzieję.
- Od: 11 sty 2006, 22:33
- Posty: 47
- Skąd: Toruń
- Auto: Był Xedos CA KF
Jest 6 MPS
a co tu pojemność ma za znaczenie.ale faktem jest że;Hazu napisał(a):To chyba normalne że tak ciężko chodzi sprzęgło w mazdzie w pównaniu z CC czy innym małolotrażowym.
zbyt lekko to się go nie wciska
a wlałeś taki jak ma byćTharr napisał(a):Dodatkowo dwójka wchodzi z pewnym oporem i lekkim zgrzytem
i znowu piękny słoneczny dzień
- Od: 1 lip 2006, 10:20
- Posty: 728
- Skąd: Wieś
- Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5
Wina leży zupełnie po innej stronie!! Winne jest łożysko oporowe + zacierający sie wałek skrzyni. Bez zdjęcia skrzyni ani rusz.
W CC jest sprzęgło na lince a w mazdzie hydrauliczne normalne że hydrauliczne lepiej wysprzegli (lżej) niż linka.
Bardzo lekko sie wciska sprzęgło gdy wszytsko jest ok
Hazu napisał(a):o chyba normalne że tak ciężko chodzi sprzęgło w mazdzie w pównaniu z CC czy innym małolotrażowym.
W CC jest sprzęgło na lince a w mazdzie hydrauliczne normalne że hydrauliczne lepiej wysprzegli (lżej) niż linka.
alf28 napisał(a):zbyt lekko to się go nie wciska
Bardzo lekko sie wciska sprzęgło gdy wszytsko jest ok
Wodzu napisał(a):W CC jest sprzęgło na lince a w mazdzie hydrauliczne normalne że hydrauliczne lepiej wysprzegli (lżej) niż linka
niby dla czego na lince ma bardziej ciężko chodzić??
przecież ta linka jest tak wykonana że nie występują w niej żadne znaczące siły tarcia
A w przypadku starego układu hydraulicznego wystepować może tarcie w pompie i siłowniku.
Dla poprawy sprawy właściwe było by zregenerowanie pompy i siłownika na orginalnych uszczelkach.
Ciężka praca sprzęgła to wiele powodów. Nie tylko łożysko, choć ja na nie rzadko obstawiam, bo kiepska praca łożyska jest wyczuwalna (piszczenie, rózne dżwięki wydawane przezeń podczas wysprzęglania). Często przyczynami jest właśnie hydraulika. Wysprzęglik lub pompa. O ile ten pierwszy nie bardzo wiem jak ma utrudniać pracę (jest prosty jak budowa cepa – kawałek uszczelnionego pręta w cylindrze) o tyle pompa może powodować znaczne opory. Ale do tego trzeba niestety samemu dojść. Inną rzeczą może być zacieranie się poprostu pedału na tulejach w kabinie, ale to też było by raczej słychać 

Waluś napisał(a):Ciężka praca sprzęgła to wiele powodów. Nie tylko łożysko, choć ja na nie rzadko obstawiam, bo kiepska praca łożyska jest wyczuwalna (piszczenie, rózne dżwięki wydawane przezeń podczas wysprzęglania). Często przyczynami jest właśnie hydraulika. Wysprzęglik lub pompa. O ile ten pierwszy nie bardzo wiem jak ma utrudniać pracę (jest prosty jak budowa cepa – kawałek uszczelnionego pręta w cylindrze) o tyle pompa może powodować znaczne opory. Ale do tego trzeba niestety samemu dojść. Inną rzeczą może być zacieranie się poprostu pedału na tulejach w kabinie, ale to też było by raczej słychać
no właśnie przy wysprzęgleniu i dotaczaniu się do świateł auto i piszczy (piszczenie znika po wrzuceniu luzu)... Czyli łożysko?
Wczoraj nie istnieje, dziś dobiega końca, jutro niszczy nadzieję.
- Od: 11 sty 2006, 22:33
- Posty: 47
- Skąd: Toruń
- Auto: Był Xedos CA KF
Jest 6 MPS
Waluś napisał(a): kiepska praca łożyska jest wyczuwalna (piszczenie, rózne dżwięki wydawane przezeń podczas wysprzęglania
Tharr napisał(a): słychać jest dość cichy, ale wyraźny "świst"
Ja obstawiam łożysko, chociaż najpierw warto sprawdzić wysprzęglik (zapewne usyfiony) oraz pompkę sprzęgła.
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL 
qbass napisał(a):Ja obstawiam łożysko
raczej tak
qbass napisał(a):chociaż najpierw warto sprawdzić wysprzęglik
przy wyjmowaniu skrzyni będzie ku temu okazja


a kierownica też Ci chodzi bardzo lekkoWodzu napisał(a):alf28 napisał:
zbyt lekko to się go nie wciska
Bardzo lekko sie wciska sprzęgło gdy wszytsko jest ok
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
i znowu piękny słoneczny dzień
- Od: 1 lip 2006, 10:20
- Posty: 728
- Skąd: Wieś
- Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5
poprostu tyle ,że w niektórych samochodach te rzeczy pracują lżej niż w mazdzieWodzu napisał(a):alf28 napisał(a):a kierownica też Ci chodzi bardzo lekko krzywy
Wyobraź sobie że tak, ale co ma piernik do wiatraka. Temat jest o sprzęgle
i znowu piękny słoneczny dzień
- Od: 1 lip 2006, 10:20
- Posty: 728
- Skąd: Wieś
- Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5
Tharr napisał(a):A powiedzcie mi, czy tarcza i docisk z tych zdjęć są w dobrym stanie (przynajmniej wizualnie):
Z góry dziękuję!
Opłaca się brać za 250zł?
Wczoraj nie istnieje, dziś dobiega końca, jutro niszczy nadzieję.
- Od: 11 sty 2006, 22:33
- Posty: 47
- Skąd: Toruń
- Auto: Był Xedos CA KF
Jest 6 MPS
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6