ABS – Problemy i pytania/wątek zbiorczy

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Fedu » 6 cze 2011, 17:54

Ja w ogóle proponowałbym żeby ktoś założył temat dotyczący sprawdzania błędów . Konkretnie chodzi mi jak podłączyć i odczytywać błędy , i co najważniejsze czego dotyczy dany błąd ..... gdzie zaglądnąć aby go wykluczyć :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 16:26
Posty: 704 (0/3)
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 6 GY 2.0 141km 03r Kombi
Był:
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 98r

Postprzez Wojtek » 6 cze 2011, 18:16

krzysiekkk napisał(a):Ostatnio zapaliła mi się kontrolka abs zrobiłem diagnostykę i pokazało mi błędy: 12, 22, 51, 61 ktoś pomoże w interpretacji?


12 – speed sensor – lewy przod
22 – hydraulic modulator selenoid velve – RH front
51 – system relay
61 – ECU

czyli wyglada, ze masz calosc przodu walnieta... za duzo roznych elementow... poszukalbym w okablowaniu...

prosze bardzo :)

EDIT:

krzysiekkk, przepraszam pomylilem sie z odczytem za pierwszym razem...
teraz juz poprawilem... patrz post wyzej :D
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17521 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

PostTen post został usunięty przez Gość 7 gru 2011, 00:18.
Powód: dubel

Postprzez musiek » 24 lip 2011, 11:05

Witam,
panowie wczoraj mialem bardzo dziwną sytuacje, rano wymieniałem tarcze i klocki w swoim xedzie z tyłu. Potem pojechalem do pracy było wszystko ok. Gdy wracałem z pracy i wjeżdzalem na parking po zatrzymaniu zaczeła mi mrugac kontrolka ABS po czym auto zaczeło tracic obroty i zapalila sie kontrolka ręcznego ( wykrzyknik) Zgasiłem auto zeby sprawdzic czy po odpaleniu ponownie bedzie sie swiecic i <dupa> ... nie moge odpalic. Jak przekręcam kluczyk auto jakby stuka a zero kręcenia. Dodam ze przy parkowaniu zahaczyłem lewym kolem o krawęznik i jakby cos stuknęło. Czy ktos sie orientuje o co kaman??? Bo to troche irytujące :/


edit:

Hmm poszperałem troche w necie o tych problemach i znalazlem kilka powodów takiego zachowania. Jednym z nich jest akumulator, który zekomo jest za słaby i przez to wywala błąd. Więc poszedłem miernikiem sprawdzic jak tam mój wygląda. Okazało sie ze na wyłączonym silniku jest 11V, a jak włączylem silnik .. o dziwo!! tylko 10V i spada Więc chyba wina lezy własnie po tej stronie i niestety chyba mi alternator nie ładuje.
Prosiłbym o potwierdzenie mojej teori jesli ktos sie juz spotkał z takim czyms'


pozdrawiam
Obrazek
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2008, 16:09
Posty: 65
Skąd: Kalisz
Auto: Xedos 6 2.0 '99

PostTen post został usunięty przez Gość 24 lip 2011, 12:38.
Powód: prosze edytuj post...

Postprzez Wojtek » 24 lip 2011, 12:36

tak, zgadza sie... masz padniety aku...
jak juz go naladujesz, to sprawdz wszystkie obwody... a zwlaszcza napiecie ladowania...
prawdopodobnie alternator i/lub stabilizator wysiadl...
daj znac o efektach...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17521 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez lukkil » 24 lip 2011, 20:10

a kontrolka od ładowania nie zapaliła Ci się podczas jazdy? powininna się zapalić duecie z wykrzyknikiem :) ewidentnie brak ładowania – alternator do regeneracji lub wymiany – jeśli będziesz naprawiał to wymień sobie od razu łożyska (duże i małe) – wymiary i oznaczenia podawałem kiedyś na forum.
pozdr
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2009, 16:37
Posty: 1066 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Xedos 2.0 V6 1996r

Postprzez kociak » 25 lip 2011, 20:04

Ja proponuje sprawdzić czy alternator daje jakieś napięcie. Najlepiej bezpośrednio na alternatorze.
U mnie był problem z jedna kostką (znajduje się niedaleko złącza diagnostic) Jeden kabelek nie przewodził prądu i przez to paliły się kontrolki wykrzyknika i aku. No i oczywiście nie było ładowania. Zrobiłem kabelek i wszystko jak ręką odjął.
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images45.fotosik.pl/246/0ba8b8712dce9563.jpg[/img][/url]
www.323-klub.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2008, 16:31
Posty: 257
Skąd: Łowicz/Warszawa
Auto: Było 323F BA Z5 94r.
Jest Xedos 6 V6

Postprzez musiek » 25 lip 2011, 21:01

Dokładnie kociak. Poczytałem wczoraj na necie o tym i znalazłem właśnie ze to częsty problem to zachodzenie śniedzią kabli. Po zmierzeniu napięcia i stwierdzeniu ze coś jest nie halo dorwałem się do tej kostki.

Obrazek

Znajduje się ona dokładnie jak na zdjęciu, koło złącza diagnostic jak pisał kociak. Czarno-żółta kostka, żeby ją rozpiąć trzeba podważyć śrubokrętem taki zatrzask umieszczony na jednej ze stron.

Obrazek

Kostka nie nadawała się do naprawy więc pojechałem na auto-złom, dorwałem kostkę z 4 kabelkami z obu stron i postanowiłem zrobić mały przeszczep :P

Obrazek
Obrazek

Po zamontowaniu wszystkiego i sprawdzeniu napięcia na włączonym silniku woltomierz wskazywał 14,6V – autko nie wyświetla juz zadnych błędów no i co najważniejsze nie było to nic poważnego i "drogiego" w naprawie. :)

pozdrawiam
Obrazek
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2008, 16:09
Posty: 65
Skąd: Kalisz
Auto: Xedos 6 2.0 '99

Postprzez Tubi » 26 lip 2011, 13:33

Dzisiaj sprawdzę u mnie tą kostke :D
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez kociak » 26 lip 2011, 19:26

Dobra robota. Sam się trochę namęczyłem zanim doszedłem co jest nie tak.
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images45.fotosik.pl/246/0ba8b8712dce9563.jpg[/img][/url]
www.323-klub.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2008, 16:31
Posty: 257
Skąd: Łowicz/Warszawa
Auto: Było 323F BA Z5 94r.
Jest Xedos 6 V6

Postprzez tommyb » 22 sie 2011, 23:29

Ja mam takie małe ,szybkie pytanko :
-czy do xeda są robione zamienniki czujników abs? ,bo sprawa przedstawia sie nastepujaco :
-Pisałem do Carspeed o jakis zamiennik to w odpowiedzi dostałem ,że niema zamienników a Ori 1800 :(
-na allegro wyczaiłem taki czujnik :
http://allegro.pl/czujnik-abs-mazda-xed ... 61276.html

Pisałem z gościem ,podałem mu Vin i stwierdził że sie nadaje napewno .Teraz mam troche niejasną sprawe
czy zaryzykowac i kupic od niego ,badz szukac uzywanego czujnika ,badz czujnika z zwrotnica -co mi sie najmniej uśmiecha
[color=#FF8040][/color]Dość rdzy ! -następny t-34 :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2008, 14:57
Posty: 159 (0/1)
Skąd: śląsk
Auto: 626 2.0 D RF-7
Xedos Ca 97 1.6 LPG
Premacy Ditd

Postprzez DymeK » 24 sie 2011, 01:50

o kurde drogi ten czujnik ale czy pasuje to nie wiem
Be Quiet And Drive (far away) Sprzedam uszczelki kolektora
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2005, 21:12
Posty: 896 (0/5)
Skąd: Kaczory
Auto: Xedos 6 2.5 V6 KLZE

Postprzez radar88 » 24 sie 2011, 11:57

Ja powiem tak, zapytaj gościa czy w razie gdyby nie pasował możesz go zwrócić.
Wg mnie on powinien pasować bo i kształtem odpowiada. Z tego co mnie wiadomo sporo części pasuje od forda probe więc może warto spróbować.
Jeżeli OEM kosztuje tyle co piszesz to cena tego jest 9x mniejsza a to sporo.

Pozdrawiam
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez tommyb » 24 sie 2011, 13:04

No właśnie ,za kawałek druta ,cewki i plastiku,magnesu to Mazda sie sporo ceni ,ale cóż zaryzykuje i dam znac jaki efekt

Edit:
Wymieniłem czujnik na używany orginał – roboty około 2-3 h (urwała mi sie sruba mocujaca czujnik),
wyszło mnie to 100 zeta+ poszarpane nerwy z demontazem ale wsio działa jak nalezy :D
[color=#FF8040][/color]Dość rdzy ! -następny t-34 :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2008, 14:57
Posty: 159 (0/1)
Skąd: śląsk
Auto: 626 2.0 D RF-7
Xedos Ca 97 1.6 LPG
Premacy Ditd

Postprzez furman » 5 kwi 2012, 09:34

Odgrzeję temat i opiszę swój problem...

Wczoraj wracałem z Wrocławia... W pewnym momencie zaczął mi wariować obrotomierz, po chwili wskazówka położyła się na 0. Chwilę później to samo zrobił prędkościomierz... Jakieś 10km dalej auto zaczęło się dusić, ale na wolnych obrotach chodziło równo. W końcu zgasło. Próba odpalenia zakończona porażką. Akumulator doszczętnie wyssany <płacze> Znaczy się brak ładowania.
Kontrolki od ładowania i wykrzyknik świecą mi się od kiedy kupiłem auto – brak styku na szarej kostce między akumulatorem i skrzynką bezpieczników...

Mam nadzieję, że u mnie to też będzie wina tej drugiej kostki i nie będzie trzeba wyjmować alternatora :)
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2011, 10:38
Posty: 68
Skąd: Wrocław

Postprzez Hazu » 5 kwi 2012, 18:01

U Ciebie jest problem z układem zapłonowym.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez furman » 5 kwi 2012, 20:01

No nie wiem... Sprawdziłem tą kostkę dzisiaj i jest całkowicie zaśniedziała, a jeden pin się rozleciał jak ją rozpiąłem...

Problem z układem zapłonowym byłby przyczyną rozładowania aku?
Na wolnych obrotach silniczek chodził równiutko <co?>
Dodam, że jakiś tydzień temu wylałem tam z 0,5l wody jak uzupełniałem płyn do spryskiwaczy <glupek2>
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2011, 10:38
Posty: 68
Skąd: Wrocław

Postprzez furman » 8 kwi 2012, 21:42

Mazda wróciła do żywych ;) Kostka zastąpiona została konektorkami, każdy z osobna dostał koszulkę termokurczliwą i wszystko razem owinąłem taśmą izolacyjną...
Woda – mam nadzieję – już się tam nie dostanie <spoko>
Kontrolka od ładowania i wykrzyknik zgasły więc szara kostka obok nie była przyczyną ich świecenia jak wcześniej pisałem (tak wyczytałem na forum)
Napięcie na akumulatorze na włączonym silniku: 14.05V

Koszt naprawy:
8 x 0,2zł – konektorki
4zł – koszulki termokurczliwe (chociaż tak na prawdę wykorzystałem może 1/20 z tego co kupiłem ;) )

Pierwotnie chciałem dać kostkę ale uznałem, że lepiej dać konektorki i zabezpieczyć kable przed wodą :)
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2011, 10:38
Posty: 68
Skąd: Wrocław

Postprzez luke9996 » 27 maja 2012, 12:40

Witam
A u mnie jest taki problem, że po włączeniu zapłonu zaświeca się kontrolka akumulatora, ABS, wykrzyknik i czerwona od światła nad wykrzyknikiem... po zapaleniu auta zmierzyłem że ładowanie jest ale te kontrolki co wymieniłem włącznie z akumulatorem świecą i nie gasną. Co może być przyczyną? ładowanie jest i to dobre wszystko działa... przy uruchamianiu zapłonu nie słychać też pompy wspomagania, tak jak by samochód przechodził w stan serwisowy.
luke9996
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6