Stukający przegub

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez warszawin » 7 paź 2005, 09:11

Witajcie. Czy trudno jest wymienić stukający przy skręcaniu lewy zewnętrzny przegub w mojej Xedos 6. Może ktoś posiada jakiś opis tej czynności? Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2005, 15:57
Posty: 31
Auto: Xedos 6 2.0 V6 KF CA '92r LPG
MPV LX 3.0 V6 '04r

Postprzez tomekrvf » 7 paź 2005, 09:21

-odkręcasz nakrętkę przegubu
-podnosisz auto
-zdejmujesz koło
-wyciągasz sworzeń ze zwrotnicy
-wyciskasz przegub z piasty i zbijasz go z półosi(najpierw musisz oczywiście zdjąć opaski osłony przegubu)
– zakładasz nowy przegub wypełniony smarem
Moment dokręcenia nakrętki przegubu to około 250 Nm
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez pawelc » 7 paź 2005, 09:32

warszawin trudno?, raczej nie jak wszystko idzie gładko ale jak trafi Ci sie zapieczony przegub tak miałem raz (poprostu nie chciał wyjść z piasty chyba na klej go ktos włożył)to wymontowanie piasty będzie konieczne i dobry " czujnik" taki z 5 kilogramów i też był problem łożysko oczywiście było od razu do wymiany ,ale zawsze możesz spróbowac "uparte" sztuki aż tak często się nie zdarzaja
Ostatnio edytowano 7 paź 2005, 10:13 przez pawelc, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez es » 7 paź 2005, 09:37

tomekrvf napisał(a):-odkręcasz nakrętkę przegubu


Uzywajac duuuuuzego klucza

-podnosisz auto
-zdejmujesz koło
-wyciągasz sworzeń ze zwrotnicy


Raczej wybijasz. W pracy pomaga poluzowanie srub wahacza (dokreca sie na obciazonym wahaczu), a nawet zdjecie calej piasty z kolumny amortyzatora. Robi sie po prostu wiecej miejsca w polu operacji.

-wyciskasz przegub z piasty i zbijasz go z półosi(najpierw musisz oczywiście zdjąć opaski osłony przegubu)
– zakładasz nowy przegub wypełniony smarem


Przyznam, ze troche sie natrudzilem przy zakladaniu. Pierscien zabezpieczajacy nalezy wcisnac palcami w rowek w polosi o dopiero bardzo delikatnie nasuwac przegub. Koniecznie w pozycji na wprost.

Moment dokręcenia nakrętki przegubu to około 250 Nm


He, he. Na koniec dodalbym: powodzenia. W amatorskich warunkach to troche wredna robota. Wskazana jest pomoc innego stracenca oraz kanal, ktorym w czasie mojej udreki chwilowo nie posiadalem. Ale da sie zrobic, a satysfakcja gwarantowana ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2004, 13:17
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02

Postprzez Marcin L » 7 paź 2005, 09:43

a ja ze swojej strony dodam że jeżeli manszeta nie jest uszkodzona i nie wyszedł smar to nie trzeba się spieszyć bo raczej taki przegub szybko się nie rozleci, mój ojciec zrobil na stukającym przegubie (stuka tylko przy mocnych skretach) paredziesiat tysiecy kilometrow i wciaz jezdzi :)
Pozdrawiam
Marcin
Kto chce – szuka sposobu.

Potrafię wyregulować i naprawić instalacje LPG – sekwencje Stag, KME, Agis, Esgi, Lecho, Versus, Elpigaz itp. – zapraszam do kontaktu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2005, 21:20
Posty: 346
Skąd: Warszawa / Biała Podlaska

Postprzez warszawin » 7 paź 2005, 10:59

Pewnie można jeszcze na tym jeździć ale to stukanie przy skrętach mnie dobija. A czy znacie dobrego producenta takich przegubów.?
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2005, 15:57
Posty: 31
Auto: Xedos 6 2.0 V6 KF CA '92r LPG
MPV LX 3.0 V6 '04r

Postprzez es » 7 paź 2005, 12:06

Sprawdz tu.

http://www.eurodriveshafts.pl/index.php

Jezdze pol roku i wciaz jest na miejscu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2004, 13:17
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02

Postprzez Waclaw_Szubert » 7 paź 2005, 16:58

warszawin napisał(a): A czy znacie dobrego producenta takich przegubów.?

Przede wszystkim polecam http://www.motomax.pl lub http://www.polosie.pl to i tak to samo :) Zobacz rowniez:
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=4535&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=regeneracja półosi">tutaj</a> a przede wszystkim skorzystaj z opcji szukaj: http://forum.mazdaspeed.pl/search.php
pozdrawiam
Wacław Szubert
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 12:33
Posty: 163
Skąd: Rzeszów
Auto: AUDI A6 2.5 TDI QUATRO

Postprzez SHY » 8 paź 2005, 15:51

Jest jeszcze www.przeguby.pl ale jaka jakosc to nie wiem
SHY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2005, 23:16
Posty: 458 (2/2)
Skąd: Gniezno
Auto: Mazda 6 GH 2,2 MZR-CD 163KM

Postprzez warszawin » 8 paź 2005, 16:28

Wiele informacji .... za wszystkie dziękuję. Dobrze mieć oparcie w miłośnikach MADZI.
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2005, 15:57
Posty: 31
Auto: Xedos 6 2.0 V6 KF CA '92r LPG
MPV LX 3.0 V6 '04r

Postprzez SHY » 8 paź 2005, 18:16

Marcin L napisał(a):mój ojciec zrobil na stukającym przegubie (stuka tylko przy mocnych skretach) paredziesiat tysiecy kilometrow i wciaz jezdzi

Ja kupilem samochod ze stukajacym przegubem. Przejechalem juz 27kkm i nie czuje zeby bylo specjalnie gorzej. Jak sie oszczedza na zakretach to powinno byc ok.

Pzdr
SHY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2005, 23:16
Posty: 458 (2/2)
Skąd: Gniezno
Auto: Mazda 6 GH 2,2 MZR-CD 163KM

Postprzez mtaranti » 9 paź 2005, 12:21

zalecam odkręcać śrubę dobrym (mocnym) kluczem przy załozonym kole. a dopiero później dzialać dalej. Zalecam także wyjąć calą półoś poprzez rozebranie przegubu przy skrzyni( tzn zdjąć gume osłonową i wyjąć taki duży pierścionek blokujący z drutu i wtedy wysunie się środek przegubu. zalecam tak gdyż zbić przegub z półosi będzie baaardzooo ciężko. Przyokazji wyczyścisz i nasmarujesz srodkowy. nie przesadzaj ze smarem bo i tak ci go wysadzi.
miłej roboty pozdrawiam!
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2004, 00:15
Posty: 277
Skąd: zamość
Auto: 3 BK 1,6 CITD 119 km
B2500 1997r. 79km
SIGNUM FL 1,9 150km

Postprzez hazell » 10 paź 2005, 10:40

mtaranti napisał(a):zalecam odkręcać śrubę dobrym (mocnym) kluczem przy załozonym kole

Dokładnie i to kluczem 32 z trzpieniem 3/4
mtaranti napisał(a):wyjąć calą półoś poprzez rozebranie przegubu przy skrzyni

Po prostu wyszarpnij półoś ze skrzyni (z wyczuciem) – tylko najpierw spuść olej.
mtaranti napisał(a): zalecam tak gdyż zbić przegub z półosi będzie baaardzooo ciężko

A czasem wręcz niemożliwe... często kończy się cięciem starego.
Ja u siebie wymianę przegubów opanowałem do perfekcji <lol>
Powodzonka.
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6