regularne stuki podczas skrętu kierownica

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez deejay27 » 16 lut 2010, 21:33

Mam pewien problem, narazie objawiacy się następująco:]podczas manewrowania w miejscu słychac u mnie stuki tak jakby przekladni kierowniczej lub np pompy wspomagania,cieżko jest wyrazic słowami jak to stuka ale mozna to sobie wyobrazic w ten sposob ze przekladnia to kolo zebate po ktorego zebach skacze zapadka.Gdy kręce kierownica szybciej stuki rytmicznie przyspieszają gdy wolniej zwalniają i dzieje sie to w calym zakresie skrętu od max w lewo do prawo i na odwrót
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 6 gru 2009, 12:35
Posty: 3100 (13/54)
Skąd: Barlinek
Auto: Mazda Xedos 9 TA Kl 95 r. +LPG
Xedos 9 TA KL 99 r. LPG :)

Postprzez marimart81 » 17 lut 2010, 00:58

może to nie przekładnia tylko łożysko na amortyzatorze
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2008, 00:08
Posty: 220
Skąd: WR
Auto: xedos 6 2.0 V6

Postprzez Zubeck » 17 lut 2010, 02:52

daj komuś pokręcić kierownicą a sam ponasłuchuj skąd dźwięki dobiegają, a dopiero potem pisz a nie na odwrót :>
I love this fuckin black xed
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2009, 17:40
Posty: 285
Skąd: SRC, śląskie
Auto: 2.0 V6 144ps manual- juz nie ma:(

Postprzez deejay27 » 17 lut 2010, 15:55

Problem w tym kolego ze diagnosta na stacji nie potrafił wskazac na 100 % co to moze byc .Po kilku probach z kolami w gorze ,z kolami na dole ze zgaszonym i wlaczonym silnikiem niepewnie wskazał pompe wspomagania,tylko jakos ja nie moge w to uwierzyc i mysle o przekladni choc tu ktos wyzej napisał ze moze łozysko amortyzarora i w to juz bardziej wierze .A tak apropo jaki płyn stosuje sie w xedosie do wspomagania bede wdzieczny za podpowiedz moze zaczne od wymiany plynu:]
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 6 gru 2009, 12:35
Posty: 3100 (13/54)
Skąd: Barlinek
Auto: Mazda Xedos 9 TA Kl 95 r. +LPG
Xedos 9 TA KL 99 r. LPG :)

Postprzez joebo82 » 17 lut 2010, 16:20

Miałem podobne stuki. U mnie okazało się że do wymiany sworzeń i przegób. Co do płynu do wspomagania, osobiście stosuję HIPOL ATF 2D. Jest to niby do automatów ale sprawuje się rewelacyjnie. Koszt ok 17 PLN za 1 Litr.
Nie ważne, że masz benzyne we krwi. Ważne abyś w głowie miał olej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2009, 15:37
Posty: 162
Skąd: Chrzanów
Auto: Saab 9-3 2.0t Vector

Postprzez deejay27 » 17 lut 2010, 17:32

O kurcze Hipol ?:]a to zaskoczenie ,juz myślałem ze jakis japoński wynalazek:]
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 6 gru 2009, 12:35
Posty: 3100 (13/54)
Skąd: Barlinek
Auto: Mazda Xedos 9 TA Kl 95 r. +LPG
Xedos 9 TA KL 99 r. LPG :)

Postprzez Tubi » 17 lut 2010, 22:12

Ja używam Swag M99 90 6162 – mineralny 49zł za butelke płaciłem ale pewnie przepłaciłem ;] Kolor zielony.
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez drak1974 » 23 lut 2010, 23:14

miałem u siebie przy skrecaniu na postoju takie delikatne terkotanie.okazało sie że to górne łożyska.przesmarowałem i hula do dzisiaj
Prawdopodobnie byc może aczkolwiek nie na pewno..
Początkujący
 
Od: 18 sty 2010, 00:08
Posty: 7
Skąd: Zielona Góra
Auto: xedos '92 kf

Postprzez Fedu » 20 mar 2010, 16:51

Mialem tem smam problem, okazalo sie ze to łozysko amortyzatora a prawidłowo nazywa sie chyba gniazdo amortyzatora.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 16:26
Posty: 704 (0/3)
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 6 GY 2.0 141km 03r Kombi
Był:
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 98r

Postprzez jedrzej07 » 20 mar 2010, 18:10

u mnie tez jest podobnie i stawiam tez na lozysko amortyzatora, kolega wyzej pisal ze przesmarowal i spokoj, wiec moje pytanie jest takie co jak i gdzie to przesmarowac??
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2049 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez Zubeck » 20 mar 2010, 19:48

tu masz budowe gniazda – jedno wchodzi w drugie a pomiedzy trzeba posmarować https://ssl.allegro.pl/item964124155_po ... _0_v6.html
I love this fuckin black xed
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2009, 17:40
Posty: 285
Skąd: SRC, śląskie
Auto: 2.0 V6 144ps manual- juz nie ma:(

Postprzez jedrzej07 » 20 mar 2010, 20:18

bez rozbierania sie da? czy trzeba rozkrecic??
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2049 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez Zubeck » 20 mar 2010, 21:40

nie ma lekko..
I love this fuckin black xed
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2009, 17:40
Posty: 285
Skąd: SRC, śląskie
Auto: 2.0 V6 144ps manual- juz nie ma:(

Postprzez _________________________ » 21 mar 2010, 01:29

Zubeck napisał(a):pomiedzy trzeba posmarować

pomiędzy nie trzeba ''posmarować'' tylko właśnie tam znajduje się łożysko, łożysko jest teflonowe, wygląda jak z plastyku, nie smaruje się go, ma pracować na sucho
''Podobasz mi się, nie spie...l tego''
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2009, 10:51
Posty: 62
Skąd: Navan
Auto: Xedos V6

Postprzez jedrzej07 » 21 mar 2010, 21:23

czyli jak jest w koncu bo widze rozbieznosci...
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2049 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez _________________________ » 21 mar 2010, 22:53

Nie wiem jak dodaje się foto, 4 zdjęcie pod tym linkiem -------> http://minkara.carview.co.jp/userid/217 ... g/8973963/ -------> tak wygląda to łożysko, żeby się do niego dostać musisz wyciągnąć cały mcphaerson, a później sprężynę.
''Podobasz mi się, nie spie...l tego''
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2009, 10:51
Posty: 62
Skąd: Navan
Auto: Xedos V6

Postprzez jedrzej07 » 21 mar 2010, 23:18

no rozumiem, juz wiem w ktorym to miejscu. kwestia tylko tego czy to smarowac czy wymieniac... zeby pozbyc sie tych stukow, drak1974 pisal ze przesmarowal i ma spokoj... wiec sie zastanawiam czy to wystarczy a skoro ty mowisz ze tego sie nie smaruje to poprostu sie zakrecilem i nie wiem co teraz z tym zrobic ;)
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2049 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez deejay27 » 22 mar 2010, 12:40

Nie wiem kolego czy się opłaca smarowanie tego łożyska,zależy ile chcesz pojezdzic autem bez tych stukow bo jesli łozysko jest walnięte to nie sądze zeby za długo pojezdziło tylko przesmarowane .Ja u siebie też miałem te stuki wymieniłem łożyska i kierownica luźniej sie obraca i przede wszystkim cisza podczas skręcania na postoju.Koszt obu łożysk to 100 zl a jesli sobie sam to zrobisz to juz wg sie bardziej opłaca bo robocizna tez kosztuje,potem tylko wystarczy sprawdzic i ewentualnie ustawic geometrie bo jednak wyjecie mcphersona jest ingerencją w zawieszenie co moze skutkowac przestawieniem sie kontów.Pozdrawiam...
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 6 gru 2009, 12:35
Posty: 3100 (13/54)
Skąd: Barlinek
Auto: Mazda Xedos 9 TA Kl 95 r. +LPG
Xedos 9 TA KL 99 r. LPG :)

Postprzez jedrzej07 » 22 mar 2010, 14:19

no i takiej odpowiedzi mi bylo trzeba, konretnie i na temat :) dzieki wielkie, po swietech bede musial sie za to wziac
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2049 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez LAJCIK29 » 11 kwi 2010, 10:17

ja też miałem takie stuki podczas skręcania. Podniosłem Madzie do góry i okazało się ,że sprężyna ociera o wewnętrzną stronę kielicha. Nałożyłem smaru między te elementy i stukanie ustało ;). Ale nie wiem czy też nie wymienie tych łożysk, bo przecież bez powodu mcperson nie osiadł, a i kierownica też nie pracuje tak lekko jak powinna. Myślałem że koszt tych łożysk będzie większy, ale cena jaką podał kolega wyżej mnie pocieszyła;))
Było 1-126p 0,6 23KM 81r. 2-Escort 1,3 69KM 81r. 3-Croma 2,0 101KM 89r.
4-Mondeo 2,0-136KM 93r. 5-Xedos6 2,0 144KM 93r.6 Mazda 6 2.0 141KM 2003r.
7 Mercedes CLK 4.3 279KM 2000r.
LAJTOWY
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Górnego Śląska
 
Od: 21 wrz 2009, 10:43
Posty: 2828 (133/56)
Skąd: Śląsk, Dąbrowa górnicza
Auto: Mesiedeś CLK430 – bestyjka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6