Wymiana silnika na wersje 2.0 12V
Strona 1 z 1
w GD dół silnika niewiele się różni więc zamocujesz go bez problemu,
jednak głowice mają inne kolektory więc musiałbyś zmienic je razem z silnikiem
Jak zasilany jest ten silnik gaźnik czy wtrysk?
musisz coś więcej o nim napisać
jednak głowice mają inne kolektory więc musiałbyś zmienic je razem z silnikiem
Jak zasilany jest ten silnik gaźnik czy wtrysk?
musisz coś więcej o nim napisać
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
- Od: 18 lis 2003, 15:56
- Posty: 774
- Skąd: wawa
- Auto: 626GD89 GT 4WS
adam626 nie zawsze jest tak z tymi kolektorami jak piszesz. Moj kolega ma GD 2.2 na gaźniku bo kolektor i gaźnik pochodzi z 1.8 
- Od: 13 sty 2006, 00:37
- Posty: 122
- Skąd: Warszawa
- Auto: GE '96 GT
prawie masz rację
1.8 F8 12 V ma identyczną głowicę (też prawie) jak F2 2.2 12V
jednak silnik osmiozaworowy ma inną a o takiej zamianie mówimy
1.8 F8 12 V ma identyczną głowicę (też prawie) jak F2 2.2 12V
jednak silnik osmiozaworowy ma inną a o takiej zamianie mówimy
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
- Od: 18 lis 2003, 15:56
- Posty: 774
- Skąd: wawa
- Auto: 626GD89 GT 4WS
Piop napisał(a):PAdł mi silnik w mojej mazdzie mam w niej slinik 2.0 8v czy do tej mazdy bedzie pasowac silnik 2.0 12v???
jeżeli oba silniki są na wtrysku to z tego co wiem będzie pasować, te silniki różnią sie tylko głowicą, chyba nawet komputer jest taki sam – ale tego to nie jestem pewien
uszczelka kolektora dolotowego dla głowicy 8 zaworowej jest zupełnie inna
niż do głowicy 12 zaworowej
inny kształt i wielkość otworów inny rozstaw szpilek
pasować na pewno nie będzie
zupełnie nie wiem jak jest z kolektorem wydechu
szukałbym raczej silnika wraz z kolektorami i dopasował osprzet
niż do głowicy 12 zaworowej
inny kształt i wielkość otworów inny rozstaw szpilek
pasować na pewno nie będzie
zupełnie nie wiem jak jest z kolektorem wydechu
szukałbym raczej silnika wraz z kolektorami i dopasował osprzet
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
- Od: 18 lis 2003, 15:56
- Posty: 774
- Skąd: wawa
- Auto: 626GD89 GT 4WS
Witam, moze lekki OT, ale bardzo podobny
Mam pytanie podobne,lecz nieco inne;)
Chodzi o to ze u siebie mam 2.0 8v, ale mam KOMPLETNY silnik 2.0 16V.
Pytanie czy przerzucac caly silnik – jak wyglada skrzynia, polosie i co tam jeszcze jest, czy wystarczyloby przerzucic sama glowice ? Jakie sa mozliwosci ?
Pozdraiwam
Mam pytanie podobne,lecz nieco inne;)
Chodzi o to ze u siebie mam 2.0 8v, ale mam KOMPLETNY silnik 2.0 16V.
Pytanie czy przerzucac caly silnik – jak wyglada skrzynia, polosie i co tam jeszcze jest, czy wystarczyloby przerzucic sama glowice ? Jakie sa mozliwosci ?
Pozdraiwam
- Od: 28 gru 2006, 19:54
- Posty: 796
- Skąd: Kraków
- Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24
z tego co się orientuję to 16 ma inną skrzynię, kolektory, alternator (inne wyprowadzenie przewodu pradowego)
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
- Od: 18 lis 2003, 15:56
- Posty: 774
- Skąd: wawa
- Auto: 626GD89 GT 4WS
nie chcac smiecic i zakladac nowego watku, odswieze nieco stary;)
1) pytanie poki co czysto teoretyczne: mam silnik 2.2i 12V (znaczy sie F2) – jak wyglada sprawa swapa na 2.0 16V lub 2.2 turbo? co sie wiaze z wymiana na ktorys z tych silnikow, tj. co trzeba bedzie rowniez wymienic?
2) jaka jest roznica miedzy 16V a turbo w praktyce? moce maja podobne: 145 i 148km. w takim razie jaka jest roznica w eksploatacji i osiagach tych silnikow?
3) jakie sa mozliwosci podniesienia mocy F2? interesuje mnie wszystko do momentu planowania glowic, szlifow itd. te zabiegi chyba najbardziej uderzaja po kieszeni, myle sie?
1) pytanie poki co czysto teoretyczne: mam silnik 2.2i 12V (znaczy sie F2) – jak wyglada sprawa swapa na 2.0 16V lub 2.2 turbo? co sie wiaze z wymiana na ktorys z tych silnikow, tj. co trzeba bedzie rowniez wymienic?
2) jaka jest roznica miedzy 16V a turbo w praktyce? moce maja podobne: 145 i 148km. w takim razie jaka jest roznica w eksploatacji i osiagach tych silnikow?
3) jakie sa mozliwosci podniesienia mocy F2? interesuje mnie wszystko do momentu planowania glowic, szlifow itd. te zabiegi chyba najbardziej uderzaja po kieszeni, myle sie?
- Od: 12 lip 2009, 18:52
- Posty: 41
- Skąd: krakow/kielce
- Auto: mazda 626 gd coupe 2.2i 12V + stag4
Witam!!!
Zibi626 niestety ale nie da się przeżucić samego silnika 16v w miejsce 8v gdyż jest inna elektronika sterująca silnikiem 16V, jest inny komputer, przepływka, aparat zapłonowy, kolektor wydechowy tak że żeby przeżucić silnik byś musiał przeżucić całą elektronikę wraz z instalacją. Co do skrzyni i przegubów i półosi to zewnętrznie są takie same lecz przy silniku mogą być wzmocnione ale pasująjedna do drugich. Alternator w tych silnikach jest taki sam. jak byś chciał zmienić tylko głowicę to też byś musiał zmienić elektronikę sterującą gdyż większość osprzętu znajduje się w głowicy. A poza tym to blok silnika i korbowody się rużnią między tymi silnikami tak że jak zmieniać to cały silnik.
Zibi626 niestety ale nie da się przeżucić samego silnika 16v w miejsce 8v gdyż jest inna elektronika sterująca silnikiem 16V, jest inny komputer, przepływka, aparat zapłonowy, kolektor wydechowy tak że żeby przeżucić silnik byś musiał przeżucić całą elektronikę wraz z instalacją. Co do skrzyni i przegubów i półosi to zewnętrznie są takie same lecz przy silniku mogą być wzmocnione ale pasująjedna do drugich. Alternator w tych silnikach jest taki sam. jak byś chciał zmienić tylko głowicę to też byś musiał zmienić elektronikę sterującą gdyż większość osprzętu znajduje się w głowicy. A poza tym to blok silnika i korbowody się rużnią między tymi silnikami tak że jak zmieniać to cały silnik.
ciekawostka o różnicy mocy. Pozornie podobna moc w DOHC FE3 i F2T to przepaść (f2t ma dużo większy moment obrotowy i generuje max moc wtedy kiedy FE3 zaczyna dopiero budzić się do życia) Nie wiem jak wygląda to czasowo bo nigdy nie mierzyliśmy, ale seria w F2t zostawia FE3 na 1/4 o długość do półtora długości zależnie od kierowcy i stanu silnika. Po podniesieniu ciśnienia do 0,8 bara różnica rośnie do ponad 2 długości. Poza tym ze względu na łatwość modyfikacji polecam jednak swap na f2t. A mając silnik F2 u siebie masz już ułatwiony swap. zostaje ci elektronika silnik sterowanie, podciśnienia i przeguby z piastami. silnik musi być ze skrzynią, oryginał F2 nie wytrzyma na sobie F2t
zresztą było juz raz czy dwa o tym swapie więc poszukaj w tuningu. A więcej znajdziesz na forum forda probe
zresztą było juz raz czy dwa o tym swapie więc poszukaj w tuningu. A więcej znajdziesz na forum forda probe
no i o to mi chodzilo. czy moglbys dokladnie wypisac po kolei co trzeba wymienic? chcialbym zrobic wstepna kalkulacje tego przedsiewziecia.
ps. wiem, ze bylo na forum.. ale nigdy nie do konca co i jak.. ktos cos planowal, ktos sie przymierzal ale zrezygnowal.. nie moge znalezc konkretnych i pelnych informacji dla tego zabiegu..
ps2. kiedy uzupelnisz fotorelacje?:) "juz nie dlugo" trwa strasznie dlugo:) mam na mysle wygluszenie drzwi
ps. wiem, ze bylo na forum.. ale nigdy nie do konca co i jak.. ktos cos planowal, ktos sie przymierzal ale zrezygnowal.. nie moge znalezc konkretnych i pelnych informacji dla tego zabiegu..
ps2. kiedy uzupelnisz fotorelacje?:) "juz nie dlugo" trwa strasznie dlugo:) mam na mysle wygluszenie drzwi
- Od: 12 lip 2009, 18:52
- Posty: 41
- Skąd: krakow/kielce
- Auto: mazda 626 gd coupe 2.2i 12V + stag4
nie napisze ci krok po kroku bo tego nie robiłem (moja była fabrycznie z tym silnikiem). Dlatego polecam forum Forda Probe (wygoogluj bo nie pamiętam linka)
A lepszym "tłumaczem" będzie kolega Plaster bo jest w trakcie swapa więc powie ci co i jak.
fotorelacje chyba nie zostaną uzupełnione bo po ostatniej awarii sprzętowej straciłem sporo materiału i musi to poczekać na nowe wygłuszenie
A lepszym "tłumaczem" będzie kolega Plaster bo jest w trakcie swapa więc powie ci co i jak.
fotorelacje chyba nie zostaną uzupełnione bo po ostatniej awarii sprzętowej straciłem sporo materiału i musi to poczekać na nowe wygłuszenie
Piop napisał(a):PAdł mi silnik w mojej mazdzie mam w niej slinik 2.0 8v czy do tej mazdy bedzie pasowac silnik 2.0 12v???
Witam czy masz jeszcze pokrywe zaworów silnik 2.0 8zaworowy (pilne).
Edit by MazDarek – Proszę tego typu zapytania kierować na PW. Poza tym, spójrz na datę wysłania postu który cytujesz – 2007 rok.

Profesjonalne lakierowanie
- Od: 23 sty 2010, 20:13
- Posty: 156
- Skąd: Dąbrowa Tarnowska - Wien
- Auto: GC , była BA-GT jest Mondeo 2.5 V6
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6