Kopcenie, ubytki oleju silnikowego itp.

Postprzez Wat » 30 lip 2008, 20:12

Heh moja madzia bierze koło litra na 1k brała tyle się okazało jak ją kupiłem :/ przejechała boroczka już 50k od zakupu i nadal bierze tyle samo :D jej napewno przekręcony przebieg to 170 000km zdecydowałem przestać wymieniać olej a tylko filtry wymieniać co jakieś 15k. Pytanie brzmi Czy wlać olej mineralny ?? Leje 10W40 półsyntetyk więc teoretycznie 15w40 olej gęstrzy powinien zmniejszyc apetyt.Co o tym myślicie?
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2010, 20:41
Posty: 64
Skąd: Skoczów
Auto: Mazda 626 1995r 1.8 DOHC Gaz II gen.

Postprzez Skrzypek_na_dachu » 30 lip 2008, 20:27

Osobiście wątpię aby full minerał widocznie ograniczył aż tak duże ubytki oleju :|
Mechanika (rozrządy, zawieszenia, wymiana przewodów hamulcowych, itp.itd.)
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 11:45
Posty: 201
Skąd: Bilcza/Kielce
Auto: Ave t25

Postprzez Wat » 30 lip 2008, 20:57

Nie mówie całkowicie ale częściowo zmniejszył. Ale nie wiem czy taka zmiana nie zrobi więcej złego niż dobrego przez wlanie oleju o parametrach innych niż zalecane przez producenta.
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2010, 20:41
Posty: 64
Skąd: Skoczów
Auto: Mazda 626 1995r 1.8 DOHC Gaz II gen.

Postprzez Skrzypek_na_dachu » 30 lip 2008, 21:02

malow napisał(a):nie wiem czy taka zmiana nie zrobi więcej złego niż dobrego
no właśnie, ja bym nie lał mineralnego.
Mechanika (rozrządy, zawieszenia, wymiana przewodów hamulcowych, itp.itd.)
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 11:45
Posty: 201
Skąd: Bilcza/Kielce
Auto: Ave t25

Postprzez zipek » 30 lip 2008, 22:57

moim zdaniem tylko zaszkodzi
osobiście przeszedłem z minerała na semi i nie żałuje mimo że zjada 1l/10kkm mam wrażenie że silnikowi jakoś tak lepiej się pracuje :P
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2007, 22:24
Posty: 159

Postprzez r4obo » 5 sie 2008, 02:37

Wymieniałem ostatnio pierścienie w swojej Madzi. Diagnoza: sprężynki pierścieni olejowych straciły swoją sprężystość i pierścienie nie spełniały swojego zadania. Autko brało 1l/1000km. Przebieg prawdziwy 148000km. Aktualnie docieram a zużycie oleju zmniejsza się.
Forumowicz
 
Od: 4 sie 2008, 22:41
Posty: 29
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GW '99 2.0 16v FS

Postprzez arni0000 » 5 sie 2008, 08:15

r4obo napisał(a):Wymieniałem ostatnio pierścienie w swojej Madzi. Diagnoza: sprężynki pierścieni olejowych straciły swoją sprężystość i pierścienie nie spełniały swojego zadania. Autko brało 1l/1000km. Przebieg prawdziwy 148000km. Aktualnie docieram a zużycie oleju zmniejsza się.


Jakie sprężynki pierścieni olejowych. nagar powstający podczas pracy silnika powoduje zapiekanie sie pierścienia i zmniejsza sie jego sprężystość. Miałem podobny przypadek w mitsubishi i mój dziadek stary mechanik który od dawien dawna zajmuje się silnikami powiedział abym zalał go kilkakrotnie naftą bo jeśli nagar nie jest wielki to powinno to pomóc i rzeczywiście po wlaniu ok 100ml nafty do każdego cylindra i powtórzeniu tej operacji przez trzy dni auto praktycznie przestało brać olej.
Posiadam wszystkie części do XEDOSA 6 jeśli czegoś potrzeba proszę o kontakt. Kontakt do kolegi proszę powołać się na forum mazdy tel 793 163 816.
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2007, 12:53
Posty: 130
Skąd: Bełchatów
Auto: XEDOS 6 2.0 V6

Postprzez Wat » 5 sie 2008, 10:33

Jakie koszty naprawy r4obo ?? Pierścienie oryginał?
Arni a tę nafte usuwałeś jakoś potem czy przeciekała do oleu i nalewałeś nową potem? Chodzi mi przed odpaleniem by świec w niej nie ufifrać.I mam rozumieć że trzy dni to się moczyło bez odpalania motora(nonstop)?
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2010, 20:41
Posty: 64
Skąd: Skoczów
Auto: Mazda 626 1995r 1.8 DOHC Gaz II gen.

Postprzez r4obo » 5 sie 2008, 13:36

arni0000 napisał(a):Jakie sprężynki pierścieni olejowych

Kolega nie widział pierścieni olejowych? Nagar swoją drogą, lecz przy moim przebiegu nie był duży i pierścienie jeszcze miały ruch, natomiast problem tkwił w sprężynkach. Stare nie rozpierały pierścieni, ich średnica mniejsza niż pierścieni, nowe natomiast elegancko rozpierały pierścienie. Przed ściśnięciem odległość pomiędzy końcem a początkiem pierścienia około 7 mm.
Jeśli dolałeś 400 ml nafty do 3,2 l oleju to nieźle go rozrzedziłeś, jeśli powtarzałeś to 3 dni to wychodzi 1,2 l nafty na 3,2 oleju. Mam nadzieje że olej po tym zabiegu zmieniłeś...???
Jak arni0000 będzie stał przy swoim z uporem maniaka to zrobie nawet zdjęcia starych.

Malow koszty pierścieni ze zniżkami – coś około 300 PLN. Sprawdzę to się odezwę. Do tego jeszcze uszcz. pod głowicę, pod pokrywę zaworów... + 12 h roboty...
Forumowicz
 
Od: 4 sie 2008, 22:41
Posty: 29
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GW '99 2.0 16v FS

Postprzez arni0000 » 6 sie 2008, 07:33

Sprężynka powoduje tylko lepszy docisk ale często jest tak że nagar jest przyczyną całego problemu. Nafta sama wyparuje z oleju ale można to zrobić przed jego wymianą
Posiadam wszystkie części do XEDOSA 6 jeśli czegoś potrzeba proszę o kontakt. Kontakt do kolegi proszę powołać się na forum mazdy tel 793 163 816.
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2007, 12:53
Posty: 130
Skąd: Bełchatów
Auto: XEDOS 6 2.0 V6

Postprzez r4obo » 6 sie 2008, 09:32

Widzę, że nie bardzo jest o czy dyskutować. Jest demokracja i możesz mówić a tym bardziej pisać co chcesz. Tak się składa, że miałem w ręku i stare pierścienie i nowe. Różnica w sprężynach pierścieni olejowych była kolosalna a to właśnie one odpowiadają za przyleganie pierścienia do cylindra...

Niniejszym pozdrawiam...
Forumowicz
 
Od: 4 sie 2008, 22:41
Posty: 29
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GW '99 2.0 16v FS

Postprzez Wat » 6 sie 2008, 11:07

Heh najlepiej- między młotem a kowadłem heh. R4obo w tym co Arni pisze jest sens w moim wypadku bo ja mam kolo 300k przebiegu. Jesli komuś coś pomogło to nie będe sie z nim kłucił że nie!! Na upartego mogę to zrobić na spuszczonym oleju.A koszt 20 Pnz za nafte brzmi obiecująco nawet w przypadku niepowodzenia.
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2010, 20:41
Posty: 64
Skąd: Skoczów
Auto: Mazda 626 1995r 1.8 DOHC Gaz II gen.

Postprzez domingez » 6 sie 2008, 14:49

r4obo napisał(a):koszty pierścieni ze zniżkami – coś około 300 PLN

Ale chyba nie ori ? Jakiej firmy pierścienie założyłeś ?
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2008, 14:48
Posty: 112
Skąd: łódzkie
Auto: 626 2.0 16v FS 1998 kombi

Postprzez majkes » 7 sie 2008, 18:13

ja wymieniałem pierscienie i uszczelniacze.zapłaciłem 900pln+robota.przejechałem 11tys i ani grama ubytku oleju
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2008, 23:09
Posty: 101 (1/0)
Skąd: Janikowo
Auto: ZWYKŁY XEDOS

Postprzez Bartłomiej » 12 sie 2008, 09:42

Witam. Ja mam nieco inny problem a mianowicie kupiłem madźkę 626 2001 z przebiegiem 162000 tyś. pojeździłem nią do ok 170000 tyś. Oleju nie dolałem nawet grama cały czas było pełno. Wymieniłem rozrząd olej i filtry. Ku mojemu zdziwieniu po 3 tys było min, dolałem do max i nietety na bierząco ubywa. Wycieków pod samochodem nie widzę. W zwioązku z tym mam pytanie, czy jest to zbieg okoliczności że zaczęła brać? a może jest jakiś związek między poczynioną naprawą a zaistniałą sytuacją?
Bartłomiej
 

Postprzez KANAL » 12 sie 2008, 10:27

Moze olej byl bardziej gesty (czyt. ktos wlal np. motodoktor'a) i po wymianie na rzadki wyszly takie klocki. Oby nie.
'Błoto z wozu, koniom lzej' – Polska Kronika Filmowa
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=57848
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2006, 13:36
Posty: 115
Skąd: woj Łodzkie
Auto: Audi A6 C5 1.8T AEB
Audi A4 B5 2.6V6

Postprzez Bartłomiej » 12 sie 2008, 10:33

Właściwie to olej wcześniej był jaśniutki i bardzo żadki tak mi się wydawało. Olej wymieniłem na mobil 10W40 i wydaje mi się że jest gęstszy od poprzednika i dużo ciemniejszy niz tamten z perzd wymiany.
Bartłomiej
 

Postprzez domingez » 17 sie 2008, 16:29

Jaksa napisał(a):Całość ok.2700 zł

Teraz niestety razy 2 :( :(
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2008, 14:48
Posty: 112
Skąd: łódzkie
Auto: 626 2.0 16v FS 1998 kombi

Postprzez Bartek1986 » 17 sie 2008, 18:59

chciałeś chyba powiedzieć.. teraz na szczęście połowe tego <lol>

no i odkopałeś temat strasznie stary..
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 13:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez rusek » 17 sie 2008, 20:16

Do mnie nie przemawia gadka, że auto takiej klasy remontuje się kapitalnie po 110.000 km przebiegu. Jeśli się okaże, że u mnie też silnik jest do remontu, to osobiście wsiądę w samolot i zrzucę kolejną bombkę na Hiroszimę. Oznaczać to będzie jedynie, że Mazda nie potrafi robić silników. Niestety panie Jaksa... Pańskie argumenty są dla mnie kompletnie bezzasadne. Ale wiem, że byłbyś pan bez roboty... Jako, że Mazdę nabyłem za psie pieniądze to po niekorzystnej diagnozie zepchnę grata za grosze do Żyda jakiegoś. Nie mam zamiaru bowiem śmigać czymś, co ma serce z papieru! Kupię sobie 30 letnią SKODĘ 105L, bo żre mniej niż 1L/1000 oleju!
rusek
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6