Kopcenie, ubytki oleju silnikowego itp.
moja gf -ka żre 2 litry oleju na 10000 ,przeglądy robie co 15000 [complex -filtry, olej itp} zapierniczam 100% w city w trasach raz w roku [hehe wakacje} pali mi średnio 10 l lpg na 100km ma 180000km na buziku. czy wszystko jest oki ? bo czytając ten watek o olejach są różne opinie jedni mówią ze nie ma prawa brać ani kropli oleju inni ze litr na 1000 km ..,.,.niekumam bo juz zgłupiałem moze mi ktoś na te pytanie odpowiedziec ? pozdro dla wszyskich....
- Od: 29 cze 2005, 16:39
- Posty: 101
- Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
- Auto: premacy 2.0 ditd 2000r.
Taki motor potrzebuje pomocy. Norma to 1L na 10 tysibadolog napisał(a): litr na 1000 km
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
litr na 1000 km
jak będzie ci tyle brała to uwierz zobaczysz to za sobą po odpaleniu. Mój brał 0.5l/1000km i robił lekką zadymę po odpaleniu. Przyszła zima i zaczął żłopac 1.5l/1000km i stawiac po zapaleniu taką zadymę że 20letni T72 z polskiej armii by się tego nie powstydził

Jaksa napisał(a):Taki motor potrzebuje pomocy. Norma to 1L na 10 tysi
święta prawda.
- Od: 20 lip 2005, 16:56
- Posty: 1241
- Skąd: Polanka Wielka
- Auto: Focus I TDCi
sołtys napisał(a):jak będzie ci tyle brała to uwierz zobaczysz to za sobą po odpaleniu.
Niekoniecznie. Moja GF-ka brała tyle i nie kopciła.
Teraz po remoncie jeszcze nie wiem ile bierze...Zrobiłem ponad 4000 km i nie wziął nic –ani kropelki. Od remontu wskazanie na bagnecie bez zmian.
badolog napisał(a):poomocy tzn? co bo mechanir mówi ze to jakies gumy trza wymienic .oc tmu biega ktos wie?
Przeczytaj cały ten temat, a szczególnie moje wypowiedzi to się wszystkiego dowiesz, bo też przez ten problem przechodziłem z moją GF-ką.
Te gumki to pewnie uszczelniacze na trzonkach zaworu , niech sobie wymienia ( zawsze będa nowe ) ale nie tu jest problem.badolog napisał(a):mechanir mówi ze to jakies gumy trza wymienic
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa napisał(a):ale nie tu jest problem.
dokładnie
wymiana samych uszczelniaczy nic nie da ale jeżeli chcesz to zrobic to mechanior bedzie zrzucał głowicę wiec jaki problem zmienic też pierścienie wystarczy ściągną miskę tłoki do góry i po problemie.
Osobiście tak jak pisałem jeżdziłbym dalej i czekał aż zacznie brac 1l/1000km i poddymiac do tego czasu zdążysz się przygotowac finansowo i mentalnie na ten wydatek.
- Od: 20 lip 2005, 16:56
- Posty: 1241
- Skąd: Polanka Wielka
- Auto: Focus I TDCi
u mnie sprawa wygląda nastepująco wszystkie przeglądy były robione w serwisie lano tam olej 10 w 40 mitland i było wsio oki ale przegląd drogi .pojechałem do sklepu{Japan Cars } i pytam typa jaki olej do mojej GF ki a ten ujek mowi ze shel za 179 zeta no cóz płacze i płace tyle ze to był 5 w 40 czyli żadki i moja mazdunia chleje go litrami .nastepnym razem byłem mądry i pojechałem po olej do serwisu i kupiłem mitlanda za 90 zeta ale ten shel zrobił swoje teraz mazda pozera kazdy olej bo walony debil z JC mi nie powiedział ze trza semi lać i sprzedał mi to co miał najdroższe w sklepie czyli ful syntetic shela i od tamtej pory mam problemy. ciekawe jak będe lał ten smisintetik czy wszystko wróci do normy czy ktos moze mi powiedzieć?? pozdro
- Od: 29 cze 2005, 16:39
- Posty: 101
- Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
- Auto: premacy 2.0 ditd 2000r.
Myslę ze prędzej czy pozniej wymiana pierscieni kazdego dopadnie a w Twoim przypadku trochę przyspieszyłes tą reakcję.... Wszystkie FS/FP/KL/KF/Z5 i t d będa łykac olej – przebieg robi swoje.badolog napisał(a):ciekawe jak będe lał ten smisintetik czy wszystko wróci do normy
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
badolog napisał(a):ciekawe jak będe lał ten smisintetik czy wszystko wróci do normy czy ktos moze mi powiedzieć??
Do normy to wróci jak wymienisz pierścienie. Jak się dowiedziałem u Jarka w moim przypadku nie jest to już taka droga sprawa. 2500 zł już mnie tak nie przeraża jak 3600.
- Od: 26 paź 2004, 10:14
- Posty: 83
- Skąd: Warszawa
- Auto: 626 2.0i 16V GE FS 1995r.
Oczywiscie a jak inaczej ..... Sam sobie mozesz eksperymentować Ja niestety nie ( gwarancja ).... Wogole temat wszystkim jest juz znany i nie będę wypisywał co ,gdzie i za ile , jak ktoś chce dokładne info zawsze moze napisac na priv.sołtys napisał(a):to chyba z kopletnym remontem głowicy
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Bokciu napisał:
i nic nam nie pozostaje jak przesiasc sie na Peugeota 406 lub Mercedesa wtedy popłyniemy.
Xavier napisał:
Taaaak. Popłyniecie ale głównie finansowo – zawieszenie (zwłaszcza tył) do roboty średnio co 10 tyś. w 406.
Zapewniam Cię że w 406 trzeszczy tak samo jeśli nie gorzej!
No i popłynąłeś finansowo.Tym razem nie na zawieszeniu a na silniku
To taka mala dygresja
i nic nam nie pozostaje jak przesiasc sie na Peugeota 406 lub Mercedesa wtedy popłyniemy.
Xavier napisał:
Taaaak. Popłyniecie ale głównie finansowo – zawieszenie (zwłaszcza tył) do roboty średnio co 10 tyś. w 406.
Zapewniam Cię że w 406 trzeszczy tak samo jeśli nie gorzej!
No i popłynąłeś finansowo.Tym razem nie na zawieszeniu a na silniku
To taka mala dygresja
Ahura Mazda – dobry bóg
Nie obraź się, ale nie widzę sensu wskrzeszania tematu sprzed trzech i pół miesiąca nic nie wnoszącym postem. Na dodatek aby było śmieszniej – przytaczasz cytat, który padł w całkiem innym wątku:Bokciu napisał(a):No i popłynąłeś finansowo.Tym razem nie na zawieszeniu a na silniku


Osiem i pół miesiąca temu!
Jeszcze – raz bez urazy, ale nie ma sensu wracać do tematu postem nic nie wnoszącym na dodatek cytatem wyrwanym z kontekstu z innego topiku.
Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Przeciez tu nie chodzi o wątek tylko a sam fakt dokładania pieniedzy do samochodu i niekoniecznie Mazdy.Chce tylko zobrazować koledze,ze nie ma tak do konca racji z tym "popłynięciem finansowym" co do innych marek.
Bo tak jak do Peugeota wkładał w zawieszenie tak dla odmiany do Mazdy w silnik.
Najprosciej rzecz biorąc dokładamy do kazdego samochodu.Do jednego wiecej do innego troche mniej....
Wiec zwiazek miedzy tymi postami jest wlasnie taki.
Bez sensu chyba bylo tworzyc nowy temat ktory i tak by umarł smiercia naturalna,a musialem to napisać
Pozdro.
Bo tak jak do Peugeota wkładał w zawieszenie tak dla odmiany do Mazdy w silnik.
Najprosciej rzecz biorąc dokładamy do kazdego samochodu.Do jednego wiecej do innego troche mniej....
Wiec zwiazek miedzy tymi postami jest wlasnie taki.
Bez sensu chyba bylo tworzyc nowy temat ktory i tak by umarł smiercia naturalna,a musialem to napisać
Pozdro.
Ahura Mazda – dobry bóg
mazda to chyba dominująca marka jeśli chodzi o temat spalania oleju..., ostatnio zmieniłem silnik w swoim xedosie v6 i kosztowało to kupę kasy, i wydaje się wszystko być ok., ale pewności jeszcze nie mam, przejechałem zaledwie 250 km, faktem jest, że rano nie dymi w ogóle, silnik chodzi równo i cichutko,
nawet bezpośrednio po włożeniu silnika i po pierwszym odpaleniu nie puściła żadnego dymu i hydraulika odpowietrzyła się w kilka sekund (zalałem olej: texaco 10w 40) jednak po lekturze tych wszystkich postów na na temat „brania oleju” tracę szacunek do tej marki i nie wiem kiedy tj. po przejechaniu ilu kilometrów będę w stanie miarodajnie odpowiedzieć sobie na pytanie czy żre olej czy nie
w poprzednim silniku sytuacja zrobiła się patologiczna 3litry na 1 000 km, jednak poza tym silnik był w miarę ok.
nawet bezpośrednio po włożeniu silnika i po pierwszym odpaleniu nie puściła żadnego dymu i hydraulika odpowietrzyła się w kilka sekund (zalałem olej: texaco 10w 40) jednak po lekturze tych wszystkich postów na na temat „brania oleju” tracę szacunek do tej marki i nie wiem kiedy tj. po przejechaniu ilu kilometrów będę w stanie miarodajnie odpowiedzieć sobie na pytanie czy żre olej czy nie
w poprzednim silniku sytuacja zrobiła się patologiczna 3litry na 1 000 km, jednak poza tym silnik był w miarę ok.
- Od: 13 sty 2006, 12:36
- Posty: 204
- Auto: xedos 6 V6
[quote="bazakbal"] tracę szacunek do tej marki [/quote
No właśnie....
Jezdzielem siedem lat 323 z 91 roku i nie mialem problemow z kopceniem,dymieniem i spalaniem oleju.
Chociaz musze przyznac ,ze juz pod koniec przygody z tym autem faktycznie troche zaczal "brac".Teraz jezdzi dalej ojciec i nie narzeka.Niekiedy doleje i wszystko gra.
kupilem moja wymarzona 626 i sie zalamalem stanem silnika.Tak jak w przypadku Twojego Xeda ogolnie jest Ok czyli ma moc i jezdi naprawde fajnie ale coz z tego jak olej chleje litrami,rano kopci jak lokomotywa.
Kupujac go byl cieply wiec nie bylem tego w stanie stwierdzic.Dopiero wyszlo wszystko w praniu.
No i tez Mazda wiele stracila w moich oczach.
No właśnie....
Jezdzielem siedem lat 323 z 91 roku i nie mialem problemow z kopceniem,dymieniem i spalaniem oleju.
Chociaz musze przyznac ,ze juz pod koniec przygody z tym autem faktycznie troche zaczal "brac".Teraz jezdzi dalej ojciec i nie narzeka.Niekiedy doleje i wszystko gra.
kupilem moja wymarzona 626 i sie zalamalem stanem silnika.Tak jak w przypadku Twojego Xeda ogolnie jest Ok czyli ma moc i jezdi naprawde fajnie ale coz z tego jak olej chleje litrami,rano kopci jak lokomotywa.
Kupujac go byl cieply wiec nie bylem tego w stanie stwierdzic.Dopiero wyszlo wszystko w praniu.
No i tez Mazda wiele stracila w moich oczach.
Ahura Mazda – dobry bóg
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6