Kopcenie, ubytki oleju silnikowego itp.

Postprzez Smirnoff » 23 sty 2005, 13:23

simba501 napisał(a):to chyba zmienię swoje zdanie o MAZDACH.Mam hyundaja ma przekechane 387 bez żadnych remontów {mam go od nowosci} i nic poprostu nic się nie dzieje przykro mi ale powoli zaczynam zmieniać zdanie na temat mazd. pozdrawiam JANUSZ


No cóż, eksploataując mazdę od nowości przy rozsądnej eksploatacji zrobiłbyś dużo więcej. Mam znajomka, który ma od nowości 626GE 2.0 i teraz ma już ponad 550.000km bez remontu silnika, który notabene bierze z 0.5l oliwy na 10.000km :) Sam miałem 626GE 1.8, która (obecnie w rękach kuzyna) ma już przejechane ponad 330.000km (od początku na LPG) i silnik jest igła, a oliwy też łyka ok 0.5l /10.000km, więc nie ma co dramatyzować. Poprostu trzeba kupić auto w dobrym stanie, serwisowane, z przebiegiem rzeczywistym powiedzmy 200.000km (a nie 500.000 kręcone na 150.000 <jelen> hahaha ) i wtedy mozna coś miarodajnie oceniać. Jak się natomiast kupi auto zakatowane, to nie ma co narzekać, że mazda zła, tylko że kupiło się szrota (jakich większość na rynku.) Ot i cała filozofia.

A co do robienia silnika na pierścieniach zamiennikach – proponowałbym darować sobie taką operację, bo to tylko wyrzucenie kasy w błoto. Jak nie wierzysz – popytaj ludzi, którzy popełnili taki błąd i do dzisiaj sobie w brode plują.

Pozdrawiam
SM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez rrrradek » 24 sty 2005, 11:28

Janek ja mam przejechane 127 tyś i też mi żłopie olej. Myślę, że jakiś litr na 3 tyś. na razie diagnozuję. moj kumpel jest rzeczoznawcą PZM i ma uprawnienia międzynarodowe i mówi, że on by się martwił jakby mu chlał 1 litr na 1000 a jak zapytał w serwisie citroena, opla i innych to podają, że norma dopuszczalna to do 1 litra na 2000!!! przy nowym samochodzie!!! oczywiście nie musi tak być ale jest to dopuszczalne. Wyśmiałem go ale on nie kazał mi wierzyć i powiedział, że normalnemu obywatelowi nikt tego nie powie bo nikt by tych samochodów nie kupił ale on jako rzeczoznawca ma układy w salonach i mówią mu prawde. Każdy samochód pali!!! bo musi!!! tylko jeden mniej drugi więcej!!! Twój samochód ma prawie 12 lat więc nie jest nowy. dziwisz się, że pali ole? nie wierzę w słowa tych co to mówią: zmieniłem olej i tyle ile wlałem tyle wylałem :))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2004, 10:14
Posty: 83
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2.0i 16V GE FS 1995r.

Postprzez GofNet » 24 sty 2005, 19:45

Ci, co w serwisach ASO mówią, że nowe samochody biorą 1L na 2.000km, mogą mieć racię, bo nowe samochody w czasie docierania zużywają więcej oleju, niż auta dotarte. Jeśli jednak dobrze dotarte auto bierze 1L na 2.000km, to raczej należy powoli zacząć zbierać kasę na remont silnika.
Więcej informacji o zużyciu oleju i przebiegach znajdziecie tutaj:
Jaki Olej POMOCY!!! 15W40 Można mieszać?

Pozdrawiam.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez robertwrc4x4 » 24 sty 2005, 22:14

sprawdz cisnienie w cylindrach pozdrawiam robert
MAZDA 626 CRONOS 2,5V6
Początkujący
 
Od: 22 gru 2004, 17:40
Posty: 22
Skąd: Oława
Auto: mazda 626 2.5V6 cronos

Postprzez Jaksa » 24 sty 2005, 22:48

robertwrc4x4 napisał(a):sprawdz cisnienie w cylindrach
Cisnienie będzie ok , przyczyna jest w pierscieniach olejowych.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez GofNet » 25 sty 2005, 18:50

A pewnie, że w pierścieniach olejowych <faja>
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez SideInfo » 3 lip 2005, 10:07

Czesc!!

Mam problem, poniewaz moja Madzia bierze zbyt duzo oleju. Pobór wynosi ok. 0.5l/1000km. Co może być przyczyną. Dodam, ze na zewnątrz silnika nie widać ubytków.
Ostatnio edytowano 4 lip 2005, 15:33 przez SideInfo, łącznie edytowano 1 raz
Ideas, Demos, Experiments...
Początkujący
 
Od: 26 kwi 2005, 23:42
Posty: 12
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 626, 1.8 16V, 1994 rok

Postprzez Smirnoff » 3 lip 2005, 14:46

Dymi? Chyba skończyły Ci się pierścienie olejowe :(
Pozdr
SM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez JACU626 » 3 lip 2005, 22:23

Lub uszczelniacze zaworowe :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2004, 18:03
Posty: 555
Skąd: NIENAMIERZALNE TSA I RTA

Postprzez Xavier » 4 lip 2005, 10:11

Widzę że koledzy prezentują "angielskie" poczucie humoru. Miło, ale jeszcze fajniej by było jak by ktoś podpowiedział jak szybko i przy minimum kosztów zdiagnozować co właściwie jest przyczyną brania oleju. ;)
Sam tym tematem jestem też zainteresowany. Wymieniałem niedawno rozrząd i do wymiany było wszystko OK. z olejem. Po wymianie się wściekł! :|
Bierze mi 0,5 litra na 1000 km. Ma przejechane 170 tyś. i jeżdżę na mineralnym. Świece mają czarny nalot (wcześniej nie miały) i rura wydechowa też czarna. Czy może być to wina źle założonej uszczelki pod pokrywą zaworów? Proszę, podpowiedzcie bo nie chcę przejechać się po mechaniku nim nie będę pewien, że to jego wina. <klotnia>
Pomóżcie, proszę!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2005, 17:03
Posty: 535 (0/1)
Skąd: Lodz

Postprzez tomekrvf » 4 lip 2005, 10:23

Xavier napisał(a):Czy może być to wina źle założonej uszczelki pod pokrywą zaworów?

Juz dales sobie odpowiedz w pierwszym poscie-
SideInfo napisał(a):Dodam, ze na zewnątrz silnika nie widać ubytków.

Poza tym brakuje szczególów typu kiedy dymi czy przy rozruchu, czy przy mocnym przyspieszaniu itd itp Napisz wszystko co zaobserwujesz
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Xavier » 4 lip 2005, 10:27

tomekrvf napisał(a):
Xavier napisał(a):Czy może być to wina źle założonej uszczelki pod pokrywą zaworów?

Juz dales sobie odpowiedz w pierwszym poscie-

W jakim "pierwszym poscie" ?
-Rozumiem że uszczelka może być przyczyną?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2005, 17:03
Posty: 535 (0/1)
Skąd: Lodz

Postprzez tomekrvf » 4 lip 2005, 10:47

Xavier wybacz jestem troche zaspany dzisiaj i autorem tematu jest SideInfo
A ubytki oleju moga byc spowodowane uszczelka i to sie nazywa wyciek oleju hi hi:D
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez SideInfo » 4 lip 2005, 15:37

Hym... niestety przy rozruchu nie dymi... rowniez przy duzym przyspieszeniu nie kopci... temat jest dosc dziwny, bo wczesniej wlasnie jak mialem jakies auto i "bralo" olej, to zazwyczaj byly wyrazne tego symptomy (typu dymienie)... a teraz nic... porazka.. co robic???

ile wyniesie koszt wymiany pierscieni olejowych oraz uszczelniaczy zaworowów??

SM, podobno u Ciebie mozna nabyc czesci, zgadza sie??
Ideas, Demos, Experiments...
Początkujący
 
Od: 26 kwi 2005, 23:42
Posty: 12
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 626, 1.8 16V, 1994 rok

Postprzez Xavier » 4 lip 2005, 16:55

tomekrvf napisał(a):Xavier wybacz jestem troche zaspany dzisiaj i autorem tematu jest SideInfo
A ubytki oleju moga byc spowodowane uszczelka i to sie nazywa wyciek oleju hi hi:D

No może i tak ale coś mi się widzi, że miał bym zapaćkany silnik i kapało by pod samochód, a tak nie jest...Wymiana rozrządu mogła się zbiegnąć w czasie z czymś innym. Poradźcie! <jelen>

SideInfo napisał(a):Hym... niestety przy rozruchu nie dymi... rowniez przy duzym przyspieszeniu nie kopci... temat jest dosc dziwny, bo wczesniej wlasnie jak mialem jakies auto i "bralo" olej, to zazwyczaj byly wyrazne tego symptomy (typu dymienie)... a teraz nic... porazka.. co robic???

ile wyniesie koszt wymiany pierscieni olejowych oraz uszczelniaczy zaworowów??

SM, podobno u Ciebie mozna nabyc czesci, zgadza sie??

Chyba jedziemy na tym samym wózku, mnie też nie dymi. Co do kosztów to słyszałem że coś ok. 3.000 zł. w mojej GF :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2005, 17:03
Posty: 535 (0/1)
Skąd: Lodz

Postprzez Jaksa » 4 lip 2005, 18:47

Xavier napisał(a):Co do kosztów to słyszałem że coś ok. 3.000 zł. w mojej GF
Na oryginałach .
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Smirnoff » 4 lip 2005, 19:43

SideInfo – jesli nie dymi, nie kopci a łyka mimo wszystko olej, to ja bym proponował podjechać na analizę spalin – jesli diagnosta będzie się znał na tym co robi, to po składzie spalin powie Ci, czy silnik bierze – czyli pali – olej, czy w spalinach nie widać aby palił olej. Być może gdzieś ten olej spierdziela jakimś uszczelniaczem ??

A co do częsci – tak, mozna u mnie nabyć części także silnikowe. Jak będziesz konkretnie przekonany, ze pierscienie masz dead, to wtedy daj znać i coś pomyslimy.

Pozdrawiam
Smirnoff
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez Achemenid » 4 lip 2005, 23:04

diagnosta będzie się znał na tym co robi, to po składzie spalin powie Ci, czy silnik bierze – czyli pali – olej, czy w spalinach nie widać aby palił olej[/quote]

jezeli TAK [b]to co jest do wymiany ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2004, 15:39
Posty: 354
Skąd: Wieden/Zamosc
Auto: Mazda 626GW FS 2.0L 98.

Postprzez Jaksa » 4 lip 2005, 23:53

Achemenid napisał(a):to co jest do wymiany
Jezeli nikt jeszcze nie ingerował to napewno do wymiany są :

1. Pierscienie tłokowe FSY2-11-SC0A 1082 zł.
2. Panewki korbowodowe FSY2-11-SE0 422 zł
3. Uszczelniacze zaworowe KL02-10-155 35 zł szt x8 = 280 zł.
4 Uszczelniacze zaworowe KL01-10-155 35 zł szt x8 = 280 zł
5 Uszczelka głowicy FSH9-10-271 190 zł.
6 Uszczelka pokrywy zaworow FSD7-10-235 70 zł.

+ olej ,filtr ew. płyn chłodniczy

Jak na takich materiałach kolega zrobi silnik oleju na 1000% nie będzie łykać ( Ja tak zrobiłem u siebie i od zmiany do zmiany nie łyka nic. )

w/w materiały są oczywiscie do 626 GF FS.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Xavier » 5 lip 2005, 08:29

Dzięki Jaksa...fajnie, tylko skąd żyrantów na to brać? :]
A tak serio to zastanawia mnie jedno, skoro teaoria mówi: "Japończyki się nie psują – a Mazdy w szczególności" – to czemu u Ciebie i u mnie po 170 tyś. silnik wymaga prawie kapitalnego remontu (tak jak w moim starym Polonezie)? Auta z 1998r???
Co mogło być przyczyną? Bo że oba silniki są porównywalnej jakości to jakoś nie chce mi się wierzyć... :|
Po drugie. Skoro "pali olej" to chyba powinien kopcić? Gdzieś efekt tego spalania powinien być widoczny. Czy niekoniecznie? Do tego, by było śmieszniej wcześniej miałem czarny nalot na świecach (czyściłem 2-3 razy) , a teraz przejechałem 1,5 tyś. km i go nie mam...nic z tego nie kumam. Samo się poprawiło? :|
Po trzecie. Czy znasz może ceny zamienników podanych przez ciebie części? Bo "oryginały" mają ceny raczej zaporowe. Nikt inny tego nie robi?
I ostatnie pytanko: czym grozi jazda z "silnikiem biorącym olej" , skoro nie kapie i nie kopci- oprócz wydatku na olej (małego w stosunku do kosztów naprawy)? Podpowiedz, proszę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2005, 17:03
Posty: 535 (0/1)
Skąd: Lodz

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6