Kopcenie, ubytki oleju silnikowego itp.

Postprzez Bokciu » 15 lis 2004, 00:38

Martin74 – dzieki za odpowiedz.Co do remontu na Ori jestem juz przekonany a i oczywiscie bedzie robiony u Jaksy ,to jest pewne(nawet bylem u niego w tej sprawie).
Teraz poprostu zbieram kase na te robote bo tania impreza to to nie jest...
Tak na marginesie,mam znajomego ktory ma 1.8 ale te 90 KM z 95 roku.Przebieg 200 tys. nie bierze oleju ,facet jezdzi od wymiany do wymiany bez dolewek.Ciekawe....
Pozdr.
Ahura Mazda – dobry bóg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2004, 22:23
Posty: 284 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: Galant EA 2.4 Tiptronic '99

Postprzez Piotrek » 15 lis 2004, 01:23

Ja mam ponad 170 kkm (przebieg oryginalny – daje glowe ;) ) i narazie nie bierze oleju. Oby tak zostalo. Do silniczka zalewam polsyntetyk 10w40 nie wiem jakiej firmy, bo mam opakowanie z logo mazdy. Olej wymieniony i kupiony w niemieckim serwisie. Od nowosci jezdzil na syntetyku, potem motor dostal polsyntetyk i tak jest do dzisiaj. Od nowosci na tym samym oleju (zmiana tylko z pelnego na polsyntetyk). Tylko 7kkm przejezdzilem na castrolu zalanym w Polsce, ale wrocilem do oleju z serwisu niemieckiego (poprostu mam do niego dostep :P ) Miedzy wymianami nie ubywa wogole oleju, a przy wymianie splywa jasny, nieprzepalony olej. Oby tak dalej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2004, 21:00
Posty: 959
Skąd: Poznań
Auto: 626 GE / 626 GF / PF 125p '75

Postprzez Gość » 16 sty 2005, 12:39

Witam

3 miesiące temu sprowadzilłem 626 GF 2.0 115 ps rocznik 97 z Niemiec.
Auto miało przejechane 125 tys kiedy dostałem je w swoje ręce,
od tego czasu zrobiłem 5 tys km.
Niedawno dolalem oleju i mniej wiecej po 1,8 tys auto łyknelo calosc i znow jest pustka.
Samochod kupiłem od znajomych mojej rodziny z Essen, na oko
jest w fenomenalnym stanie; brak oznak zuzycia, nie bite,
tapicerka i kierownica pedały wskazuja na to ze przebieg jest 100% ok.
Silnik na pierwszy rzut oka bez jakichkowliek oznak wyciekow(czysty) itp.pracuje swietnie
,jest cichy zrywny.

Wlalem dwa razy Shell Helix, jego zuzycie przeraza, conajmniej tak jakby
auto przelcialo do ksiezyca i z powrotem.Zanim wybiore sie do warsztatu
prosilbym o kilka uwag; co pownienienem sprawdzic i w jakiej kolejnosci.

z gory dzieki.
Gość
 

Postprzez Redoo » 16 sty 2005, 15:19

Lester na temat oleju było juz na forum przeczytaj tesz o mechanikach! http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... c&start=15

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=5866
tutaj maszt troszke o oleju!! i zapewne jeszcze cos znajdziesz.

ja powiem tam moze brac olej przes uszczelniacze w głowicy lub pierscienie ewentualnie mozesz zmienic olej na gęstszczy ale nie polecam!!to wszystko co mi do głowy przychodzi niech sie inni wypowiedza!!
Pozdro!
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez Jaksa » 16 sty 2005, 17:06

Lester napisał(a):Wlalem dwa razy Shell Helix, jego zuzycie przeraza,
No to raz jeszcze o silnikach FS..... Słuchaj jak widzisz w awatarze też mam GF 2,0 115 PS i po 110 tysiącach wymieniałem :

1. Pierscienie tłokowe ( olejowe były ale robiły na sztukę, dodam ze jak robisz auto do jazdy to kup tylko oryginalne w sieci mazdy bo wszystkie zamienniki w cenie 200-300 zl starczają tylko na 10-15 tysięcy km. )
2. Głowica ( uszczelniacze + szlif zaworow + dotarcie gniazd + planowanie)

Oczywiscie nie wymieniam tu wszystkich materiałów ktore potrzebne sa do zmontowania silnika. Zasada jest prosta...Zawsze góra z dołem w przeciwnym wypadku będziesz ćwiczył tę operację kilka razy ( doświadczyłem to na własnej skorze ) W tej chwili wymieniam tylko olej a nie dolewam tak jak przed naprawą. Jak będziesz miał pytania jestem do usług.....Telefony tez działają ;)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Redoo » 16 sty 2005, 17:25

Jaksa napisał(a):Oczywiscie nie wymieniam tu wszystkich materiałów ktore potrzebne sa do zmontowania silnika. Zasada jest prosta...Zawsze góra z dołem w przeciwnym wypadku będziesz ćwiczył tę operację kilka razy

:) dokładnie sam to przerabiałem!!
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez Bokciu » 16 sty 2005, 20:40

Ja mam dokladnie to samo jak bys poczytal posty to sie wiele dowiesz.
Z tym ,ze ja mam troche wiecej przejechane bo niespelna 180 tys.
Tez czeka mnie robota dokladnie taka jak Ci napisal Jaksa.Problem w tym ,ze te cholerne pierscienie kosztuja ok. 800 zl a gdzie reszta...
Wiec narazie leje olej i jezdze.Oczywiscie wkurza mnie to niemilosiernie a najgorsze z tego jest poranne kopcenie na niebiesko.Teraz jak sie zrobilo zimno to jest nawet niezle bo prawie wogole nie dymi ale jak sie zrobi troche cieplej to rano wstyd z przed domu odjezdzac :)
Pozdro.
Ahura Mazda – dobry bóg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2004, 22:23
Posty: 284 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: Galant EA 2.4 Tiptronic '99

Postprzez Jaksa » 16 sty 2005, 20:57

Redoo napisał(a):dokładnie sam to przerabiałem!!
No proszę...
Bokciu napisał(a):Problem w tym ,ze te cholerne pierscienie kosztuja ok. 800 zl a gdzie reszta...
Całość ok.2700 zł
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez hazell » 17 sty 2005, 10:55

Jaksa napisał(a):też mam GF 2,0 115 PS i po 110 tysiącach wymieniałem :

Czegos nie rozumiem... czy zrobiłeś to po 110kkm swojego użytkowania czy 110kkm od nowości auta? Bo trochę nie mogę uwierzyć, że w takim aucie po 110kkm silnik kwalifikował się do remontu...
Jeszcze jedno. Czy Twój silnik to FS taki jak np. u mnie? Na spocie słyszałem jak pracuje i... nic nie słyszałem... totalna cisza. Czy po remoncie za 2.7 np. w moim silniku też taka cisza by nastała?
Pozdrawiam
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Postprzez Jaksa » 17 sty 2005, 19:49

hazell napisał(a):Czegos nie rozumiem... czy zrobiłeś to po 110kkm swojego użytkowania czy 110kkm od nowości auta?
Po 110 tysiącach od nowosci ( mam ksiazkę serwisową od Helmuta więc przebueg jest udokumentowany )
hazell napisał(a): Czy Twój silnik to FS taki jak np. u mnie
Tak ale w GF zmienili trochę głowicę ( nie ma juz popychaczy hydraulicznych i aparatu zapłonowego są cewki i płytki zaworowe )
hazell napisał(a):Na spocie słyszałem jak pracuje i... nic nie słyszałem... totalna cisza.
Bez przesady ,uważam ze GE ciszej pracuje :P ( moze u Ciebie klepia popychacze ? )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez hazell » 18 sty 2005, 09:59

Jaksa napisał(a): ( moze u Ciebie klepia popychacze ? )

2 klepią na bank, nie wiem ile jeszcze. Poza tym piszczy mi pasek od pompy wspomagania co w połączeniu z popychaczami daje efekt żałosny... Ciekawe jakby to było gdyby pasek i te 2 (albo więcej) popychacze ucichły...
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Postprzez Redoo » 18 sty 2005, 11:35

hazell kuzwa to pasek przeciez mozna naciagnac nie??
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez hazell » 18 sty 2005, 12:00

Pasek jest naciągnięty jak należy. Trzeba go po prostu wymienić.
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Postprzez Redoo » 18 sty 2005, 13:16

no to na co czekasz nie olewaj tego bo mi sie kiedys zerwał i przegazałem motor a puzniej go szlak trafił wymiana paska to jest 20min a pasek kosztuje 20zł :)
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez Jaksa » 18 sty 2005, 18:13

Redoo napisał(a):pasek kosztuje 20zł
Chyba JC ktorego trzeba raz w tygodniu podciągać :P <lol>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez simba501 » 18 sty 2005, 22:28

Kopci rano przy zapalaniu ...help.Jestem przerażony i niewiem co robić , dym jest niebieski i wyrażnie czuć olej proszę o pomoc niewiem co jest grane bo wcześniej tego nie zauważyłem może być tezx na gg z góry dziękuję i pozdrawiam JANUSZ
simba ...Kochać auta to nie wszystko trzeba je jeszcze zrozumieć...
Początkujący
 
Od: 7 lis 2004, 23:09
Posty: 22
Skąd: czestochowa
Auto: mazda 626 ge 1993 2.0 kat

Postprzez navroth » 18 sty 2005, 22:32

Niedobrze, szykuj worek pieniędzy :(

Pierscienie zgarniające olej masz do <dupa>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2004, 19:47
Posty: 529
Skąd: Łorsoł, Och o Ta
Auto: Merida Cross 5300

Postprzez Jaksa » 18 sty 2005, 22:39

navroth napisał(a):Niedobrze, szykuj worek pieniędzy
Ja juz się poddaje , znowu mam pisac co i jak? <lol> <lol> Moze warto zrobic jakis dzial usterek i tam opisac wszystko jak opisal GSTR o spręzarce....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez b2 » 18 sty 2005, 23:05

jest coś takiego jak "szukaj" <killer>

to może znajdziesz, choćby to http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... light=dymi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2004, 17:33
Posty: 1100 (1/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 08 GH 2.5 Dynamic Sport

Postprzez JACU626 » 18 sty 2005, 23:22

Hmm a ja bym napisał – WYMIEŃ USZCZELNIACZE ZAWOROWE – mogą być po 4 zł z JC :D – i dymu nie będzie ale użysz szukaj bo temat juz nie raz był wałkowany.
Navroth ie worek tylko grosik to benzyna nie diesel i tam wszystko ciut tańsze <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2004, 18:03
Posty: 555
Skąd: NIENAMIERZALNE TSA I RTA

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6

cron