Cieknie paliwo przez wtryskiwacze – GD
Strona 1 z 1
Witam! Mam problem taki iż ostatnio zauwazylem grubo podniesione zuzycie paliwa, cieknace paliwo spod silnika... Po przyjrzeniu sie okazalo sie ze spod drugiego od prawej strony wtryskiwacza ucieka paliwo i leje sie prawie ciurkiem na ziemie. Czy orientujecie sie moze jaka moze byc przyczyna- CZY źle podlaczony przewod ten powietrzny przy kolektorze do wtryskiwacza do idzie moze takie cos wywolywac? Poniewaz ostatnio czyscilem wszystko co zwiazane z wtryskiem benzyny i wg schematów (swoich) poskrecalem lecz moglem sie pomylil. Czy padla poprostu uszczelka?? Czy mozna ja posmarowac silikonem ktory ponoc zastepuje uszczelki (niebieski). Powiem tez ze ten plastik co oslania igliczke od wtrysku byl pekniety...ale samochod jezdzi normalnie i na osiagach nie stracil. Mam do wymiany wtryskiwacz jaklby co. Prosze o jakiekolwiek komentarze, moze mnie Panowie Koledzy naprowadzicie na trop:–)
- Od: 1 lis 2006, 22:07
- Posty: 34
- Skąd: Brzeg
- Auto: Mazda 626 2.0i GD 1989 95 KM
Zacznij od tego ze skoro masz na wymiane wtryskiwacz to go wymień.
Nie rozumiem gdzie cieknie Tobie to paliwo tak dokładnie.
Pod uszczelka kolektora ssącego czy z rurek od cisnienia??
Jesli nie masz pewnosci do przewodów od csnienia to je tez wymien koszt to okolo 10 zł za metr.
Nie rozumiem gdzie cieknie Tobie to paliwo tak dokładnie.
Pod uszczelka kolektora ssącego czy z rurek od cisnienia??
Jesli nie masz pewnosci do przewodów od csnienia to je tez wymien koszt to okolo 10 zł za metr.
DC CARS
Problem rozwiazany zostal- okazala sie nim ta okragla uszczelka na wtryskiwaczu. Jak rozbieralem to poraz pierwszy z mechanikiem to "dupek" podważał te przewody od ciśnienia zeby je zdjac i srubokret opieral o wtryskiwacz i rozwalił ta uszczelke. Mialem na szczescie zapasowe:) Zatem dzieki za rade, bo przewody tez wymienione.
P.S. temat jest do skasowania!
P.S. temat jest do skasowania!
- Od: 1 lis 2006, 22:07
- Posty: 34
- Skąd: Brzeg
- Auto: Mazda 626 2.0i GD 1989 95 KM
Jak w temacie z jednego wtrysku cały czas leci mi benzyna, na serwicie podobno zakładal nowe uszczelki trzymało i rozpadało się po jakimś czasie, sam wymieniłem listwe wtryskową i ta sama sytuacja sucho przez jakieś 1-2 tys km i znowu cieknie. Wyciek jest pomiędzy listwą a wtrykiem. Po drodze także padła mi popma paliwa i na innej jest to samo. Obieg paliwa także jest zachowany tzn paliwo powraca do zbiornika (chyba bezproblemowo). Co to może być? i gdzie mógłbym dostać nowee uszczelki może jak bym sam to poskładał z nowymi uszczelkami to by śmigało.
- Od: 22 gru 2007, 00:55
- Posty: 123
- Skąd: Opole
- Auto: MX-3 1.6 16V 96r. + LPG
Witaj! Mialem tez te problemy. Okazalo sie ze to te uszczelki. Tez skladalem wczesniej listwe z mechanikiem i na chama wciskal te wtryski jakby robil poloneza lub jeszcze gorzej:)
Mozliwe ze rozwalił ci uszczelki...
Mozliwe ze zator gdzies jest...
Mozliwe ze wtryskiwacz zapchany i po czasie uszczelka wybucha:–) – ale wtedy bys wyczul ze cos nie chodzi jak powinno.
To tyle, metoda prob i bledow, inaczej ciezko bedzie znalezc przyczyne.
Pozdrawiam!
Mozliwe ze rozwalił ci uszczelki...
Mozliwe ze zator gdzies jest...
Mozliwe ze wtryskiwacz zapchany i po czasie uszczelka wybucha:–) – ale wtedy bys wyczul ze cos nie chodzi jak powinno.
To tyle, metoda prob i bledow, inaczej ciezko bedzie znalezc przyczyne.
Pozdrawiam!
- Od: 1 lis 2006, 22:07
- Posty: 34
- Skąd: Brzeg
- Auto: Mazda 626 2.0i GD 1989 95 KM
Dokładnie to teraz nie pamietam, ale jeden to napewno powrót benzyny do baku, drugi to odpowietrzenie bankowo bo on tam gdzies do filtra węglowego idzie. CHYBA ktorys podcisnieniowy idzie do ukl.hamulcowego ale to chyba powietrze z kolektora do lepszego cisnienia... Tak wiec jeszcze dopisze Ci...
- Od: 1 lis 2006, 22:07
- Posty: 34
- Skąd: Brzeg
- Auto: Mazda 626 2.0i GD 1989 95 KM
Ten co w góre idzie widziałem podłączony jest do jakiegoś przekaźnika, wymieniłem uszczelkę w cieknącym wtrysku, oryginalnej nie mogłem założyć, poprostu wtrysk nie chciał z nią wejść do listwy, załozyłem uszczelkę zakupioną w castoramie (używa się jej w kurkach do wody, bateriach łazienkowych). Odpaliłem auto i nie ciekło. Niby sukces ale zobaczymy ile to wytrzyma. Podchodze do tego tak sceptycznie ponieważ kilku mechaników to robiło, sam sporo wczesniej z tym walczyłem i zawsze z początku było ok i dość szybko znowu zaczynało cieknąć. Ale fajnie by było gdyby uszczelka z castoramy załatwiła sprawę
Jak się znowu zepsuje to dam znać.
- Od: 22 gru 2007, 00:55
- Posty: 123
- Skąd: Opole
- Auto: MX-3 1.6 16V 96r. + LPG
Niestety nie wytrzymało to długo :/ tak jak myślałem, mam jeszcze jedną uszczelkę oryginalną, troche więkrza od poprzedniej której i tak nie mogłem załozyć i została ścięta przez listwę :/ myślałem że to może jednak gdzieś zator tylko gdzie by on był? jakim cudem przecierz wszystko przez filtr przechodzi a potem za wtryskami spowrotem do baku według mnie to raczej niemożliwe. Zresztą z tego co pamietam to zaczęło cieknąć po wymianie wtrysku przez mechanika :/ bo jeden nie działał. Jest jakiś sposób na założenie tej uszczelki bo ja sobie nie umiem z tym poradzić :/
- Od: 22 gru 2007, 00:55
- Posty: 123
- Skąd: Opole
- Auto: MX-3 1.6 16V 96r. + LPG
Teraz kwestia czy cisnienie to samo na kazdym wtryskiwaczu, czy nie zalozyl pdoobnego w sensie tak samo wyglada a inne cisnienie paliwa wbija. Spytaj Walusia, Waldiego z forum przez prywatna wiadomosc – oni w temacie siedza tu jak malo kto, mozesz napisac do Jaksy. Szczerze mowiac to sam bede poszukiwac pomalu tych uszczelek, a wiem ze problemy sa z doborem bo tez kupowalem kiedys i byla za duza... pozdro!
P.S.zawsze mozesz silikonem czerwonym albo innym odpornym na benzyne zalepic dookoła wtryskiwacz:–)
P.S.zawsze mozesz silikonem czerwonym albo innym odpornym na benzyne zalepic dookoła wtryskiwacz:–)
- Od: 1 lis 2006, 22:07
- Posty: 34
- Skąd: Brzeg
- Auto: Mazda 626 2.0i GD 1989 95 KM
scigacz220 napisał(a):Teraz kwestia czy cisnienie to samo na kazdym wtryskiwaczu, czy nie zalozyl pdoobnego w sensie tak samo wyglada a inne cisnienie paliwa wbija.
Myśle że to raczej nie ma znaczenia, bo to wywala na łączeniu wtrysku z listwą, pozatym po tym jak mechanik to robił, sam wymieniłem całą listwe z wtryskami. Niestety jak ją dostałem była rozebrana :/ poszukam jakiejś która nie była rozbierana, bo jak pisałem wcześniej ciężko było to poskadać :/
- Od: 22 gru 2007, 00:55
- Posty: 123
- Skąd: Opole
- Auto: MX-3 1.6 16V 96r. + LPG
Wiem ze bardzo ciezko. Ale bylo by o wiele mniej ciezko gdyby nie bylo takich problemow $$$ wtedy czesci same sypaly by sie nam do rak i nie trzeba byloby kombinowac :-p
- Od: 1 lis 2006, 22:07
- Posty: 34
- Skąd: Brzeg
- Auto: Mazda 626 2.0i GD 1989 95 KM
Tak jak podejrzewałem nie długo się to trzymało na tych uszczelkach :/ ale cieknięcie jest dość małe, odpalał auto na benzynie i zaraz przełaczam na gaz wiem że to szkodzi na silnik ale on i tak już długo nie pociągnie
zastanawiam się nad uszczelnieniem tego (oczywiście od zewnątrz nie w środku listwy
) silikonem tym czerwonym, nie wypłucze to tego?? co o tym sądzicie?
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
- Od: 22 gru 2007, 00:55
- Posty: 123
- Skąd: Opole
- Auto: MX-3 1.6 16V 96r. + LPG
pompa była wymieniana, przed i po było tak samo, problemy zaczęły się po tym jak mechnik zaczął grzebac przy listwie, jeden z wtrysków był zapchany przez co silnik chodził tylko na 3 cylindrach, no i od tego się zaczęło. Chyba nikt nie mierzył cisnienia paliwa, co do zwrotu paliwa to wiem na bank że wraca ale czy po drodze jest jakiś zator nie wiem :/ póki co jak pisałem wyżej słabo cieknie i dość szybko przęłączam na gaz(zrobiłem malutki dodatkowy przełacznik wyłączający pompe paliwa), jak będzie cieplej rozbiore to i posprawdzam jeszcze raz, może zaiwestuję w jeszcze jedną listwę ale jakąś taką która nie była rozbierana może w tedy będzie dobrze ![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
- Od: 22 gru 2007, 00:55
- Posty: 123
- Skąd: Opole
- Auto: MX-3 1.6 16V 96r. + LPG
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6