Wymiana wtryskiwaczy

Postprzez Tomi » 26 kwi 2004, 20:41

Witam wszystkich uzytkownikow Madzi,

Liczac na Wasza wiedze o silnikach w/w chcialbym dowiedziec sie co sadzicie o wymienieniu wtryskiwaczy z silnika 12V 2,2 litra z turbem – OHC Mazdy z 91 roku... Jesli znacie mocniejsze zamienniki do standardowych to prosilbym o pomoc (oczywiscie wkladam mocniejsza pompe paliwowa).

Z gory dziekuje,
Probe '91 GT

LIFE'S A BITCH & YOU HAVE TO MARRY ONE...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 kwi 2004, 20:35
Posty: 16

Postprzez Tomi » 27 kwi 2004, 11:43

Ok, to moze wiecie jakiej wielkosci sa te oryginalne – chodzi mi o wielkosc dawki paliwa na minute....
Probe '91 GT

LIFE'S A BITCH & YOU HAVE TO MARRY ONE...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 kwi 2004, 20:35
Posty: 16

Postprzez Tomi » 27 kwi 2004, 16:04

No to chyba sam sobie odpowiem na wlasne pytanie (juz znalazlem...)

180-220 cc/min

A teraz z innej beczki – czy przeplywomierz w tych silnikach jest masowy? I czy zaplon sterowany jest przez ECA czy jest starego typu?
Probe '91 GT

LIFE'S A BITCH & YOU HAVE TO MARRY ONE...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 kwi 2004, 20:35
Posty: 16

Postprzez Paweł » 27 kwi 2004, 16:23

Jesli tak samo rozumiemy slowo "masowy", to jest masowy. Zaplon nie jest "starego" typu, jest sterowany przez ECU.

Pozdrawiam.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/946)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Tomi » 27 kwi 2004, 17:35

Jesli tak samo rozumiemy slowo "masowy",
no nie chodzilo mi o produkt dla mas hyhy, a o to, czy licza mase wpadajacego powietrza na dany skok cylindra...

Dzieki takze za odpowiedz co do zaplonu – wlasnie modyfikuje CPU i to dosc wazna informacja. No u Forda niestety musieli toto inaczej nazwac i wybrali – Electronic Control Assembly – ECA – ale oni zawsze musza cos normalnego spierd... hyhy

W kazdym razie tx tco_tm
Probe '91 GT

LIFE'S A BITCH & YOU HAVE TO MARRY ONE...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 kwi 2004, 20:35
Posty: 16

Postprzez Długi » 27 kwi 2004, 20:09

Przepływka w probe I gen mierzy ilość powietrza (nie masę) zapłonem nie steruje PCM, korekta kąta wyprz.zapłonu realizowana jest przez przyspieszacz odśrodkowy i membranę. Co do wtrysków to troche bezsens, lepiej wydłużyć czas ich otwarcia, zwiększyć ciśnienie na listwie (sama pompa nie styknie). Oczywiście ze standartowym PCM nie pochula, konieczna zmiana map wtrysku.
pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 09:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

Postprzez Tomi » 27 kwi 2004, 20:29

whoa... no na to liczylem :)))

dzieks :)
Probe '91 GT

LIFE'S A BITCH & YOU HAVE TO MARRY ONE...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 kwi 2004, 20:35
Posty: 16

Postprzez Długi » 27 kwi 2004, 20:34

my pleasure
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 09:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

Postprzez Paweł » 27 kwi 2004, 21:03

A ja podalem informacje zawarte w instrukcji dla GD z doladowanym silnikiem F2 z '91 roku, gdzie jest opisany system o nazwie ESA (Electronic Spark Advance Control System).

Pozdrawiam.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/946)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Tomi » 27 kwi 2004, 21:53

ano wlasnie...

Ignition (2.2L Turbo Engine-GT)
The Ignition System used on GT vehicles incorporates an Ignition Module and electronic spark advance system controlled by the ECA. The Ignition Module is mounted to the side of the Ignition Coil/Condenser.

Current flows through the Ignition Coil's primary winding and is grounded through ground G103. When the ECA sends an ignition signal to the Ignition Module, an electronic switch in the module opens and interrupts current flow through the primary winding. With current flow interrupted, the high voltage induced in the Ignition Coil's secondary winding grounds through the Distributor to the spark plugs.
Probe '91 GT

LIFE'S A BITCH & YOU HAVE TO MARRY ONE...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 kwi 2004, 20:35
Posty: 16

Postprzez Długi » 27 kwi 2004, 22:06

Zgadza sie przecież to turbo :(, moje wynurzenia dotyczyły wolnossącego
jeśli chodzi o przepływkę to jest jak napisałem
przepraszam że nie czytam dokładnie postu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 09:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

Postprzez Tomi » 27 kwi 2004, 22:33

kazdemu sie zdaza, a co wazniejsze – udowodniles swoja wiedze – za to – – respect :)
Probe '91 GT

LIFE'S A BITCH & YOU HAVE TO MARRY ONE...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 kwi 2004, 20:35
Posty: 16

Postprzez Paweł » 27 kwi 2004, 23:06

No jakby Dlugi nie mial wiedzy, to ja nie wiem. Hyhy. <lol>
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/946)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Tomi » 27 kwi 2004, 23:25

No ja Dlugiego nie znam – widzialem tylko jeden jego post – po ktorym przyznaje szczena mi opadla... i za to respect
Probe '91 GT

LIFE'S A BITCH & YOU HAVE TO MARRY ONE...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 kwi 2004, 20:35
Posty: 16

Postprzez luca » 28 kwi 2004, 10:56

Wejdź w profil Długiego i tam masz link: "Wyszukaj wszystkie posty uzytkownika", tylko wcześniej dla bezpieczeństwa szczękę zabezpiecz gąbką ;)))
Mazda Motor Company
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2004, 15:12
Posty: 811
Skąd: DC
Auto: Astra 1.4

Postprzez Długi » 28 kwi 2004, 11:00

no już przestańcie <zawstydzony>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 09:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

Postprzez Tomi » 28 kwi 2004, 11:32

ano zobaczylem – veni vidi i nie vici hehe teraz to zamiast na forum to od razu tylko pw walic do Dlugiego hyhy
Pozdrawiam wszystkich uzytkownikow Mazdzinek :)
Probe '91 GT

LIFE'S A BITCH & YOU HAVE TO MARRY ONE...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 kwi 2004, 20:35
Posty: 16

Postprzez luca » 28 kwi 2004, 11:44

Wal jednak na forum, bo przy okazji inni przeczytają o problemie i rozwiązaniu, a tak to Długi naście razy odpisze na PW, potem mu się znudzi, ucieknie i będzie dramat ;))
Mazda Motor Company
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2004, 15:12
Posty: 811
Skąd: DC
Auto: Astra 1.4

Postprzez Tomi » 28 kwi 2004, 11:57

no oki – wiec chcialbym wrocic do jego wypowiedzi – narodzilo mi sie kilka pytan

przy zalozeniu, ze mamy zmodyfikowany CPU z nowymi mapami, mamy zwiekszone cisnienie doladowania, turbina kreci swoje max czyli 16 psi, nie mamy odciecia paliwa, powiekszylismy dolot i wydech, zmniejszylismy cieplote swiec i odpowiednie kabelki zastosowalismy, jestesmy przeciwnikiem stozkow i zastosowalismy wkladke KNa high flow, do tego doszla dziura w autku doprowadzajaca to chlodne powietrze, dodalismy ponad 3 krotnie wiekszy IC – reasumujac – mamy wieksza ilosc powietrza, niz trzeba aby dobrana zostala odpowiednia dawka paliwa i w gornych granicach robi sie po prostu sucho... Samo dluzsze otwarcie wtryskow nic nie powinno dac – w koncu one nie moga w nieskonczonosc tryskac bo zaden tloczek nie poczeka az skonczy sie z nich lac... Nie rozumiem dlatego dlaczego wtryski podajace dwukrotnie wieksza dawke paliwa sa bezsensem i dlaczego nie mocniejsza pompa??? Toz logiszne jest iz i wtryski i sama pompa dopasowana zostala pod okreslona moc silnika (co przeklada sie na ilosc potrzebnego paliwa – i of koz ma ona jakistam zapas ale... no wlasnie – co kiedy ten zapas juz nie starcza). Tak wiec wkladamy mocniejsza pompe ze zmienionym filtrem, mocniejsze wtryski i dopiero wtedy zapewniamy mu odpowiednia dawke paliwa do O2... Jesli sie myle to ... <jelen>
Probe '91 GT

LIFE'S A BITCH & YOU HAVE TO MARRY ONE...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 kwi 2004, 20:35
Posty: 16

Postprzez luca » 28 kwi 2004, 12:20

Dobra eeeeee, możesz walić na priva ;)
Mazda Motor Company
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2004, 15:12
Posty: 811
Skąd: DC
Auto: Astra 1.4

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6