Lokalizacja pompy paliwa – GD
Strona 1 z 1
Potrzebuję pomocy. Jestem szczęśliwym właścicielem Mazdy 626 hatchback. Od tygodnia nie zawsze zapala na benzynie (ma instalację gazową). Raz pali od razu a innym razem można akumulator wykręcić i nawet nie pyrknie
. Na gazie odpala cały czas bez problemu. Podejrzewamy że to pompa paliwowa- od czasu do czasu nie ma ciśnienia. Czy wie ktoś może gdzie znajduje się pompa paliwowa w tym modelu i czy można ją naprawić??
MaZdA rUlEs
- Od: 18 cze 2004, 22:26
- Posty: 22
- Skąd: Koszalin
- Auto: Mazda 626 GD 2.0i 8V (FE) 1991
Witam,
Właśnie wymieniam swoją pompę paliwową. Mam ten sam silnik tylko 85 r. Moja pompa paliwowa jest zamontowana na zewnątrz zbiornika paliwa za nim (elektryczna – słychać że nie dział, po przekręceniu kluczyka w stacyjce pompa już powinna działać – charakterystyczne brzęczenie z tyłu słychać). Jeżeli staniesz przy tylnym kole od pasażera to widać ją pod spodem. Jednak w twoim roczniku myślę że znajduje się w zbiorniku paliwa. Szukałem używanej dla siebie na szrocie i spotkałem się z rocznikami 91 92, ale wszystkie miały pompy wewnątrz zbiornika.
Pozdrawiam.
Właśnie wymieniam swoją pompę paliwową. Mam ten sam silnik tylko 85 r. Moja pompa paliwowa jest zamontowana na zewnątrz zbiornika paliwa za nim (elektryczna – słychać że nie dział, po przekręceniu kluczyka w stacyjce pompa już powinna działać – charakterystyczne brzęczenie z tyłu słychać). Jeżeli staniesz przy tylnym kole od pasażera to widać ją pod spodem. Jednak w twoim roczniku myślę że znajduje się w zbiorniku paliwa. Szukałem używanej dla siebie na szrocie i spotkałem się z rocznikami 91 92, ale wszystkie miały pompy wewnątrz zbiornika.
Pozdrawiam.
- Od: 20 sty 2004, 07:21
- Posty: 21
- Skąd: Poznań
- Auto: 626 Cronos
Dzięki za odpowiedź.
Pompa jest w baku paliwa i juz teraz wiem, że jest to element nienaprawialny (chyba że ktoś jest samobójcą
). Niestety będę musiał swoją zmienić – koszt 200zł, ale na tym nie warto oszcządzać.
Pozdrawiam
Pompa jest w baku paliwa i juz teraz wiem, że jest to element nienaprawialny (chyba że ktoś jest samobójcą
Pozdrawiam
MaZdA rUlEs
- Od: 18 cze 2004, 22:26
- Posty: 22
- Skąd: Koszalin
- Auto: Mazda 626 GD 2.0i 8V (FE) 1991
tylko jak bedziesz wymieniac swoja to uwazaj jak bedziesz ja wykrecal zebys nie ukrecil tych malych srubek bo wtedy jest problem a pompe mozna naprawic tylko jest to troche zabawy jak sie natym nieznasz to lepiej kup orginalna a do pompy dostaniesz sie jak podniesiesz siedzenie ,odchylisz wykladzine odkrecisz blache ktora tam sie znajduje i zobaczysz ustrojstwo z kupa srobek i to jest wlasnie pompa
milej zabawy
pozdro

pozdro
- Od: 22 maja 2006, 22:36
- Posty: 103
- Skąd: Wawka
- Auto: 929 HB 2.0 benz
Witam! Moim problemem jest usytuowanie pompy paliwowej w baku... Otoz mam problem z dostawaniem sie paliwa z baku do silnika gdyz mam rozwalony ten zbiorniczek maly w baku prawdopodobnie to jakis wyrownawczy czy costam... W nim podobno powinna znajdowac sie pompa. Porozcinane mam dwie scianki i wtedy pompa sie miesci. Rzecz w tym ze podobno powinna wchodzic do tego zbiorniczka normalnie. Wiec czy macie jakies pomysly bo jestem w kropce- bak inny czy pompka za duza?!(takie podejrzenie)...
- Od: 1 lis 2006, 22:07
- Posty: 34
- Skąd: Brzeg
- Auto: Mazda 626 2.0i GD 1989 95 KM
to nie jest zbiornik, te scianki mają zapobiegać nadmiernemu falowaniu paliwa przy smoku pompy i z każdej strony są otwory wyruwnujące poziom paliwa.
W mojej GD (gaźnik) oryginalny zbiornik nie miał wcale tych scianek.
Teraz założyłem zbiornik od wersji z wtryskiem i te scianki nie przeszkadzają do mojej pokrywy z czujnikiem i rurkami od wersji gaźnikowej.
Zauważyłem jednak że stary zbiornik był dosyć mocno wgnieciony od spodu, może tu tkwi problem.
Z moich obserwacji wychodzi że pompa wraz z siatką ma się zmiescić w tym "zbiorniku" a pływak ma być z boku poza tym "zbiorniczkiem" w stronę przodu samochodu
W mojej GD (gaźnik) oryginalny zbiornik nie miał wcale tych scianek.
Teraz założyłem zbiornik od wersji z wtryskiem i te scianki nie przeszkadzają do mojej pokrywy z czujnikiem i rurkami od wersji gaźnikowej.
Zauważyłem jednak że stary zbiornik był dosyć mocno wgnieciony od spodu, może tu tkwi problem.
Z moich obserwacji wychodzi że pompa wraz z siatką ma się zmiescić w tym "zbiorniku" a pływak ma być z boku poza tym "zbiorniczkiem" w stronę przodu samochodu
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
- Od: 18 lis 2003, 15:56
- Posty: 774
- Skąd: wawa
- Auto: 626GD89 GT 4WS
adam626 napisał(a):Z moich obserwacji wychodzi że pompa wraz z siatką ma się zmiescić w tym "zbiorniku" a pływak ma być z boku poza tym "zbiorniczkiem" w stronę przodu samochodu
o dobra uwaga. Dokładnie tak jest. Zwróć uwagę właśnie na pływak. Ma być poza komorą.
Otoz to- z tym ze mam jedna dziure do wyrownania poziomu w tym zbiorniku. A druga sprawa to taka ze pompka wchodzi nie pionowo a po przekatniej do zbiornika i nie miesci sie do zbiornika gdy ten wyrownujacy i zapobiegajacy falowaniu jest caly. Wiec mam problem w tym...adam626 napisał(a):to nie jest zbiornik, te scianki mają zapobiegać nadmiernemu falowaniu paliwa przy smoku pompy i z każdej strony są otwory wyruwnujące poziom paliwa.
- Od: 1 lis 2006, 22:07
- Posty: 34
- Skąd: Brzeg
- Auto: Mazda 626 2.0i GD 1989 95 KM
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6