Śruby pokrywy zaworów GD – jak mocno dokręcić ?

Postprzez Wodzu » 8 wrz 2005, 15:04

Witam. Podczas prostej czynności jaką jest skręcanie pokrywy zaworów, urwałem dwie śruby :( a co śmieszniejsze nie użyłem dużej siły a one urwały sie nie przy samym łbie tylko pare zwojów pod nim. I nie było problemów aby urwaną część śruby wykręcić z głowicy. Nawet jak sie staralem dokręcic tak aby ich nie urwać to uszczelka przepuszczała olej. Mam pytanie do Was czy można je zamienić na jakie kolwiek śruby, czy musza być oryginalne?. I czy te śróby mogły stracić swoją wytrzymałość po przez długo letnią eksploatację i dlatego urywają się przy małej sile dokręcenia?.
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez adam626 » 9 wrz 2005, 13:29

mogły być przeciągnięte
szczeście że gwint w głowicy został
wydaje mi się że zwykła 8.8 wystarczy
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez Wodzu » 10 wrz 2005, 00:06

Sprawdziłem dziś wszystkie śruby są wyciągniete i dla tego sie urywały przy dokręcaniu, wieć smigam jutro po nowe ;) Pozdrawiam
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez Wodzu » 13 wrz 2005, 01:44

Mam jeszcze pytanie Adam626 wiesz moze jakim momentem dokreca sie śruby klawiatury, bo dokrecanie na oko to nic nie daje bo dalej olej cieknie!!.
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez adam626 » 13 wrz 2005, 08:54

niestety nie mam klucza dynamometrycznego więc dokręcam wszystko na oko. Staram się to robić w ten sposób że im mniejsza średnica śruby tym mniejszego ramienia klucza używam. Z doświadczenia na kilku samochodach z czego tylko 1 jest produkcji japońskiej wiem że większy wpływ na wycieki ma jakość uszczelki i poprawność montażu niż siła dokrecenia. Czasem wręcz mocniejsze dokręcenie powoduje większe wycieki.
Wracając do tematu momentu w każdej książce typu "sam naprawiam" jest tabelka w roździale dotyczacym silnika i napewno będzie tam wartość momentu dla pokrywy zaworów.
W tej chwili jestem daleko od posiadanych książek ale jak dotrę do nich to poszukam.
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez es » 14 wrz 2005, 10:08

Wg madrej ksiazki moment powinien wynosic 6-8 Nm.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2004, 13:17
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02

Postprzez Wodzu » 16 wrz 2005, 15:34

ok thx pozdrawiam
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6