Śruby pokrywy zaworów GD – jak mocno dokręcić ?
Strona 1 z 1
Witam. Podczas prostej czynności jaką jest skręcanie pokrywy zaworów, urwałem dwie śruby
a co śmieszniejsze nie użyłem dużej siły a one urwały sie nie przy samym łbie tylko pare zwojów pod nim. I nie było problemów aby urwaną część śruby wykręcić z głowicy. Nawet jak sie staralem dokręcic tak aby ich nie urwać to uszczelka przepuszczała olej. Mam pytanie do Was czy można je zamienić na jakie kolwiek śruby, czy musza być oryginalne?. I czy te śróby mogły stracić swoją wytrzymałość po przez długo letnią eksploatację i dlatego urywają się przy małej sile dokręcenia?.
mogły być przeciągnięte
szczeście że gwint w głowicy został
wydaje mi się że zwykła 8.8 wystarczy
szczeście że gwint w głowicy został
wydaje mi się że zwykła 8.8 wystarczy
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
- Od: 18 lis 2003, 15:56
- Posty: 774
- Skąd: wawa
- Auto: 626GD89 GT 4WS
niestety nie mam klucza dynamometrycznego więc dokręcam wszystko na oko. Staram się to robić w ten sposób że im mniejsza średnica śruby tym mniejszego ramienia klucza używam. Z doświadczenia na kilku samochodach z czego tylko 1 jest produkcji japońskiej wiem że większy wpływ na wycieki ma jakość uszczelki i poprawność montażu niż siła dokrecenia. Czasem wręcz mocniejsze dokręcenie powoduje większe wycieki.
Wracając do tematu momentu w każdej książce typu "sam naprawiam" jest tabelka w roździale dotyczacym silnika i napewno będzie tam wartość momentu dla pokrywy zaworów.
W tej chwili jestem daleko od posiadanych książek ale jak dotrę do nich to poszukam.
Wracając do tematu momentu w każdej książce typu "sam naprawiam" jest tabelka w roździale dotyczacym silnika i napewno będzie tam wartość momentu dla pokrywy zaworów.
W tej chwili jestem daleko od posiadanych książek ale jak dotrę do nich to poszukam.
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
- Od: 18 lis 2003, 15:56
- Posty: 774
- Skąd: wawa
- Auto: 626GD89 GT 4WS
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6