Problem z dmuchawą, nie działa na wszystkich biegach 626 GD

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez SebastianK » 3 sty 2006, 11:02

Vitam!
Dosłownie dziś stało się to samo w mojej Madzi ( Xedos 6 96 r. ) jest tak jak opisuje Huano działa tylko na 4. Czy może ktoś wie czy w Xedosie 6 jest to podobnie umieszczone i czy cena jest podobna?
Czy przekaźnik, o którym pisze es też jest w Xedosie 6 za lewą lampą? Jeśli ktoś wie proszę o pomoc.
Czy ten opornik można wymienić samemu ? Trudna to sztuka? Skąd będę wiedział, że to właśnie on padł?
Początkujący
 
Od: 13 sie 2005, 12:50
Posty: 28
Skąd: Kutno
Auto: Mazda Xedos 6 1,6 rok prod. 96

Postprzez gxs5 » 10 sie 2007, 15:17

Witam.

Mam następujący problem, od kilku miesięcy nie działa mi dmuchawa w samochodzie. Początkowo działała bez zarzutu ale z czasem zaczęła szwankować i działała od czasu do czasu w obecnej chwili w ogole sie nie uruchamia. W początkowym okresie jak sie psuła stwierdziłem że napięcie zasilania jest niższe niż 14V i w tym momencie nie działała, jednak dzisiaj sprawdziłem i juz wynosi nieco ponad 2V...sprawdziłem jeszcze napięcie na akumulatorze i wynosi ponad 14 V wiec nie wiem w czym problem.Wydaje mi się że może byc gdzies przebicie bo karoseria często sie elektryzuje i czasem lekko kopnie np przy zamykaniu drzwi. Może ktoś miał podobny problem wiec proszę o jakąś podpowiedź. Pozdrawiam.
Ostatnio edytowano 10 sie 2007, 17:31 przez gxs5, łącznie edytowano 2 razy
Forumowicz
 
Od: 19 lip 2006, 20:14
Posty: 31
Skąd: Polkowice
Auto: Mazda 626 GD 2.2i 12V

Postprzez gxs5 » 10 sie 2007, 17:34

Temat poprawiony. Przeglądałem forum w poszukiwaniu odpowiedzi na mój problem. Znalazłem kilka informacji, dzięki temu sprawdziłem przekaźnik który znajduje się pod maską w okolicy lewego światła, próbowałem znaleźć opornik dmuchawy który podobno znajduje się w okolicy schowka wewnątrz samochodu jednak go nie znalazłem...Wszystkie te informacje znalazłem na forum, jednak nie rozwiązały mojego problemu...
Forumowicz
 
Od: 19 lip 2006, 20:14
Posty: 31
Skąd: Polkowice
Auto: Mazda 626 GD 2.2i 12V

Postprzez piotrek2 » 13 sie 2007, 14:16

Witam miałem taki sam problem i po prostu poprowadziłem osobny przewód napięciowy omijając przekażniki. Trzeba znaleść przy stacyjce prąd tak żeby się wyłączał razem z wyjęciem kluczyka, poprowadzić do do dmuchawy tam jes pojedyńcza kostka wypiąć stary przewód podłączyć nowy i po kłopocie <lol>
Życie jes piękne
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2007, 18:20
Posty: 51
Skąd: ostrowiec
Auto: mazda 626 2,2 12V GD 88r.

Postprzez gxs5 » 13 sie 2007, 20:13

Teś o tym myślałem ale chciałem zrobić to jak trzeba...jednak chyba dam sobie spokój i pociągnę zasilanie z innych kabli...
Forumowicz
 
Od: 19 lip 2006, 20:14
Posty: 31
Skąd: Polkowice
Auto: Mazda 626 GD 2.2i 12V

Postprzez Waluś » 13 sie 2007, 21:04

oporniki nie są w okolicy schowka tylko pod dmuchawą. Musisz zdjąć osłonę nad nogami i tak wchodzi taka 4 pinowa kostka. A to na niej jest przykręcone dwoma śrubami i to są oporniki.
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez piotrek2 » 14 sie 2007, 06:57

ja mam tak zrobione już ok. roku i jest w porządku
Życie jes piękne
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2007, 18:20
Posty: 51
Skąd: ostrowiec
Auto: mazda 626 2,2 12V GD 88r.

Postprzez Wodzu » 14 sie 2007, 11:18

gxs5 napisał(a):d maską w okolicy lewego światła, próbowałem znaleźć opornik dmuchawy

Zgadza sie ale wentylatora chłodnicy a cała reszta jest tam gdzie Waluś mówi.
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez scigacz220 » 12 gru 2007, 00:37

Witam. Mam pytanie do grona osób, ponieważ na forum jest sporo tematów z dmuchawą, ale mojego chyba nic nie rozwiązuje a problem pewnie jest do zrobienia. Chodzi o to, że dmuchawa działa tylko na 3 i 4 biegu.

1) Napięcie jest na każdym biegu.
2) Silnik sprawny, wyczyszczony, są nawet szczotki dobre:–)

Ostatnio na kilka dni dmuchawka przestała mi działać, po czym ostatnio się włączyła. Najpierw coś posyczało sobie i odpaliła. Co mogę sprawdzić, co powinienem zrobić żeby te dwa pierwsze biegi też działały??

Z góry dziękuje za jakiekolwiek komentarze, które naprowadzą mnie na trop.
P.S.jeżeli temat Moderatorzy uznają za "do kosza", to przynajmniej niech ktoś mnie nakieruje na właściwy. Pozdrawiam!
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2006, 22:07
Posty: 34
Skąd: Brzeg
Auto: Mazda 626 2.0i GD 1989 95 KM

Postprzez waldii » 12 gru 2007, 00:54

Masz padniety przelaccznik lub plytke z rezystorami(znajduje sie ona w tunelu wentylacyjnym obok silniczka dmuchawy)
waldii
 

Postprzez scigacz220 » 12 gru 2007, 10:33

Witaj Waldii czyli mozna wywnioskowac ze jesli napiecie podaje przy tych dwóch pierwszych też to mogą to być rezystory tak? Gdzie dokładnie w tunelu?? Bo odkrecając silnik nie zauważyłem tam niczego prócz kostek połączeniowych. Bede wdzięczny za odpowiedź :D
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2006, 22:07
Posty: 34
Skąd: Brzeg
Auto: Mazda 626 2.0i GD 1989 95 KM

Postprzez Waluś » 12 gru 2007, 18:46

scigacz220 kiepsko przeglądałes forum. Jeszcze raz przejrzyj dokładniej. Masz uszkodzona płytkę z rezystorami, która znajduje się pod dmuchawą obok silnika. Wchodzi do niej poczwórna kostka i jest przykręcona dwoma śrubami. Dojdziesz do niej bez zdejmowania całego panelu pasażera, wystarczy zdjąć osłonę nad nogami
Na forum jest nawet opis jak naprawić to ustrojstwo za pomocą druta oporowego np. z żelazka :P Jest na 100% bo sam to pisałem <lol>
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez magicadm » 12 gru 2007, 19:16

Waluś napisał(a):jest nawet opis jak naprawić to ustrojstwo za pomocą druta oporowego np. z żelazka

A ja kiedyś znajomemu uszkodzona opornicę uzupełniłem szeregowo żarówką H1
Działa do tej pory
hahaha
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Dziewczopol » 12 gru 2007, 20:26

Ja tam raz przelutowałem te druciki z jakiejś innej opornicy a ostatnio to od Lanosa takie ustrojstwo (oczywiście po małych przeróbkach) wsadziłem :))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2006, 00:37
Posty: 122
Skąd: Warszawa
Auto: GE '96 GT

Postprzez scigacz220 » 12 gru 2007, 22:21

No to Panowie Moderatorzy temat możecie wrzucić do koszyczka skoro to będzie ta opornica to jakoś na pewno ją zrobię. Tylko że ona czasami jeszcze załącza:–) Dzięki za nakierowanie, w wolnym czasie się za to wezmę. P.S korzystając już z okazji tematu to czy ten panel z przełącznikiem biegów dmuchawy zdejmuje się na siłę?? Bo po odkręceniu śrub niezbyt chce wyjść... Dzięki z góry i pozdrawiam!!
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2006, 22:07
Posty: 34
Skąd: Brzeg
Auto: Mazda 626 2.0i GD 1989 95 KM

Postprzez Bodzio30 » 25 sie 2008, 16:27

Witam mam problem z ogrzewaniem kupiłem auto całkiem niedawno i myślałem że tak mam być. Wentylator dmuchawy nie włącza się w pozycji 1,2,3 działa tylko opcja 4, która jak wiadomo jest trochę nie komfortowa. Jeszcze parę dni temu działała pozycja 3. Jestem laikiem i nie wiem jak się do tego zabrać? Może ktoś spotkał się z takim problemem.
Bodzio30
 

Postprzez chudy » 26 sie 2008, 20:33

Jest kilka możliwości:
– brak styku na przełączniku
– upalone rezystory regulacji predkosci wentylatora – jeśli jest sterowany mechanicznie
– brak styku na przewodach połączeniowych (przede wszystkim wtyczki przy wentylatorze)
– upalony komutator silnika wentylatora
Sprawdź czy dochodzi napięcie na piny wentylatora w różnych pozycjach przełącznika, jeśli jest napięcie będzie to problem z silnikiem.
BTW Poprawiłem za Ciebie nazwę tematu na regulaminową – następnym, razem proszę sie stosować do wskazówek w nim zawarty, inaczej temat moze zostać przeniesiony do kosza. Pozdrawiam :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Postprzez Speed » 28 sie 2008, 22:21

Radek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 1
CUP 2013 miejsce 1
 
Od: 16 kwi 2008, 23:05
Posty: 1778 (18/27)
Skąd: Warszawa
Auto: Renault, VW , Citroen, Mazda .

Postprzez yohnny1 » 4 wrz 2008, 20:12

Witam. przerabialem temat w zeszlym roku. najczestszą przyczyna jest padnięta opornica. jak wejdziesz dogory nagami do auta od strony pasazera i odkrecisz plastikową obudowę to ujzysz silnik dmuchawy. obok bedzie takie cos na dwie sruby. wykręc to. to jest opornica. albo taka kostka bialoszara albo zwitek sprezynek.
nie powiem Ci jak to sprawdzic. najlepiej u jakiegos elektryka. miernikiem sprawdzi czy jest ok.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 22:39
Posty: 51
Skąd: Wrocław /Only Wroclaw
Auto: Mazda 626 coupe 91 2.2 12v

Postprzez tomom » 11 gru 2008, 21:59

Gdzie szukać usterki – dmuchawa nie chodzi na drugim biegu. Czy chodzi tu o tzw oprnik dmuchawy? Jeśli tak to gdzie go zaleźć?
Początkujący
 
Od: 13 maja 2008, 07:36
Posty: 21
Auto: Mazda 626 1.8 91r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6