W przypadku układu hydraulicznego w Maździe cała filozofia wspomagania opiera się o wielkość tłoka przy pedale i w wysprzęgliku. Wydaje mi się że uszkodzenie (zatarcie) któregoś tłoka może mieć efekt jaki opisuje Waluś, ale to chyba mało prawdopodobne bo to "mokre" chodzi. To już prędzej się uszkodzi i zacznie przepuszczać bokiem – co skutkuje tym że wciśnięte sprzęgło samo po chwili zesprzęgla mimo pedału w podłodze. Ja też bym szukał przyczyny w łożysku wyciskowym lub osadzeniu tarczy (aczkolwiek "uziemiona" tarcza by nie wysprzęglała do końca – ciężko wbić biegi, szybko się zużyje albo przypali i zacznie piszczeć).
Sprzęgło do F2 turbo – ciężka praca (strona 2)
1, 2
"Wspomaganie wysprzęglania" jak padnie to się nie da wysprzęglić już wcale
W przypadku układu hydraulicznego w Maździe cała filozofia wspomagania opiera się o wielkość tłoka przy pedale i w wysprzęgliku. Wydaje mi się że uszkodzenie (zatarcie) któregoś tłoka może mieć efekt jaki opisuje Waluś, ale to chyba mało prawdopodobne bo to "mokre" chodzi. To już prędzej się uszkodzi i zacznie przepuszczać bokiem – co skutkuje tym że wciśnięte sprzęgło samo po chwili zesprzęgla mimo pedału w podłodze. Ja też bym szukał przyczyny w łożysku wyciskowym lub osadzeniu tarczy (aczkolwiek "uziemiona" tarcza by nie wysprzęglała do końca – ciężko wbić biegi, szybko się zużyje albo przypali i zacznie piszczeć).
W przypadku układu hydraulicznego w Maździe cała filozofia wspomagania opiera się o wielkość tłoka przy pedale i w wysprzęgliku. Wydaje mi się że uszkodzenie (zatarcie) któregoś tłoka może mieć efekt jaki opisuje Waluś, ale to chyba mało prawdopodobne bo to "mokre" chodzi. To już prędzej się uszkodzi i zacznie przepuszczać bokiem – co skutkuje tym że wciśnięte sprzęgło samo po chwili zesprzęgla mimo pedału w podłodze. Ja też bym szukał przyczyny w łożysku wyciskowym lub osadzeniu tarczy (aczkolwiek "uziemiona" tarcza by nie wysprzęglała do końca – ciężko wbić biegi, szybko się zużyje albo przypali i zacznie piszczeć).
Właśnie równieżstawialem na łożysko, ale było ono bankowo zmieniane, bo w bagażniku wykopałem stare jak wróciłem z Sopotu nowym atkiem
A skoro leżało w bagażniku to musiało być niezbyt dawno wymienione. Narazie wiem tyle że chodzi ciążko i chodziło tak samo jak kupiłem, nic po roku nie zmieniło się.
A może różnica jest w łożysku
Może gość kupił od 2,2 a Nie 2,2 GT. Może one się różnią w jakiś sposób
Albo Shit z JC nie wiem.
Ale z tego co piszecie wi i dobra dusza forum
widzę że nie obejdzie się bez wyjęcia skrzyni.
Jak cza to cza hehe
:D
A może różnica jest w łożysku
Ale z tego co piszecie wi i dobra dusza forum
Jak cza to cza hehe
zanim wyciągniesz szkrzynię biegów odkręć sam wysprzęglik i zobacz jak to chodzi bez obciążenia naciskając delikatnie na pedał
mi w jednym ze starych samochodów zatarły się pedały na osi
mi w jednym ze starych samochodów zatarły się pedały na osi
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
- Od: 18 lis 2003, 15:56
- Posty: 774
- Skąd: wawa
- Auto: 626GD89 GT 4WS
no cóż czas odświerzyć temat
specjalnie dla kolegi ktory przedchwilą napisał nowy wątek
Czym przesmarować łożysko i wałek przed złożeniem tego do kupy

specjalnie dla kolegi ktory przedchwilą napisał nowy wątek
Czym przesmarować łożysko i wałek przed złożeniem tego do kupy
My smarujemy tym samym co przy naprawie zacisków ( jest to pasta firmy ATE )Waluś napisał(a):Czym przesmarować łożysko i wałek przed złożeniem tego do kupy
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa napisał(a):jest to pasta firmy ATE
aha to zdaje się że poprzednio też tym smarowałem więs spoko luzik
Waluś napisał(a):aha to zdaje się że poprzednio też tym smarowałem więs spoko luzik
Waluś, ale tym razem nie po tarczy
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Xionc napisał(a):Waluś, ale tym razem nie po tarczy


Jak bez sprzęgłamayer napisał(a):Walus teraz chyba twoje sprzęgło bardzo lekko zdaje sie pracuje co?

Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa napisał(a):a tak w ogole to tylko słyszałem o problemach Ravo dzisiaj był u mnie i cos wspominał
o czym

ALe do rzeczy. Problem się rozwiązał po wymianie kompletu sprzęgła.Najwyraźniej przyczyną ciężkiej pracy okazał się uszkodzony docisk. Wymiana pomogła teraz pracuje miodzio, leciutko jak nigdy dotąd
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6