Automatyczna skrzynia biegów – wszystkie problemy i pytania.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Paweł » 7 kwi 2004, 20:39

Dorka napisał(a):
tco_tm napisał(a):Napisz konkretniej jakie chcesz schematy, jesli cos bardzo konkretnego, to moge probowac zrobic ulepek z programu alldata (uprzedzam, ze jest to upierdliwa robota i w zwiazku z tym nie przepadam za tym).


chyba wszystkie związane z elektryką, ale najbardziej te dotyczące skkrzyni automatycznej. Wszystkie kabelki po kolei są do wymiany. Jakiś morderca samochodów jeździł tą madzią.


No to tylko caly program/dokumentacje. Ale zeby nie bylo, to cos zrobilem:


tco_tm napisał(a):Jak alternator nie laduje, to czy masz na desce rozdzielczej informacje o tym (powinna swiecic sie kontrolka akumulatora)?

Własnie o to chodzi, że nie siweci, owszem swieci przy zapalaniu silnika


A akumulator masz dobry?

tco_tm napisał(a):HOLD jest zapalony na stale, czy miga? Mozesz go wylaczyc przelacznikiem na dzwigni zmiany biegow?

Hold miga i nie mogę go wyłączyć przełacznikiem.
Powiem więcej przy zmianie biegów też nie muszę używać przełącznika :|



Miga, czyli tryb awaryjny.

Wydaje mi sie, ze przy twojej dzwigni jest blokada mechanicza, prawdopodobnie cos jest urwane, dlatego mozesz przestawic dzwignie bez wciskania guzika.

A z ciekawosci, jaki masz silnik?

Pozdrawiam.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/943)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Dorka » 8 kwi 2004, 12:14

Hi,

dzięki – tco_tm JESTEŚ WIELKI <uklon>

Mój silniczek to 2169 cc

Czyli mówicie, że skrzynia jest zaorana ...
Jak myślicie lepiej szukać używanej skrzyni?
Czy próbować wymienić "talerze" i "wykładziny"?

pozdrufki
Dorka
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2004, 17:42
Posty: 37
Skąd: T-miasto, Koszalin

Postprzez Dorka » 8 kwi 2004, 16:51

Poradźcie mi z jakiej firmy kupić tarcze sprzęgła do skrzyni i okładziny.
Co jeszcze będzie do wymiany?

A i jeszcze z jakiej firmy kupujecie rolki do rozrządu.
Trzy miesiące temu wymieniłam rolki i znaowu zaczynają piszczeć :(

A wogóle to ciągle mi cos piszczy i już na łeb dostaję <jelen>
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2004, 17:42
Posty: 37
Skąd: T-miasto, Koszalin

Postprzez Paweł » 8 kwi 2004, 18:44

Moim zdaniem lepiej szukac nowej skrzyni, ew. przynajmniej zorientowac sie w kosztach i mozliwosciach jej zdobycia. Po rozebraniu twojej moze okazac sie, ze spalone okladziny sprzegiel to nie wszystko, poniewaz w praktyce nie zuzywaja sie one bez powodu (chyba, ze masz juz nabite grubo ponad 300kkm). Oczywiscie jako sklep z uszczelkami, okladzinami zostanie polecona Ci firma Samko. Jesli chodzi o naprawe, to chyba tylko we wlasnym zakresie. Nie polecam zadnego warsztatu, choc Greyg ma kontakty i znajomosci z oddzialem wczesniej wspomnianej firmy i byc moze byloby to dobre rozwiazanie.

Pozdrawiam.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/943)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Dorka » 8 kwi 2004, 19:16

Hold miga i nie mogę go wyłączyć przełacznikiem.
Powiem więcej przy zmianie biegów też nie muszę używać przełącznika


Hold można wyłączyć guzikiem po uruchomieniu silnika jak jest na P,
po przełączeniu na R, N, D znowu zaczyna migać i wtedy nie da się wyłączyć.

BTW co oznacza przycisk Cruise – czy to działa jak tempomat, bo jeżeli tak to u mnie nie działa.
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2004, 17:42
Posty: 37
Skąd: T-miasto, Koszalin

Postprzez Dorka » 8 kwi 2004, 19:20

tco_tm napisał(a):Moim zdaniem lepiej szukac nowej skrzyni, ew. przynajmniej zorientowac sie w kosztach i mozliwosciach jej zdobycia. Po rozebraniu twojej moze okazac sie, ze spalone okladziny sprzegiel to nie wszystko, poniewaz w praktyce nie zuzywaja sie one bez powodu (chyba, ze masz juz nabite grubo ponad 300kkm). Oczywiscie jako sklep z uszczelkami, okladzinami zostanie polecona Ci firma Samko. Jesli chodzi o naprawe, to chyba tylko we wlasnym zakresie. Nie polecam zadnego warsztatu, choc Greyg ma kontakty i znajomosci z oddzialem wczesniej wspomnianej firmy i byc moze byloby to dobre rozwiazanie.

Pozdrawiam.


Na pewno tarcze też są w kiepskim stanie przynajmniej te od biegu 3 – gdzie te można kupić?
A jakieś namiary na Samko?


A i jeszcze mam zgniecione rurki doprowadzające do skrzyni olej. Czy gdzieś można je kupić za sensowną cenę, czy lepiej wyrzeźbić samemu?
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2004, 17:42
Posty: 37
Skąd: T-miasto, Koszalin

Postprzez JACU626 » 8 kwi 2004, 19:29

Moim zdaniem to szukaj drukiej skrzyni bo za 3 tyś to kupisz madzie na białych taflach a nie samą skrzynie (znajomy zapłacił za remont kkrzyni passat 91r 3,2 zł z robocizna) a jak nie znajdziesz to wpakuj manualną i tez jezdzić będzie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2004, 18:03
Posty: 555
Skąd: NIENAMIERZALNE TSA I RTA

Postprzez Globy » 8 kwi 2004, 19:31

http://www.samko.pl/ – tutaj jest adres tej firmy, specjalizujacej sie w naprawach ASB. Sa jeszcze inne, praktycznie w kazdym regionie, ale ogolnie ta jest OK. Centrala jest w W-wie (ul. Spokojna bodajze), a magazyn i drugi zaklad w Rostkach (cos fifty-fifty miedzy Podlasiem i W-wa). Oczywiscie naprawa wiaze sie z powaznymi kosztami, chociaz nie wiem, jak jest to w Twojej skrzyni.
Masz takie wyjscia:
– naprawiac skrzynie "we wlasnym zakresie"
– naprawiac skrzynie w specjalistycznym zakladzie
– znalezc druga uzywke (nowszy typ Twojej skrzynki to jakies 2,5k zl)
– przerobka na manula
– sprzedac auto na czesci
Opis dzialania tempomatu znajduje sie na stronie klubowej
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Paweł » 8 kwi 2004, 22:31

Sa jeszcze inne, praktycznie w kazdym regionie, ale ogolnie ta jest OK

Globy, nie pisz, ze firma jest OK. Mowilem juz, ze wspolpraca mojej rodziny z centrala _w Warszawie_ skonczyla sie dopiero przy pomocy adwokata (a sam polecilem im ten warsztat, nad czym jeszcze bardziej ubolewam).

Widze Dorka, ze masz pojecie o mechanice samochodowej, dlatego polecam Ci propozycje nr 1. Dokupienie drugiego takiego egzemplarza na bialych tablicach jest tez swietnym pomyslem, bo drogi to on chyba nie bedzie, a zapas czesci swietny – szczegolnie jesli masz wiecej niz przedmiotowy stosunek do twojego pojazdu. Poza tym ja i Greyg byc moze jestesmy w stanie dostarczyc Ci troche materialow informacyjnych i porad. Greyg ma praktyczne doswiadczenie w remontowaniu tych skrzyn (co prawda troche zmodyfikowany model).

Jesli chodzi o czesci jak sprzegla, uszczelki, filtry to polecam zapytac wlasnie w Samko.

A i jeszcze mam zgniecione rurki doprowadzające do skrzyni olej.

Rozumiem, ze chodzi o rurki do chlodnicy? Zobacz na szrotach, ew. moze ktos cos "dognie" (nie wiem jak to wyglada)

Na pewno tarcze też są w kiepskim stanie przynajmniej te od biegu 3

Jak napisalem, jest tego jakis powod (przycinajacy sie zawor, utrata cisnienia na peknietym koszyku, etc).

Hold można wyłączyć guzikiem po uruchomieniu silnika jak jest na P,
po przełączeniu na R, N, D znowu zaczyna migać i wtedy nie da się wyłączyć.

Trzeba zastanowic sie jak odczytac u Ciebie kody DTC (bledy), moze cos znajde na ten temat. Moze nam to duzo pomoc.

BTW co oznacza przycisk Cruise – czy to działa jak tempomat

Sadzac po nazwie, to chyba cos takiego, ale dokladnie nie wiem. Postaram sie poszukac przy okazji.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/943)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez GrzegorzSz » 8 kwi 2004, 23:52

tco_tm napisał(a):
Sa jeszcze inne, praktycznie w kazdym regionie, ale ogolnie ta jest OK

Globy, nie pisz, ze firma jest OK. Mowilem juz, ze wspolpraca mojej rodziny z centrala _w Warszawie_ skonczyla sie dopiero przy pomocy adwokata (a sam polecilem im ten warsztat, nad czym jeszcze bardziej ubolewam).


dlatego trzeba jezdzic do Rostek – robia chlopaki dluzej, ale solidnie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2003, 23:39
Posty: 308

Postprzez Globy » 8 kwi 2004, 23:54

Tez polecam opcje nr 1, 2 to kosztowna zabawa bez happy-end'u.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez GrzegorzSz » 9 kwi 2004, 00:03

Skrzynie GF4 w US kosztuja 100-150$ z gwarancja na 6 miesiecy plus drugie tyle za transport do Polski. Trzeba tu jednak wiedziec gdzie kupic, zeby Ci nie sprzedano siana, co czesto bywa.
W europie mozna kupic taka skrzynie, ale w 80% jest zaniedbana – mam kilka, wiec wiem o czym mowie.
Poniewaz jezdzilas dluzszy czas od pierwszych objawow, masz zapewne zajezdzone sprzeglo, czego taniej niz w Samko nie zrobisz. Troche telefonow po calej Polsce wykonalem i wszedzie chcieli w granicach 1200-1500zl – pogielo ich. :D
Przelicz sobie przede wszystkim czy Ci sie to oplaca.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2003, 23:39
Posty: 308

Postprzez Dorka » 9 kwi 2004, 11:20

Przede wszystkim robociznę mam gratis. ;)

Jedyne koszty to części + olej (najgorzej, że 5 litrów było wymienione dwa tygodnie temu) filter został jedynie przeczyszczony – bo był problem z kupnem. No i nerwy :)

Gorzej z doświadczeniem ...
Dlatego byłabym wdzięczna za wszelkie wskazówki.

Więc zdecydowanie wchodzi w rachubę opcja 1 – dzisiaj będzie rozebrana.
Sama jestem ciekawa co tam się narobiło.

Potem w następującej kolejności:
– używka automat – opcja białe blachy, ale zważywszy na rzadkość tego modelu może być kłopot, chyba że uda sie znaleźć Probe
– przeróbka na manual
– poćwiartowanie madzi na części

Czy wiecie jakie skrzynie będą pasować? Czy to zależy od pojemności?
Czy ta moja skrzynia to GF4?

Nowłaśnie kody – kurna chata – liczyłam na serwis mazdy – ale lipa.
A propos komplet naprawczy (cokolwiek to znaczy – ale chyba gość miał na myśli zawartość kosza) do skrzyni kosztuje 3tyś.

A tak wogóle to ta madzia przyjechała z USA


Jestem optymistką – i myśle, że z Wami uda mi się ożywić moje autko. <ok>
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2004, 17:42
Posty: 37
Skąd: T-miasto, Koszalin

Postprzez Dorka » 9 kwi 2004, 11:22

A co sądzicie o częściach z INTER CARS-u?

z wielkanocnym pozdrowieniem
Dorka
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2004, 17:42
Posty: 37
Skąd: T-miasto, Koszalin

Postprzez Dorka » 14 kwi 2004, 20:06

Dzięki przydało się – właśnie kupiłam :)
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2004, 17:42
Posty: 37
Skąd: T-miasto, Koszalin

Postprzez Dorka » 21 kwi 2004, 18:00

panstasio napisał(a):http://www.allegro.pl/show_item.php?item=23634320
jakby cos pomoglo:)



Dzięki Ci o WIELKI <uklon>

Bardzo się przydało – kupiłam i bebeszki są ok – czekam na złożenie skrzyni.

Trzymajcie kciuki z moją madzinkę.


Wielkie Dzięki dla tco_tm bez twoich schemacików byłoby cieńko <uklon>
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2004, 17:42
Posty: 37
Skąd: T-miasto, Koszalin

Postprzez Dorka » 5 maja 2004, 19:24

No madzinka złożona automacik chodzi jak miodzio (nie licząc innych rzeczy, które przy okazji cholera wzięła :| ) ,
tylko hold dalej miga czy nie powinnam strzelic resecika na ECU?
Czy to możliwe, że dalej trzyma błąd?

Jeno nie wiem jak – czy ktoś z Was ma pojęcie jak dokonać tego cudu?


A no i zrobiła się strasznie mulasta trzeba bedzie LPG podregulować ale o tym pomecze was w innym temaciku ;)


pozdrowki Dorka
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2004, 17:42
Posty: 37
Skąd: T-miasto, Koszalin

Postprzez GrzegorzSz » 5 maja 2004, 19:31

trzeba odczytac kody – bedzie latwiej dojsc gdzie tkwi problem

istotne jest tez, czy hold zaczyna migac bez odpalania silnika
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2003, 23:39
Posty: 308

Postprzez Dorka » 5 maja 2004, 19:34

:( to mnie nie pocieszyłeś
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2004, 17:42
Posty: 37
Skąd: T-miasto, Koszalin

Postprzez GrzegorzSz » 5 maja 2004, 19:41

Na wlasnej skorze doswiadczylem sytuacji, gdzie po wymianie skrzyni na druga (100% sprawna) efekt migania pozostal. Odczyt wskazywal na elektrozawor w sterowniku, co fizycznie wykluczylem zmieniajac go 2 razy. Przyczyna lezala w uszkodzonym sterowniku skrzyni (probe 2.5 ATX 94r.), a ze znalazlem drugi problem sie rozwiazal. Tak wogole przyczyna uszkodzenia byl prawdopodobnie brak odpowiedniej masy przy sterowaniu skrzyni. Pewnosci nie mam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2003, 23:39
Posty: 308

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6