Auto wpada w drgania i bicie kierownicy przy hamowaniu – krzywe tarcze hamulcowe

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez kocurek » 25 maja 2009, 22:24

moje poprostu były krzywe
niby grubośc była ok ale ..... czuć było pod palcami że sa nierówne
mazda mazda
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2005, 15:12
Posty: 173
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE 1.8 16V 92r
sprzedana

Postprzez Beny » 25 maja 2009, 22:29

a u mnie tez?Przed wymiana łozyska było ok,po wymianie przejechałem 10 km i zaczęło wystepować bicie.
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8675 (86/81)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez qlak1 » 25 maja 2009, 22:34

a nie może być coś poprosty z abs ?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 maja 2009, 21:08
Posty: 9
Auto: Mazda 626 2.0 benzyna 2000r

Postprzez Bimbak » 25 maja 2009, 22:36

qlak1 napisał(a):a nie może być coś poprosty z abs ?

nie, nie ma fizycznej możliwości by ABS powodował bicie na kierownicy.
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3095 (23/155)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez qlak1 » 25 maja 2009, 22:39

no to nie zostało mi nic innego tylko zajechac do serwisu mazdy i niech oni szukaja co to moze byc. a moze ktos wie ile mniej wiecej bedzie kosztowac diagnoza tego typu w autoryzowanym serisie? Dzieki wszystkim za odpowiedzi troche mi to pomogło :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 maja 2009, 21:08
Posty: 9
Auto: Mazda 626 2.0 benzyna 2000r

Postprzez Bimbak » 25 maja 2009, 22:43

tarcze tarcze tarcze.... przednie żeby nie było wątpliwości. Nic innego nie powoduje bicia tylko i wyłącznie przy hamowaniu.
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3095 (23/155)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez qlak1 » 25 maja 2009, 22:44

a opony bo mam zimowe i do wymiany ? :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 maja 2009, 21:08
Posty: 9
Auto: Mazda 626 2.0 benzyna 2000r

Postprzez Bimbak » 25 maja 2009, 22:48

Biło by raczej cały czas nie tylko przy hamowaniu a amplituda bicia rosła by wraz z prędkością ... ale ja tu tylko sprzątam :P
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3095 (23/155)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez Hugo » 25 maja 2009, 23:07

Beny napisał(a):Przed wymiana łozyska było ok,po wymianie przejechałem 10 km i zaczęło wystepować bicie
Jakiś paproch wpadł pomiędzy tarczę a piastę.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez PLaster » 25 maja 2009, 23:48

Bimbak napisał(a):tarcze tarcze tarcze.... przednie żeby nie było wątpliwości. Nic innego nie powoduje bicia tylko i wyłącznie przy hamowaniu.

racja, święta racja i cała racja ;)

logicznie na to popatrzmy
jedziesz i jest wszystko oki, i nagle hamujesz... jakie elementy biorą udział w hamowaniu, inaczej jakie elementy dochodzą: tarcze i klocki. z tym, że klocki nie mogą powodowa bicia, bo się nie poruszają w taki sposób, więc pozostają tarcze.
jak masz bardzo dobre (grube) tarcze to możesz poszukać jakiegoś tokarza, by Ci je wyrównał i wyważył, ale ... bardzo dobry tokarz ładnie się ceni, więc się nie opłaca, a z kolei iść do jakiegoś druciarza to nie polecam.
w końcu to są hamulce, nasze życie!! czy warto ryzykować??
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2352 (23/37)
Skąd: Marki k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez Widelec » 26 maja 2009, 01:20

zostaw w spokoju te biedne tarcze, zostaw w spokoju piasty, łożyska, ABSy, i co jeszcze Ci ferajna podpowie czy stado mundrych mechaników, żeby wymieniać połowę auta.
zdejmij koła, zdejmij tarcze (przednie, choć tylnym też nie zaszkodzi), oczyść piastę DOKŁADNIE z rdzy w miejscu gdzie przylega tarcza (szczotka druciana na wiertarce powinna starczyć), oczyść tarcze z obu stron w miejscach styku z piastą i kołem w identyczny sposób – równie dokładnie, oczyść felgę z rdzy w miejscu styku z tarczą (tu lepszy klocek z grubym papierem ściernym). im dokładniej to wszystko zrobisz – tym efekt będzie lepszy.
wyczyść wszystko co wyżej z kurzu i piachu żeby Ci nie leciało podczas zakładania.
wszystkie miejsca styku przesmaruj lekko smarem miedzianym.
skręć to do kupy starając się żeby nie nasyfić piachem na ten smar.
ciesz się hamowaniem bez bicia, po kosztach smaru za kilkanaście złotych.
dopiero jak to nie podziała szukaj rozwiązania gdzie indziej, choć nie powinno być takiej konieczności.
nie ma za co. ;–)
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 23:13
Posty: 560
Skąd: Gdańsk

Postprzez steven » 26 maja 2009, 12:18

zostaw w spokoju te biedne tarcze, zostaw w spokoju piasty, łożyska, ABSy, i co jeszcze Ci ferajna podpowie czy stado mundrych mechaników, żeby wymieniać połowę auta.


Dobrze mówi !! Wlejcie mu :Di
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez riffdiktator » 26 maja 2009, 13:27

Ja miałem tak, że jak hamowałem z prędkości ok. 100km/h to mi właśnie zaczynało telepać kierownicą. Wymieniłem tarcze i po problemie, no i też nie było widać że są zwichrowane. przy takich prędkościach wystarczy niewielka nierówność żeby to odczuć. No ale jak masz czas i chęci, to możesz się pobawić w czyszczenie :]
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 lip 2008, 00:43
Posty: 23
Skąd: Łódź
Auto: 626 2.0 GE Hatchback '96 + LPG

Postprzez Pietrzu LDZ » 26 maja 2009, 16:52

Ja tak miałem kiedy były krzywe tarcze oczywiście zgadzam się z
Widelec

najpierw spróbuj rozwiązać problem jak najtańszym kosztem a potem martw się dalej. Pozdrowionka
Są samochody i jest.....Mazda
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 lut 2009, 00:03
Posty: 21
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 2.0 16v 93r 115km

Postprzez rafal_ldz » 27 maja 2009, 01:47

przed pochopną wymianą tarcz warto je sprawdzić na tokarce czujnikiem zegarowym, czy maja bicie i jakie jest duże :P
Navigare_necesse_est,_vivere_non_est_necesse...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2008, 20:59
Posty: 78
Skąd: Łódź/Szczecin
Auto: 626 GW 2.0 DiTD
Punto II 1.2 8V

Postprzez MK_MARCIN1 » 2 lip 2009, 22:39

qlak1 i co z tym biciem ja mam podobny problem tarcze mają niecały rok przejechane może z 22 tys km
i biły mi od początku raz je już przetaczałem ale to nic niedało jedyne co trochę zmniejszyło bicie to zamieniłem tarcze z lewa na prawą stronę i zmieniłem klocki na nowe. Poprostu trafiły mi się walnięte tarcze. A jak sprawa w twojej mazdzie?
MK_MARCIN1
 

Postprzez Soluks » 2 lip 2009, 23:09

MK_MARCIN1 napisał(a):qlak1 i co z tym biciem ja mam podobny problem tarcze mają niecały rok przejechane może z 22 tys km
i biły mi od początku raz je już przetaczałem ale to nic niedało jedyne co trochę zmniejszyło bicie to zamieniłem tarcze z lewa na prawą stronę i zmieniłem klocki na nowe. Poprostu trafiły mi się walnięte tarcze. A jak sprawa w twojej mazdzie?


przeczytaj sobie post z 02 Lip 2009 | 11:57 może pomoże

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... &start=120
Obrazek
http://www.youtube.com/watch?v=yormhej1TKs
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2007, 21:30
Posty: 402 (0/1)
Skąd: NNM/Bydgoszcz/Gdynia
Auto: Xedos 6 2.0 V6 CA KF

Postprzez sq2jul » 3 lip 2009, 01:50

pindolicie, ze tarcze :) ja mialem dokladnie to samo – tez podejzewalem tarcze... Po wywaleniu przednich kol na tyl wszystkie dolegliwosci odeszly jak reka odjal :) Potem organoleptycznie doszedlem do tego, ze winowajca bylo prawe przednie kolo – najprawdopodobniej krzywa felga albo uszkodzona opona, chociaz raczej obstawiam krzywa fele.
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez Bimbak » 3 lip 2009, 09:08

sq2jul napisał(a):pindolicie, ze tarcze

pindolisz że koła :P
Jak by to były koła to by biły cały czas, a nie TYLKO przy hamowaniu. Tarcze!
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3095 (23/155)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez PLaster » 3 lip 2009, 11:53

Bimbak napisał(a):pindolisz że koła język
Jak by to były koła to by biły cały czas, a nie TYLKO przy hamowaniu. Tarcze!

dokładnie, co ma koło do TYLKO HAMOWANIA
jak pisałem, szukamy problemu w tym co może brać udział w danej czynności
koniec i kropka
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2352 (23/37)
Skąd: Marki k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6