Pompa wspomagania kierownicy 626 GE – pytania, problemy

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Wojtek MX-6 » 1 lut 2005, 23:39

Właśnie zobaczyłem, że coś mi kapie spod samochodu, po wnikliwych oględzinach stwierdziłem, ze to z pompy wspomagania się sączy.
Pytanie brzmi: czy można to jakoś naprawić, czy występują jakieś zestawy naprawcze, czy muszę kupić nową pompę????
Ostatnio edytowano 3 lut 2005, 00:37 przez Wojtek MX-6, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 gru 2004, 00:55
Posty: 16
Skąd: Łódź
Auto: MX6 2.5 V6 93'

Postprzez Paweł » 1 lut 2005, 23:47

Pompa jest rozbieralna i mozna do niej w ASO dostac praktycznie kazda czesc oddzielnie. Trzeba jednak pamietac, ze jest kilka rodzajow pomp w GE i trzeba wiedziec, o ktora dokladnie chodzi.

Z drugiej strony moze sie okazac, ze z ekonomicznego punktu widzenia bardziej oplaci sie zakupic pompe szrotowa lub regenerowana. Jesli porownasz ceny, daj znac – informacja jest istotna.

Pozdrawiam.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/946)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez xXx » 2 lut 2005, 00:25

Mam taką pompe dla Ciebie, jak chcesz napisz na priv...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez darusk » 29 mar 2006, 00:39

Czy do wymiany pompy potrzebny jest fachowiec(serwis) czy można zrobić to samemu. Jeśli to drugie to proszę o wskazówki.
Czy wszystkie pompy do GE są jednakowe czy to zależy od np. silnika?
Początkujący
 
Od: 9 maja 2005, 08:40
Posty: 26
Skąd: Radom
Auto: 626 GE FS '95 LPG

Postprzez mayer » 29 mar 2006, 21:23

Człowieku przeciez wymiana pompy wspomagania to odkrecenie ośmiu srubek (łącznie z osłonką paska)......
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...:))))))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2005, 16:36
Posty: 490 (0/1)
Skąd: poznań
Auto: Mercedes W124 300TD /mazda 626

Postprzez Waluś » 29 mar 2006, 21:56

Pozostaje jeszcze kwestia odpowietrzenie układu :P
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Jaksa » 29 mar 2006, 23:36

Waluś napisał(a):Pozostaje jeszcze kwestia odpowietrzenie układu
Zalewasz ,kręcisz kierą i po kłopocie ( na uruchomionym silniku oczywiscie )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez darusk » 30 mar 2006, 15:38

OK dzieki :)
Początkujący
 
Od: 9 maja 2005, 08:40
Posty: 26
Skąd: Radom
Auto: 626 GE FS '95 LPG

Postprzez Waluś » 30 mar 2006, 18:46

Jaksa napisał(a):Zalewasz ,kręcisz kierą i po kłopocie ( na uruchomionym silniku oczywiscie

hihihih podszedłem was <lol> to miało być pytanie :P ale udzieliłeś interesującej odpowiedzi hehe
Jeszcze jak by mi ktoś powiedział jak zlać płyn z układu do zera :)
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Jaksa » 30 mar 2006, 21:52

Waluś napisał(a):jak zlać płyn z układu do zera
A po co ? tego sie nie wymienia tylko uzupelnia – daj spokoj :P <lol>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez adam626 » 31 mar 2006, 11:23

rozpinasz powrót przy maglownicy
i spłynie
a z maglownicy wypompujesz krecąc kierownicą
z pompy rozpinając wyjscie ciśnienia
wiadomo że coś tam zostanie
ale to już chyba nie ma znaczenia
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez Waluś » 31 mar 2006, 20:48

Jaksa napisał(a):tego sie nie wymienia tylko uzupelnia – daj spokoj język

a ja wymienie hehe :P:P Zresztą wymieniłem już wszystko co jest mokre w samochodze hihi no benzyny nie wymieniłem, ale wyssam do czysta bo musze wkońcu wskaźnik ustawić :)
Zdaje się że w skrzyni miałem olej do automatu <jelen> wyglądał jak ten od wspomagania i śmierdział podobni :|
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Jaksa » 31 mar 2006, 22:47

Waluś napisał(a):Zdaje się że w skrzyni miałem olej do automatu
I dobrze , zawsze mnie uczono ze we wszystkich GD powinno się zalewac skrzynie Dextronem , czy cos sie zmieniło?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Waluś » 1 kwi 2006, 14:32

o żesz hihi no to zostawiam ten co jest :P 100 zł w kieszeni hehe ale mi humor poprawiłeś :)
A swoją drogą to madzia śmiga jak ta lala <jupi> Przeguby się zamkneły, podpora nie wali amorki nówki sztuka używki <lol> ale przynajmniej pracują nie to co moje poprzednie hehe Tydzień męki i jest pięknie. Jeszcze tylko geometria i wskakuje w letnie laki :)

A co do wspomagania. Widzisz Jarku zmieniłem płyn i odziwo zaczeło pracować :P Ale za to magiel coś strzela w pewnych położeniach. Trza zbierać kase <lol>
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Jaksa » 1 kwi 2006, 17:15

Waluś napisał(a):Widzisz Jarku zmieniłem płyn i odziwo zaczeło pracować
dobrze odpowietrzone, tak mi sie wydaje – chyba ze miałes tam zupe ;) całe zycie się uczymy ( na swoich błędach ,szkoda ze na swoich <lol> )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Waluś » 1 kwi 2006, 17:26

Jaksa napisał(a):szkoda ze na swoich

<lol> no niestety
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez darusk » 2 kwi 2006, 12:17

Jaksa napisał(a):dobrze odpowietrzone, tak mi sie wydaje
czyli jak dobrze odpowietrzyć, wystarczy
Jaksa napisał(a):kręcisz kierą i po kłopocie


jeszcze jedno pytanie, przy pompie jest wyjście od jakiegoś czujnika(chyba), do czego powinno być to podłączone?
Początkujący
 
Od: 9 maja 2005, 08:40
Posty: 26
Skąd: Radom
Auto: 626 GE FS '95 LPG

Postprzez Jaksa » 2 kwi 2006, 13:04

przy pompie jest wyjście od jakiegoś czujnika(chyba), do czego powinno być to podłączone?
Poszukaj wolnego kabelka w tej okolicy , ten czujnik musi byc podłączony – ma zadanie podbijac wolne obroty przy kręceniu kierownicą.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez adam626 » 2 kwi 2006, 15:48

W GD jest czujnik na maglownicy zamykający obwód podnoszenia obrotów przy skrajnym położeniu kierownicy.
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez Maverick » 15 kwi 2006, 16:12

Widze ze temat sie troszku przebrazowil :)
Wiec moze mi tez cos poradzicie...
A mianowicie cos mi szwankuje pompa wspomagania... rolka na ktora jest zalozony pasek ma jakies bicie nie pracuje rowno tylko sie buja na boki... ale co gorsza autko mialo remont silniczka i chwile stalo jakies 2tyg. no i teraz zaczelo strasznie cos piszczec :( dzis tam zagladalem... wprawdzie swieta ale... :) i z tego co bylo w moim zasiegu i nie wygladalo na duzo roboty to pozulowalem pasek i wyjolem rolke napinajaca... przeczyscilem i nasmarowalem bo tak tez cos popiskiwala... po malutkiej regeneracji w reku juz nie piszczala ale zalozylem skrecilem wszystko i dalej to samo. Czyli raczej na pewno to pompa piszczy...
Poradzcie co to jest ()lozysko czy cos innego) i jak sie zabrac do wymontowania i wymiany, badz smaroania ale raczej wymiany. I czy mozna dostac samo lozysko czy szukac nowej pompy. No i czy ktos kto ma srednie pojecie i caly czas sie uczy poradzi sobie z tym.

A przy okazji to Wesolych Swiat Wam zycze :)
Forumowicz
 
Od: 15 mar 2004, 01:01
Posty: 73
Skąd: Rzeszów
Auto: Była Madzia 626 GC 2.0
Madzia 626 GD coupe 2.0 DOHC
Madzia Mx-6 2.5 V6
Volvo C70 2.4 Turbo
A teraz szukam Xedosa 6 lub 9

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6