Szybsze zużycie opony

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Rekin » 25 paź 2008, 20:28

Witam , dziś zmieniałem opony na zimowe i po obejrzeniu letnich opon widać że lewy przód zdecydowanie szybciej się zużywa od strony wewnętrznej , co należało by z tym zrobić >?
Obecna- Mazda 626 GW 2.0i 16v FS-HP 136KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2006, 11:47
Posty: 260 (2/0)
Skąd: Zgorzelec
Auto: Mazda 626 GW 2.0 16V 136KM 2001.R.
Sekwencja BRC 24.11 Wtryski BRC
Mercedes W210 e240 2,6 V6 2001.r

Postprzez Soluks » 25 paź 2008, 20:35

jechać na ustawienie zbieżności
Obrazek
http://www.youtube.com/watch?v=yormhej1TKs
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2007, 20:30
Posty: 402 (0/1)
Skąd: NNM/Bydgoszcz/Gdynia
Auto: Xedos 6 2.0 V6 CA KF

Postprzez Redoo » 26 paź 2008, 08:08

Soluks napisał(a):jechać na ustawienie zbieżności

dokładnie :P
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 11:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez Hazu » 26 paź 2008, 08:20

Soluks napisał(a):jechać na ustawienie zbieżności


Po co się fatygowac sprawdzając tyko zbiżność ?

20zł dołozżyć i można ustawić geometrie całego zawieszenia (przód tył).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 20:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Rekin » 26 paź 2008, 15:42

Ok więc muszę pojechać . Dzięki . Ps. ile teraz wołają za ustawienie zbieżności ?
Obecna- Mazda 626 GW 2.0i 16v FS-HP 136KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2006, 11:47
Posty: 260 (2/0)
Skąd: Zgorzelec
Auto: Mazda 626 GW 2.0 16V 136KM 2001.R.
Sekwencja BRC 24.11 Wtryski BRC
Mercedes W210 e240 2,6 V6 2001.r

Postprzez Speed » 26 paź 2008, 17:45

u mnie 40 zl
Mazda Experiment 11
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 1
CUP 2013 miejsce 1
 
Od: 16 kwi 2008, 22:05
Posty: 1778 (18/27)
Skąd: Warszawa
Auto: Renault, Yamaha, VW.

Postprzez Rekin » 26 paź 2008, 18:36

speedone napisał(a):u mnie 40 zl


Szkoda że nie mam blisko , a tak na marginesie jak ustawię zbieżność i założę letni komplet opon na cieplejsze dni " nie teraz :)" to opona lewy przód o której napisałem dojdzie do siebie i zużyje się równomiernie czy te wewnętrzne szybsze zużycie zostanie już do końca jej dni może przełożyć ja na tył ? , szkoda mi bo to były nówki oponki TZ220 5 tyś km zrobiłem zaledwie .
Obecna- Mazda 626 GW 2.0i 16v FS-HP 136KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2006, 11:47
Posty: 260 (2/0)
Skąd: Zgorzelec
Auto: Mazda 626 GW 2.0 16V 136KM 2001.R.
Sekwencja BRC 24.11 Wtryski BRC
Mercedes W210 e240 2,6 V6 2001.r

Postprzez Soluks » 26 paź 2008, 19:36

zależy jak bardzo się zużyła, jeżeli uszczerbek jest juz tak widoczny to skazana jest na tylną oś bo raczej po ustawieniu zbieżności opony bedą równomiernie się ścierać
Obrazek
http://www.youtube.com/watch?v=yormhej1TKs
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2007, 20:30
Posty: 402 (0/1)
Skąd: NNM/Bydgoszcz/Gdynia
Auto: Xedos 6 2.0 V6 CA KF

Postprzez Rekin » 27 paź 2008, 20:49

różnica jest jak bym powiedział około 3 mm max
Obecna- Mazda 626 GW 2.0i 16v FS-HP 136KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2006, 11:47
Posty: 260 (2/0)
Skąd: Zgorzelec
Auto: Mazda 626 GW 2.0 16V 136KM 2001.R.
Sekwencja BRC 24.11 Wtryski BRC
Mercedes W210 e240 2,6 V6 2001.r

Postprzez spike325 » 28 paź 2008, 06:30

Rekin napisał(a):różnica jest jak bym powiedział około 3 mm max


założyć na tył i jeździć nic dziać się nie powinno
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2008, 10:55
Posty: 12
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda mx-6; 1988 rok; 2,2 12V

Postprzez Speed » 28 paź 2008, 21:44

Rekin napisał(a):
speedone napisał(a):u mnie 40 zl


Szkoda że nie mam blisko , a tak na marginesie jak ustawię zbieżność i założę letni komplet opon na cieplejsze dni " nie teraz :)" to opona lewy przód o której napisałem dojdzie do siebie i zużyje się równomiernie czy te wewnętrzne szybsze zużycie zostanie już do końca jej dni może przełożyć ja na tył ? , szkoda mi bo to były nówki oponki TZ220 5 tyś km zrobiłem zaledwie .


wszędzie są takie ceny :P oczywiscie jak tylu nie trzeba ruszac bo w tedy jak pamietam dochodza koszty srob ktore trzeba zamowic w ASO ale to Jaksa wie wiecej odemnie
Mazda Experiment 11
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 1
CUP 2013 miejsce 1
 
Od: 16 kwi 2008, 22:05
Posty: 1778 (18/27)
Skąd: Warszawa
Auto: Renault, Yamaha, VW.

Postprzez Soluks » 28 paź 2008, 23:13

u mnie śruby przez tydzien raz dziennie jakimś oddzerwiaczem z WURTH psikałem i kluczem pneumatycznym bez problemu odkreciłem także niz nie musiałem zamawiać, wiec nic na siłe i dać sobie troszke czasu
Obrazek
http://www.youtube.com/watch?v=yormhej1TKs
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2007, 20:30
Posty: 402 (0/1)
Skąd: NNM/Bydgoszcz/Gdynia
Auto: Xedos 6 2.0 V6 CA KF

Postprzez bazyl wspaniały » 24 sie 2009, 11:14

Soluks napisał(a):skazana jest na tylną

fachowcy mówią że przy napędzie na przednią oś lepsze opony powinno zakładać się na tył
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 18:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez Redoo » 24 sie 2009, 18:38

bazyl wspaniały napisał(a):fachowcy mówią że przy napędzie na przednią oś lepsze opony powinno zakładać się na tył

A to ci dziwne stwierdzenie :|
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 11:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez jacobs » 24 sie 2009, 18:47

A mi ktoś tak ustawił zbieżność, że po roku na letnich mam z jednej strony maaaaaasę bieżnika, a z drugiej łyse :P Więc szukaj lepiej dobrego warsztatu.
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 12:31
Posty: 3105 (5/27)
Skąd: WWA
Auto: CEED CD GT

Postprzez bazyl wspaniały » 25 sie 2009, 00:10

Redoo napisał(a):A to ci dziwne stwierdzenie

Tak samo zareagowałem, zastrzel mnie a nie powiem dlaczego bo zapomniałem :| ale właśnie tak pany mówili. Program był o tym.
A przy okazji, mi w ciągu 2 tyg zdarło do włókna lewą oponę od wewnątrz, prawą "tylko" do łysa, jak się uda to gonię jutro na zbieżność i geometrię.
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 18:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez Tubi » 25 sie 2009, 08:17

bazyl wspaniały napisał(a):
Redoo napisał(a):A to ci dziwne stwierdzenie

Tak samo zareagowałem, zastrzel mnie a nie powiem dlaczego bo zapomniałem :| ale właśnie tak pany mówili. Program był o tym.
A przy okazji, mi w ciągu 2 tyg zdarło do włókna lewą oponę od wewnątrz, prawą "tylko" do łysa, jak się uda to gonię jutro na zbieżność i geometrię.


Chodzi o to że auto z napędem na przód zawsze ten przód wyciągnie a jak ci zarzuci tyłem to po ptakach, dlatego lepsze opony na tylną oś by jak najbardziej zmniejszyć ryzyko poślizgu ;)

Chociaż jest też druga strona medalu jak ma się gorsze opony z przodu i taka opona strzeli to drzewo murowane bo jakby poszła z tyłu to zawsze latwiej zapanować nad autem.

Więc sa plusy i minusy takiego rozwiązania :]
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 11:54
Posty: 1466 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez raf_sobota » 18 lis 2010, 13:42

a ja ogladalem program i mowili ze w samochodach z przednim napedem nalezy lepsze opony zakladac na przod mamy lepsze hamowanie i przyspieszanie na slizgiej nawierzchni a gorzej zachowuje sie na zakretach przez zarzucanie tylu a przy lepszych oponach na tyle mamlepsza trakcje na zakretach lecz gorsze hamowanie i przyspieszanie. A propo geometri to mozna ja ustawic w mazdach bo slyszalem ze nie??
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 lut 2010, 13:50
Posty: 15
Skąd: Sierpc
Auto: Mazda 626 GE Special 96r
2.0 115 KM
Pb/LPG

Postprzez lukasz2387 » 18 lis 2010, 16:22

raf_sobota napisał(a): A propo geometri to mozna ja ustawic w mazdach bo slyszalem ze nie??

hahaha hahaha. Nawet mój stary T-25 miał poprawiano geometriie <lol>
lukasz2387
 

Postprzez Tubi » 18 lis 2010, 17:16

lukasz2387 napisał(a):
raf_sobota napisał(a): A propo geometri to mozna ja ustawic w mazdach bo slyszalem ze nie??

hahaha hahaha. Nawet mój stary T-25 miał poprawiano geometriie <lol>


Nie śmiej się bo ja też coś słyszałem ,że można jedynie jakoś druciarsko zrobić by ustawić geometrie. Ale to chyba tylko xedosa się tyczyło
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 11:54
Posty: 1466 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6