Jaki kupić płyn hamulcowy i ile go trzeba?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez nemi » 31 sie 2004, 18:16

butelka wystarczy?
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez polnik@studio » 31 sie 2004, 18:25

podjeć do jakiegoś serwisu, 30 zł i Ci wymienią w całym układzie i odpowietrzą ... a co do płynu to dot 3 bodajże ...

pozdrawiam
[url=http://www.polnik-studio.pl/]systemy informatyczne[/url] || [url=http://www.athleticshop.com.pl/]sprzęt fitness[/url] || [url=http://www.trampoliny.com.pl.pl/]trampoliny[/url] || [url=http://www.ogrodowe-meble.pl/]meble ogrodowe[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 16:31
Posty: 1097
Skąd: Warszawa
Auto: Kia pro cee'd/ Toyota Starlet

Postprzez xXx » 31 sie 2004, 18:41

2 buteleczki z tego co pamiętam. Poszukaj na forum, bo to kiedyś było.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez Jaksa » 31 sie 2004, 19:39

2 buteleczki z tego co pamiętam
Tak, DOT-4
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez nemi » 31 sie 2004, 22:03

Wielkie dzięki. Jestem umówiony z mechanikiem na czwartek na zrobienie układu hamulcowego i musze dostarczyć materiały.
Pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez nightcomer » 1 wrz 2004, 04:31

nemi napisał(a):butelka wystarczy?
powinna – ta ze spożywczego dla mechanika.
Co masz zamiar nemi zrobić? wymienić płyn ham?
jeżeli miałeś zmieniany tak jak mazda przykazała co 2 lata to bardzo dobrze, wymieniaj. Jeżeli natomiast jak to zawsze bywa, w układzie stoi jeszcze oryginalny od lat dziesięciu, to wyluzuj. Nic nie osiągniesz a może nowy płyn za dużo trochę wypłukać z zacisków i problem finansowy dopadnie cię nieodwracalnie.
Przyjmij do wiadomości, że masz płyn z obniżoną temp wrzenia i... hamuj z głową.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2003, 01:07
Posty: 756
Skąd: zławieśWWA]:~
Auto: cprf2a'99

Postprzez nemi » 1 wrz 2004, 09:45

Nie mam pojęcia czy płyn jest jeszcze fabryczny czy był wymieniany. Auto pochodzi z Holandii więc jest nadzieja, że był wymieniany, ale mnie przestraszyłeś :( Teraz nie wiem co robić
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez nightcomer » 1 wrz 2004, 10:26

nemi napisał(a):Teraz nie wiem co robić
Też miałbym problem. U mnie było tak, że po trzech miesiącach po wymianie płynu zaczęły się wycieki z tylnych, moim zdaniem bardziej narażonych na korozję zacisków. Płyn DOT4, 1 dm3 żeby dobrze przepłukać. Nie zapomnij o wyprzęgniku – tan sam zbiornik płynu. Powodzenia, może nie jest za późno.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2003, 01:07
Posty: 756
Skąd: zławieśWWA]:~
Auto: cprf2a'99

Postprzez Rafi » 24 paź 2008, 18:24

Chcialbym odswiezyc temat
Panowie jak to w koncu jest z tym plynem hamulcowym, a dokladnie jakie sa roznice miedzy DOT-3 a DOT 4? Moja 626 GE FP ma zalecany (na nakretce zbiornczka i w instrukcji) DOT-3. Ostatnio wymienialem plyn i wszyscy ktorych pytalem tzn sprzedwca w sklepie, mechanik zachecali do zalania DOT-4. Dalem sie namowic. Teraz zastanawiam sie czy dobrze zrobilem? Czy w 95r.(r. prod. mojej 626) nie bylo jeszcze DOT-4? Nie daje mi tez spokoju ten napis na nakretce zbiornika plynu "tylko DOT-3".Mam zmienic z powrotem na DOT-3?
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2004, 19:54
Posty: 66
Skąd: okolice Radomia
Auto: 626 GF FS 115 KM, 01r.

Postprzez Hazu » 24 paź 2008, 18:28

Dot4 ma wyższą temeraturę wrzenia niż dot3 – ot cała rożnica.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez soviet » 24 paź 2008, 22:25

Ja tam mam DOT 5.1 i też jest git. ;)
Początkujący
 
Od: 23 sie 2008, 22:26
Posty: 14
Auto: xedos 6 92r. 2.0 V6 24v automa

Postprzez NASA » 28 gru 2008, 14:51

wszystko o plynach hamulcowych oraz o tym jak dzialają i dlaczego nalezy je wymieniać....

http://www.mototechnika.republika.pl/pl ... nyham.html

z czego wynika że im wyzszy DOT tym lepiej (drozej)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 gru 2008, 22:29
Posty: 4
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 626 GE IV 2.0 16V

Postprzez pawelMX6 » 28 gru 2008, 15:39

Rafi, zostaw tak jak jest – też mam DOT-4.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2007, 22:10
Posty: 2050 (0/1)
Skąd: Gdynia

Postprzez epik » 21 kwi 2011, 22:40

Witam
Zakupiłem zestaw naprawczy do zacisków na tył i jutro się za to zabieram. Tylko mam problem, a mianowicie nie wiem jakiego płynu użyć na dolewkę. W sklepie mi kazano sprawdzić napis na korku no i widnieje tam dot3. Nie mieli go akurat na stanie. Czy mogę go zmieszać z dot4 ??
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 lis 2010, 22:41
Posty: 17
Skąd: Redditch UK
Auto: Mazda 6 TS2 2.0 Diesel (136) Kombi

Postprzez johny2007 » 22 kwi 2011, 10:02

z tego co wiem dot4 jest mieszalny z nizszymi dotami... ale wrazie co niech kto inny sie wypowie........
Johny;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2010, 13:07
Posty: 521
Skąd: Bedoń/k Łodzi ;D
Auto: Mazda 626GE 1994r. poj. 2.0

Postprzez Tomcio1972 » 22 kwi 2011, 18:16

mieszalny jest jak robiłem zaciski dolałem dot 4 i nic się nie dzieje złego a był wcześnie na dot3 według naklejki serwisowej
Tomcio1972 ;–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2009, 22:05
Posty: 245
Skąd: Strzyżów n/Wisłokiem
Auto: mazda 626 comprex RF-CX 1995 była obecnie 121 db 1991 1,3benzin

Postprzez Tschesyo » 24 kwi 2011, 21:33

dot 4 ma jedynie większą temperature wrzenia i tym tylko sie różni od dot 3 ja w swoim mam dot 4 wlane i jest ok
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2009, 19:04
Posty: 82
Skąd: Subkowy/Tczew
Auto: jest AR 156 1.8TS
była mazda 626 GE 1.8 16v 97r.

Postprzez jacol134 » 21 kwi 2013, 10:01

witam.
Wczoraj wymienialem plyn w Madzi 626 GE 96'.
Na caly uklad hamulcowy razem z wysprzeglikiem potrzeba 1l plynu i jeszcze troche go zostalo po odpowietrzeniu.
Wstepna przejazdzka probna wykazala:
– sprzeglo lzej pracuje
– biegi lepiej wchodza z wlaszcza przy redukcji. np. jadac na trojce zeby wzucic dwojke nie musze tak bardzo wychamowywac samochodu by bieg wskoczyl.
– nie szarpie przy zmianie biegow jak to wczesniej mi sie to zdazalo.
Jesli ktos ma proplemy z biegami i sprzeglem polecam zaczac od wymiany plynu wysprzegliku. u mnie nigdy tego nie robilem a jest znaczna poprawa.
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2011, 12:11
Posty: 56
Auto: Mazda 626 GE 96'
1.8 l 90 KM FP
Benzyna

Postprzez szumki44 » 24 maja 2013, 22:42

ja tez wymienilem w wysprzegliku plyn :P tyle ze mi to zajelo 8h :D przyczyna byla uszkodzona pompka wstepna ta od pedalu :P wiec regeneracja i walka ze wszystkim :D przez 2h meczylem sie pompujac pedal i zakrecajac odpowietrznik :D:D po zregenerowaniu pompki calosc trwala 5 minut :P

Jeszcze ustawienie glebokosci pompki tam pod noga jest trzpien gdzie mozna wyregulowac sobie wysprzeglik :) tzn w jakiej pozycji ma pedal sprzegla lapac:)

Efekt po wymianie plynu jak mowisz
Pedal lekko :) biegi jak nowe :)


Co do plynu to nic innego niz napisane jest na zbiorniczku a tam jest karteczka DOT 4 to Dot 4 !!! bedzie DOT 3 to Dot 3 i tego sie trzymac .

Wiemy ze juz teraz sa Dot 4 , Dot 5 , Dot 5.1 Tyle ze producent zaleca taki to taki to taki lejemy ! Przerabiane wiele razy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez damiano1 » 26 maja 2013, 15:14

a ma ktos foto jak wyminic w wysprzegliku plyn?chetnie bym to zrobil skoro tak pomaga :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2012, 23:35
Posty: 49
Skąd: Szczytno
Auto: Mazda626GF 2.0 1998 Ben-Lpg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6