Samodzielna wymiana amortyzatorów – jak to zrobić?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez qqryq » 24 kwi 2006, 15:47

Witam, dawno nie tu nie bylo na forum, jakos nei maiłem problemow z Mazdeczką i jakoś po pewnym zamieszaniu nie mailem potrzeby zagladac. Ale przyszla kryska na matyska.
A dokladniej:
Planuje w niedlugim czasie wymiane amorków no i oczywiscie oslon. Czynnoas tą robilem juz samamu w kilku innych autach, ale nieco starszych (garbus i kadet) nadeszla pora na moją 626 przyspieszyly to kacze drogi w warszawce. W sumie zawieszenie do roboty. Po amorkach grożą mi jeszcze wszystkie gumy poczawszy od sinenblockow.
Moje pytanie jest takie – czy wymiana amorkow samemu wymaga jekichś specjalistycznych narzędzi, jakichś sztuczek tajemnych.
Czy mozecie mi powiedzieć w kilku slowach na co zwrocic specjalną uwagę, albo opisać w przyblizeniu jaka kolejność mnie obowiązuje przy wymianie. Oczywiscie bierzcie pod uwage ze można smiało pomijać punkty w stylu poluzować sróby w kole i pozniej je odkrecic.
Liczę na waszą pomoc w tym temacie. Pozdrawiam Adam

ps, zmienilem tytuł tak jak być powinien (mam nadzieje)
Ostatnio edytowano 25 kwi 2006, 12:33 przez qqryq, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2004, 12:11
Posty: 51
Skąd: warszawa-gdansk
Auto: 626 2.0i 16 '93 hatchback nadal jeździ ...

Postprzez Łukasz » 24 kwi 2006, 15:59

Myślę ,że na pewno potrzebne będą ściągacze do sprężyn...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2004, 21:52
Posty: 734
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 6 GH MZR-CD Wagon

Postprzez Loczek » 24 kwi 2006, 16:06

Witam kolege.

Więc tutaj to jest łądnie opisane a nie powinno się to wiele róznić w twoim modelu. Ja sobie poradziłem sam z bardzo małym doświadczeniem mechanicznym.
http://mx6.greennet.org.pl/service/macperson.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 17:30
Posty: 2112
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Bezawaryjne i Niebite

Postprzez qqryq » 24 kwi 2006, 16:08

niestety pokazalo – Nie odnaleziono serwera

a sciągacze chyba takei na 30 cm wystarczą? na allegro za 32 zł


Loczek – dzieki za linka, wszystko smiga jak mazda :D jak pojade do domku na weekend sie nią zajme, zresztą Twoje lekcje wymiany tulei tez sie przydadzą. Pozdrawiam
A jak by coś to jak odszukam to wrzuce takie fotki z samodzielnego montazu blokady skrzyni.
Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 24 kwi 2006, 17:31 przez qqryq, łącznie edytowano 3 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2004, 12:11
Posty: 51
Skąd: warszawa-gdansk
Auto: 626 2.0i 16 '93 hatchback nadal jeździ ...

Postprzez Loczek » 24 kwi 2006, 16:10

U mnie pokazało próbuj moze coś chwilowo nie tak.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 17:30
Posty: 2112
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Bezawaryjne i Niebite

Postprzez tomekrvf » 24 kwi 2006, 16:15

1. Podnosisz auto
2. Zdejmujesz koło
3. Odłączasz elastyczny przewód hamulcowy
4. Odkręcasz dwie śruby mocujace kolumnę do zwrotnicy
5. Odkręcasz śruby górnego mocowania
6. Wyciągasz kolumnę i łapiesz ściągaczem sprężynę
7. Odkręcasz centralną nakrętkę amortyzatora
I tyle
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Waluś » 24 kwi 2006, 20:01

http://mx6.greennet.org.pl/service/macperson.html

zdaża się czasem nie wyskakuje.Zalety darmowego serwera :P
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez qqryq » 25 kwi 2006, 16:51

Witam, mam jeszcze jedno drobne pytanie, ktore amorki polecacie:
http://allegro.pl/item98878666_mazda_626_ge_91_97_tyl_gw_2_lata.html czy http://allegro.pl/item98860911_amortyzatory_mazda_626_ge_tyl_kayaba_nowe_hit.html czy
http://allegro.pl/item97916849_mazda_626_ge_92_96_amortyzatory.html ewentyalnie
http://allegro.pl/item99524772_amortyzator_mazda_626_ge_tyl.html
http://allegro.pl/item99744443_626_mazda_91_97ge_nowe_przod_amortyzatory_promocj.html

Jest ich wiele, przeszukalem na forum rożne debaty i dyskusje na ten temat, ale mało było konkretnych odpowiedzi. oczywiscie są róznice cenowe, ale ktore mają według was najlepszy stosunek do ceny? zakladając ze wymienie je sobie sam.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2004, 12:11
Posty: 51
Skąd: warszawa-gdansk
Auto: 626 2.0i 16 '93 hatchback nadal jeździ ...

Postprzez Marcin L » 25 kwi 2006, 17:11

tomekrvf napisał(a):1. Podnosisz auto
2. Zdejmujesz koło
3. Odłączasz elastyczny przewód hamulcowy
4. Odkręcasz dwie śruby mocujace kolumnę do zwrotnicy
5. Odkręcasz śruby górnego mocowania
6. Wyciągasz kolumnę i łapiesz ściągaczem sprężynę
7. Odkręcasz centralną nakrętkę amortyzatora
I tyle

i składasz w odwrotnej kolejności :)
Pozdrawiam
Marcin
Kto chce – szuka sposobu.

Potrafię wyregulować i naprawić instalacje LPG – sekwencje Stag, KME, Agis, Esgi, Lecho, Versus, Elpigaz itp. – zapraszam do kontaktu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2005, 21:20
Posty: 346
Skąd: Warszawa / Biała Podlaska

Postprzez Grzyby » 26 kwi 2006, 10:39

ja polecam Kayabę
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez luki626 » 7 maja 2006, 23:06

A testował ktoś u siebie amorki firmy GPD na allegro za 95zł? Czy to totalne g.. czy może chwilę wytrzyma
Początkujący
 
Od: 1 kwi 2006, 21:23
Posty: 11
Skąd: Łódź
Auto: 626 2.0i '90 lpg

Postprzez daniel626LBN » 11 maja 2006, 22:27

ja kupiłem te GPD bo anwet jak sie zepsuja to jest gwarancja na 2 lata i bez limitu kilometrow ja e kupiłemm po 115 za sztuke jestem z Lublina one tez ze sklepu motoryzacyjnego wiec powazna firma zreszta nie chciało mi sie szukac innych jak słsyzałem ceny -wiec jestem zadowolony a samochod jezdiz fajnie dobrze trzymaja
Szukam pracy zwiazanej z jeżdzeniem......
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 lut 2006, 23:54
Posty: 11
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 626 GE 1993 1,8 SGi

Postprzez luki626 » 11 maja 2006, 22:36

dzięki za komentaż więc chyba się zdecyduje tymbardziej, że na allegro kosztują już 75zł <jupi>
Początkujący
 
Od: 1 kwi 2006, 21:23
Posty: 11
Skąd: Łódź
Auto: 626 2.0i '90 lpg

Postprzez bulianomoreno » 29 gru 2012, 00:05

ja chce kupić Kayaby kpl za 500zł:)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2012, 19:29
Posty: 255 (5/6)
Skąd: Bojszowy / k.Tychów
Auto: Mazda 6 GH 2.0 147KM

Postprzez kamilspider » 29 gru 2012, 00:56

Kpl ale na 1 oś może za tyle kupisz ;)
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez szumki44 » 29 gru 2012, 12:38

co do wymiany amorkow :) tylne mozna przednie tez :P ale przy przednich trzeba ustawic geometrie (nie mylic ze zbierznoscia) :)
Odradzam amorki TOKICKO dalem 500 pln siadly z tylu po roku bo lekko oslonka byla wypruta :D z przodu prawie oslony nie mam xd a mam jeszcze orginalne i trzymaja skutecznosc na poziomie 67% a z tylu juz granice 30% :D Gwarancji nie uznaja ze wzgledu na samodzielny montaz :)

wiec szczeze moiwac moglem wziac najtanjsze za 65 zl z allegro :P i mial bym to samo albo i lepiej :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez kamilspider » 29 gru 2012, 14:13

Jakbyś miał osłony dobre to na pewno amory by Ci jeszcze służyły :P
Niby czemu ustawiać geometrie jeżeli wszystko tak samo złożysz i dasz takie same amory jak były wcześniej? W maździe można ustawić z przodu tylko zbieżność i łącznie kąt pochylenia z wyprzedzeniem sworznia.
Oczywiście nie mówię, że to jest super zły pomysł bo tak naprawdę to przy każdej ingerencji w zawieszenie powinno się sprawdzić geometrię ;)
ALE, jeżeli komuś szkoda kasy to wystarczy, że sobie sprawdzi sam zbieżność po tym zabiegu i będzie ok.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez szumki44 » 30 gru 2012, 11:25

Ogolnie ja mam "mimosrod" czy jak to tam mowilo.... Dlaczego ? w przednich amorkach ? po 2 szt na amorek? nie zauwazyles tego ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez kamilspider » 30 gru 2012, 11:38

U mnie są normalne japan śruby, więc masz jakąś rzeźbę :P Normalnie tak nie było. To masz lipę bo za każdym razem jak odkręcasz amory to musisz wszystko ustawiać :|
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez ProboszczV6 » 30 gru 2012, 13:39

No tak, rzeczywiście dziwne, jeszcze nie widziałem mimośrodowych śrub w GE przy mocowaniach amortyzatorów... przy tylnych wahaczach i tylko tam tak ale przy amortyzatorach...nieee:]
Czyżby partyzantka? a może auto w jakiś przystanek się kiedyś wkomponowało i nie szło geometrii uzyskać...
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6