manual vs automat

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Matik » 25 lut 2006, 19:11

Czesc wszystkim,

Potrzebuje porady.
Mielismy juz z zona 626 2.5 V6 w manualu z 94 roku. Teraz zastanawiamy sie nad zakupem ponownie 626 (sprowadzanej z Niemiec).
Moja zona (dla niej mialo by to byc glownie), chcialaby automat. Osobiscie rowniez nie mam nic przeciwko automatowi.

Chcialbym jednak wiedziec, jak jest z awaryjnoscia takowych, i czesciami ew. w porownaniu do wersji manualnej. Nie wiem rowniez jak osiagi (czy nie jest wiele bardziej mulowata). Nie wiem czy ten automat ma 4 czy 5 biegow.

Generalnie, chcialbym poznac opinie kazdego co ma na ten temat cos do dorzucenia. Samochod mialby miec ponizej 100k km przebiegu.

Pozdrawiam serdecznie i dzieki za wszelkie porady!
------------------------------------------
Matik
Mazda 626 2.5V6 1994 (niestety sprzedana :( )
Nissan Murano 2003 3.5 V6 SE AWD
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 cze 2004, 04:18
Posty: 9
Skąd: Trzebinia
Auto: Nissan Murano 2003 SE AWD

Postprzez Puhcio » 25 lut 2006, 19:59

Witaj !

Jak rozumiem to też 2.5 (KL).

W europejskich Mazdach FS (2.0) jak i KL występowała skrzynia GF4A-EL, jedna z trwalszych. Ma 4 biegi. Troche odbiera temperament widlastej jednostce, aczkolwiek różnica widoczna jedynie w poczatkowej fazie przyspieszania ( w porównaniu do manulanej skrzyni). Na trasie nie ma już problemu, a nawet powiem, że kick-dwon sprawa dużo frajdy z jadzy i uniemożliwia pozostałym uczestikom ruchu wyprzedzenia Cie :P

Skrzynie wytrzymuja przy prawidlowej eksploatacji nawet ponad 200 k km.

Jak chodzi o spalanie to ja jestem b.zadowolony. Konfiguracja 2.5 + automat przy normalnej jeździ w mieście potrzebuje ok 10 – 12 l.

***

Mam nadzieje, ze odpowiedziałem na wszystkie Twoje pytania :)
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez bajer0 » 25 lut 2006, 20:27

Puhcio napisał(a):a nawet powiem, że kick-dwon sprawa dużo frajdy z jadzy i uniemożliwia pozostałym uczestikom ruchu wyprzedzenia Cie

<co?>

Matik napisał(a):z awaryjnoscia takowych, i czesciami

z czesciami bedzie problem – zreszta przy kazdym automacie tak bedzie w naszym kraju :(
co do awaryjnosci – poczytaj na forum, bylo bardzooo duzo na ten temat!
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2004, 13:11
Posty: 1134 (0/3)
Skąd: Lodz
Auto: 626 GF FS `98

Postprzez Puhcio » 25 lut 2006, 20:30

bajer0 napisał(a):z czesciami bedzie problem – zreszta przy kazdym automacie tak bedzie w naszym kraju


Nie rozumiem ...

Wszytkie częsci samochodu z ASB są tożsame z samochodem wyposazonym w manualną skrzynię. Jeśli automat się rozleci to można wybrać pomiędzy używaną skrzynią lub podjąć sie naprawy skrzyni. Jeśli wybierasz opcje numer 2 – to o częsci sie nie martwisz. Te częsci są dostępne lub są zamawiane przez warsztat. :)
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez Matik » 25 lut 2006, 20:40

zdecydowanie wiele rozjasniliscie mi w glowie.
W sumie, spodziewalem sie mniej wiecej podobnych wypowiedzi (poza tymi 200k przewidywalnego przebiegu).

Rowneiz wydaje mi sie, ze w sumie z czesciami jako tako nie powinno byc problemow. W koncu autko nie jest za mlode, i na wtornym rynku, powinno juz bic sporo opcji wyboru.

Musze porozmawiac wiec z zona, i zastanowic sie. Chcielibysmy w sumie kupic nowego CIVIC-a (jezdzi sie tym fenomenalnie), ale po wizycie w salonie, miny nam nieco zrzedly, bo sie okazalo, ze na automat trzeba czekac 6 miesiecy!

Pozdrawiam

Matik
------------------------------------------
Matik
Mazda 626 2.5V6 1994 (niestety sprzedana :( )
Nissan Murano 2003 3.5 V6 SE AWD
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 cze 2004, 04:18
Posty: 9
Skąd: Trzebinia
Auto: Nissan Murano 2003 SE AWD

Postprzez bajer0 » 25 lut 2006, 20:48

Puhcio napisał(a):Wszytkie częsci samochodu z ASB są tożsame z samochodem wyposazonym w manualną skrzynię. Jeśli automat się rozleci to można wybrać pomiędzy używaną skrzynią lub podjąć sie naprawy skrzyni. Jeśli wybierasz opcje numer 2 – to o częsci sie nie martwisz. Te częsci są dostępne lub są zamawiane przez warsztat.

hmmm kolega pytal o automat i jak zrozumialem czesci do skrzyni automatycznej, a z takowymi bedzie problem. Znajomy ma Renault 19 (dosc popularne u nas autko) z r. 1995 chyba i ma tam wlasnie ASB. Teraz mu padlo i w lodzi znalazl sie jeden serwis, ktory zgodzil sie ja zrobic. Niestety na czesci czekal miesiac (na nowe go nie stac – astronomiczna suma ! ) po czym okazalo sie, ze ow czesc nie pasuje do tej skrzyni heheheh
Inny kumpel (akurat tez z Renault tylko 25) mial podobnie. Auto juz rok stoi bo automat padl :|

Matik napisał(a):Rowneiz wydaje mi sie, ze w sumie z czesciami jako tako nie powinno byc problemow. W koncu autko nie jest za mlode, i na wtornym rynku, powinno juz bic sporo opcji wyboru.

To Ja ci priponuje zrobic tak: poszperaj w internecie za firma zajmujaca sie ASB. Zadzwon i powiedz, ze masz 626 z roku n.p. 1995 i skrzynia juz nie ciagnie, albo szarpie, albo cokolwiek wymysl – przeciez moze Ci sie to przytrafic. Skontaktuj sie z jakims mechaniorem i jego zapytaj o czesci i ew. koszty (nie mozesz zakladac, ze wogole nie bedziesz mial z ASB problemow [chociaz nie mozna tez zakladac, ze bedziesz mial hehhe ;) ]
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2004, 13:11
Posty: 1134 (0/3)
Skąd: Lodz
Auto: 626 GF FS `98

Postprzez Puhcio » 25 lut 2006, 21:12

bajer0 napisał(a):Niestety na czesci czekal miesiac (na nowe go nie stac – astronomiczna suma ! ) po czym okazalo sie, ze ow czesc nie pasuje do tej skrzyni heheheh


Bajer ... wiesz to jak naprawiać silnik na używanych częściach – nie wiem, czy gra warta świeczki. Nie lepiej kupić używaną ASB ? Ja bym nie zakładał remontu ASB na używanych podzespołach. Albo remont na nowych częsciach albo używana ASB.

bajer0 napisał(a):To Ja ci priponuje zrobic tak: poszperaj w internecie za firma zajmujaca sie ASB. Zadzwon i powiedz, ze masz 626 z roku n.p. 1995 i skrzynia juz nie ciagnie, albo szarpie, albo cokolwiek wymysl – przeciez moze Ci sie to przytrafic. Skontaktuj sie z jakims mechaniorem i jego zapytaj o czesci i ew. koszty (nie mozesz zakladac, ze wogole nie bedziesz mial z ASB problemow [chociaz nie mozna tez zakladac, ze bedziesz mial hehhe oczko ]


Bajer ... nie jedna GF4A-EL już padła. Nie pierwsza i nie ostatnia. Jakoś jeszce nie słyszałem, by ktoś (servis) miał problemy z dostaniem częsci. M.in. Globy robił skrzynię w swoim cronosie ... możesz go zapytać.

Matik napisał(a):(poza tymi 200k przewidywalnego przebiegu)


Tzn – to jest średnia. Są skrzynie, co już po 150 k padną, a są takie co po 260 k km jeszcze żyją. Wiele zależy od przeszłości samochodu, sposobu eksploatacji (wymiany oleju, sposób obchodzenia się ze skrzynią, trasa czy miasto ...). Generalnie z moich obserwacji wynik 200 k km, to taka średnia. Ale stan skrzyni możesz poznać przez jazdę próbną i ew. pomiar ciśnienia w skrzyni.

***

Co do słynnego tematu kosztów ...

ASB faktycznie jest troche droższe w eksploatacji (wymiany oleju). Natomiast w aucie MTX mamy sprzęgło ... mały koszt w przypadku V6 to nie jest, choć jest to jakieś 2/3 ceny używanej ASB z wymianą.
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez bajer0 » 25 lut 2006, 21:30

Puhcio napisał(a):Bajer ... wiesz to jak naprawiać silnik na używanych częściach – nie wiem, czy gra warta świeczki. Nie lepiej kupić używaną ASB ? Ja bym nie zakładał remontu ASB na używanych podzespołach. Albo remont na nowych częsciach albo używana ASB.

a jaka masz pewnosc, ze nowa (uzywana? ) skrzynia bedzie tez dobra ? No chyba, ze wybulisz 10k zl na nowa skrzynie :]


Puhcio napisał(a):Jakoś jeszce nie słyszałem, by ktoś (servis) miał problemy z dostaniem częsci. M.in. Globy robił skrzynię w swoim cronosie ... możesz go zapytać.

mowisz o ASO, czy zwyklym serwisie ASB ? Wiesz, wszystko mozna kwestia ceny :)


Puhcio napisał(a):ASB faktycznie jest troche droższe w eksploatacji (wymiany oleju). Natomiast w aucie MTX mamy sprzęgło ... mały koszt w przypadku V6 to nie jest, choć jest to jakieś 2/3 ceny używanej ASB z wymianą.

Hmmm a w ASB sprzegla nie ma wogole ?
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2004, 13:11
Posty: 1134 (0/3)
Skąd: Lodz
Auto: 626 GF FS `98

Postprzez XsiX » 25 lut 2006, 21:41

Największym problemem w przypadku awarii automatu jest bardzo kiepskiej jakości serwis ASB w naszym kraju. Cena doprowadzenia "padniętej" skrzyni do stanu używalności jest relatywnie wysoka i w przypadku starszego auta może niejednokrotnie dochodzić do 1/3 czy nawet 1/2 wartości samego pojazdu :|
Wygląda na to że w Polsce koszty ewentualnej naprawy ASB są wprost proporcjonalne do radości podróżowania autem wyposażonym w ten rodzaj przekładni. ;)

Warto także przy okazji poruszyć kwestię gwarancji na wykonane naprawy skrzyni, którą niejednokrotnie bardzo ciężko jest wyegzekwować bez ponoszenia dodatkowych kosztów (można o tym poczytać na wielu forach i grupach dyskusyjnych zajmujących się motoryzacją).

Prawdopodobnie każdy z mazdowiczów który miał awarię automatu może to niestety potwierdzić :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez Puhcio » 25 lut 2006, 21:48

bajer0 napisał(a):a jaka masz pewnosc, ze nowa (uzywana? ) skrzynia bedzie tez dobra ?


Prkatycznie nie masz. Dlatego kupuje się skrzynie z gwarancją.

bajer0 napisał(a):mowisz o ASO, czy zwyklym serwisie ASB ?


Mówie o serwisie ASB. Nie sądzę (i nie szłyszałem), żeby jakieś ASO podejmowało się naprawy skrzyni. Jeśli co to mogą zamówić nową/tą oddać do regeneracji.

bajer0 napisał(a):Hmmm a w ASB sprzegla nie ma wogole ?


Jest, ale to był przykład jako czynnosci eksploatacyjne.

XsiX napisał(a):Cena doprowadzenia "padniętej" skrzyni do stanu używalności jest relatywnie wysoka i w przypadku starszego auta może niejednokrotnie dochodzić do 1/3 czy nawet 1/2 wartości samego pojazdu


Tu masz niestety rację. Cena wjazdu do serwisu ASB, wyjęcia skrzyni oraz otwarcia jej to ok 1300 zł. :| Później do tego dochodzą jeszcze koszty częsci ...

XsiX napisał(a):Warto także przy okazji poruszyć kwestię gwarancji na wykonane naprawy skrzyni, którą niejednokrotnie bardzo ciężko jest wyegzekwować bez ponoszenia dodatkowych kosztów (można o tym poczytać na wielu forach i grupach dyskusyjnych zajmujących się motoryzacją).


To już jest całkiem odmienna sprawa :)
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez bajer0 » 25 lut 2006, 21:53

Puhcio napisał(a):Jest, ale to był przykład jako czynnosci eksploatacyjne.

bez sensu :| A ile kosztuje sprzeglo do ASB ? Mniej jak do manuala ?


Puhcio napisał(a):Cena wjazdu do serwisu ASB, wyjęcia skrzyni oraz otwarcia jej to ok 1300 zł. Później do tego dochodzą jeszcze koszty częsci ...

to i tak tanio. W lodzi zaczynaja gadac od 2 tys zl za wyjecie, rozebranie i zlozenie skrzyni (zero napraw i wymian! )

Ja powtorze to co ostatnio mowilem: Jezeli stac Cie wydac jakies 4 – 5 tys zl na ew. naprawe(wymiane? ) ASB w kilkunasto letnim aucie to kupuj automat :]
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2004, 13:11
Posty: 1134 (0/3)
Skąd: Lodz
Auto: 626 GF FS `98

Postprzez Puhcio » 25 lut 2006, 22:06

bajer0 napisał(a):A ile kosztuje sprzeglo do ASB ? Mniej jak do manuala ?


Nie o to chodzi ... prędzej rozpadnie się skrzynia niż "sprzęgło" w automacie ...
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez XsiX » 25 lut 2006, 22:23

jeszcze jedno...
Puhcio napisał(a): Troche odbiera temperament widlastej jednostce, aczkolwiek różnica widoczna jedynie w poczatkowej fazie przyspieszania ( w porównaniu do manulanej skrzyni).

to w przypadku skrzyń mazdy o których piszemy nie jest do końca prawdą. Miałem xedosa w automacie, obecnie mam z manualem. Na pierwszym spocie, który odbył się kilka lat temu w rykach była okazja sprawdzić obie mazdy.
Wyniki były zawsze korzystniejsze dla skrzyni manualnej – zaobserwowałem że automat na samym starcie przez pierwsze ~2 sekundy jest szybszy (brak poślizgu na kołach) niestety zaraz po tym dało się zaobserwować dużo większe "przeciągnięcia" manuala, zauważalne zwłaszcza na biegach 1-3. W praktyce automat nie miał nigdy szansy z manualem. Przy jeździe poza miastem zauważyłem ponadto że automat rozpędza się dobrze jedynie do ok 160 km/h, podczas gdy w manualu wyraźne "przymulenie" następuje dopiero przy ponad 190 km/h.

Zaobserwowane różnica w przyspieszeniu do 100 to ok 2 sekundy, v-max co najmniej 20 km/h. Spalanie w wersji ATX wyższe średnio o 20% (zauważalne zwłaszcza zimą na krótkich dystansach, które pokonywałem autem do pracy).

Komfort jazdy oczywiście nieporównywalnie większy w przypadku automatu (szczegónie można to docenić w zakorkowanym mieście). Xedos 6 w automacie to jedyne auto które jak do tej pory udało się w miarę bezproblemowo prowadzić mojej żonie. ;)

Dane dotyczą mazd których byłem właścicielem:
Mazda Xedos 6 2.0 V6' 93 ATX
oraz Mazda Xedos 6 2.0 V6 '92 MTX
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez Puhcio » 25 lut 2006, 22:52

XsiX masz rację, ale jednak KL jest troche mocniejsza.

W każdym razie Millenia KL bezproblemowo dobija do 200 km/h. Nie ma jakoś objawu słabnięcia, natomiast niestety nie mam porównania do wersji M/T.

XsiX napisał(a):zaobserwowałem że automat na samym starcie przez pierwsze ~2 sekundy jest szybszy (brak poślizgu na kołach) niestety zaraz po tym dało się zaobserwować dużo większe "przeciągnięcia" manuala, zauważalne zwłaszcza na biegach 1-3.


Miałem na mysli coś innego. Przy stracie spod swiateł, jakieś małe pyrtki poczatkowo są szybsze (automat startuje z niskich obrotów), ale gdy się już rozkręci to idzie b.dobrze. Szczególnie gdy KL'ka wbije się na oborty – powyżej 4 k. Zauważalna jest także wyższość jak chodzi o długość biegu. W MXT 1 kończy się przeważnie kolo 55 – 60 podczas gdy moja KL'ka dochodzi blisko 80. Później szybsza zmiana na 2 ...

Jednak sprinty to nie domena tych automatów – są przestarzałe i tyle. Nowy automat to co innego. Dla naszych skrzyń domena to trasa. Gdzie fajnie można sie pobawić redukujac bieg ... wtedy nie ma tej "dziury" jak przy stracie od 800 rpm. :)

PS. Bierz automat :D
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez XsiX » 25 lut 2006, 23:18

Puhcio napisał(a):XsiX masz rację, ale jednak KL jest troche mocniejsza.

Nic nie szkodzi – automat i tak będzie wolniejszy od manuala, mniej więcej o wartości które podałem. Zostało to udowodnione na mega-spocie 2004 w Rykach, gdzie kolega Franc ścigał się kilkakrotnie swoim Xedosem KF MTX z 626 KL ATX i wygrywał za każdym razem. :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez bajer0 » 25 lut 2006, 23:24

Puhcio napisał(a): Dla naszych skrzyń domena to trasa. Gdzie fajnie można sie pobawić redukujac bieg ... wtedy nie ma tej "dziury" jak przy stracie od 800 rpm.

a manualem nie ?? :P

Puhcio napisał(a):Zauważalna jest także wyższość jak chodzi o długość biegu.

no na pewno biegi sa dluzsze, ale czy to wyzszosc ? Na pewno nie wplywa pozytywnie na sprint :P, za to na komfort i owszem.

Moim zdaniem automat sprowadza sie do rowniania komfort = ryzyko sporych kosztow
Mnie nie stac na ew. serwis automatu i dlatego chwilowo o takim nawet nie ma mowy. Pewnie gdyby bylo mnie stac i tak nie kupilbym ASB :P
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2004, 13:11
Posty: 1134 (0/3)
Skąd: Lodz
Auto: 626 GF FS `98

Postprzez Puhcio » 26 lut 2006, 11:15

bajer0 napisał(a):no na pewno biegi sa dluzsze, ale czy to wyzszosc ? Na pewno nie wplywa pozytywnie na sprint


Do pewnego czasu tak, jak pisałem :P

Tzn ... koleś musi przy 60 km/h zmienić bieg ... a millenka wtedy najlepiej ładpie moc 5 – 5,5 k rpm i ciagne do 80 :P

XsiX napisał(a):Nic nie szkodzi – automat i tak będzie wolniejszy od manuala, mniej więcej o wartości które podałem. Zostało to udowodnione na mega-spocie 2004 w Rykach, gdzie kolega Franc ścigał się kilkakrotnie swoim Xedosem KF MTX z 626 KL ATX i wygrywał za każdym razem.


Oj tam. Ja tam i tak wole afotmat :P ATX też można przeciągać manewrując wybierakiem i holdując jakiś bieg ... ale ja bym nie próbował w obawie o zjeba*** skrzyni. :D

***

Prawda jest taka = stare aftomaty nie są do wyścigów i kropka. Są wolniejsze, wolniej przyspieszają. Tylko czy codziennie ciśniesz swego X6 ... robisz setkę w 8,5 s i osiągasz 220 km/h ? Chiba nie :P A ja jako osoba w poważnym wieku hahaha cenię sobie bardziej komfort dlatego wole aftomat :] Pies z tym czy to auto przyspiesza 1 s dłużej ... czy jedzie 15 km/h mniej – na codzień i tak z tego nie korzystam.

***

Inną sprawą są nowoczesne skrzynie – np. DSG koncernu BMW. To są cuda techniki, które ciągną cały czas – nawet podczas zmiany biegu. Nie pamietam teraz dokładnej konstrukcji, ale ona ma chyba dwa sprzęgła – jedno dla biegów parzystych, drugie dla nieparzystych. Są one znacząco szybsze od MTX.

Koniec wykładu :P
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez XsiX » 26 lut 2006, 12:12

Puhcio napisał(a):Są one znacząco szybsze od MTX.

w naprawie też pewnie znacząca różnica ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez Puhcio » 26 lut 2006, 12:19

XsiX napisał(a):w naprawie też pewnie znacząca różnica


Nie można zakładać, że wszytko się zepsuje :P

Pozatym te skrzynie są montowane w najnowszych i najmocnieszych (wersje M) BMW, więc jak kogoś stać, aby wydać 500 tys. na auto to go stać na 20 tys. naprawy skrzyni :P
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez LoB » 26 lut 2006, 13:13

XsiX napisał(a):Rykach, gdzie kolega Franc ścigał się kilkakrotnie swoim Xedosem KF MTX z 626 KL ATX i wygrywał za każdym razem


jakos trudno mi w to uwierzyc ..chyba ze kierownik 626 to c... <diabełek> albo auto szrot
Obrazek
6,2s –> 100km/h
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2004, 00:59
Posty: 463
Skąd: Gliwice
Auto: Coupe R6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6