kontrolka od ręcznego świeci przy hamowaniu – rozwiązane

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez tosiek » 9 lis 2005, 19:42

hej mazdowicze, przy hamowaniu zaświeca mi się kontrolka od ręcznego, jak puszczę pedał hamulca gaśnie ale nie zawsze, aż do następnego hamowania. Płyn hamulcowy OK, czyżby pora na klocki czy okładziny z tyłu ? z przodu mam nowe więc odpada, zresztą świecilaby się od ABS-u
nie ważne że nie masz co jeść...grunt że masz mazdę 626
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 14:16
Posty: 81
Skąd: sandomierz
Auto: mazda 626 1.8i 95r.LPG

Postprzez b2 » 9 lis 2005, 19:49

żarówki stopu sprawdził?
wyszukiwarki użył?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2004, 17:33
Posty: 1100 (1/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 08 GH 2.5 Dynamic Sport

Postprzez tosiek » 9 lis 2005, 19:50

aż taki głupi nie jest, żarówki sprawdził
nie ważne że nie masz co jeść...grunt że masz mazdę 626
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 14:16
Posty: 81
Skąd: sandomierz
Auto: mazda 626 1.8i 95r.LPG

Postprzez Jaksa » 9 lis 2005, 20:16

tosiek napisał(a):przy hamowaniu zaświeca mi się kontrolka od ręcznego
Coś dzieje się z pływakiem w zbiorniczku hamulcowym – pacnij go od gory paluchem ( moze nie moze sie podniesc do gory <lol> )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez tosiek » 9 lis 2005, 20:19

nie omieszkam spróbowac jutro z rana, pod warunkiem że jest tam pływak hehe
nie ważne że nie masz co jeść...grunt że masz mazdę 626
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 14:16
Posty: 81
Skąd: sandomierz
Auto: mazda 626 1.8i 95r.LPG

Postprzez Jaksa » 9 lis 2005, 22:25

tosiek napisał(a):pod warunkiem że jest tam pływak
Jest jest , to on daje impuls na kontrolkę...
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez JACU626 » 10 lis 2005, 16:59

W gd ta kontrolka przy zapalonym silniku sygnalizuje jeszcze brak podciśnienia a czy w ge tak jest to nie wiem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2004, 18:03
Posty: 555
Skąd: NIENAMIERZALNE TSA I RTA

Postprzez Jaksa » 10 lis 2005, 20:18

JACU626 napisał(a):a czy w ge tak jest to nie wiem.
Tylko w Comprexie....praktycznie takie same silniki ( jak w GD )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez tosiek » 11 lis 2005, 13:21

nie,to coś zapewne z hamulcowniami z tyłu. Zaczęło się jak musiałem awaryjnie ostro zahamować ....zadziałały ABS-y i zaświeciła się też ta od ręcznego. Potem problem znikł, ale zaczął powracać przy silniejszym hamowaniu, a teraz nawet jak lekko zahamuję to się świeci ( i potem gaśnie). Czuję wymianę klocków z tyłu..
nie ważne że nie masz co jeść...grunt że masz mazdę 626
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 14:16
Posty: 81
Skąd: sandomierz
Auto: mazda 626 1.8i 95r.LPG

Postprzez MariuszJ » 15 lis 2005, 18:24

mam podobnie w GF, gdybyś rozwiązał problem to daj znać co i jak
626 DiTD GF 98r.
Początkujący
 
Od: 31 paź 2004, 17:19
Posty: 12
Skąd: Śląsk

Postprzez COPS » 18 lis 2005, 12:52

W GE mam to samo od wczroaj a moze czas wymienic klocki nie sadzicie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2005, 14:34
Posty: 62
Skąd: Pruszków
Auto: Mazda 626 1,8 16V rocznik 94,

Postprzez tosiek » 14 gru 2005, 14:15

no i już jest OK, wymieniłem klocki z tyłu, japońskie za 69 PLN za komplet i ciut płynu hamulcowego. Kontrolka się świeci wtedy kiedy powinna,czyli po zaciągnięciu ręcznego.
nie ważne że nie masz co jeść...grunt że masz mazdę 626
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 14:16
Posty: 81
Skąd: sandomierz
Auto: mazda 626 1.8i 95r.LPG

Postprzez SideInfo » 15 gru 2005, 15:31

Tak, zgadza sie – dokladnie jak przedmowca napisal mialem podobny problem. Zapalajaca sie kontrokla od recznego sygnalizuje zuzycie klockow hamulcowych :) Oczywiscie wymiana w 100% pomaga (ja jeszcze dodatkowo tarcze wymienialem, bo "czulem" na kierownicy przenoszone drgania, ktore powstawaly ze wzgledy na "bruzdy" wyryte na tarczach).
Ideas, Demos, Experiments...
Początkujący
 
Od: 26 kwi 2005, 23:42
Posty: 12
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 626, 1.8 16V, 1994 rok

Postprzez Bimbak » 22 gru 2005, 21:55

SideInfo napisał(a):Zapalajaca sie kontrokla od recznego sygnalizuje zuzycie klockow hamulcowych

dupa ... ja włąśnie wymieniłem kolcki z tyłu i co .... nagle kopntrolka od ręcznego zaczęła sie palić przy nawet lekkim hamowaniu. O co chodzi???
Wcześniej jeździłem na listkach klockach i nic sie nie paliło teraz mam funkiel nówki i pali sie to badziewie.
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3093 (23/152)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez jacobs » 22 gru 2005, 21:58

u mnie sie zapala tylko przy bardzo mocnym hamowaniu, myślę że to mo związek z tym że płym hamulcowy przesówa sie do przodu, czy jakoś tak
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez Bimbak » 22 gru 2005, 22:12

jacobs242 napisał(a):myślę że to mo związek z tym że płym hamulcowy przesówa sie do przodu, czy jakoś tak

kurcze sprawdzałem zaraz po wymianie bo przy okazji zająłem sie blokującym zaciskiem, zdemontowałem go i przesmarowałem (ręczny chodzi jak marzenie :D ) przy okazji troszke płynu uciekło ale stan po sprawdzeniu to było gdzię w połowie między min a max. Jutro jeszcze może jeszcze raz go odpowietrze i dojele płynu do maxa. Potem się odezwę.
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3093 (23/152)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez sołtys » 23 gru 2005, 07:14

Bimbak napisał(a):rzy okazji troszke płynu uciekło ale stan po sprawdzeniu to było gdzię w połowie między min a max.



dolej płynu na max i problem zniknie było to wałkowane nie raz.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez Bimbak » 23 gru 2005, 16:49

dolej płynu na max i problem zniknie było to wałkowane nie raz.

niop, pomogło .... w sumie to prawie nic nie dolałem bo poziom nie był niski ale jak się okazuje nawet najmniejszy ubytek robi różnice :)
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3093 (23/152)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez mtaranti » 28 gru 2005, 20:27

płynu na maxa i heja.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2004, 00:15
Posty: 277
Skąd: zamość
Auto: 3 BK 1,6 CITD 119 km
B2500 1997r. 79km
SIGNUM FL 1,9 150km

Postprzez JOTES » 31 sty 2006, 12:44

Mialem to samo w mojej mazdzie. To byly tylne klocki. Kiedy sie zetra przy hamowaniu spada poziom plynu hamulcowego i lampka swieci.
Początkujący
 
Od: 20 sty 2004, 15:08
Posty: 8
Auto: mazda 6 GH 2.0, 2011

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6